Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: rickross w 21 Września 2018, 23:45 04s

Tytuł: Prośba o ocenę (zakup)
Wiadomość wysłana przez: rickross w 21 Września 2018, 23:45 04s
Witam, po sprzedaży w211 planuje zakup w212! Nie mam jakiś specjalnych upodobań co do nadwozia, podoba mi się i coupe i kombi jak również sedan. Budżet jaki chciałem przeznaczyć to max 55tys. Najbardziej bym chciał 350cdi tylko nie wiem do ilu km jest bezpieczny przebieg dla tego motoru? Moglbym miec generalnie nawet 250cgi ale o tym 1.8 różne historie słyszałem... Oceńcie auto z pierwszego linku jeśli możecie a później wkleję coś więcej. https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-stan-idealny-oryginal-niemcy-ID6ARzLw.html
Tytuł: Odp: Prośba o ocenę (zakup)
Wiadomość wysłana przez: Voyt3c w 23 Września 2018, 13:28 04s
Co do tego ogłoszenia, to prawdopodobnie nikt Ci go nie oceni, bo opis składa się z raptem 10 słów, VIN nie podany, poza tym nie ma żadnego rozsądnego zdjęcia wnętrza (siedzenia?).

Co można jeszcze wywnioskować - ponaklejany winiety autostradowe (prawdopodobnie z Czech i Austrii?) świadczą o autostradowej przeszłości auta. To dobrze, ale przebieg może być nieco naciągany.

Brak tablic świadczy o tym, że ktoś raczej sprowadził go niedawno na handel. Jeśli auto nie jest jeszcze zarejestrowane w Polsce, to musiałbyś dodatkowo zapłacić 19% akcyzy, czyli przekraczasz swój budżet 55 tyś. złotych. Jeśli jest już zarejstrowany to też niezbyt optymalnie, bo oznacza, że sprzedający (licząc że chce kilka tysięcy na furze zarobić) musiałby za niego w Niemczech zapłacić jakieś 8-9 tysięcy euro.
Za tyle kupisz E220 w Niemczech ale raczej albo lekko uderzoną, albo z 2 razy większym przebiegiem.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Prośba o ocenę (zakup)
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 23 Września 2018, 17:18 40s
Ja mam V6 Bluetec w W211 i I4 Bluetec w W212.
V6 spala ok 30% wiecej, podczas gdy roznica mocy jest dosc mala.
Dodatkowo na I4 wszystko jest bardzo latwe do naprawy podczas gdy V6 to bardzo skomplikowany silnik i glupia wymiana jakiegokolwiek filtra to juz wielka robota a OM642 ma in EGR i klapki kolektora ktore wymagaja czyszczenia co jakis czas.
Tak ze jesli masz wybor - bierz 4 cylindry.