Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: radon w 17 Stycznia 2016, 21:52 25s
-
Nowy zwraca się z prośbą do DOŚWIADCZONYCH o pomoc w ocenie wybranych 3 W212 i stania się pełnoprawnym forumowiczem ( czytaj - posiadaczem W212). Poczytałem forum i jestem pod wrażeniem wiedzy i chęci pomocy przez użytkowników tego forum. Pomagacie bezinteresownie - szacun dla Was. Na razie w drodze rewanżu za pomoc oferuję swoją 35 letnią wiedzę o maszynach do szycia. Żeby nie zachwaszczać wątku odpowiem na PW na ewentualne pytania. A teraz trzy linki do samochodów, które rozważam:
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-e-klasa-mercedes-e250-coupe-amg-super-stan-panorama-salon-polska-leasing-ID6yeeNd.html#e3b76bd89a
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-e-klasa-coupe-zakupiony-i-serwisowany-w-salonie-ID6yg1C5.html#e3b76bd89a
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-e-klasa-promocja-bezwypadkowe-coupe-faktura-vat-23-ID4p6wdV.html
-
Wyglądają zacnie, ale tego amerykańca bym sobie odpuścił. Niby piszą że z Niemiec, ktoś zmienił przedni zderzak na USA? Możesz zapodać VIN tych aut?
-
Pierwszy - niespłacony leasing, więcej potencjalnych kłopotów niż korzyści, ja nawet nie patrzę na takie "okazje".
Drugi - warty zainteresowania, ale należy mieć świadomość, że totalny golas. Cena mocno przesadzona.
Trzeci - śmierdzi na kilometr, auto z USA sprowadzone do Niemiec, może być z nieopłaconym VATem, i/lub mocno powypadkowe.
-
Dzięki Mądrzejsi ode mnie ( to nie sarkazm tylko komplement :-)!
Nic nie działa lepiej niż kubeł zimnej wody - czytaj odpowiedzi - na rozpaloną głowę prawiczka w kupowaniu używanego samochodu.
Dalej jestem pod wrażeniem że, chce się Wam (dzięki W212 Adm, sewan,) tracić swój czas i bezinteresownie odpowiadać, czyli czytaj - chronić moją du...., a właściwie kieszeń!
Ad1 ten leasingowy - jeszcze go dokładnie nie sprawdzałem, ale odpowiedzcie jak koleś nigdzie się nie chwali, że 100% bezkolizyjny, oryginalny fabryczny lakier to trzeba założyć, że "bity"?
Ad2 ten z Gdańska po weekendzie "zmiękł" z 114tys na 111tys :-) i swan dlaczego golas? Ja wiem tylko E250, elektryka siedzeń, ale bez pamięci i "wentyli", brak panorama dach i nic nie pisze o navi - ale co wg Ciebie jest niezbędne by był niezbędny wypas? Tylko nie pisz AMG 63 ;-)
Swan jednakże dobrze mnie trafiłeś - chcę kupić auto wypasione, coupe do "pocieszenia się", dla przyjemności, do jazdy w niedzielę, czy raczej teraz to bardziej poprawne - do jazdy do kościoła :-D , a nie stać mnie pójść do salonu i zamówić nowe auto z dodatkami jakie chcę :-(
Ad3 Niemiecki amerykan - zapominamy!
Czy możecie określić co musi mieć W212 coupe niezbędnie, by było autem z wypasem?
Dodano: 18 Stycznia 2016, 18:00 12s
I jeszcze ten "wart zainteresowania" Ad2 to ma VIN WDD2073471F160479
i jest z Gdańska, a ja z Gdyni więc nie ma problemu, by się umówić i zobaczyć, a i ze sprawdzeniem w MB Goworowski też nie ma problemu.
-
Tu masz rozkodowany VIN:
VIN WDD2073471F160479
Baumuster 207347
Sales name E 250 CGI
Order number 0 1 559 04098 (Destination: Poland)
Delivery date 10 01 2012
PAINT1 197U OBSIDIAN BLACK
Interior color 255A LEATHER - BEIGE
Engine 271860 30 424446
Gearbox 722997 07 199296
General data for model code 207347
SA codes
052 AEJ 11/2
108 CONTROL CODE MARKETING
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
250A LEATHER
255A LEATHER - BEIGE
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275B AIRBAGLABLE - POLISH/ENGLISH
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
2U1 RADIATOR SHUTTER
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 RADIO AUDIO 20
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
559L POLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
802 N/A
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A43 JOINT FLANGE VARIANT
A63 FE TORQUE CONVERTER HOUSING-0
A87 U VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
D0A No code designation available
D0C No code designation available
D0D No code designation available
F207 MODEL SERIES 207
FC COUPE
G997 TRANSMISSION CODE VERSION 97
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K14 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 20000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
N2T EMISSIONS-TEST IN PLANT 67
NA1 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R11 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V56 SPEED + LOAD INDEX 94W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
I teraz wejdź sobie do konfiguratora MB i zobacz, czego to auto nie ma ;-)
Sam stwierdzisz, że golas.
Nie ma niczego z wyposażenia ponad standard, oprócz skóry.
Cena nowego około 170k, po 4 latach nie może być warty więcej niż 60% ceny wyjściowej, o ile jest w stanie idealnym.
-
Dzięki sewan za rozkodowanie VIN - fakt poza skórą i podgrzewaniem foteli GOLAS ;)
Ale trochę się czepię, bo skonfigurowałem nowego na MB-Polska ( dodałem tylko automat i skóry) i wyszło mi 214 tysi czyli 60% to 128 tysi, więc jego wyjściowe 111 kzł to nie dramat. Jednakże czujesz dobrze moje oczekiwania - ja chcę auto dla przyjemności, wypasione z np. skórą nappa, a nie ze skayem przepraszam man-made leder ;D
Do tego EURO 4,46 zł i można wpaść w depresję, bo zakupy w Niemczech się oddalają :(
-
radon, jeśli ma być dla przyjemności i nie dużo jeżdżone, to zdecydowanie uciekaj od dwulitrówek. Są bezproblemowe, ale dają adrenaliny tyle co wyścigi ślimaków ;D
Dużej rzeszy forumowiczów powyższe się nie spodoba, bo każda sroczka swój ogonek chwali, ale wiem co mówię. Jeżdżę takim i na codzień jest OK, ale od święta i dla przyjemności będziesz oczekiwał sporego zapasu mocy i momentu. Jeśli nie po miesiącu taka refleksja Cię najdzie, to na pewno po sezonie :)
Co do pochodzenia, to tutaj bądź konsekwentny. Żadnego CZARY-MARY importowanego nie wiadomo skąd itp. W wielu krajach (południe Europy) przy przeglądach w ASO, asystentom serwisowym nie chce się wpisywać danych i synchronizować bazy. Nie będziesz mógł zweryfikować dokładnie historii auta.
Osobiście polecałbym Ci tylko i wyłącznie salon PL po pierwszym, maksymalnie drugim właścicielu/użytkowniku (nie licząc leasingu jako właściciela) i z pełną historią serwisową. Od około 2010r książek papierowych nie ma, więc w grę wchodzą tylko kserokopie faktur lub zlecenia serwisowe.
Jeśli nie przeszkadza Ci że E`coupe, to tak naprawdę przebrana i podbajerowana C`klasa, to się nie zastanawiaj - autko kapitalne.
-
Moim zdaniem (i nikt nie musi się z nim zgadzać), jak to ma być auto dla przyjemności, to minimum pakiet AMG + sportowy, pakiet oświetlenia z ILS, skóra (aczkolwiek to zależy od ceny, bo to akurat bardzo łatwo dołożyć później - obszycie całości, nawet z deską, dobrą skórą to 6-10k), panorama, Comand z HK i 7G+.
Silnik nie ma znaczenia, wszystkie dają radę, choć oczywiście im większy tym większa kultura pracy i frajda z jazdy.
Podstawa to bezwypadkowość - o ile blachy to nie problem, to przy dzisiejszej ilości elektroniki każda naprawa wiążąca się z niechlujnym lutowaniem kabelków to późniejsze pasmo udręk.