Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: sahara47 w 13 Lutego 2019, 16:31 28s
-
Witam. W połowie marca planuję zakup W212. Proszę o opinię na temat silników o mniejszych pojemnościach 1,8 - 2,2l. Jakie były silniki bardziej problematyczne? Których nie warto się interesować ze względu na ich awaryjność? Interesują mnie benzynowe jak również diesle.
-
Może ruszę tak dodając link. Proszę o ocenę.
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-okazja-1-wlasciciel-w-pl-pakiet-amg-lopatki-kamera-ID6yhhb3.html#3d31035b5e
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-avantgarde-skora-led-navi-automat-7gtronic-mozliwa-zamiana-na-tanszy-ID6BzKQ6.html#48097b1b4a
Wolał bym z większym silnikiem oczywiście lepiej wyposażony (obojętne czy diesel czy benzyna). Ten drugi, czarny to bardziej ze względów ekonomicznych.
Miałem do tej pory trzy MB. W211 E320 w benzynie z 2002r. Drugim był E270 CDI kombi 2003 i ostatnio E320 CDI 4 Matic z 2007. Chciał bym kontynuować przygodę z MB:)
-
Cześć Sahara47:)
Załatwiaj VIN.
Ten biały to mi się wydaje po przygodach jakichś, taki mały przebieg... może z USA przypłynął....
-
Biały ma licznik w milach więc przypłynął zza wielkiej wody. Zdobądź VIN to znajdziesz jak bardzo był rozbity. Zderzak przód nie od niego.
-
Silniki 642 maja slabe uszczelki chlodniczki oleju.
Niby tanie uszczelki, ale kilkadziesiat godzin aby sie do nich dostac.
Przy wyzszym przebiegu lopatki kolektora ssacego sa do czyszczenia, albo kolektor do wyminay.
Pewnie ze w porownianiu do 4 garow - V6 ma zdrowszego kopa, ale za pewne koszty.
-
To akurat sahara wie, bo wszystko to przerabiał w w211.
-
Jesli tak, to od sprawdzenia co zostalo na aucie zrobione trzeba zaczac.
Wydac 74 kafle tylko po to aby miesiac pozniej wydac kolejne 10 aby auto zostalo przyprowadzone do porzadku to zadna okazja.
Ja lubie biale auta ze wzgledow praktycznych. Niemniej skonczylem z 1 czarnym gdy musialem szybko kupowac.
Swoja droga macie niezle ceny. Ja te auta moge kupic ze 2/3 albo i mniej w USA.
Obecnie sprzedaje jeden z 2014 rocznikow i jak dostane rownowartosc 40,000 PLN, to bede szczesliwy.
2008 E320 Bluetec tez bedzie musial isc, ale z wysokim przebiegiem chyba nie dostane nawet 15,000 PLN.
-
Ceny mamy droższe, przebiegi większe, ale serwis , dostęp do części lepszy i tańszy niż w US.
To co się dzieje w 642, to jedynie powód do zbicia ceny, nie deal-breaker.
-
Nie wiem jak to z tym dostepem do czesci. Niektorych uzywanych tak, jako ze nawiew do W212 kupilem na Alegro, ale wysylalem tez czesci Mercedesa z USA nie tylko do Polski, ale takze do Niemiec, gdy jakis goscio odrestaurowywal W123 i nie mogl rozrusznika znalezc a potem okazalo sie ze znalazlem mu kolorowe tylne lampy, ktorych w Niemczech nigdy nie sprzedawali.
W USA jest wiele sprzedawcow internetowych i nawet u oficjalnego dealera, ktory w Nebrasce nie ma wielu klientow - kupuje nowe czesci za ok 60% ich oficjalnej ceny. Porownaj sobie sam jak sie nudzisz. https://www.mbdirectparts.com/
Serwis tanszy? Ja licze sobie 3 zlocisze na godzine 8)
-
Kajtek, dobrze wiesz o czym mówię jeśli chodzi o serwis.
Ile liczy sobie US dealer Mercedes-Benz za oil cooler seals albo timing chain.
Indy taniej, ale wciąż drożej niż u nas.
:)
-
W USA sa 3, moze 4 rodzaje posiadaczy Mercedes-Benz
1. Ludzie z forsa, ktorzy kupuja albo leasuja nowe auto i wymieniaja zanim gwaracja uplynie
2. Ludzie ktorzy kupuja 2-3 letnie auta i dokupuja gwarancje na kolejne kilka
3. Ludzie (jak ja) ktorzy kupuja kilkuletnie auta za 20% ich ceny i naprawiaja sami
4. Ludzie ktorzy sa niezmiernie szczesliwi ze kupili dobrego Mercedes-Benz za 20% oryginalnej ceny i wyrywaja sobie wlosy z glowy po pierwszej wizycie u mechanika.
Wez pod uwage ze przecietny robociarz w USA kupi nowego mesia za roczna pensje a duzo fachowcow ma takiego za 3 miesiace.
Mechanicy MB sa zaliczni do fachowcow i to widac po ich cennikach.
Dobrze jest miec wybor.
-
"Stany Stany..."
:)
Trochę odbiegliśmy od tematu, ale może w takim razie Sahara47 wrócisz z Mercedesem, a nie będziesz tutaj szukał :)
-
Dziękuję Panowie wszystkim za porady.
Koledzy, spokojnie nie tasujcie się wiedzą. Każdy z Was ma swoje doświadczenia i poglady, czasem odmienne. Forum jest po to żeby dzielić się wiedzą. Nie klucie się bo zgoda buduje a nie zgoda rujnuje.
Kajtek1 czy dobrze rozumiem, masz coś do sprzedania? Co to za model?
Nie wiem w której grupie wymienionych przez Ciebie posiadaczy MB się mieszczę. Jedno pewne nie 1:)
-
Nie wiem gdzie widzisz klotnie. Troche przekomarzania pewnie, ale forumowi trolle wyraznie przycichli to i klotni nie widac.
https://www.ebay.com/itm/173803748371 tu jest moje auto na licytacji.
Zazwyczaj starsze auta ktorych chce sie pozbyc wystawiam za 1 cent bez rezerwy, ale to jest naprawde dobre auto i sprzedaje je tylko bo czarne i bez nawigacji.
Z rozeznania rynku nawet te 12 kafli moze byc nieosiagalne, ale w takim przypadku poczekam do lata gdy nie tylko ceny zazwyczaj ida w gore, ale w USA paliwo diesla tanieje, wiec bedzie wiecej chetnych.
-
Co sądzicie o tym? Kryzys wieku średniego;)
https://www.autoscout24.pl/oferta/mercedes-benz-e-350-cdi-blueefficiency-e-klasse-coupe-bi-xenon-diesel-szary-7f5ae41c-c546-4661-aed9-d3423f9da5d5?cldtidx=2
-
Uparles sie na te bardziej klopotliwe silniki?
Auto jak na majace 8-y rok prezentuje sie niezlie i ma mile opcje.
Na pewno bedziesz lubial bi-xenons, ale sprawdz czy byly serwisowane lopatki i chlodniczka.
Przy tym przebiegu jak nie dbano o przekladnie to tez mozesz oczekowiac klopotow no i siedzenie do wymiany.
Z drugiej strony eliminacja tylnych emblematow daje do myslenia ile lat mial ostatni kierwoca i jak to auto uzywal.
Czy te roczniki w EU maja DEF?
-
Ja też wole bez emblematów z tyłu.
Chyba, że to E550.
Taki też ma egzemplarz wg vinu.
-
Tu kto coś sprzedaje.
https://www.w212.pl/sprzedam/e200-cgi-avangarde-kupiony-i-serwisowany-mercedes-w-wa-1-wlasciciel/msg9370/?topicseen#msg9370
Ładny kolor - wiem, bo mam taki sam ;-)
-
a jeszcze co do E350 CDI, to szukałbym nowszego z 9G- tronic.
-
Jeśli chodzi o C207 to wtedy będzie już kompletnie inny budżet ze względu na polift. ;) Natomiast sam silnik super! Mam, używam i złego słowa nie powiem. Żadnych problemów nie miałem.
Co do egzemplarza z ogłoszenia to wyposażenie fajne, przebieg nieduży, dobry silnik i rocznik, ale te siedzenia są bardzo słabe. Plastik plus materiał. Widać już na siedzeniu pasażera, że pęka ten plastik.
-
Wlasnie ciekawe co jest z niektorymi siedzeniami. Byc moze poprzedni wlasciciel wazyl 150+ kg ?
Tu jest zdjecie vinylowego siedzenia z mojego auta ktore ma prawie 300k km. Moze kolor troche stracil na jasnosci, ale mechanicznie wyglada jak nowe.
(https://i.ebayimg.com/images/g/aiIAAOSwTwtcbaLP/s-l1600.jpg)
-
A takie coś? Przebieg spory ale miałem E klasę która dojechała u mnie do 480 tys. km. Silniki wytrzymują dużo więcej. Co sądzicie?
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-350-CDI-Avantgarde-I-Lederen/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:17500,pwn:185,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/274237017.html
-
Ten 2gi wyglada ze lepiej zaladowany. Tempomat z czujnikiem radarowym, to raczej rzadkosc w tych rocznikach. Ciekawe czy ciagle dziala?
Ciagle ogladanie zdjec i czytanie karty danych to lizanie loda przez szybe. Trzeba zapytac kiedy i jakie serwisy byly robione no i oczywiscie ogladnac dokladnie.
Przy duzych przebiegach uszczelki chlodniczki oleju juz na pewno byly zmienione na lepsze, ale ile czasu od czyszczenia kolektora?
-
Przez telefon wszystko wygląda że jest ok. Serwisowany do końca. Wszystko działa i nie ma z niczym problemu. Pojadę chyba liznąć tego loda.
-
Jeszcze te. Co o nich sądzicie?
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-350-T-CDI-4-Matic-.-AMG-Sport/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:15000,pwn:147,ccn:2800,dmg:false/pg:vipcar/275428238.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-350-CDI-4-Matic-NAVI-LEDER/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:15000,pwn:147,ccn:2800,dmg:false/pg:vipcar/273897579.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-350-CDI-4-Matic-Elegance-SHZ/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:15000,pwn:147,ccn:2800,dmg:false/pg:vipcar/275381260.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-Klasse-T-Modell-E-350-CDI-4/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:15000,pwn:147,ccn:2800,dmg:false/pg:vipcar/275284757.html
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mercedes-Benz-E-300-E-Klasse-CDI/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2012,prx:15000,pwn:147,ccn:2800,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/272215886.html
-
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-2-2cdi-136km-2010rok-ladnie-utrzymany-zarejestrowany-1wl-w-polsce-ID6BNXDh.html
Jeśli ktoś chce kupić ten egzemplarz proszę o kontakt.. Odpuściłem ten "wzorowy" samochod
-
Wszyscy użytkownicy działu "Kupujemy" są zainteresowani :) pisz tutaj co Cię spotkało - chętnie poczytamy....
-
Więc znalazłem to ogłoszenie.. Auto stało za 38700 zł po rozmowie sprzedający powiedział że 36000 musi za nie dostać... Zależało mi na. Zakupie dobrego zadbanego egzemplarza więc powiedziałem że zapłacę tyle jeżeli stan jest jak w opisie. Wspomniałem też że jeżeli że jest "wzorowe" to podeślę do niego fachowca z Autotesto i jak on potwierdzi te informacje to zabieram samochód w sobotę lub niedzielę... Następnego dnia dostałem informację że sprzedający udostępni samochód do sprawdzenia.. Pomyślałem że chyba facet faktycznie ma zadbanego merca.. Po po ogledzinach dostałem raport bardzo szczegółowy wraz że zdjęciami..
Jednym słowem skarbonka bez dna... Wycieki z silnika i skrzyni biegów.. Auto malowane całe po za dachem... Do wymiany klocki i tarcze.. opony, poduszki zawieszenia z tyłu.. Itd.. Do tego błędy air bag i ABS z brakiem możliwości ich skasowania.. Luzy za sworzniu dolnym z przodu, źle spasowany tyły zderzak, pod maską instalacja pozaczepiana na nieoryginalnych zaczepach... Oj jest tego sporo..
-
Podaj jeszcze numer VIN żeby został dla kolejnych zainteresowanych tanią perełką od handlarza.
-
VDD2120051A339063
-
Dania. Nie ma co się dziwić...
Poprawny VIN: WDD2120051A339063
General Data
Model E 200 CDI BlueEFFICIENCY
Engine 651925 30 376204
Transmission 722694 08 277644
Order Number 0 0 517 01476
Order Location DENMARK
Interior FABRIC - BLACK/ANTHRACITE (001A)
Paint 1 OBSIDIAN BLACK (197U)
Release Date 2010-09-29
Delivery Date 2010-10-01
Code Description
000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
046 DIESEL FUEL ECONOMY
062 YOM 10/1 GROUP 2
108 CONTROL CODE MARKETING
197U OBSIDIAN BLACK
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
200B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DANISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
266B AIRBAGLABLE - DANISH/ENGLISH
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
300B HEAD UNIT LANGUAGE - DANISH
309 CUP HOLDER
330B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - DANISH
409 FRONT LEFT AND RIGHT MULTICONTOUR SEAT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
517L DENMARK
551 BASIC ANTITHEFT ALARM SYSTEM (ATA)
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
734 TRIM PIECES - WOOD EUCALYPTUS
801 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 SENSOR SYSTEM AND ANTITHEFT ALARM SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
937 REINFORCEMENT PACKAGE
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A34 TORSIONAL DAMPER VARIANT
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G694 TRANSMISSION CODE VERSION 94
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J54 JOINT FLANGE VARIANT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
O03 REDUCTION, SEAT BELT WARNING FRT
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R12 16" LIGHT ALLOY WHEEL 9-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V14 SPEED- + LOADINDEX 92W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT