Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez sahara47 dnia 13 Feb 2019
  • Witam. W połowie marca planuję zakup W212. Proszę o opinię na temat silników o mniejszych pojemnościach 1,8 - 2,2l. Jakie były silniki bardziej problematyczne? Których nie warto się interesować ze względu na ich awaryjność? Interesują mnie benzynowe jak również diesle.
  • #2 wysłana przez sahara47 dnia 19 Feb 2019
  • Może ruszę tak dodając link. Proszę o ocenę.
    https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-okazja-1-wlasciciel-w-pl-pakiet-amg-lopatki-kamera-ID6yhhb3.html#3d31035b5e
    https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-avantgarde-skora-led-navi-automat-7gtronic-mozliwa-zamiana-na-tanszy-ID6BzKQ6.html#48097b1b4a
    Wolał bym z większym silnikiem oczywiście lepiej wyposażony (obojętne czy diesel czy benzyna). Ten drugi, czarny to bardziej ze względów ekonomicznych.
    Miałem do tej pory trzy Mercedes-Benz. W211 E320 w benzynie z 2002r. Drugim był E270 CDI kombi 2003 i ostatnio E320 CDI 4 Matic z 2007. Chciał bym kontynuować przygodę z Mercedes-Benz:)
  • #3 wysłana przez Driv3r dnia 19 Feb 2019
  • Cześć Sahara47:)

    Załatwiaj VIN.
    Ten biały to mi się wydaje po przygodach jakichś, taki mały przebieg... może z USA przypłynął....
  • #4 wysłana przez 0okm dnia 19 Feb 2019
  • Biały ma licznik w milach więc przypłynął zza wielkiej wody. Zdobądź VIN to znajdziesz jak bardzo był rozbity. Zderzak przód nie od niego.
  • #5 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Feb 2019
  • Silniki 642  maja slabe uszczelki chlodniczki oleju.
    Niby tanie uszczelki, ale kilkadziesiat godzin aby sie do nich dostac.
    Przy wyzszym przebiegu lopatki kolektora ssacego sa do czyszczenia, albo kolektor do wyminay.
    Pewnie ze w porownianiu do 4 garow - V6 ma zdrowszego kopa, ale za pewne koszty.
  • #6 wysłana przez Driv3r dnia 20 Feb 2019
  • To akurat sahara wie, bo wszystko to przerabiał w w211.
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Feb 2019
  • Jesli tak, to od sprawdzenia co zostalo na aucie zrobione trzeba zaczac.
    Wydac 74 kafle tylko po to aby miesiac pozniej wydac kolejne 10 aby auto zostalo przyprowadzone do porzadku to zadna okazja.
    Ja lubie biale auta ze wzgledow praktycznych. Niemniej skonczylem z 1 czarnym gdy musialem szybko kupowac.
    Swoja droga macie niezle ceny. Ja te auta moge kupic ze 2/3 albo i mniej w USA.
    Obecnie sprzedaje jeden z 2014 rocznikow i jak dostane rownowartosc 40,000 PLN, to bede szczesliwy.
    2008 E320 Bluetec tez bedzie musial isc, ale z wysokim przebiegiem chyba nie dostane nawet 15,000 PLN.
  • #8 wysłana przez Driv3r dnia 20 Feb 2019
  • Ceny mamy droższe, przebiegi większe, ale serwis , dostęp do części lepszy i tańszy niż w US.

    To co się dzieje w 642, to jedynie powód do zbicia ceny, nie deal-breaker.

  • #9 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Feb 2019
  • Nie wiem jak to z tym dostepem do czesci. Niektorych uzywanych tak, jako ze nawiew do W212 kupilem na Alegro, ale wysylalem tez czesci Mercedesa z USA nie tylko do Polski, ale takze do Niemiec, gdy jakis goscio odrestaurowywal W123 i nie mogl rozrusznika znalezc a potem okazalo sie ze znalazlem mu kolorowe tylne lampy, ktorych w Niemczech nigdy nie sprzedawali.
    W USA jest wiele sprzedawcow internetowych i nawet u oficjalnego dealera, ktory w Nebrasce nie ma wielu klientow - kupuje nowe czesci za ok 60% ich oficjalnej ceny. Porownaj sobie sam jak sie nudzisz. https://www.mbdirectparts.com/
    Serwis tanszy? Ja licze sobie 3 zlocisze na godzine  8)
  • #10 wysłana przez Driv3r dnia 20 Feb 2019
  • Kajtek, dobrze wiesz o czym mówię jeśli chodzi o serwis.
    Ile liczy sobie US dealer Mercedes-Benz za oil cooler seals albo timing chain.
    Indy taniej, ale wciąż drożej niż u nas.
    :)
  • #11 wysłana przez Kajtek1 dnia 20 Feb 2019
  • W USA sa 3, moze 4 rodzaje posiadaczy Mercedes-Benz
    1. Ludzie z forsa, ktorzy kupuja albo leasuja nowe auto i wymieniaja zanim gwaracja uplynie
    2. Ludzie ktorzy kupuja 2-3 letnie auta i dokupuja gwarancje na kolejne kilka
    3. Ludzie (jak ja) ktorzy kupuja kilkuletnie auta za 20% ich ceny i naprawiaja sami
    4. Ludzie ktorzy sa niezmiernie szczesliwi ze kupili dobrego Mercedes-Benz za 20% oryginalnej ceny i wyrywaja sobie wlosy z glowy po pierwszej wizycie u mechanika.
    Wez pod uwage ze przecietny robociarz w USA kupi nowego mesia za roczna pensje a duzo fachowcow ma takiego za 3 miesiace.
    Mechanicy Mercedes-Benz sa zaliczni do fachowcow i to widac po ich cennikach.
    Dobrze jest miec wybor.
  • #12 wysłana przez Driv3r dnia 20 Feb 2019
  • "Stany Stany..."
    :)

    Trochę odbiegliśmy od tematu, ale może w takim razie Sahara47 wrócisz z Mercedesem, a nie będziesz tutaj szukał :)
  • #13 wysłana przez sahara47 dnia 21 Feb 2019
  • Dziękuję Panowie wszystkim za porady.
    Koledzy, spokojnie nie tasujcie się wiedzą. Każdy z Was ma swoje doświadczenia i poglady, czasem odmienne. Forum jest po to żeby dzielić się wiedzą. Nie klucie się bo zgoda buduje a nie zgoda rujnuje.
    Kajtek1 czy dobrze rozumiem, masz coś do sprzedania? Co to za model?
    Nie wiem w której grupie wymienionych przez Ciebie posiadaczy Mercedes-Benz się mieszczę. Jedno pewne nie 1:)
  • #14 wysłana przez Kajtek1 dnia 21 Feb 2019
  • Nie wiem gdzie widzisz klotnie. Troche przekomarzania pewnie, ale forumowi trolle wyraznie przycichli to i klotni nie widac. 
    https://www.ebay.com/itm/173803748371 tu jest moje auto na licytacji.
    Zazwyczaj starsze auta ktorych chce sie pozbyc wystawiam za 1 cent bez rezerwy, ale to jest naprawde dobre auto i sprzedaje je tylko bo czarne i bez nawigacji.
    Z rozeznania rynku nawet te 12 kafli moze byc nieosiagalne, ale w takim przypadku poczekam do lata gdy nie tylko ceny zazwyczaj ida w gore, ale w USA paliwo diesla tanieje, wiec bedzie wiecej chetnych.
  • #15 wysłana przez sahara47 dnia 22 Feb 2019
  • #16 wysłana przez Kajtek1 dnia 22 Feb 2019
  • Uparles sie na te bardziej klopotliwe silniki?
    Auto jak na majace 8-y rok prezentuje sie niezlie i ma mile opcje.
    Na pewno bedziesz lubial bi-xenons, ale sprawdz czy byly serwisowane lopatki i chlodniczka.
    Przy tym przebiegu jak nie dbano o przekladnie to tez mozesz oczekowiac klopotow no i siedzenie do wymiany.
    Z drugiej strony eliminacja tylnych emblematow daje do myslenia ile lat mial ostatni kierwoca i jak to auto uzywal.
    Czy te roczniki w EU maja DEF?
  • #17 wysłana przez Driv3r dnia 22 Feb 2019
  • Ja też wole bez emblematów z tyłu.
    Chyba, że to E550.
    Taki też ma egzemplarz wg vinu.
  • #18 wysłana przez sewan dnia 22 Feb 2019
  • #19 wysłana przez Driv3r dnia 22 Feb 2019
  • a jeszcze co do E350 CDI, to szukałbym nowszego z 9G- tronic.
  • #20 wysłana przez 0okm dnia 22 Feb 2019
  • Jeśli chodzi o C207 to wtedy będzie już kompletnie inny budżet ze względu na polift. ;)  Natomiast sam silnik super! Mam, używam i złego słowa nie powiem. Żadnych problemów nie miałem.
    Co do egzemplarza z ogłoszenia to wyposażenie fajne, przebieg nieduży, dobry silnik i rocznik, ale te siedzenia są bardzo słabe. Plastik plus materiał. Widać już na siedzeniu pasażera, że pęka ten plastik.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu