Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: szakq123 w 12 Października 2018, 12:30 10s

Tytuł: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 12 Października 2018, 12:30 10s
Dzień dobry,

chciałbym abyście mi pomogli i doradzili jakiego silnika poszukiwać i w jakiej ogólnie konfiguracji auta tak aby:
1. miało około 250-300KM lub więcej
2. było odporne na krótkie dynamiczne odcinki - chętnie bez turbo/kompresora
3. w automacie
4. RWD wystarczy
5. miało możliwie mało upierdliwych usterek które nigdy nie wiadomo kiedy wystąpią i nie da się ich zrobić na zapas gdyż auto chce mieć dostępne w 99% czasu na życzenie

pod powyższe najchetniej by mi pasowało jakieś V6 ale jak czytam specyfikacje to już sam głupieje czy one były wolnossące czy nie i chyba z rozrządem nieudanym?
Może w takim wypadku starsze technologicznie ale pewne V8 5.5l 388KM? Troche za dużo na początek mi się wydaje ale z czasem pewnie się przyzwyczaję, mam już 35 lat więc odrobina oleju w głowie jest...

To ile spali nie ma znaczenia zbytnio ale coś wyczytałem, że V8 tylko z pneumatyką wychodziło - awaryjne? Drogie w naprawie? Jak daje radę awaryjność skrzyni z tak mocnym silnikiem?

dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie zwłaszcza od posiadaczy bo google wiadomo pisze raz tak, raz tak i są błędy na portalach

PS. Budżet nie jest ustalony ale powiedzmy tak około 100tys pln.

PS2. do tej pory jeździłem japończykami i choć naprawy były średnio tanie jak na klasę mojego auta to bardzo sporadyczne
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 15 Października 2018, 12:09 37s
Panowie i Panie, Ktoś coś? Jeśli nie właściciele, to może ktoś miał kolegę wujka i może coś powiedzieć?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 15 Października 2018, 18:34 57s
Ja jestem wielbicielem diesli, ale ja czesto jezdze dlugie dystanse.
Z tego co piszesz, to diesel Ci nie bedzie pasowal.
Obecnie silniki sa tak dobre ze kazdy pociagnie to co chcesz.
W starszych autach bylo inaczej i ja wypraktywowalem ze na auto wagi Mercedes-Benz potrzebujesz co najmniej 120 HP aby na gorkach sie nie czolgalo.
No ale Ty piszesz ze chcesz 300 HP, to szukaj AMG.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 16 Października 2018, 10:32 36s
Dziekuje za zainteresowanie, idealny wydawalby sie silnik w stylu wolnissasego R6 z Bmw o mocy 272KM ale w Mercu te 3litrowki ponoc nie udane stad spojzalem na V8. W amg nie chce sie pakowac bo eksploatacja i zakup bedzie duzo drozszy. Kolega z pracy ma M5 F10 to same tarcze i klocki przod kosztuja okolo 5tys gdzie d9 Amg tansze nie beda, z kolei 500tka taki zestaw kosztuje jakies 1500-2000zl
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 16 Października 2018, 13:07 18s
Jeśli nie przerażają Cię koszty eksploatacji, dostępność (mało) i historia (prawie wszystkie ze stanów) to polecałbym V8. Bedzie mniej problematyczny niż V6.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 16 Października 2018, 19:12 03s
Przegladalem oferty w DE i jest co najmniej 5 ladnych sztuk, a ogolnie okolo 50. Odnosnie kosztow to wlasnie stad tez ten temat, bo tarcze, klocki, olej, paliwo i opony przy moich przebiegach 10k rocznie i tak beda akceptowalne i co najwazniejsze latwo policzalne i przewidywalne. Bardziej mi chodzi o porade typu nie bierz silnika M273 bo pada nie wiadomo kiedy rozrzad za 15tys pln albo pada co 50tys cos tam w airmatiku za 10tys. Z tego co czytalem na stronach to wyglada na to ze airmatic to koszt max 5tys, czesto polowe tego jesli tylo miechy do regeneracji czy sam kompresor. Rozrzad nie czytalem o problemach w rocznikach po 2009 z tym silnikiem, do 2006 ponoc wycieraly sie zeby na ktoryms wałku. Tyle wiem mniej wiecej. Poza standardowa ekploatacja nie chcialbym awarii za ponad 5tys czesciej niz raz w roku co przy zakupie zdrowego i sprawdzonego egzemplarza mam nadzieje jest i tak znacznie na wyrost?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: jary w 17 Października 2018, 05:50 15s
wez sobie 400 (333 konie)
mam taki tylko w coupe i sobie chwale
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 17 Października 2018, 08:34 30s
5.5L M273 w W212 to dobry wybór.
Nawet 3.5 M272 jest ok, są tam dwie wersje zwykła i CGI. 272 i 292 KM.
Powinno starczyć na weekendy.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 17 Października 2018, 09:59 47s
Dziękuję za informację:
1. E400 to jakie jest oznaczenie silnika? To nie jest biturbo trzylitrowe? Wolałbym wolnossaka... Poza tym on chyba po lifcie dopiero był? Raczej przedliftowego bym szukał
2. CGI będzie na wtrysku bezpośrednio tak? Czy to jest tak, że on jest dopiero w polifcie, a przed był 272KM z pośrednim wtryskiem?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 17 Października 2018, 11:05 58s
CGI w 3.5 jest już w przedlifcie, wydaje mi się, że w 212 zwykły wtrysk w tym silniku to będzie rodzynek.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 17 Października 2018, 11:24 19s
wtryski do niego są jakoś w miarę udane? Ile za sztukę mogą kosztować?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: jary w 17 Października 2018, 12:13 37s
e400 oznaczenie M276
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 18 Października 2018, 11:51 15s
Ok już wiem że E400 odpada, tak jak pisałem chce N/A i jest tylko po lifcie.
O ile dobrze doczytałem to dobrym wyborem byłby tez silnik M272 czyli 3.0 lub 3.5 który do 2006 roku miał problem z wałkiem wyrównoważającym, a jako że W212 jest od 2009 to powinno być ok - czy ktoś z Szanownych forumowiczów może potwierdzić lub zaprzeczyć?
Może używa takiego silnika i ma wyrobiona opinię?
Dodatkowo w porównaniu do V8 standardowo V6 było bez airmatica który jak czytałem zrobienie w całości kosztuje jakieś 9tys więc chyba mógłbym się bez niego obejść.
Pytanie tylko czy na klasycznym zawieszeniu taki E300 lub E350 nie jest zbyt kanapowy?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Remi w 18 Października 2018, 14:19 39s
Airmatic piękna sprawa, jeśli auto nie brało udziału w wypadku to Airmatic raczej często do serwisu Cię wzywał nie będzie...
Co do zawieszenia to jego kanapowość bez Airmatica pewnie będzie zależna od wersji classic/elegance/avantgarde...
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 18 Października 2018, 16:16 58s
właśnie coś czytałem że avangarde ma -30mm zawias to pewnie też twardsze sprężyny. Mnie interesuje tylko avangarde lub stylistyczny pakiet amg. Czy pakiet amg będzie twardszy i bardziej zadziorny w prowadzeniu niż avangarde?
Odnośnie airmatica to wezmę go jeszcze pod uwage bo auta będę szukał z tych pewnych. W całkiem nienajgorszych pieniądzach są E350 u niemieckich dilerów w ofercie używanych ale pół skóry w większości i średni wypas.
Czy ktoś z Was się orientuje czy PL dealer może ściągnąć z DE ASO używke do Polski?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 26 Października 2018, 21:08 25s
Juz wiem ze moglby byc twardszy niz avangarde. Czy pakiet amg da lepsze czucie drogi?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 27 Października 2018, 04:26 42s
Pakiet AMG poza innymi listewkami zazwyczaj przychodzi z kolkami on nizszym profilu.
Mniej gumy zawsze da ci lepsze czucie drogi... i kazdego patyczka na niej.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 28 Października 2018, 12:58 50s
tego sie nie boje, chwile jezdzilem na 20stkach z profilem 35 i twardym zawiasem. Na trasy krajowkami po 200km i torowiska to bylo juz slabe ale na taka jazde jak robie po 20-30km po okolicy gdzie drogi sa powiedzmy w miare to 19stki z profilem 40 sa idealne. Mam wrazenie ze standardowe BMW F10 na twardsze nastawy i avangarde W212, a trojka F30 z mpakietem na 19stkach plus run flaty jezdzilem sporo i jest to to czego mniej wiecej szukam
 
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 28 Października 2018, 13:05 27s
Pakiet AMG ma też bardziej usportowione zawieszenie. Na pewno odczujesz różnicę. Szczególnie w trybie Sport. Różnica jest kolosalna.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 29 Października 2018, 15:12 30s
Dzieki za informacje, w takim razie czy każdy AMG pakiet ma regulowane elektronicznie amortyzatory czy to jest wtedy pneumatyka?
Czy w trybie sport zmienia się też reakcja na gaz i siła wspomagania kierownicy?
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 29 Października 2018, 15:44 30s
Każdy fabryczny pakiet AMG. Bo czasem ludzie tylko zderzaki dokładają. ;)
W trybie Sport reakcja na gaz jest dużo szybsza, a z siłą wspomagania to jest ona zależna od prędkości. I oczywiście automat trzyma wtedy nieco wyższe obroty i szybciej biegi zmienia. Przyznam że u mnie w trybie Sport komfort spada ale frajda z jazdy znacząco wzrasta. Natomiast jeśli już porównujesz do BMW, to niestety Mercedes w tej kwestii wypada znacząco gorzej.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: sewan w 29 Października 2018, 16:12 47s
Pakiet AMG ma też bardziej usportowione zawieszenie. Na pewno odczujesz różnicę. Szczególnie w trybie Sport. Różnica jest kolosalna.
Pomyliłeś pakiet AMG z pakietem Sport.
Pakiet AMG jest wyłącznie wizualny. Pakiet Sport to obniżone i (chyba) utwardzone zawieszenie.
A tryb sport nie zależy od pakietu, tylko od posiadania airmatika :)
Z kolei tryb sport ASB też nie zależy od pakietu, oprogramowanie skrzyni jest identyczne do wszystkich wersji.
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 29 Października 2018, 21:11 22s
Wlasnie kupilem drugie W212 w wersji sport i czytajac to z czystej ciekawosci zlapalem miarke i pomierzylem
Sport ma kolka 18 i mierzac nadkola 10-15 mm nizej.
Nic co zauwazysz golym okiem i jadac tym 500 km nie odczulem zadnej roznicy, no ale sportowe zawieszenie trzeba probowac na poslizgach bocznych ..
Tytuł: Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
Wiadomość wysłana przez: szakq123 w 30 Października 2018, 16:51 29s
Temat zamkniety, mimo najciekawszego dla mnie silnika w E350 z racji na duzo lepsze dla mnie prowadzenie bedzie niestety bmw f10 535i. Teraz jeszcze tylko znajde sztuke z mpakietem i wydechem mperformance i bede kupowal