Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez szakq123 dnia 12 Oct 2018
  • Dzień dobry,

    chciałbym abyście mi pomogli i doradzili jakiego silnika poszukiwać i w jakiej ogólnie konfiguracji auta tak aby:
    1. miało około 250-300KM lub więcej
    2. było odporne na krótkie dynamiczne odcinki - chętnie bez turbo/kompresora
    3. w automacie
    4. RWD wystarczy
    5. miało możliwie mało upierdliwych usterek które nigdy nie wiadomo kiedy wystąpią i nie da się ich zrobić na zapas gdyż auto chce mieć dostępne w 99% czasu na życzenie

    pod powyższe najchetniej by mi pasowało jakieś V6 ale jak czytam specyfikacje to już sam głupieje czy one były wolnossące czy nie i chyba z rozrządem nieudanym?
    Może w takim wypadku starsze technologicznie ale pewne V8 5.5l 388KM? Troche za dużo na początek mi się wydaje ale z czasem pewnie się przyzwyczaję, mam już 35 lat więc odrobina oleju w głowie jest...

    To ile spali nie ma znaczenia zbytnio ale coś wyczytałem, że V8 tylko z pneumatyką wychodziło - awaryjne? Drogie w naprawie? Jak daje radę awaryjność skrzyni z tak mocnym silnikiem?

    dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie zwłaszcza od posiadaczy bo google wiadomo pisze raz tak, raz tak i są błędy na portalach

    PS. Budżet nie jest ustalony ale powiedzmy tak około 100tys pln.

    PS2. do tej pory jeździłem japończykami i choć naprawy były średnio tanie jak na klasę mojego auta to bardzo sporadyczne
  • #2 wysłana przez szakq123 dnia 15 Oct 2018
  • Panowie i Panie, Ktoś coś? Jeśli nie właściciele, to może ktoś miał kolegę wujka i może coś powiedzieć?
  • #3 wysłana przez Kajtek1 dnia 15 Oct 2018
  • Ja jestem wielbicielem diesli, ale ja czesto jezdze dlugie dystanse.
    Z tego co piszesz, to diesel Ci nie bedzie pasowal.
    Obecnie silniki sa tak dobre ze kazdy pociagnie to co chcesz.
    W starszych autach bylo inaczej i ja wypraktywowalem ze na auto wagi Mercedes-Benz potrzebujesz co najmniej 120 HP aby na gorkach sie nie czolgalo.
    No ale Ty piszesz ze chcesz 300 HP, to szukaj AMG.
  • #4 wysłana przez szakq123 dnia 16 Oct 2018
  • Dziekuje za zainteresowanie, idealny wydawalby sie silnik w stylu wolnissasego R6 z Bmw o mocy 272KM ale w Mercu te 3litrowki ponoc nie udane stad spojzalem na V8. W amg nie chce sie pakowac bo eksploatacja i zakup bedzie duzo drozszy. Kolega z pracy ma M5 F10 to same tarcze i klocki przod kosztuja okolo 5tys gdzie d9 Amg tansze nie beda, z kolei 500tka taki zestaw kosztuje jakies 1500-2000zl
  • #5 wysłana przez 0okm dnia 16 Oct 2018
  • Jeśli nie przerażają Cię koszty eksploatacji, dostępność (mało) i historia (prawie wszystkie ze stanów) to polecałbym V8. Bedzie mniej problematyczny niż V6.
  • #6 wysłana przez szakq123 dnia 16 Oct 2018
  • Przegladalem oferty w DE i jest co najmniej 5 ladnych sztuk, a ogolnie okolo 50. Odnosnie kosztow to wlasnie stad tez ten temat, bo tarcze, klocki, olej, paliwo i opony przy moich przebiegach 10k rocznie i tak beda akceptowalne i co najwazniejsze latwo policzalne i przewidywalne. Bardziej mi chodzi o porade typu nie bierz silnika M273 bo pada nie wiadomo kiedy rozrzad za 15tys pln albo pada co 50tys cos tam w airmatiku za 10tys. Z tego co czytalem na stronach to wyglada na to ze airmatic to koszt max 5tys, czesto polowe tego jesli tylo miechy do regeneracji czy sam kompresor. Rozrzad nie czytalem o problemach w rocznikach po 2009 z tym silnikiem, do 2006 ponoc wycieraly sie zeby na ktoryms wałku. Tyle wiem mniej wiecej. Poza standardowa ekploatacja nie chcialbym awarii za ponad 5tys czesciej niz raz w roku co przy zakupie zdrowego i sprawdzonego egzemplarza mam nadzieje jest i tak znacznie na wyrost?
  • #7 wysłana przez jary dnia 17 Oct 2018
  • wez sobie 400 (333 konie)
    mam taki tylko w coupe i sobie chwale
  • #8 wysłana przez Driv3r dnia 17 Oct 2018
  • 5.5L M273 w W212 to dobry wybór.
    Nawet 3.5 M272 jest ok, są tam dwie wersje zwykła i CGI. 272 i 292 KM.
    Powinno starczyć na weekendy.
  • #9 wysłana przez szakq123 dnia 17 Oct 2018
  • Dziękuję za informację:
    1. E400 to jakie jest oznaczenie silnika? To nie jest biturbo trzylitrowe? Wolałbym wolnossaka... Poza tym on chyba po lifcie dopiero był? Raczej przedliftowego bym szukał
    2. CGI będzie na wtrysku bezpośrednio tak? Czy to jest tak, że on jest dopiero w polifcie, a przed był 272KM z pośrednim wtryskiem?
  • #10 wysłana przez Driv3r dnia 17 Oct 2018
  • CGI w 3.5 jest już w przedlifcie, wydaje mi się, że w 212 zwykły wtrysk w tym silniku to będzie rodzynek.
  • #11 wysłana przez szakq123 dnia 17 Oct 2018
  • wtryski do niego są jakoś w miarę udane? Ile za sztukę mogą kosztować?
  • #12 wysłana przez jary dnia 17 Oct 2018
  • e400 oznaczenie M276
  • #13 wysłana przez szakq123 dnia 18 Oct 2018
  • Ok już wiem że E400 odpada, tak jak pisałem chce N/A i jest tylko po lifcie.
    O ile dobrze doczytałem to dobrym wyborem byłby tez silnik M272 czyli 3.0 lub 3.5 który do 2006 roku miał problem z wałkiem wyrównoważającym, a jako że W212 jest od 2009 to powinno być ok - czy ktoś z Szanownych forumowiczów może potwierdzić lub zaprzeczyć?
    Może używa takiego silnika i ma wyrobiona opinię?
    Dodatkowo w porównaniu do V8 standardowo V6 było bez airmatica który jak czytałem zrobienie w całości kosztuje jakieś 9tys więc chyba mógłbym się bez niego obejść.
    Pytanie tylko czy na klasycznym zawieszeniu taki E300 lub E350 nie jest zbyt kanapowy?
  • #14 wysłana przez Remi dnia 18 Oct 2018
  • Airmatic piękna sprawa, jeśli auto nie brało udziału w wypadku to Airmatic raczej często do serwisu Cię wzywał nie będzie...
    Co do zawieszenia to jego kanapowość bez Airmatica pewnie będzie zależna od wersji classic/elegance/avantgarde...
  • #15 wysłana przez szakq123 dnia 18 Oct 2018
  • właśnie coś czytałem że avangarde ma -30mm zawias to pewnie też twardsze sprężyny. Mnie interesuje tylko avangarde lub stylistyczny pakiet amg. Czy pakiet amg będzie twardszy i bardziej zadziorny w prowadzeniu niż avangarde?
    Odnośnie airmatica to wezmę go jeszcze pod uwage bo auta będę szukał z tych pewnych. W całkiem nienajgorszych pieniądzach są E350 u niemieckich dilerów w ofercie używanych ale pół skóry w większości i średni wypas.
    Czy ktoś z Was się orientuje czy PL dealer może ściągnąć z DE ASO używke do Polski?
  • #16 wysłana przez szakq123 dnia 26 Oct 2018
  • Juz wiem ze moglby byc twardszy niz avangarde. Czy pakiet amg da lepsze czucie drogi?
  • #17 wysłana przez Kajtek1 dnia 27 Oct 2018
  • Pakiet AMG poza innymi listewkami zazwyczaj przychodzi z kolkami on nizszym profilu.
    Mniej gumy zawsze da ci lepsze czucie drogi... i kazdego patyczka na niej.
  • #18 wysłana przez szakq123 dnia 28 Oct 2018
  • tego sie nie boje, chwile jezdzilem na 20stkach z profilem 35 i twardym zawiasem. Na trasy krajowkami po 200km i torowiska to bylo juz slabe ale na taka jazde jak robie po 20-30km po okolicy gdzie drogi sa powiedzmy w miare to 19stki z profilem 40 sa idealne. Mam wrazenie ze standardowe BMW F10 na twardsze nastawy i avangarde W212, a trojka F30 z mpakietem na 19stkach plus run flaty jezdzilem sporo i jest to to czego mniej wiecej szukam
     
  • #19 wysłana przez 0okm dnia 28 Oct 2018
  • Pakiet AMG ma też bardziej usportowione zawieszenie. Na pewno odczujesz różnicę. Szczególnie w trybie Sport. Różnica jest kolosalna.
  • #20 wysłana przez szakq123 dnia 29 Oct 2018
  • Dzieki za informacje, w takim razie czy każdy AMG pakiet ma regulowane elektronicznie amortyzatory czy to jest wtedy pneumatyka?
    Czy w trybie sport zmienia się też reakcja na gaz i siła wspomagania kierownicy?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu