Autor Wątek: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje  (Przeczytany 9667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« dnia: 12 Października 2018, 12:30 10s »
Dzień dobry,

chciałbym abyście mi pomogli i doradzili jakiego silnika poszukiwać i w jakiej ogólnie konfiguracji auta tak aby:
1. miało około 250-300KM lub więcej
2. było odporne na krótkie dynamiczne odcinki - chętnie bez turbo/kompresora
3. w automacie
4. RWD wystarczy
5. miało możliwie mało upierdliwych usterek które nigdy nie wiadomo kiedy wystąpią i nie da się ich zrobić na zapas gdyż auto chce mieć dostępne w 99% czasu na życzenie

pod powyższe najchetniej by mi pasowało jakieś V6 ale jak czytam specyfikacje to już sam głupieje czy one były wolnossące czy nie i chyba z rozrządem nieudanym?
Może w takim wypadku starsze technologicznie ale pewne V8 5.5l 388KM? Troche za dużo na początek mi się wydaje ale z czasem pewnie się przyzwyczaję, mam już 35 lat więc odrobina oleju w głowie jest...

To ile spali nie ma znaczenia zbytnio ale coś wyczytałem, że V8 tylko z pneumatyką wychodziło - awaryjne? Drogie w naprawie? Jak daje radę awaryjność skrzyni z tak mocnym silnikiem?

dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie zwłaszcza od posiadaczy bo google wiadomo pisze raz tak, raz tak i są błędy na portalach

PS. Budżet nie jest ustalony ale powiedzmy tak około 100tys pln.

PS2. do tej pory jeździłem japończykami i choć naprawy były średnio tanie jak na klasę mojego auta to bardzo sporadyczne

Forum Mercedes E-Klasa

Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« dnia: 12 Października 2018, 12:30 10s »

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Października 2018, 12:09 37s »
Panowie i Panie, Ktoś coś? Jeśli nie właściciele, to może ktoś miał kolegę wujka i może coś powiedzieć?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Października 2018, 18:34 57s »
Ja jestem wielbicielem diesli, ale ja czesto jezdze dlugie dystanse.
Z tego co piszesz, to diesel Ci nie bedzie pasowal.
Obecnie silniki sa tak dobre ze kazdy pociagnie to co chcesz.
W starszych autach bylo inaczej i ja wypraktywowalem ze na auto wagi Mercedes-Benz potrzebujesz co najmniej 120 HP aby na gorkach sie nie czolgalo.
No ale Ty piszesz ze chcesz 300 HP, to szukaj AMG.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2018, 10:32 36s »
Dziekuje za zainteresowanie, idealny wydawalby sie silnik w stylu wolnissasego R6 z Bmw o mocy 272KM ale w Mercu te 3litrowki ponoc nie udane stad spojzalem na V8. W amg nie chce sie pakowac bo eksploatacja i zakup bedzie duzo drozszy. Kolega z pracy ma M5 F10 to same tarcze i klocki przod kosztuja okolo 5tys gdzie d9 Amg tansze nie beda, z kolei 500tka taki zestaw kosztuje jakies 1500-2000zl

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Października 2018, 13:07 18s »
Jeśli nie przerażają Cię koszty eksploatacji, dostępność (mało) i historia (prawie wszystkie ze stanów) to polecałbym V8. Bedzie mniej problematyczny niż V6.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Października 2018, 19:12 03s »
Przegladalem oferty w DE i jest co najmniej 5 ladnych sztuk, a ogolnie okolo 50. Odnosnie kosztow to wlasnie stad tez ten temat, bo tarcze, klocki, olej, paliwo i opony przy moich przebiegach 10k rocznie i tak beda akceptowalne i co najwazniejsze latwo policzalne i przewidywalne. Bardziej mi chodzi o porade typu nie bierz silnika M273 bo pada nie wiadomo kiedy rozrzad za 15tys pln albo pada co 50tys cos tam w airmatiku za 10tys. Z tego co czytalem na stronach to wyglada na to ze airmatic to koszt max 5tys, czesto polowe tego jesli tylo miechy do regeneracji czy sam kompresor. Rozrzad nie czytalem o problemach w rocznikach po 2009 z tym silnikiem, do 2006 ponoc wycieraly sie zeby na ktoryms wałku. Tyle wiem mniej wiecej. Poza standardowa ekploatacja nie chcialbym awarii za ponad 5tys czesciej niz raz w roku co przy zakupie zdrowego i sprawdzonego egzemplarza mam nadzieje jest i tak znacznie na wyrost?

Offline jary

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +3/-24
    • Zobacz profil
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Października 2018, 05:50 15s »
wez sobie 400 (333 konie)
mam taki tylko w coupe i sobie chwale

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2018, 08:34 30s »
5.5L M273 w W212 to dobry wybór.
Nawet 3.5 M272 jest ok, są tam dwie wersje zwykła i CGI. 272 i 292 KM.
Powinno starczyć na weekendy.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2018, 09:59 47s »
Dziękuję za informację:
1. E400 to jakie jest oznaczenie silnika? To nie jest biturbo trzylitrowe? Wolałbym wolnossaka... Poza tym on chyba po lifcie dopiero był? Raczej przedliftowego bym szukał
2. CGI będzie na wtrysku bezpośrednio tak? Czy to jest tak, że on jest dopiero w polifcie, a przed był 272KM z pośrednim wtryskiem?

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Października 2018, 11:05 58s »
CGI w 3.5 jest już w przedlifcie, wydaje mi się, że w 212 zwykły wtrysk w tym silniku to będzie rodzynek.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Października 2018, 11:24 19s »
wtryski do niego są jakoś w miarę udane? Ile za sztukę mogą kosztować?

Offline jary

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł +3/-24
    • Zobacz profil
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Października 2018, 12:13 37s »
e400 oznaczenie M276

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Października 2018, 11:51 15s »
Ok już wiem że E400 odpada, tak jak pisałem chce N/A i jest tylko po lifcie.
O ile dobrze doczytałem to dobrym wyborem byłby tez silnik M272 czyli 3.0 lub 3.5 który do 2006 roku miał problem z wałkiem wyrównoważającym, a jako że W212 jest od 2009 to powinno być ok - czy ktoś z Szanownych forumowiczów może potwierdzić lub zaprzeczyć?
Może używa takiego silnika i ma wyrobiona opinię?
Dodatkowo w porównaniu do V8 standardowo V6 było bez airmatica który jak czytałem zrobienie w całości kosztuje jakieś 9tys więc chyba mógłbym się bez niego obejść.
Pytanie tylko czy na klasycznym zawieszeniu taki E300 lub E350 nie jest zbyt kanapowy?

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Października 2018, 14:19 39s »
Airmatic piękna sprawa, jeśli auto nie brało udziału w wypadku to Airmatic raczej często do serwisu Cię wzywał nie będzie...
Co do zawieszenia to jego kanapowość bez Airmatica pewnie będzie zależna od wersji classic/elegance/avantgarde...

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Października 2018, 16:16 58s »
właśnie coś czytałem że avangarde ma -30mm zawias to pewnie też twardsze sprężyny. Mnie interesuje tylko avangarde lub stylistyczny pakiet amg. Czy pakiet amg będzie twardszy i bardziej zadziorny w prowadzeniu niż avangarde?
Odnośnie airmatica to wezmę go jeszcze pod uwage bo auta będę szukał z tych pewnych. W całkiem nienajgorszych pieniądzach są E350 u niemieckich dilerów w ofercie używanych ale pół skóry w większości i średni wypas.
Czy ktoś z Was się orientuje czy PL dealer może ściągnąć z DE ASO używke do Polski?

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Października 2018, 21:08 25s »
Juz wiem ze moglby byc twardszy niz avangarde. Czy pakiet amg da lepsze czucie drogi?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Października 2018, 04:26 42s »
Pakiet AMG poza innymi listewkami zazwyczaj przychodzi z kolkami on nizszym profilu.
Mniej gumy zawsze da ci lepsze czucie drogi... i kazdego patyczka na niej.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Października 2018, 12:58 50s »
tego sie nie boje, chwile jezdzilem na 20stkach z profilem 35 i twardym zawiasem. Na trasy krajowkami po 200km i torowiska to bylo juz slabe ale na taka jazde jak robie po 20-30km po okolicy gdzie drogi sa powiedzmy w miare to 19stki z profilem 40 sa idealne. Mam wrazenie ze standardowe BMW F10 na twardsze nastawy i avangarde W212, a trojka F30 z mpakietem na 19stkach plus run flaty jezdzilem sporo i jest to to czego mniej wiecej szukam
 

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Października 2018, 13:05 27s »
Pakiet AMG ma też bardziej usportowione zawieszenie. Na pewno odczujesz różnicę. Szczególnie w trybie Sport. Różnica jest kolosalna.

Offline szakq123

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: nie merc
Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Października 2018, 15:12 30s »
Dzieki za informacje, w takim razie czy każdy AMG pakiet ma regulowane elektronicznie amortyzatory czy to jest wtedy pneumatyka?
Czy w trybie sport zmienia się też reakcja na gaz i siła wspomagania kierownicy?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Sedan na krótkie dynamiczne jazdy + wakacje
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Października 2018, 15:12 30s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock