Autor Wątek: W212 diesel do miasta - opinie  (Przeczytany 5640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
W212 diesel do miasta - opinie
« dnia: 29 Sierpnia 2020, 15:05 51s »
Dzień dobry,
Aktualnie szukam W212 po liftingu, od 8 lat jeżdżę W211 Kompressor, dużo wcześniej przez klika lat W124 diesel.
Większość roku jeżdżę po W-wie, nie są to duże dzienne przebiegi (max 40 km), oczywiście korki, a w dłuższe trasy jeżdżę kilka razy w roku.
I mam dylemat, bo cieżko jest znaleźć ciekawy egzemplarz z silnikiem benzynowym, więcej jest diesli.
Tylko jak te auta spisują się w mieście, chodzi oczywiście o dpf.
Czy to ma sens ? czy będę raz na jakiś czas lądował w serwisie na wypalaniu, bądź na wymianie filtra albo będę musiał jeździć przymusowo na autostradę ?

Pozdrawiam
Tomasz

Forum Mercedes E-Klasa

W212 diesel do miasta - opinie
« dnia: 29 Sierpnia 2020, 15:05 51s »

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpnia 2020, 05:46 35s »
Raczej nikt nie zapewni Ciebie tutaj , że nie będziesz miał kłopotu z filtrem DPF, tak samo nikt nie zapewni, że kupując benzynaka , nie będzie miał problemów z łańcuchem rozrządu i napinaczami. W bęzynie są 3 , ja mam jeden, wiec awaryjność jednego z nich będzie jak 1:3 w porównaniu z moim.

Żaden producent nie wypuszcza samochodów głównie do jazdy miejskiej i głównie na trasę, raczej ich nie zawodność powinna być taka sama przy jednej i drugiej opcji.

Co do filtrów DPF, cały czas ciągnie się chyba za nimi mit z początku ich wprowadzenia, pełno było narzekań o ich zapychanie się, ludzie ratowali się przed tym, wycinaniem ich i czyszczeniem w warsztatach o takiej specjalizacji. Raczej nie widać już takich postów, wiec raczej  po latach doprowadzono ich proces oczyszczania , czy też konstrukcję filtrów do perfekcji i nie ma już z nimi problemów.

Najlepszym porównaniem , są chyba wątki o problemach naszych samochodów na tym forum, prześledź dział ,,silnik i osprzęt,, i porównasz sobie, ile jest problemów z silnikiem diesla  a benzynowym, tylko tak jak sam zauważyłeś , jest dużo więcej diesli niż benzyn, więc powinno być ich więcej.

Ja mam jeszcze mniejsze przebiegi ,mieszkam w małym mieście, a wyjazd na trasę mam ograniczony kolejką na prom. Średnio robię 5-8 km dziennie, główni po zakupy, kilka wyjazdów do Szczecina w roku i jeden wyjazd na wczasy i nie mam żadnych problemów.


Spytaj jakiegoś taksówkarza w Twoim  mieście, który jeździ dieslem. On jeździ na podobnych trasach z podobnym przebiegiem, czy ma jakieś problemy.

99 % taksówek w Berlinie to mercedesy, 99 % to diesle, ze względu na ich ekonomiczność. Te samochody jeżdżą w 99 % czasu w cyklu miejski latami i jakoś nie mają
problemów . :)

Posiłkując się internetem i kilkoma wypowiedziami na tym forum, jak głupi  ???  jeździłem po odcinku 5 km tam i z powrotem , aby dokończyć wypalanie mojego filtra, aby mu nie zaszkodzić.
Nie podejrzewam , aby robił to któryś z niemieckich taksówkarzy, pędził w momencie rozpoczęcia wypalania na trasę, albo jechał w ustronne miejsce, aby dokończyć proces wypalania , bo podobno przerywanie procesu, ma bardzo zły wpływ na nie zawodność filtra.

 Na pewno więcej już tego nie będę robił. :-[

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpnia 2020, 09:25 18s »
Dzięki.
Ja oczywiscie nie oczekuje zapewnień od innych, tylko raczej może podzielenia się doświadczeniem.
Każde silniki mają swoje bolączki, w kompresorze którym jeżdżę, po 120 000 zmieniałem np. łańcuch rozrządu. Za rok zrobię to znowu, na wszelki wypadek.
Opinie o dpf-ach i ogólnie komplikacji silników diesla mam raczej sprzed kilku lat tak jak napisałeś. Dlatego dopytuję jak jest teraz.
Zresztą w benzynach dpf-y też już się pojawiają więc to jest nieuniknione.
Zakaz wjazdu diesli do centrów miast też jest coraz częstszy i niedługo zostaną chyba tylko elektryki.

Tomasz











Offline marilyn16

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073231F186297
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 C207 350CDI
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpnia 2020, 18:21 42s »
Od roku jeżdżę dieslem i to głównie po mieście do pracy i z powrotem w sumie około 7km dziennie. Raz na miesiąc przelot około 70km do teściów i raz może dwa razy do roku dłuższa trasa wakacyjna. Samochód z przebiegiem 161k. Procedura wypalania dpf przy jeździe po mieście załącza się co mniej więcej 420km, a w trasie co ok 550km. Odkąd mam samochód nie pominąłem wypalenia dpf ani razu. Mam taką możliwość by w razie czego przegonić samochód po obwodnicy miasta i dokończyć procedurę. Z mojego punktu widzenia diesel bez problemu nadaje się do miasta, co więcej jest oszczędniejszy od jednostek benzynowych. Kwestia awaryjności, to już chyba indywidualna sprawa danego motoru. Każdy ma jakieś inne bolączki i każdy oferuje co innego. Ja wybrałem najmocniejszą wersję diesla 350cdi 265KM i jestem z niego bardzo zadowolony. Jedyne czego mi w nim brakuje to brzmienie. Moim zdaniem ogromne znaczenie ma serwisowanie samochodu. Jeśli ktoś pilnuje interwałów olejowych i wymienia olej co 10k a nie co 30k to wszystko będzie dobrze.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Sierpnia 2020, 08:50 19s »


99 % taksówek w Berlinie to mercedesy, 99 % to diesle, ze względu na ich ekonomiczność. Te samochody jeżdżą w 99 % czasu w cyklu miejski latami i jakoś nie mają
problemów . :)


Oni po prostu co jakiś czas wymieniają w serwisie DPF. Dla nich nie jest to jakiś znaczący wydatek, tym bardziej, że auto służy do pracy. Traktują to jako część eksploatacyjną - serwis mówi wymienić to wymieniają.

U nas kiedyś tak było z katalizatorami w benzynach - nikt nie wymieniał bo drogie, ludzie ratowali się emulatorami albo kolankiem pod sondą. A dziś? Sam wymieniłem w leciwym W210 komplet (4 sztuki!) żeby wszystko działało jak trzeba (choć to 20% jego wartości).

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Sierpnia 2020, 09:35 14s »
Wszystko zależy na podstawie czego się opieramy, ja znalazłem na niemieckim forum coś takiego...

@lejockel schrieb am 4. August 2016 um 11:26:13 Uhr:

Habe vor 3 Wochen mit einem Taxler gesprochen. Er hatte vor seinem MOPF einen 200er CDI aus 2009. Hat den Wagen mit über 400000 km an Mercedes gegeben. Nie Probleme mit dem DPF gehabt. Er meinte auch, es wäre noch der Erste drin.

Rozmawiałem z taksówkarzem 3 tygodnie temu. Przed swoim MOPF miał 200 CDI z 2009 roku. Przekazał samochód Mercedesowi z ponad 400 000 km. Nigdy nie miałem problemów z DPF. Powiedział też, że to wciąż pierwszy.

https://www.motor-talk.de/forum/kalkulierte-individuelle-lebensdauer-des-dpf-om651-und-om642-t5770634.html?page=1

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Sierpnia 2020, 09:57 28s »
Fakt, że fabrycznie zainstalowany DPF musiałby zostać wymieniony po pewnym przebiegu, byłby dla mnie nowością. Z taksówkami, które są w naszym warsztacie, nie wymieniono jeszcze DPF. A są takie, które mają ponad 250 000 km, nawet te Przejechałem teraz 400 000 km, nadal mam w sobie oryginalny DPF.

Das der ab werk verbaute DPF ab einer gewissen Laufleistung getauscht werden müßte,wäre mir neu.Bei den Taxen die bei uns in der werkstatt sind,wurde bisher noch kein DPF Ausgetauscht.Und da sind einige mit mehr als 250.000Km dabei,selbst die die mittlerweile die 400.000Km geknackt haben,haben weiterhin den originalen DPF drin.



https://www.mercedes-forum.com/threads/tausch-dieselpartikelfilter-bei-mercedes-im-service-plan-oder-nicht-noetig.77167/

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Sierpnia 2020, 14:22 45s »
Wszystko zależy na podstawie czego się opieramy, ja znalazłem na niemieckim forum coś takiego...

@lejockel schrieb am 4. August 2016 um 11:26:13 Uhr:

Habe vor 3 Wochen mit einem Taxler gesprochen. Er hatte vor seinem MOPF einen 200er CDI aus 2009. Hat den Wagen mit über 400000 km an Mercedes gegeben. Nie Probleme mit dem DPF gehabt. Er meinte auch, es wäre noch der Erste drin.

Rozmawiałem z taksówkarzem 3 tygodnie temu. Przed swoim MOPF miał 200 CDI z 2009 roku. Przekazał samochód Mercedesowi z ponad 400 000 km. Nigdy nie miałem problemów z DPF. Powiedział też, że to wciąż pierwszy.

https://www.motor-talk.de/forum/kalkulierte-individuelle-lebensdauer-des-dpf-om651-und-om642-t5770634.html?page=1

A zobacz kawałek dalej:

Taxi W211 E200cdi DPF zu bei 250tkm, ließ sich mit SD nicht freibrennen. Kauf W212.

Taxi Passat 1,9tdi, DPF zu bei 250tkm, Motorschaden nach Fahrt auf BAB.

Taxi W212 E200cdi, DPF zu bei 120tkm, Reiniger eingefüllt, zurzeit wieder ok.

Nie do końca wiem co to BAB, ale jeśli resztę dobrze rozumiem, że ten po 250 tysiącach nie dał się wypalić nawet na SD, a ten w W212 wymagał czyszczenia preparatem już przy 120 tysiącach.

W kilku autach widziałem w papierach notkę lub fakturę, że filtr wymieniono - stąd moje przypuszczenie, że tu jest podobnie. Inna sprawa, że nie były to Mercedesy.

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Sierpnia 2020, 17:55 38s »
Bardzo wszystkim dziekuję za doświadczenia z dpf-ami.
Chcialbym jeszcze zapytać odnośnie silnika OM651.
Bo jest na sprzedaż jedno takie interesujące auto, ale jak czytam o tych silnikach to są bardzo skrajne opinie.
Czy ktoś mógłby się podzielić opinią na temat OM651 ?

Tomasz

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2020, 18:51 52s »
Jak o silnikach nie ma opinii, to może ktoś coś powie o Artico ?
Właśnie się zorientowałem, że większość sprzedawanych w PL W212 ma tapicerkę albo materiał, albo Artico.
Mało jest naturalnej skóry.
Miałem pewnie coś podobnego w W124 i nie wspominam tego najlepiej.
Da się wytrzymać z tym Artico ?

Tomasz

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2020, 20:05 12s »
Jeżdżę E250 z takim silnikiem najechane 220 kkm, przeze mnie 60 kkm, do pracy 8 km w jedną stronę, raz w tygodniu (ostatnimi czasy 3 razy w tygodniu) 33 km i kolejnego, za dwa dni z powrotem... Oczywiście w roku robię 1-3 tras 350-600 km w jedna stronę...
Robiłem czujnik różnicy ciśnień DPF, wymieniona podstawa filtra oleju i podstawa filtra paliwa - w obu miejscach się pociło... Ostatnio pękła mi szpilka trzymająca kolektor dolotowy - trzeba było zdjąć kolektor, wykręcić szpilkę (oczywiście zapobiegawczo od razu wszystkie wymieniłem) i poskładać...
Robię serwisy zgodnie z assystem z wymianą oleju i filtrów w ASO co rok z przeglądem rejestracyjnym.
Generalnie jestem z tego silnika zadowolony.
Aczkolwiek jest na forum wątek Magicd o E220 i On miał sporo kłopotów i kosztów...
Rozrządu nie słychać, nie ruszam, DPF się chyba wypala na bieżąco (nie zauważam), leję ropę i jeżdżę...
Ostatnio na Shell-u v-power co czwartek.

Offline Arczii

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 lift
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Września 2020, 21:34 59s »
Siema co do jazdy po mieście mam w212R z 2015 roku e220 od ponad półtorej roku dzień w dzień jeżdzę tylko i wyłacznie po zatłoczonym Londynie na obecna chwila odpukać nie mam żadnego problemu z DPF nawet nie wiem kiedy sie wypala... trasę to robię 2 razy do roku jadąc do polski więc może byc tak ze mu to wystarcza :D

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Września 2020, 20:36 14s »
Siema co do jazdy po mieście mam w212R z 2015 roku e220 od ponad półtorej roku dzień w dzień jeżdzę tylko i wyłacznie po zatłoczonym Londynie na obecna chwila odpukać nie mam żadnego problemu z DPF nawet nie wiem kiedy sie wypala... trasę to robię 2 razy do roku jadąc do polski więc może byc tak ze mu to wystarcza :D

A ile ma przebiegu ?

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Września 2020, 21:37 22s »
Wydaje mi się że zatłoczone miasto tu nie stanowi problemu. Dlatego też taksówki są nietrafionym argumentem. W stwierdzeniach, że diesel nie nadaje się do miasta chodzi bardziej o to, że silnik nie nabiera optymalnej temperatury przy małych przebiegach. W większych zatłoczonych miastach nie ma z tym problemu.

Offline Tomasz D

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 113
  • Pomógł +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250
Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopada 2020, 13:55 09s »
Jednak znalazłem W212 z silnikiem benzynowym, model E250 avantgarde.
Już myślałem że się przesiądę do Volvo, ale jednak trafił się w miarę ciekawy egzemplarz.
Oczywiście musiałem pójść na kompromis, tzn. mam jasne wnętrze i naturalną skórę tak jak chciałem, ale też samochód miał stłuczkę z przodu i potrzebuje trochę opieki, żeby poprawić niedociągnięcia. Ale to do przeżycia.



Forum Mercedes E-Klasa

Odp: W212 diesel do miasta - opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopada 2020, 13:55 09s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock