Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: awakeman w 12 Lutego 2019, 23:51 38s

Tytuł: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: awakeman w 12 Lutego 2019, 23:51 38s
Witam szanownych kolegów, po moich Audi A4 C6 i A6 C6 noszę się z zamiarem zakupu Mercedesa E-klasy z 2013 roku po drugim faceliftingu. E-klasa z nowymi ledami odmłodniała i jako czterdziestolatek podjąłem decyzję, że chcę go mieć ;) Na 99% będzie to silnik 2.2 w dieslu, o przebiegu max 150k km i w związku z tym mam do Was kilka pytań.

Jak wygląda sprawa z kołem dwumasowym i łańcuchem rozrządu, co ile robić i jakie koszta? Ile mniej więcej kosztuje serwis z wymianą wszystkich filtrów oraz oleju? Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie?

Tak jak pisałem wcześniej, przez 10 lat jeździłem dwoma samochodami Audi- 1.9 TDI i 2.0 TDi i praktycznie oprócz kosztów związanych z normalnym użytkowaniem tych aut, czyli serwisem, oponami, itd, itp nie ponosiłem żadnych dodatkowych. Przyszedł jednak czas na zmianę i chciałbym, żeby z Mercedesem było podobnie. Bardzo bym prosił użytkowników tego auta o kilka słów na jego temat. To co mogłem przeczytać na forum, już przeczytałem ale cały czas mi brakuje tej kropki nad i.

Z góry dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 13 Lutego 2019, 01:34 44s
Ja jezdze Mercedes-Benz dlatego ze 20 lat temu ich diesle byly najtanszymi autami w dlugotrwalym uzytkowaniu.
Legendarne W123 czy W210 to tylko wspomnienie.
W obecnej generacji aut nie tylko masz dziesiatki czujnikow, z ktorych kazdy kosztuje fortune, ale jeszcze wymagaja one kodowanie SCN, czyli za kazdym razem musisz placic przez nos w ASO.
Gdybym mial dzisiaj wybierac od 0, to bym kupil Honde.
Kolega kupil nowa 16 lat temu i obecnie przy prawie pol miliona km, jedyne co robil to wymiana sprzegla.
Ma pieniadze na nowe auto, ale szkoda mu sie tego starego pozbyc.
Jedyne co mi w Hondzie przeszkadza, to halas, ale jak Mercedes-Benz jedzie na lawecie to cicho tez nie jest ;)
Powodzenia w wyborze.
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: awakeman w 13 Lutego 2019, 06:28 14s
Dzięki za odpowiedź. Czy jest może w Mercedesie coś a la VAG VCDS, że można sobie samemu podłącząć komputer pod samochód, diagnozować usterki i je kasować? Trochę mnie postraszyłeś tymi ciągłymi wizytami w ASO...
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 13 Lutego 2019, 11:33 20s
Znam kilka osób z Audi A4 i A6. Widuje też te auta na drogach.
90% Audi A4 i A6 dymi na drodze - czyli miały już za sobą awarie silnika + wycięty DPF.
U mnie szlak trafił DPF dopiero gdy auto miało 8 lat zatem widać, że żywotność silników w Mercedesie jest znacznie wyższa niż w Audi (jeśli chodzi o diesle).

Wymiana oleju i wszystkich filtrów w ASO to około 600-700 zł.
Jeśli wymienisz je samemu (a da się w 1h zrobić komplet bez użycia podnośnika) to za filtry zapłacisz około 200 zł (MANN Filter) + 200 zł za olej (6.5 litra). [powietrza, oleju, kabiny]
Rozrząd ja wymieniłem po 180 tys. km... jak się okazało niepotrzebnie - mechanik mi pokazał, że wyglądał jak nowy.
Wymieniałem, bo pompa vacu (obok rozrządu) padła i zaczęła buczeć błędnie martwiąc mnie, że to rozrząd.
Dwumasem raczej martwić się nie będziesz - 95% używanych E-klas w dieslu ma automat który nie posiada dwumasu.
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: awakeman w 13 Lutego 2019, 12:05 44s
Dzięki wielkie za info.

Powiedzcie mi jeszcze panowie, jak wygląda sprawa z własnym kablem i laptopem i podłączeniem go do komputera auta?
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: sewan w 13 Lutego 2019, 14:07 01s
Nie ma takiej możliwości. To nie VCDS. Musisz mieć pełny sprzętowy interfejs, w zasadzie jedyny to Star Diagnose, wszystkie inne to w mniejszym lub większym stopniu protezy.
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 13 Lutego 2019, 16:16 02s
Kodowanie nowych sensorow wymaga polaczenia ze Stuttgartem i jest mozliwe tylko dla tych ktorzy placa miesieczne skladki.
Wiekszosc producentow to robi, wiec Mercedes-Benz nie bedzie jedyny.
Do diagnostyki jest tani MaxiEcu, wiec to nie jest problemem, ale szlag trafia jak Ty zdiagnozujesz, Ty naprawisz a potem musisz jechac do aso i placic haracz.
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: awakeman w 13 Lutego 2019, 16:47 13s
To rzeczywiście trochę słabo. A jak wyglądają cenowo wizyty w ASO? Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że jest różny przedział cenowy, ale jakiś przykłady jakbyście mogli podać byłbym wdzięczny.
Zastanawia mnie również to, przez ile lat tak trzeba jeździć do tego ASO, jak samochód będzie miał 10, czy więcej lat to cały czas tak samo wygląda sytuacja? Rozumiem, że chociaż serwis- wymiana filtrów i oleju, można zrobić już we własnym zakresie, tak jak pisałeś kolego MagicD?
Tytuł: Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
Wiadomość wysłana przez: Remi w 13 Lutego 2019, 19:29 20s
Nikt Ci nie mówi, że masz/musisz jeździć do ASO, myślę, że ceny w ASO Audi wcale się przy A6 znacząco nie różnią od ASO Mercedes-Benz przy porównywalnych rocznikach auta...
Bardziej chodzi o to, że trzeba serwisować u ludzi, którzy mają pojęcie i... właściwy sprzęt diagnostyczny lub tak jak to niektórzy robić to co się umie samodzielnie...