Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: W212/e200cgi/2009  (Przeczytany 260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline m0rd3rc4

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: może w212
W212/e200cgi/2009
« dnia: 01 Kwiecień 2019, 21:01 50s »
Witam szanowne grono

Zacznę od tego, że zawsze marzyłem o mercedesie i teraz chyba zaczęło mnie na niego stać. wpadł mi w oko taki oto egzemplarz:

https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-e200-cgi-avantgarde-sedan-b-zadbany-serwis-aso-auto-salon-jawor-CID5-IDyy2Tw.html

VIN: WDD2120481A091320

Auto stoi w salonie VW i zostało tam oddane w rozliczenie. Na każdym kroku jestem zapewniany o oryginalnym przebiegu i rzetelnie prowadzonej historii serwisowej. Obsługa udostępniła mi nr VIN jednak mogę go jedynie zdekodować co do wyposażenia bo serwis Mercedesa nie chce mi udzielić informacji serwisowej - kiedy co było robione (może to zrobić jedynie właściciel auta osobiście w salonie). Jestem bardzo świeży w temacie tej marki i chciałem się zapytać Was o poradę. Wyszczególnię w pkt. co mnie interesuje żeby było łatwiej. Jeśli chodzi o mnie to szacowany roczny przebieg będzie oscylował na poziomie  25000km z czego ok. 18k po autostradach, a reszta po mieście i międzymiastowych (różne kraje UE). Nie oczekuję po tym silniku jakiś sportowych osiągów jednak kilka kwestii mnie interesuje. Let's play:

1) Jak średnio na autostradzie zachowuje się spalanie tej jednostki? (140/160/180 km\h)
2) Przy jakich prędkościach silnik zaczyna się męczyć i nie warto go obciążać długotrwale?
3) Czy zakładając, że wszystko co sprzedający pisze jest prawdą cena jest adekwatna do stanu?
4) Na jakie wpisy serwisowe oglądając książkę zwrócić uwagę - chodzi mi o najbardziej ciągnące po kieszeni wymiany/naprawy. Czy coś się zbliża do wymiany itp.
5) Jakie są koszta wymiany standardowych eksploatacyjnych materiałów:
     a) olej + filtr
     b) rozrząd
     c) świece
     d) układ hamulcowy (klocki, tarcze)
     e) układ kierowniczy
     f) olej w skrzyni biegów
Jeśli jest coś o czym nie pomyślałem a warto na to zwrócić uwagę bardzo bym prosił wymienić

6) Czytając kody wyposażenia czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć takie wpisy:
     - 230 - PARKING GUIDANCE
     - 260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
     - 622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
     - M013 - ENGINE REDUCED PERFORMANCE
     - U60 - PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
     - V62 - SPEED- + LOADINDEX 99H XL
7) Jak rozpoznać wersję systemu comand(NTGX.X)? Pytam bo przeczytałem na tym forum, że chcą rozbudować samochód o dodatkowe rzeczy nie zawsze jest to możliwe programowo (Jeśli się nie mylę czytałem wątek o kamerze cofania)

Z góry bardzo dziękuję za wszelaką pomoc. Mam nadzieję, że mi pomożecie  i nabędę w końcu wymarzonego Mercedesa bez wtopy

Pozdrawiam serdecznie



Offline Maszyman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200, 1.8
Odp: W212/e200cgi/2009
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwiecień 2019, 14:28 25s »
Cześć,
Ja z chęcią odpowiem na część Twoich pytań z perspektywy zwykłego użytkownika (od roku jeżdżę tym modelem, rocznik 2011)
1) Jak średnio na autostradzie zachowuje się spalanie tej jednostki? (140/160/180 km\h)

W zeszłym roku trasa Toruń-Wiedeń-Toruń. Spalanie 8.5 litra przy prędkości 140 km/h (czasami 160-180 km/h), 2 osoby dorosłe i dwójka dzieci plus bagaże.
Podczas jazdy po mieście pali średnio 10-11 litrów.

2) Przy jakich prędkościach silnik zaczyna się męczyć i nie warto go obciążać długotrwale?
Nie próbowałem ile jedzie max ale powyżej 120 km/h przydałby się 6 bieg.
5) Jakie są koszta wymiany standardowych eksploatacyjnych materiałów:
     a) olej + filtr- z własnymi materiałami w ASO zapłaciłem około 130 zł
 Reszty nie dane było mi wymieniać.

Offline m0rd3rc4

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: może w212
Odp: W212/e200cgi/2009
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwiecień 2019, 16:14 49s »
Dzięki za odpowiedź. Masz manual czy automat? Jak mówisz, że powyżej 120kmh przydałaby się szóstka mniemam, że jazda z prędkością 160-180 to już przeciążanie silnika? Jak spalanie przy takich prędkościach i komfort jazdy?

Offline Maszyman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200, 1.8
Odp: W212/e200cgi/2009
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Kwiecień 2019, 10:02 07s »
Automat.
Jazda nie jest uciążliwa ale przy wyższej prędkości obroty są już powyżej 3000 i słychać silnik za mocno- takie moje odczucie. Silnik raczej się nie przeciąża bo zapas mocy jest przy 140 jak i przy 160 i nie wydaje jakichś dziwnych dźwięków aby sądzić, że się męczy.

Co do spalania przy wyższych prędkościach to się nie wypowiem bo z dziećmi staram się jeździć spokojnie  :) spalanie w prędkościach pomiędzy 140-160km/h podałem Ci wcześniej.

W drugą stronę jeżeli chodzi o spalanie czyli oszczędność to najmniej udało mi się zejść do 7,5l przy jeździe na trasie z prędkością od 80km/h do 120km/h.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!