Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Kupujemy Mercedesa W212 => Wątek zaczęty przez: kubasz5 w 14 Listopada 2018, 13:03 50s
-
witam, szukam auta jak w temacie z malym przebiegiem, aktualnie jestem za granica wiec jest troche ogloszen. Sklaniam sie raczej ku benzynie, ze wzgledu na niskie przebiegi i jazde raczej po miescie. Jaki silnik i skrzynie polecacie, a jakich sie wystrzegac.
-
Czyli szukasz W207 potocznie a faktycznie C207 choć mało kto używa tego oznaczenia
Ja mam E350 polift białego w 4x4 i powiem że robi robotę :)
Zastanawiam się czy go nie sprzedać bo to nie jedyne autko w domu
Pisz na priv jak coś tylko mówię, że tanio nie będzie bo jest igła (55k km) :)
Ogólnie auto mocno zwraca na siebie uwagę i daje przyjemność z jazdy
-
Czyli szukasz W207 potocznie a faktycznie C207 choć mało kto używa tego oznaczenia
Tak, dokladnie tego dlatego uzylem nazwy w212 coupe.
Twoje auto faktycznie dobrze sie prezentuje, w sumie to rozwazam kolor bialy rowniez, jednak z zakupem czekam do wiosny, musze dozbierac fundusze i jeszcze nacieszyc sie swoim clk !
Co do moich preferencji to zastanawiam sie:
1. czy rocznik ma znaczenie? bo w przebiegu szukam czegos ponizej 100000. Od jakiego rocznika sie rozgladac ?
2. czy przed-lift czy po-lift, czy ma to znaczenie jesli chodzi o silnik i skrzynie? bo w sumie wyglad i srodek i tu i tu mi sie podoba, choc oczywiscie wolalbym polift. Skrzynia oczywiscie automat
3. raczej preferuje naped na tyl niz 4x4, ze wzgledu na potencjalne usterki i moze spalanie. choc tematu nie zaglebialem.
-
1. Tak, ma znaczenie bo wchodziły lifty.
2. Są różne skrzynie - 5G, 7G i 9G. 7G jest w przed i polifcie. Wszystkie są dobre.
3. 4x4 to prędzej właśnie znajdziesz takie poskładane z USA jak kolega wyżej proponuje. Polecałbym jednak na tył.
-
1. Tak, ma znaczenie bo wchodziły lifty.
2. Są różne skrzynie - 5G, 7G i 9G. 7G jest w przed i polifcie. Wszystkie są dobre.
3. 4x4 to prędzej właśnie znajdziesz takie poskładane z USA jak kolega wyżej proponuje. Polecałbym jednak na tył.
Dzieki,
1. To oczywiscie wiem. Wolalbym polifta ale jezeli znajde przedlifta z malym przebiegiem w super stanie to sie zastanawiam czy brac czy szukac dalej polifta ? Rozpatrujac tylko aspekty techniczne.
2. Czyli najlepsza 9G bo najbardziej ekonomiczna?
3. Szukam tylko na tyl.
-
1. Technicznie nie ma większego znaczenia. Najważniejsze pytanie: czy stać Cię na polifta. Jest prawie dwa razy droższy. Kwestie wizualne nie podlegają dyskusji bo wiadomo że polift ładniejszy.
2. Pod względem ekonomii spalania to na pewno najlepsza. Nowoczesna i skomplikowana. Bardzo droga w ewentualnych naprawach.
-
1. Czy stac ? sam sobie zadaje to pytanie ..... dla mnie kazda opcja jest dobra bo to przesiadka z CLK w208. (najchetniej kupilbym CL w215 ale ten ABC....) Czyli rozumiem wystrzegac sie tylko rocznikow z poczatku produkcji. Jaka data moze byc tu graniczna ?
2. No skoro w przedliftach nie bylo 9G to pewnie skonczy sie na 7G
A jaki silnik przedliftowy w benzynie jest najbarziej godny uwagi dynamika/spalanie/awaryjnosc ?
Osobiscie zawsze sklanialem sie ku wolnossacym bez turbo, bo to zawsze kolejny element, ktory moze przyspozyc problemow...
-
w w212 207 polift wychodziły skrzynie 9? nie wydaje mi sie, ja mam 2016 rok i mam 7g tronic
fura marzenie... jedynie dzwiek bym sobie poprawił, ale w swoim czasie
-
Nie ma znaczenia czy kupisz z początku produkcji czy nie. Wszystko to kwestia finansowa, wyposażenia, stanu, przebiegu. Silników benzynowych masz do wyboru dwa. :) I4 które moim zdaniem jest za słabe. Lub V6 w którym musisz wymienić rozrząd. Bo pewnie V8 już poza skala. ;)
Tak, 9G były w poliftach. U Ciebie jary hamburger nie dopłacił do wielu rzeczy.
Z poliftowymi jest o tyle problem że ludzie jeszcze nie pospłacali leasingów więc w większości tego co widzisz na ogłoszeniach to składaki ze stanów.
-
Pewnie masz na mysli Polskie ogloszenia. Ja akurat jestem za granica i przegladam Niemcy, Holandia i Belgia, a nawet Szwajcaria.
Mam jeszcze czas wiec na spokojnie chce sie przygotowac.
Szczerze to myslalem o V6 bez turbo ale czemu piszesz o rozrzadzie?
-
A to za rynek zagraniczny się nie wypowiadam. :) Nie znam.
V6 do 2011 roku to M272. Poszukaj opinii o nim. Był nawet w W209 montowany.
-
Z tego co widze M273 czyli V8 mialy podobne problemy:
"Benzyniaki, które w ostatnich latach trafiły pod maski Mercedesów, w większości oceniamy pozytywnie. Jako jedną z większych wpadek ostatnich lat wytypowaliśmy silniki typoszeregu M272 i M273 (odpowiednio: 2.5, 3.0, 3.5 V6 oraz 4.7 i 5.5 V8). Trapią je problemy z napędem rozrządu, głównie wałka wyrównoważającego. Do naprawy trzeba wymontować cały zespół napędowy, co podnosi koszty do około 6000 zł, warto też pamiętać, że często zawodzą koła łańcuchowe (razem 4 za… 10 tys. zł!). Inną usterką jest pękający kolektor ssący. Objawia się nierówną pracą silnika i wypadającymi zapłonami. Nowy kosztuje w ASO prawie 4000 zł, często szuka się więc używanych bądź próbuje zregenerować popsuty."
No przeciez nie kupie chyba 1,8 .... jezdze na krotkich odcinkach po miescie wiec diesel tez nie za bardzo
-
Pokaz mi ze c207 polift miały skrzynie 9g :)
-
Oj jary jary... Z Tobą jak zawsze... https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_E-Class_(C207) Przeczytaj uważnie rozdział "Development and launch" albo ostatni punkt z rozdziału "2013 facelift".
-
Kiepski artykul wybrales Ookm
Wikipedia bazuje dane na artykiulach przeslanych do niej przez czytelnikow, wiec pomimo weryfikacji maja duzo bledow.
Ten artykul mowi ze auta z 9G nazywane sa Bluetec.
Mowia tam takze ze od 2013 roku diesle wychodzily z 9G.
Moj 2014 diesel ma 7G
Kompletny brak znajomosci tematu.
-
Zgadza sie, diesle owszem wychodziły z 9g, ale nie benzyniaki czy przedlift czy lift jedynie 7g
-
Kiepski artykul wybrales Ookm
Wikipedia bazuje dane na artykiulach przeslanych do niej przez czytelnikow, wiec pomimo weryfikacji maja duzo bledow.
Ten artykul mowi ze auta z 9G nazywane sa Bluetec.
Mowia tam takze ze od 2013 roku diesle wychodzily z 9G.
Moj 2014 diesel ma 7G
Kompletny brak znajomosci tematu.
Kolejny ekspert... Weź poszukaj sobie w internecie sam i nie udawaj głupiego. Nie powinieneś wypowiadać się w tematach których kompletnie nie znasz.
http://www.encyklopedia.moto.pl/mercedes-benz/klasa-e/coupe/c-207-generacja-ii/mercedes-benz-e-350-bluetec-d-9g-tronic-coupe-c-207-generacja-ii-3-0l-258km/109138/
http://www.automobile-catalog.com/car/2016/2080685/mercedes-benz_e_220_bluetec_coupe_9g-tronic.html
-
Ale benzyny na 100% nie wychodziły w 9g
-
Ookm nie pierwszy raz ma problem z mysleniem.
Wydaje mu sie ze on wie lepiej co ja mam pod maska odemnie i od inzynierow Mercedes-Benz.
Pozostawie to bez dalszych komentarzy.
Kubasz - ja jestem dlugoletnim wielbicielem diesli i tylko takie kupuje dla rodziny.
Wiele jest mitow (jak chociazby powyzsza dyskusja pokazuje) o tych samochodach, ale ja jezdze dieslem po miescie i w przeszlosci nie majac wgladu ja system dziala - wiele rzeczy byly trudne do przewidzenia, co z kolei powodowalo klopoty.
Obecnie sa dostepne wskazniki ktore Ci dokladnie mowia w jakiej fazie regeneracji DPF jestes i wszystko jasne.
15 km jazda przy srednich temperaturach to wszystko co potrzeba do pelnej regeneracji DPF i dzieje sie to co kilkaset km jesli miales filtr z jakis powodow zatkany.
Przy normalej jezdzie regeneracja wlacza sie na kilka sekund gdy troche przygazujesz w czasie jazdy.
Oczywiscie benzynowe silniki tez zrobily ogromny postep i potrafia dawac ogromna przyjemnosc z jazdy.
Ja jezdze Mercedes-Benz diesel dlatego ze jest to najtansza marka dla mnie.
Jak podsumujesz koszty zakupu, koszty paliwa i cene jaka dostaniesz przy sprzedazy, to nawet Honda wychodzi drozej.
-
Miałem raz diesla w Volvo D5 i bardzo chwalę, zero problemów ale tam nie było DPF.
O jakich wskaźnikach mówisz ? Były w w212?
-
Ookm nie pierwszy raz ma problem z mysleniem.
Wydaje mu sie ze on wie lepiej co ja mam pod maska odemnie i od inzynierow Mercedes-Benz.
Pozostawie to bez dalszych komentarzy.
Ani razu nie twierdziłem że masz 9G... Nie udawaj głupiego bo właśnie przez takie rzeczy masz tu na forum taką słabą reputację. Nie wspominając o ubliżaniu. 9G było u Ciebie opcją za którą pierwszy właściciel nie dopłacił.
Rozkoduj sobie ten VIN: https://www.mbdecoder.com/decode/wdd2122011b263492 (nie C207 ale coś bardziej w Twoje klimaty) to się nauczysz że 9G występowały również w R4. Masz drugi żeby nie było że przypadek: https://www.mbdecoder.com/decode/wdd2120011b223585
Na tym kończę rozmowę z Tobą.
-
Miałem raz diesla w Volvo D5 i bardzo chwalę, zero problemów ale tam nie było DPF.
O jakich wskaźnikach mówisz ? Były w w212?
Po bezskutecznym czekaniu rok az MaxiEcu doda obiecane software na moj silnik napisalem w koncu do ScanGauge i dolozyli oni program ktory odczytuje reg status, % zanieczyszczenia i pare innych parametrow.
Jezdze z tym juz prawie miesiac, ale my nie jezdzimy autem codziennie, wiec ciagle obserwuje co sie dzieje.
Jest tylko 1 rzecz gorsza od braku informacji a jest to zla informacja.
-
skad jestes? jak masz blisko to podjedz mojego zobaczyc bede chcial sprzedac bo mieszkanie kupuje :)
-
Nowy rok wiec od planow trzeba przejsc do poszukiwan!
Jakies uwagi do tego modelu ?
https://www.autoscout24.pl/oferta/mercedes-benz-e-350-cdi-be-avantgarde-fulll-108-000kms-diesel-braz-4f15ad7d-6beb-4950-e053-e350040a0b29?cldtidx=12
Z gory dzieki
-
Dobry silnik, bardzo mały przebieg. Z tym "fulllllll options" to się nie zgadzam bo brakuje wiele. Może tak światło pada ale chyba roleta panoramy wisi. Podłokietnik na centralnej konsoli wygląda jakby 500k km nalatane albo ktoś się kwasem pocił. ;) Dywaniki tez jakby nieco więcej niż 100k km przebiegu. Ale może ktoś niedbały był.
-
Dzieki, moze jakos podjade to rzuce okiem osobiscie. Ten podlokietnik to jakby taki obdrapany w jednym miejscu.
A co silnika to najlepszy diesel w 212/207?
-
Dzieki, moze jakos podjade to rzuce okiem osobiscie. Ten podlokietnik to jakby taki obdrapany w jednym miejscu.
Moim zdaniem popękała skóra. Pytanie tylko dlaczego. Nie widziałem takiego przypadku wcześniej. Zawsze tę część możesz wymienić.
-
Wiem, że szukasz za granicą ale może gdyby Cię zainteresował krajowy to zapraszam..
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-coupe-salon-pl-bezwypadkowy-udokumentowane-aso-do-konca-ID6BCMTZ.html
-
Widziałem dziś to auto, dorobiłem kilka fotek, ten ślad na podłokietniku nie wytłumaczalny. Z obsługą salonu słabo się dogadałem bo mówia tylko po francusku.
-
Porownywales kolory z karta fabryczna?
Takie kolory siedzeń w MB ma tylko Designo opcja.
Ale Designo także używa najwyższej jakości materiały, a to siedzenie wyglada jakby mialo 400t km.
Więc albo poprzedni właściciel ważył 150 kg, albo to jakaś przekładka.
Francuzi nie lubią mówić po angielsku, ale jak bylem na wakacjach i wyciągnąłem portfel to zawsze znalazl sie ktos kto sobie angielski przypomniał.
Wszystko kwestia motywacji.
-
"Takie kolory siedzeń w Mercedes-Benz ma tylko Designo opcja. "
Nie prawda - nie wprowadzaj ludzi w błąd
-
Te siedzenia tez mi nie pasują jak na lekko ponad 100tys, ale właśnie mi się wydaje, że jakość tej skóry jest niezbyt.....
Dla porównania, że jednak te fotele są bardziej powszechne:
https://www.autoscout24.pl/oferta/mercedes-benz-e-250-panorama-navi-xenon-leder-harman-kamera-diesel-szary-10cda778-2e2c-49ca-af91-1fd555417f3a?cldtidx=6
Co powiecie o tym silniku ?
-
Nie wiem jak to jest u Ciebie ale skóra bez grzania dyskwalifikuje samochód. :) Szczególnie jak spojrzę teraz za okno.
Co do silnika to jest bardzo duża różnica między V6 a R4. Lepiej zdecyduj co chcesz mieć względem upodobań.
E250 prawdopodobnie ma też 5G automat. E350 ma 7G.
-
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273291694&categories=SportsCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=11&maxMileage=20000&maxPrice=20000&minPrice=17500&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=2ad7bab5-f964-870b-3bb7-f436c909f006
cos odnosnie tego Wam sie rzuca w oczy .... jutro mam okazje go obejrzec ale musze jechac 300 km
-
Koledzy, tam nie pojechalem wlascicielem "salonu"okazal sie sniady gosc ;) wiec odpuscilem sobie
Teraz skupiam sie na salonach bo maja fajne opcje zakupu uzywanych aut.
Oto link moze kogos zainteresuje:
https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/vehicle-search.html#/u/used-vehicles/?owda=misc
Mi wpadl w oko ten egzemplarz, jakies Wasze uwagi, jutro chce podjechac I zobaczyc czy ten silnik wogole jedzie.
Przebieg niski ale co powiecie o tej jednostce, warto ?
https://www.autoscout24.de/angebote/-ec4b4e5c-d83a-4498-bbe4-da0d6b0ccba9?utm_medium=co&utm_source=12gebrauchtwagen.de&utm_campaign=vm&utm_content=csv
-
204 koni z dobrym momentem to jest potega.
Moje 250 Bluetec maja napisane 195 koni a pala szerokie opony na suchym asfalcie.
Kilka razy juz mi sie udalo wziasc zakret poslizgiem, bo bylo troszke piachu na aslfalcie.
To wszystko przy spalaniu niewiele wiekszym jak 5l/100km
-
Bedziesz lubial skladane tylne siedzenia w tym srebrnym.
Ja mam pickupa, ale ciagle wole na zakupy jezdzic Mercedesem i skladane siedzenia pozwalaja na zaladowanie dlugich desek, czy paru rurek.
Juz nie mowiac o nartach.
-
Składane też mam w CLK i też się czasem przydają ....
Co do sedna sprawy to plusem tego srebrnego jest przebieg i to, że jest z salonu MB, roczna gwarancja, może coś więcej jutro się dowiem ....
minusem jednak wolałbym V6, czarnego i nie takiego golasa ....
https://www.nannt.com/listings/mercedes-benz-e-350-angebotsnummer-013/?ct_make=mercedes-benz&ct_model=e-350&_ct_fuel=&_angebotsnummer=&search-listings=true
https://www.autoscout24.de/angebote/-38d59a2e-c175-453b-bd76-ff0505643d8c?utm_medium=co&utm_source=12gebrauchtwagen.de&utm_campaign=vm&utm_content=csv
https://www.autoscout24.de/angebote/-83fa697c-32f0-4b20-82b7-5a863ef71b89?utm_medium=co&utm_source=12gebrauchtwagen.de&utm_campaign=vm&utm_content=csv
Juz mam taki mentlik w głowie ..... który Wy byście wybrali ?
-
Jak juz wspominalem V6 bedzie Cie duzo wiecej kosztowal. Tak w paliwie jak i w utrzymaniu.
Jak czesto chcesz brac zakrety poslizgiem?
Te auta maja wiele gadgetow, wiec pytanie ile jest z nich wazne.
Dle mnie niezbedne jest GPS i sensory cisnienia opon.
Ostrzeganie o martwych strefach wrecz mnie wkurza, bo czesto mi daje alarmy jak sie wciskam pomiedzy inne samochody.
Keyless go jest mile, jak tez mechanizm bagaznika, ale to dodaje wagi samochodu, wiec wieksze zuzycie.
Czy pchniecie klapy reka jest warte dodatkowych kosztow? Moja zona twierdzi ze tak ;)
Oczywiscie jak masz refleks do d... to potrzebujesz auto ktore za Ciebie zahamuje....
-
z jednej strony oczywiście masz rację ale ....
A jaka jest różnica pomiędzy 350CDI 231KM a 265KM ? To podobna konstrukcja jeśli chodzi o niezawodność ?
-
Silniki w skali lat zostaja unowoczesnione a do tego rozne kraje maja rozne rodzaje paliw i rozne wymagania czystosci spalin.
Silnik OM642 zaleznie od wersji ma od 210 do 26x kM
Silnik OM651 zaczyna sie od ok 140 a dochodzi do 210 kM w wersji fabrycznej.
Ciagle sa ludzie ktorzy instaluja chipy aby jeszcze wiecej koni wyciagnac nie martwiac sie o skutki uboczne.
-
Tutaj mały przeglądzik silników w gwiazdach:
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/hity-spod-maski-z-gwiazda-oceniamy-silniki-mercedesa/r14k1k0.amp
-
Wyboru raczej nie pożałujesz. Teraz zostaje tylko znaleźć perełkę, jak nie nową to właśnie używaną z pewnych rąk. W Poznaniu duca cars ma sporą flotę aut używanych, także warto zajrzeć i podpytać, bo czasami jest szansa złapać z drugiej ręki samochodów w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze.