Dziękuję wszystkim powyżej za sugestie i uwagi poparte własnym doświadczeniem. Po przerwie technicznej na stronie Carfax w weekend, kupiłem pakiet 3 raportów i oczywiście sprawdziłem w/w Mercedes-Benz W212 V8. Samochód nie nadaje się do kupienia ponieważ:
- ma zdecydowanie wyższy przebieg (na stronie ogłoszenia Sprzedawca (US Automotive) podał przebieg w km, a powinien podać w milach (to pewnie taki celowy zabieg),
- auto miało, oprócz kilizji, której skutki widać na powyższych zdjęciach pochodzących z ogłoszenia i ze strony aukcji w USA, dwie inne kolizje: drugą szkodę z tyłu i jeszcze jedną z przodu. Oto syntetyczna historia tego auta:
OWNER #1: 26.05.2010 – 27.05.2013
• 27.05.2013 (28 tkm): Lease vehicle returned to Mercedes-Benz Dealer
OWNER #1a – Mercedes-Benz Dealer: 27.05.2013 – 15.07.2013 (auto zwrócone do dealera)
OWNER #2: 15.07.2013 – 31.01.2017
• 18.04.2014 (59 tkm): Damage reported: minor damage - Damage to front
OWNER #2a – Mercedes-Benz Dealer: 15.11.2016 – 31.01.2017 (auto odkupione od Klienta)
OWNER #3: 31.01.2017 – 31.01.2017
• 02.03.2018 (121 tkm): Damage reported: minor/moderate

damage (brak info) - Damage to rear
• 01.04.2023 (192 tkm): Damage reported: very minor damage - Damage to rear
Oczywiście, rezygnuję z zakupu tego złomu (bo tak należy chyba nazwać to auto).
W212: dziękuję za życzenia powodzenia i szczęścia. Przyda się przy kolejnych próbach zakupu (chyba raczej zrezygnuję z importu z USA). Oglądałem inne auta z tamtego rynku i wnioski są przerażające.