Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny  (Przeczytany 391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bebza

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 200CDI
200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« dnia: 04 Październik 2018, 17:37 48s »
Panowie/Panie

Pytanie dotyczące silnika jak powyżej - poprawcie jeśli się mylę.

ten sam silnik o pojemności 2143 cm jest w w dwóch wersjach 200 i 220 CDI z mocami 136 i 170 koni tak?
Większość jeśli nie cały osprzęt jest taki sam. Czy różnica w mocy wynika tylko z oprogramowania silnika, czy jest coś jeszcze? Pytam bo pamiętam jak teść w starszej e klasie robił takie przeprogramowanie u fachowca z 200 na 220 CDI. Nie pamiętam tylko czy to było w 210 czy w 211tce. Różnica w jeździe była kolosalna jeśli chodzi o moment i przyspieszenie, ale też konkretna różnica w spalaniu. Może moje truchło 136 koni da się trochę podpaść bez powerboxów i innych chip - coś tam?

pozdrawiam,
bebza

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 309
  • Pomógł +3/-5
    • Zobacz profil
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Październik 2018, 17:44 38s »
Jest w 3 wersjach, jest jeszcze E250 CDI, 150 kW - 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego...
Co do reszty się nie wypowiem...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Pomógł +2/-52
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Październik 2018, 18:08 50s »
Moj OM651 jest oznaczony jako 250 Bluetec i ma 191 HP.
Na ile wiem roznica jest glownie w turbo no i idacym za tym programowaniem.
Takze kazda wersja regionowa ma inne wymogi czystosci spalin gdzie DPF tez oddzialywuje na wyniki.
Przerobka silnika Mercedes-Benz to nie tylko ryzykowna, ale tez kosztowna sprawa. Jesli zrobisz to sam, to bedziesz tez w stanie to naprawiac, jak pojedziesz z czyms takim do warsztatu to bedziesz obserwowal otwarte geby.
Majac cala game do wyboru - zazwyczaj prosciej jest sprzedac slabszy samochod i kupic drugi z wieksza moca.

Offline bebza

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 200CDI
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Październik 2018, 19:01 46s »
Oczywiście poniekąd masz rację.
Kiedyś dawno temu chciałem zrobić swap silnika z najmocniejszej Hondy Prelude 2.2 220 HP do Accorda Coupe i faktycznie koszt modyfikacji wyszedł taki, że w cenie Accorda + wartość przeróbek kupiłem Camaro....

Chodzi mi o to, że tak jak pisałem - u teścia przeprogramowanie trwało dosłownie chwilę i polegało tylko na podmianie softu. Muszę sprawdzić w takim razie czy turbiny w wersji 136 i 170 HP są inne, jeśli są takie same to operacja wydaje się mieć szanse powodzenia.

Zmiana auta na mocniejsze na chwilę obecną bez sensu, ponieważ mam dwa mocne.  Po prostu w tym mi trochę brakuje pod pedałem.... Zawsze zostaje jakiś chip tuning.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Pomógł +2/-52
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Październik 2018, 22:17 18s »
Ja zaczalem jezdzic Mercedesami aby jak najmniej spedzac czasu pod maska  ;)
Kazdy chiptuning to ryzyko ze cos zostanie zaklocone w balansie.
To ze 130 HP silnik da sie podchipowac na 200 koni, niekoniecznie oznacza ze zawory i korbowody w slabszym silniku sa tak samo mocne jak w mocniejszej wersji.
Ja tez mam auta z mocniejszymi silnikami (wlasnie sprzedalem 340 HP roadstera) ale bawi mnie jezdzenie slabszym silnikiem. 191 HP to ciagle auto ktore zapali gumy, ale jazda na 4 garach jest duzo plynniejsza no i robienie 1400 km na zbiorniku moze stac sie ekscytujące.
Czemu nie zapytasz tescia o numer do mechanika?

Offline bebza

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 200CDI
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Październik 2018, 08:29 25s »
Telefon do tego gościa mam, tyle tylko, że facet jest tak niesłowny, że szlag człowieka trafia.
Może być tak, że wstawisz samochód do niego na teren, a po trzech dniach auto stoi w tym samym miejscu pomimo, że usługa miała być "od ręki"

Co do silnika - ja kupiłem Mietka z padniętym silnikiem i kupowałem "nowy" silnik po pełnym remoncie - sam słupek.
Padło magiczne określenie, że mam "mocniejszą wersję" więc nie powinienem jej zarżnąć. Generalnie sam słupek był przygotowany pod Sprintera. Nie znam się na tyle na silnikach, ale może faktycznie jest mocniejszy od basic'a.

Mnie też nie chodzi o bicie rekordów na 1,4 mili - tak normalnie uważam, że ta moc i ten moment przy tej masie to trochę mało.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Pomógł +2/-52
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Październik 2018, 17:53 33s »
Slynny W123 z silnikiem 220 mial chyba 44 konie, wersja turbo 60-pare
Chyba zaden z W124 nie mial wiecej niz 136 koni, chyba ze wersje 8-cylindrowe.  ;D

Offline Tomek0910

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
Odp: 200 CDI/220 CDI OM651 ilość koni swap elektroniczny
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Październik 2018, 19:33 29s »
W124 300TD R6 miał 147 KM, wersji 8 cylindrowych z dieslem nie było.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!