Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: 0okm w 24 Września 2020, 12:32 44s
-
Czy ktoś z Was przeszedł jedną z poniższych akcji serwisowych? Z ciekawości dziś sprawdziłem swój VIN na stronie Mercedesa (https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/being-an-owner/total-recall/recall.module.html) i okazuje się że czekają na mnie. Wymiana poduszki wydaje się jak najbardziej ok, ale oprogramowanie silnika podejrzewam że może być związane z aferą zanieczyszczeń - więc obawiam się ograniczenia osiągów.
-
Mnie ASO już dwa razy wzywało listem poleconym na ten nowy soft silnika i myślę tak jak Ty, nie skorzystałem...
-
Rozmawiałem z serwisem. Zapewniają że nie wpłynie to na spalanie ani na osiągi. Nie wiem czy zaufać... :D
-
Niekoniecznie, myślę, że nic innego nie wolno im powiedzieć...
-
Witam.Zrobilem ten soft silnika i nie widze roznicy w osiagach i spalaniu.Trwalo to raptem z 15 minut.
-
Jaki motor?
-
-
Krótko rozmawiałem też telefonicznie z kolegą Noc z forum. Również twierdzi żeby jechać i aktualizować i nie będzie skutków ubocznych. Przyznam że akurat on jest dla mnie wiarygodnym autorytetem. :)
-
Jaki motor?
170 KM 2.2l
-
Podczas ostatniego przeglądu okresowego w ASO wgrali mi nowy soft.
Nie widzę różnicy w jeździe.
Dynamika taka sama, spalanie takie samo.
S212 250 bluetec 4 Matic 15r
-
Czy taki nowy soft poprawia norme euro. Aktualnie mam euro 6? A dobrze byłoby miec euro 6d :-)
-
Ja też jestem po aktualizacji i nie zauważyłem zmian. Jedyna rada, jeśli ktoś ma remap-a to po aktualizacji softu straci profity.
-
witam
nie do końca tak jest jak koledzy pisząc ,jestem po zmianie softu silnika ,motor 350 blutec.
a mianowicie wzrosło zużycie adblu i to około 30 procent, reszta bez zmian
-
Bo to na tym polega ta aktualizacja.
Mercedes wczesniej mial soft ktory wykrywal test i wtedy zwiekszal dawke ablue, która normalnie byla nizsza.
A teraz jest stale wyzsza.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mercedes-z-nielegalnym-oprogramowaniem-w-dieslach-nowa-afera-spalinowa/6m7dl4b
-
Czyli jak tale dolewa więcej niebieskiego to jest inna proporcja benzyny do powietrza (mniej wtryskuje benzyny) i moc trochę niższa. Jak bardzo to trzeba by jechać na hamownię. Ale te kilka procent raczej na co dzień jest nieodczuwalne.
-
Ojojoj to nie jest takie równoznaczne. :) Należałoby zbadać przed i po.
-
Czyli jak tale dolewa więcej niebieskiego to jest inna proporcja benzyny do powietrza (mniej wtryskuje benzyny) i moc trochę niższa. Jak bardzo to trzeba by jechać na hamownię. Ale te kilka procent raczej na co dzień jest nieodczuwalne.
To nie ma żadnego związku ze spalaniem paliwa i mocą silnika. Adblue jest wstrzykiwane zazwyczaj w katalizator(układ wydechowy) a nie układ paliwowy, i tam następuje spalanie, reakcja chemiczna.
-
Czyli jak tale dolewa więcej niebieskiego to jest inna proporcja benzyny do powietrza (mniej wtryskuje benzyny) i moc trochę niższa. Jak bardzo to trzeba by jechać na hamownię. Ale te kilka procent raczej na co dzień jest nieodczuwalne.
To nie ma żadnego związku ze spalaniem paliwa i mocą silnika. Adblue jest wstrzykiwane zazwyczaj w katalizator(układ wydechowy) a nie układ paliwowy, i tam następuje spalanie, reakcja chemiczna.
Dokładnie. Nie ma wpływu na skład mieszanki.
AdBlue wtryskiwany jest w strumień spalin przed katalizatorem i pod wpływem wysokiej temperatury rozpada się na dwutlenek węgla oraz amoniak. Ten z kolei wchodzi w reakcję z tlenkami azotu i je neutralizuje. Dzięki zastosowaniu AdBlue można ograniczyć emisję trującego gazu do atmosfery aż o 90%.
Co ciekawe - zbiorniki Adblue są często podgrzewane bo preparat niezbyt dobrze radzi sobie z mrozami.
-
Pany on tu jeszcze adblue z benzyną chce mieszać :P
-
Pany on tu jeszcze adblue z benzyną chce mieszać :P
Pewnie taki skrót myślowy - benzyna=paliwo, diesel=paliwo itd....
Ale nie ciągnijmy tematu bo jeszcze coś wywołamy z lasu. Kto by się spodziewał filtrów DPF/GPF w benzynach parę lat temu a teraz?