Autor Wątek: CHIP Tuning W212 FL C207  (Przeczytany 9814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kostrzewas

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F293072
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 CGI FL
CHIP Tuning W212 FL C207
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 15:55 21s »
Co Panowie i Panie sądzą o wyniku ?
Fabrycznie wyszło na hamowni 195 KM i 345 Nm, po CHIPie 236 KM i 410 Nm.

Forum Mercedes E-Klasa

CHIP Tuning W212 FL C207
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 15:55 21s »

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Sierpnia 2019, 14:38 03s »
U mnie było 417Nm w CDI 220 bez jakiegokolwiek tuningu :)
Fabrycznie miał mieć 400.

Ja jestem chyba za stary na tuningi - chętnie bym kupił dobre auto i OBNIŻYŁ w nim moc po to aby silnik pracował ładniej, zdrowiej i dłużej bez żadnych awarii przez setki tysięcy kilometrów.

Kolega z pracy podkręcał Forda Focusa - udało mu się podkręcić chyba 30% mocy i momentu... silnik padł po 2 tygodniach (zjechały się panewki i powyginały rączki od tłoków).

Offline vand

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 154
  • Pomógł +2/-6
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A200295
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpnia 2019, 16:26 48s »
Rączki od tłoków?
W sensie korbowody?

A mnie ciekawi ile kosztowało te 41 koni wiecej..

Chociaż i tak uważam że to zwykła reklama..

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpnia 2019, 08:39 14s »
Dla mnie to bez sensu. Kolejny problem przy kupowaniu używki, bo poprzedni właściciel chciał mieć 250KM ale stać go było tylko na E200 CGI i na soft w "czip power januszex turbo".... Unikam jak ognia, ale nie każdy się przyzna przed sprzedażą, że modził w silniku...

Offline adamd

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 CGI Kombi 2011r
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Września 2019, 08:10 35s »
200 cgi można spokojnie zrobić w bezpieczne granice 215KM tylko u dobrego tunera koszt 1400zł.

Offline Adamator

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B109880
    • Zobacz profil
  • Samochód: E 220 CDI
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Września 2019, 23:43 56s »
Ja po zakupie E220 CDI podniosłem moc do 204 KM i 465 nm, koszt 600 zł . Różnica jest spora, a nikt mi nie każe wykorzystywać osiągów bez umiaru. Też całe życie byłem wrogo nastawiony do tuningu, ale tym razem dałem się ponieść fantazji :-) ..... i bardzo mi się podoba... kiedy zechce mi się skorzystać z tego dobrodziejstwa przyrostu osiągów. mimo wcześniejszego wielkiego sceptycyzmu póki co nie żałuję i jestem zadowolony. 34 KM i 65 nm to chyba nie zaszkodzi autku, a czasem się przydaje przy wyprzedzaniu choćby. Polecam ;-)

Offline yoonior

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 Coupe (C207) FL CGI
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Stycznia 2020, 18:38 58s »
Hej kostrzewas, jak tam auto po 5 miesiącach?
Mam chyba dokłądnie ten sam model - E200 Coupe FL i też się zastanawiam nad tuningiem.
Czemu akurat ta firma (Vtech)? W Krakowie jest chyba jeszcze Łodyga.
236 KM - sporo, bo E250 ma 211 KM, tak Ci doradzili, czy próbowaliście max co się uda?

Offline kostrzewas

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F293072
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 CGI FL
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Listopada 2020, 08:10 05s »
2 lata od modyfikacji i nie zauważyłem żadnych problemów. Wymiana oleju, filtrów itp. co 10 tys. Jak to piszą: JAK DBASZ - TAK MASZ.
Co do firmy: jedna z lepszych firm modyfikujących soft w różnych samochodach. Żadnej reklamy, tak po prostu uważam. Szerokości dla forumowiczów.

Offline Rajmund

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Maja 2021, 10:29 39s »
Czesc
Mozecie polecic jakas  firme ze slaska ktora zna sie na chip tuningu?
Tak samo szukam kogos do adaptacji skrzyni biegow.
pzdr Rajmund

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Maja 2021, 08:18 05s »
Czesc
Mozecie polecic jakas  firme ze slaska ktora zna sie na chip tuningu?
Tak samo szukam kogos do adaptacji skrzyni biegow.
pzdr Rajmund

Tutaj masz konkretną ofertę:

https://www.ecuproject.pl/oferta/automatyczne-skrzynie-biegow.html

a ze zwykłego E200 robią takie cuda:

https://www.ecuproject.pl/projekty/9-projekty/modyfikacje-czesciowe/107-mercedes-c200-w205-4matic-stage-1.html

Offline Rajmund

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Czerwca 2021, 11:41 13s »
Pochwale sie. Zrobilem chipa. WARTO - jestem zadowolony.

Offline Rajmund

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Czerwca 2021, 12:24 36s »
Dodatkowo zrobiłem reset skrzyni biegów (https://www.facebook.com/watch/?v=425287271578560) i  jeżdząć 15min zrobiłem nową adaptację.
Pięknie teraz smiga.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Grudnia 2021, 18:29 57s »
Zrobiłem mały tuning i postanowiłem się z wami podzielić spostrzeżeniami. Nie mam nic wspólnego z producentem - więc nie traktujcie tego jako próby reklamy. Może po prostu się komuś takie rozwiązanie przyda.

Ogólnie wiadomo, mamy wybór Chip lub Box - co ma jakie zalety i wady też wiemy.
Jestem bardzo niechętny do rozwiązań typu Box, więc jedyne co mogłem zrobić do udać się do tunera w celu wgrania nowego oprogramowania. Ale i to rozwiązanie miało dla mnie pewne wady - w praktyce musiałbym to załatwić w weekend bo praca mi nie pozwala w tygodniu, a z kolei w weekend człowiek ma inne zajęcia i tak czas mijał, a moc pozostawała seryjna.

No i w końcu wpadłem na pomysł użycia metody samochipowania ;)  Oprócz BSR znalazłem jeszcze inne firmy które oferują takie rozwiązanie, więc nie trzeba od razu decydować się na to konkretne rozwiązanie od Szwedów. Niech to będzie bardziej wskazówka że jest taka metoda niż polecenie konkretnego dostawcy rozwiązania.

O samym rozwiązaniu. Jest to oczywiście "chip", z tym, że zamiast jechać do tunera aby go wgrać kupujemy urządzanie którym sami przez OBD wgrywamy oprogramowanie.
Program to oczywiście gotowiec ale ma to też zalety - nie mam indywidualnych modyfikacji wiec gotowiec się sprawdzi a mam pewność, że ktoś już ten soft testował.

W przypadku tego tunera zastrzega on, że nie koniecznie program dobrze się sprawdzi przy modyfikacjach (można zamówić program indywidualny, ale nie wiem jak się to odbywa) takich jak kompletny wydech czy dolot. Do innych aut mają dedykowane oprogramowanie, nawet dostarczają wydechy i doloty ale nie do E200/E250.

A teraz o samym rozwiązaniu - podzieliłem na wady i zalety:

Zalety:
- sprawdzony program do znanego tunera,
- nie trzeba nigdzie jechać, można zrobić pod domem lub w garażu,
- mamy urządzenie, więc możemy w dowolnej chwili przywrócić program oryginalny i znów wgrać tuningowy (np. jak diagnozujemy auto i chcemy mieć pewność, że problem nie wynika z tuningu),
- możemy ponownie wgrać program jak np. ASO go nam nadpisze w imię aktualizacji i nic nas to nie kosztuje,
- nie wiem jak inni dostawcy ale BSR co jakiś czas wydaje aktualizacje swoich programów - można je bezpłatnie pobrać synchronizując urządzenie przez internet,
- całość jest dość prosta (dlaczego nie bardzo prosta? Bo bez podłączenia auta do prostownika nic nie zdziałamy - urządzenie sprawdza stan akumulatora i odmawia programowania) i nie wymaga wiele czasu,
- do młodszych aut dostajemy ubezpieczenie,
- jak zmieniamy samochód - za niewielką opłatą możemy "przenieść" licencję urządzenia na inny VIN i o ile jest do nowego samochodu program to nabyć go w wersji bez urządzenia (taniej).

Wady:
- największa (szczególnie w przypadku BSR) to cena. Za te pieniądze można mieć równie dobry albo i lepszy program od polskiego tunera który dodatkowo w tej cenie przeprogramuje nam skrzynie (np. ECU Project z Wrocławia - mają ogarnięte sterowniki Mercedesa i skrzynie),
- nie mamy indywidualnego programu co dysklasyfikuje to rozwiązanie przy większych modach mechanicznych,
- nie mamy w cenie pomiaru naszego auta na hamowni.

Teraz o samym programie - producent obiecuje około 250KM i 415-420Nm momentu dla E200 i E250 FL czyli M 274.920. Nie mierzyłem jeszcze auta na hamowni ale dupohamownia i testy drogowe wskazują, że z momentem raczej nie mijają się z prawdą.

Co zauważyłem po pierwszych kilometrach testów:
- reakcja na gaz jest dużo szybsza, różnica jest niesamowita,
- auto wreszcie jedzie powyżej 4500 obrotów - wcześniej nie miał praktycznie mocy w tym zakresie,
- moment czuć wcześniej (a nie wynika to z dostarczanego przez BSR wykresu) a pomiędzy 2000-3500 obrotów odczuwalny moment obrotowy jest wręcz niesamowity jak na dwulitrowy silnik. Zrobił się też bardzo elastyczny, ciągnie na dole jak diesel, a wspomniana góra wreszcie jest,
- praktycznie nie potrzebuje już trybu S, cały czas jeżdżę na E - nawet lepiej to wychodzi bo korzystamy z dużego momentu bez wkręcania na obroty,
- nie zanotowałem zmiany zużycia paliwa,
- przycisk ECO który sobie wcześniej przeprogramowaniem na "ostatni stan" zachował ustawienia - widać zmiana oprogramowania nie "rusza" tych obszarów.

Jeśli ktoś z Was się zdecyduje nie idźcie na opcję wypożyczenia urządzenia i odsyłania go po programowaniu do producenta. Owszem, kasę Wam pewnie zwrócą ale:
- tracicie najfajniejszą funkcję tego rozwiązania - możliwość przywrócenia serii, ponownego wgrania programu i aktualizacji,
- przesyłka kurierska do Szwecji jest droga - zje wam 1/3 oszczędności.

Nie wiem jak będzie dalej i co powie hamowania ale na ten moment jestem mega zadowolony. Nie powinno być też problemów (o ile ma tą moc) że to za dużo - polscy tunerzy chipem uzyskują podobne wartości z E200/E250 FL więc na pewno nie jest tu zbyt mocno dowalone.

Jeszcze informacja - na stronie tego konkretnego dostawcy nie ma C207 ale nie ma różnicy - program kupujemy do W212.

Offline mariusz.trzebski

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2132041a424309
    • Zobacz profil
  • Samochód: w213
Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Stycznia 2022, 17:48 45s »
W213 po czipie



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Stycznia 2022, 17:48 45s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock