Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Andy I mer dnia 17 Aug 2018
  • Zastanawiam się nad zmianą felg i opon. Mam obecnie 18 245/40 i na dziurach lub poprzecznych nierównościach czasem zawieszenie dostaje w d...., nie mówiąc o krawężnikach. Auto wygląda fajnie ale zależy mi też na komforcie, w końcu po to kupiłem gwiazdę a nie BEEMEE :-) Mam airmatica więc w miarę ogarnia amortyzaję ale też pewno zużycie większe przez ten niski profil. Jeżdżę więcej po mieście i to dość dziurawym. Czy może ktoś doradzić czy przesiadka na 17 245/45 da dużą różnicę w komforcie jazdy na dziurach ? Wizualnie jest gorzej wiem, ale jeśli byłaby duża różnica to chyba bym się pozbył moich 18 AMG :-)
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 17 Aug 2018
  • Przy 18" jakosc opon odgrywa duza role.
    Do mojego W212 ja bede zakladal 16".
    Mam ekstra komplet kol od W211  i juz sprawdzilem ze pasuja do mojego W212, tylko 10 mm przesuniete na zewnatrz.
    16 dadza Ci troche wiecej plywania przy manewrach, ale komfort na wybojach jest duzo wiekszy.
  • #3 wysłana przez BiBi dnia 18 Aug 2018
  • Przy 18" jakosc opon odgrywa duza role.
    Do mojego W212 ja bede zakladal 16".
    Mam ekstra komplet kol od W211  i juz sprawdzilem ze pasuja do mojego W212, tylko 10 mm przesuniete na zewnatrz.
    16 dadza Ci troche wiecej plywania przy manewrach, ale komfort na wybojach jest duzo wiekszy.

    O ile dobrze pamietam to mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16.
    Tylko dwa rozmiary , 17 i 18 różnią które różnią się tylko profilem .
    W 17 45 zamiast 40.
  • #4 wysłana przez Remi dnia 18 Aug 2018
  • Co tzn Mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16?
  • #5 wysłana przez BiBi dnia 18 Aug 2018
  • Co tzn Mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16?

    Z tym silnikiem , 4 matic i airmatic  na tabliczce są tylko dwa rodzaje kół które mercedes dopuszcza .
    245/45/17 i 245/40/18 .
  • #6 wysłana przez Andy I mer dnia 18 Aug 2018
  • Silnik mam E350 benzyna 306 KM, faktycznie z tym silnikiem nie ma fabrycznie 16` ale pasują 225/55 R16 do W212 - w innych wersjach były. 16 chyba odpadają skoro fabrycznie nie występowały to pewno z jakiegoś względu.
    No ale nadal nikt nie odpowiedział czy jest zauważalna różnica między 17 245/45  a
    18 245/40. Wizualnie 18 lepsza ale jeśli byłaby duża różnica w komforcie to wziąłbym 17.
  • #7 wysłana przez Kajtek1 dnia 18 Aug 2018
  • Jak juz napisalem - 16" kola z W211 pasuja do mojego W212.
    Moje przednie tarcze hamulcowe maja 300 mm, i nie zostawiaja wiele miejsca do szczek, tak ze jesli ktoras wersja ma wieksze hamulce, to 16" odpada.
  • #8 wysłana przez BiBi dnia 18 Aug 2018
  • Jak juz napisalem - 16" kola z W211 pasuja do mojego W212.
    Moje przednie tarcze hamulcowe maja 300 mm, i nie zostawiaja wiele miejsca do szczek, tak ze jesli ktoras wersja ma wieksze hamulce, to 16" odpada.

    W 350 jest 322 mm , może dlatego nie ma 16. Druga sprawa to airmatic , poduszka przednia jest dosłownie o 1 cm od koła , ale to już raczej kwestia et.
    A co do meritum , między 17 a 18 jakiejś wielkiej różnicy nie odczułem.Oczywiście mówię o takich jak mercedes przewidział czyli 245/45/17 a 245/40/18
  • #9 wysłana przez Kajtek1 dnia 19 Aug 2018
  • Przy niskich profilach jakosc opony odgrywa duza role.
    Ja w porzednim Mercedes-Benz mialem 17" kola AMG i nie cierpialem jak auto sie na nich zachowywalo.
    Jakis czas pozniej znalazlem dobra cene na 18" monoblocki z oponami ktore kosztowaly ok $200/szt i te jezdzily duzo lepiej.
    Oczywiscie troche efekt Placebo mogl zagrac role, ale zdarlem te 18" opony do lysa, czyli ok 50 k km.
  • #10 wysłana przez sewan dnia 19 Aug 2018
  • Ja jeżdżę na 245/45/18, trochę wyższe, ale komfort jest zauważalnie większy.
  • #11 wysłana przez BiBi dnia 19 Aug 2018
  • Ja jeżdżę na 245/45/18, trochę wyższe, ale komfort jest zauważalnie większy.

    Też próbowałem ale przy airmaticu trze już opona o osłonę poduszki :/
  • #12 wysłana przez sewan dnia 20 Aug 2018
  • Mi nic nie trze a też mam airmatika.
  • #13 wysłana przez BiBi dnia 20 Aug 2018
  • Mi nic nie trze a też mam airmatika.

    Z przodu nie dotyka osłony poduszki ?
    Może to kwestia te felgi , ja miałem od Amg ale nie pamietam et
  • #14 wysłana przez Andy I mer dnia 21 Aug 2018
  • Nie chcę wychodzić poza fabryczne parametry bo to i licznik przekłamuje i mogą być jeszcze jakieś inne kłopoty, choćby to ocieranie. Mam zasadę że nie poprawiam fabryki bo ktoś nad tym myślał i nie wzięło się bez powodu. Dlatego przy profilu 245/45 chciałbym 17 felge. Czyli różnica między 40 a 45 przy tej samej szerokości opony jest zauważalna ? o to mi generalnie chodziło. Dodam że opony będą na pewno klasy premium w każdym przypadku.
  • #15 wysłana przez Kajtek1 dnia 21 Aug 2018
  • 40  czy 45 to jest to % wysokosci opony w stosunku do jej szerokosci. Wymiar jest nominaly i ma male zastosowanie praktyczne jako ze opony sa produkowane z bardzo duzymi tolerancjami.
    Jesli chcesz dobrac opone ktora nie bedzie Ci dawala duzej odchylki na liczniku, to musisz isc na strone producenta opony i znalesc obroty na kilometr.
    To jest jedyny parametr ktory zapobiegnie odchylkom licznika.
  • #16 wysłana przez Andy I mer dnia 24 Aug 2018
  • Reasumując, czy ktoś użytkował koła 245/40/18 i 245/45/17 i zna różnicę w komforcie jazdy ???
  • #17 wysłana przez Magicd dnia 24 Aug 2018
  • Ja używam 235/45/17 na zimę i 255/35/19 na lato.
    Różnica jest taka, że na 19" samochód w zakrętach idzie jak po szynach - praktycznie na asfalcie nie da się wpaść w poślizg.
    Niestety czuć każdą nierówność na asfalcie (których u nas nie brakuje).
    Nawet jadąc zwykła droga czujesz "mrowienie" na kierownicy od drobnych nierówności.
    Na 17" wszystkie te odczucia nierówności znikają.
    Minusem jest to, że drift na zakręcie z pedałem gazu mocno wciśniętym jest już odczuwalny :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu