Forum Mercedes E-Klasa
		Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Andy I mer w 17 Sierpnia 2018, 15:55 39s
		
			
			- 
				Zastanawiam się nad zmianą felg i opon. Mam obecnie 18 245/40 i na dziurach lub poprzecznych nierównościach czasem zawieszenie dostaje w d...., nie mówiąc o krawężnikach. Auto wygląda fajnie ale zależy mi też na komforcie, w końcu po to kupiłem gwiazdę a nie BEEMEE :-) Mam airmatica więc w miarę ogarnia amortyzaję ale też pewno zużycie większe przez ten niski profil. Jeżdżę więcej po mieście i to dość dziurawym. Czy może ktoś doradzić czy przesiadka na 17 245/45 da dużą różnicę w komforcie jazdy na dziurach ? Wizualnie jest gorzej wiem, ale jeśli byłaby duża różnica to chyba bym się pozbył moich 18 AMG :-)
			
 
			
			- 
				Przy 18" jakosc opon odgrywa duza role. 
Do mojego W212 ja bede zakladal 16". 
Mam ekstra komplet kol od W211  i juz sprawdzilem ze pasuja do mojego W212, tylko 10 mm przesuniete na zewnatrz. 
16 dadza Ci troche wiecej plywania przy manewrach, ale komfort na wybojach jest duzo wiekszy. 
			 
			
			- 
				
Przy 18" jakosc opon odgrywa duza role. 
Do mojego W212 ja bede zakladal 16". 
Mam ekstra komplet kol od W211  i juz sprawdzilem ze pasuja do mojego W212, tylko 10 mm przesuniete na zewnatrz. 
16 dadza Ci troche wiecej plywania przy manewrach, ale komfort na wybojach jest duzo wiekszy.
O ile dobrze pamietam to mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16.
Tylko dwa rozmiary , 17 i 18 różnią które różnią się tylko profilem .
W 17 45 zamiast 40.
			 
			
			- 
				Co tzn Mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16?
			
 
			
			- 
				
Co tzn Mercedes w powyższej konfiguracji nie przewiduje 16?
Z tym silnikiem , 4 matic i airmatic  na tabliczce są tylko dwa rodzaje kół które mercedes dopuszcza .
245/45/17 i 245/40/18 .
			 
			
			- 
				Silnik mam E350 benzyna 306 KM, faktycznie z tym silnikiem nie ma fabrycznie 16` ale pasują 225/55 R16 do W212 - w innych wersjach były. 16 chyba odpadają skoro fabrycznie nie występowały to pewno z jakiegoś względu.
No ale nadal nikt nie odpowiedział czy jest zauważalna różnica między 17 245/45  a 
18 245/40. Wizualnie 18 lepsza ale jeśli byłaby duża różnica w komforcie to wziąłbym 17.
			 
			
			- 
				Jak juz napisalem - 16" kola z W211 pasuja do mojego W212. 
Moje przednie tarcze hamulcowe maja 300 mm, i nie zostawiaja wiele miejsca do szczek, tak ze jesli ktoras wersja ma wieksze hamulce, to 16" odpada. 
			 
			
			- 
				
Jak juz napisalem - 16" kola z W211 pasuja do mojego W212. 
Moje przednie tarcze hamulcowe maja 300 mm, i nie zostawiaja wiele miejsca do szczek, tak ze jesli ktoras wersja ma wieksze hamulce, to 16" odpada.
W 350 jest 322 mm , może dlatego nie ma 16. Druga sprawa to airmatic , poduszka przednia jest dosłownie o 1 cm od koła , ale to już raczej kwestia et. 
A co do meritum , między 17 a 18 jakiejś wielkiej różnicy nie odczułem.Oczywiście mówię o takich jak mercedes przewidział czyli 245/45/17 a 245/40/18
			 
			
			- 
				Przy niskich profilach jakosc opony odgrywa duza role. 
Ja w porzednim MB mialem 17" kola AMG i nie cierpialem jak auto sie na nich zachowywalo. 
Jakis czas pozniej znalazlem dobra cene na 18" monoblocki z oponami ktore kosztowaly ok $200/szt i te jezdzily duzo lepiej. 
Oczywiscie troche efekt Placebo mogl zagrac role, ale zdarlem te 18" opony do lysa, czyli ok 50 k km. 
			 
			
			- 
				Ja jeżdżę na 245/45/18, trochę wyższe, ale komfort jest zauważalnie większy.
			
 
			
			- 
				
Ja jeżdżę na 245/45/18, trochę wyższe, ale komfort jest zauważalnie większy.
Też próbowałem ale przy airmaticu trze już opona o osłonę poduszki :/
			 
			
			- 
				Mi nic nie trze a też mam airmatika.
			
 
			
			- 
				
Mi nic nie trze a też mam airmatika.
Z przodu nie dotyka osłony poduszki ?
Może to kwestia te felgi , ja miałem od Amg ale nie pamietam et 
			 
			
			- 
				Nie chcę wychodzić poza fabryczne parametry bo to i licznik przekłamuje i mogą być jeszcze jakieś inne kłopoty, choćby to ocieranie. Mam zasadę że nie poprawiam fabryki bo ktoś nad tym myślał i nie wzięło się bez powodu. Dlatego przy profilu 245/45 chciałbym 17 felge. Czyli różnica między 40 a 45 przy tej samej szerokości opony jest zauważalna ? o to mi generalnie chodziło. Dodam że opony będą na pewno klasy premium w każdym przypadku.
			
 
			
			- 
				40  czy 45 to jest to % wysokosci opony w stosunku do jej szerokosci. Wymiar jest nominaly i ma male zastosowanie praktyczne jako ze opony sa produkowane z bardzo duzymi tolerancjami. 
Jesli chcesz dobrac opone ktora nie bedzie Ci dawala duzej odchylki na liczniku, to musisz isc na strone producenta opony i znalesc obroty na kilometr. 
To jest jedyny parametr ktory zapobiegnie odchylkom licznika. 
			 
			
			- 
				Reasumując, czy ktoś użytkował koła 245/40/18 i 245/45/17 i zna różnicę w komforcie jazdy ???
			
 
			
			- 
				Ja używam 235/45/17 na zimę i 255/35/19 na lato. 
Różnica jest taka, że na 19" samochód w zakrętach idzie jak po szynach - praktycznie na asfalcie nie da się wpaść w poślizg. 
Niestety czuć każdą nierówność na asfalcie (których u nas nie brakuje). 
Nawet jadąc zwykła droga czujesz "mrowienie" na kierownicy od drobnych nierówności. 
Na 17" wszystkie te odczucia nierówności znikają. 
Minusem jest to, że drift na zakręcie z pedałem gazu mocno wciśniętym jest już odczuwalny :)