Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: moto w 13 Listopada 2015, 22:18 28s
-
Znalazlem hak westfalia do kombi s212, czy bedzie pasowal do w212? czy sa takie same?
Moze ma ktos na sprzedanie taki?
Poleci ktos warsztat do instalacji w Lodzi lub okolicy?
Dzieki.
-
Hak do kombi nie będzie pasował do sedana.
-
Dzieki, patrzac na fotki i microfiche diagram wyglada ze ma on dwa otwory montazowe zeby pasowalo do obu ale to moze tylko te wzmacniajace lapy. Pewnie rozni sie glowna belka. Numer tez sa inne. Lipa bo jest tanio na ebay, jak by ktos szukal do kombi to ten link; http://www.ebay.co.uk/itm/191734296419
Mercedes E Class Estate 09/09- 313373900113 KIT A40V
Mercedes E Class Saloon 03/09- 313361900113 KIT A40V
-
Lepiej założyć oryginał orisa, bo ma chowaną a nie odpinaną główkę. Na allegro jest ich sporo.
-
Widzialem je, dlaczego bedzie lepszy? Odbinany tez mozna schowac. Czy orientujesz sie czy ta instalacja przy nich to plug and play? czy trzeba cos dokupic zeby zainstalowac? dzieki!
http://allegro.pl/mercedes-e-w212-hak-holowniczy-elektryczny-automat-i5082031377.html
http://allegro.pl/hak-holowniczy-oris-mercedes-e-klasa-w212-i5094523369.html
http://allegro.pl/hak-holowniczy-mercedes-w212-w218-lubin-i5675575050.html
-
Te wszystkie haki są niekompletne.
Kompletny (ale też bez modułu) masz np. tu: http://allegro.pl/hak-holowniczy-w212-kombi-oryginal-modol-oris-i5751124366.html
Moduł raczej musisz dokupić uniwersalny, bo oryginalnego raczej nie założysz bez wymiany tylnego SAMa. Uniwersalny będzie działał ok, nie będzie tylko komunikatów na liczniku przy podłączonej przyczepie.
A, i jeszcze potrzebujesz piankę do zderzaka, ale jeśli mają haki z demontażu, to pianki też powinni mieć. A jak nie to w ASO kosztuje grosze.
-
Dzieki, chlopak z Lodzi a tam bede instalowal w Grudniu. Podzwonie jutro po warsztatach pytajac czy zalaza mi taki uzywany i do niego moze czy ma do limuzyny.
Mysle jednak ze najlatwiej bedzie kupic zestaw Westfalia z dedykowana instalacja; http://allegro.pl/hak-holowniczy-e20-mercedes-e-klasa-w212-od-09r-i5780600307.html musze tylko sprawdzic ile kosztuje i czy maja dedykowana instalacje westfalia.
Ciekawe czy ktos w Lodzi ma http://www.westfalia-autocode.co.uk/ zeby od razu ustawic wszystko.
-
Właśnie zebrałem wszystkie części do montażu oryginalnego haka . Jest tego sporo więc jeśli się uda to napiszę jak to zrobić ,na razie dotarłem do boczku tapicerki kufra który też chyba trzeba zmienić?
Dodano: 17 Września 2016, 14:06 52s
Koledzy,dziś mogę napisać że zamontowałem oryginalny hak holowniczy z oryginalną wiązką i modułem i wszystko działa!.Niestety wszystkie haki sprzedawane na "aledrogo" są nie kompletne ,nawet te z modułem i wiązką .Brakuje w nich części wiązki od modułu do tylnego sama .Jeżeli ktoś będzie zainteresowany służę pomocą ale radzę przed zakupem pytać o to czy sprzedający ma dostęp do samochodu "dawcy" bo są handlarze którzy wmawiają że mają cały komplet ?!.Niestety oryginalny hak wymaga wymiany tylnej tapicerki ,przynajmniej w kombi ,ale jest zdecydowanie wygodniejszy w obsłudze niż zamienniki typu wpinana westfalia .Koszt mojej inwestycji to 2500 zł ale pozostał mnie dodatkowy tylny SAM .
-
Cześć, Mocno rozważam montaż haka, widzę że przeszedłeś całą drogę. Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia - podzielisz się?
-
Wilczek,kolego nie bardzo wiem jak ci pomóc .Nie napisałeś sedan czy kombi?.Haki pasują do każdego modelu z małym ale .Musisz kupić z oryginalnymi(w 212) "ramionami " które wchodzą w ramę.Komplet powinien zawierać : moduł haka montowany po prawej stronie na podłodze przy tylnym SAMie,sam hak z wiązką elektryczną i najlepiej kompletną ,to nie tylko kabelki które są przy haku potrzebna wiązka która łączy SAMa z modułem jeśli nie masz przy tylnym samie oprawy bezpieczników ,z tego co pamiętam niebieskiej,to zewnętrzne oprawy po bokach,ta powinna być po lewej stronie SAMa, to trzeba dokupić takową, można w ASO.Jak napisałem wyżej szukaj kogoś kto demontuje w 212 i poproś o demontaż części ci potrzebnych ,a w kombi będzie potrzebna zmiana "boczka"tapicerki po lewej stronie .Jak zdobędziesz te rzeczy to dalej jest już z górki .Zaznaczam że części można dokupić w ASO choć mnie odpowiedziano że wiązki od SAMa do modułu nie kupie oddzielnie ,to jednak na wiązce jest numer i jeśli ktoś potrzebuje mogę wstawić na forum ,ale dopiero w przyszłym tygodniu .Gdy by ktoś z forum potrzebował to mam też sam moduł.Odpowiem na pytania które Cię interesują ,bardziej precyzyjnie tylko wtedy gdy je zadasz ;)
-
Odgrzebuje "zimny kotlet".
W mojej e-klasie kombi haka nie mam... a chciał bym mieć gdyż mam bagażnik rowerowy na hak :)
Czy hak można zamontować samemu (czy dam radę)?
Narzędzia mam, SD nie mam, podnośnik mam, tunelu w garażu nie mam :P
Ile mniej więcej kosztuje "pełen zestaw" oryginalnego używanego haka (czyli ten chowany a nie odkręcany) i ile mniej więcej mógł by kosztować montaż gdybym się go sam nie był w stanie podjąć?
Ktoś ewentualnie poleca jakiś serwis w Trójmieście który mógłby założyć używany hak (w ASO nie chciał bym tego robić... rabaty rabatami ale koszty i tak były by pewnie wysokie).
-
Magicd,jak napisałem wyżej hak można zamontować samemu.Koszt to zależy od kogo zakupisz używkę .Radzę poszukać kogoś kto sprzedaje hak oryginalny który sam sprzedający demontował i posiada dojście do samochodu dawcy ,kupić całość,wyjdzie taniej niż po kawałku .Jeżeli zależy ci na oryginalnym haku,tym chowanym to musisz się liczyć z wymianą tapicerki a raczej jednego "boczka",tak jest przynajmniej w kombi .Jeśli nie kupisz modułu haka to mam w zapasie sztukę ,gdybyś potrzebował wiązkę to mam numer na wiązce ,ale w ASO dość drogo i mówią że w komplecie z hakiem ,ale nie jest to prawda!!!.Pamientaj że hak to belka,dwa ramiona no i sam hak zamontowany na tej że belce ,powinno być widać cięgno do zwalniania haka oraz przewody od wtyczki haka .to przynajmniej tyle w zestawie to podstawa ,dalej moduł + wiązka od modułu do tylnego SAMa oraz gniazdo niebieskie montowane z bezpiecznikiem z prawego boku SAMa ,to gniazdo kupić można w ASO.Montaż to jak normalnego haka można zlecić jakiemuś "fachowcowi "od haków tylko trzeba przypilnować bo trzeba demontować tylny zderzak więc trzeba robić to ostrożnie żeby czegoś nie uszkodzić .Jeśli będziesz potrzebował pomocy to napisz na PW.Jest trochę kłopotu z elektryką wtedy gdy nie ma oryginalnej wiązki i dwa przewody trzeba "wciąć" do CAN ale to tylko przy oryginalnym module!.Sd nie jest potrzebne ,"doposażyć" można przy okazji przeglądu,wszystko działa bez SD.No i zapomniałem dodać że hak powinien mieć też w zestawie dźwignię do zwalniania haka ,to takie "pokrętło"z metalowym uchwytem-ramieniem montażowym.
-
Kupiłem hak orisa niestety bez modułu,cena około 350zł.
Mam problem z demontażem zdeżaka. Może ktoś z was już to robił sam i podzielił by się tajnikami demontarzu. Nie mogę dobrac się do śrub pod lampami od wewnątrz.
-
Byłem przy montażu haka i wiem na pewno że trzeba wymontować światła,przynajmniej w kombi.Ze zderzakiem też nie było łatwo bo "przypięty "jest spinkami-zatrzaskami do karoserii .Radzę też przypilnować ,a w zasadzie zakupić "styropianową" osłonę belki haka,żeby nie obijało się poszycie zderzaka o tą belkę .Nawet nowa nie jest podobno droga.Mam oryginalny moduł w "zapasie" więc mogę go odsprzedać,moduł nie sprawdzony i ma jedno mocowanie -uszko uszkodzone ale nie stanowi to żadnego problemu bo moduł "leży na podłodze " w bagażniku i wystarczy mocowanie jednej strony .Jezeli potrzeba będzie opisać kolory i piny to mogę pomóc i je opisać .
-
Zakupiłem hak holowniczy ORIS i mam problem z jego otwarciem. Ciągnąc za linkę nie otwiera się kula czyżby uszkodzony mechanizm?Może ktoś coś poradzi. Do mechanizmu jest doprowadzona trzypinowa wiązka może coś trzeba zasilić?
-
Krawiec,hak jest otwierany mechanicznie a wiązka służy do "pokazywania "na komputerze w liczniku że hak jest otwarty lub zamknięty ,tak przynajmniej mi się wydaje .Do jego otwierania służy pokrętło w bagażniku .Bez tego pokrętła powinien jednak się otworzyć, ale trzeba mu "pomóc".W pozycji zamontowanej spada pod własnym ciężarem,zamyka się podnosząc ręką lub tak jak ja, używając nogi.Rozumiem że masz cały komplet?,taki jak opisywałem wyżej.
-
Dzięki za wyjaśnienie . Niestety zakupiłem tylko główną belkę z mechanizmem , z resztą myślę że sobie poradzę. Tyle że jak piszesz to chyba ten mechanizm mam uszkodzony bo wkręciłem belkę w imadło i nijak nie mogę go otworzyć
-
Ja na "luzaka" też nie mogłem otworzyć ,bo pociągałem w inną stronę i przede wszystkim nie radziłem sobie z naciągnięciem linki .Nie jestem pewien, bo morze jednak jest jakieś elektryczne zabezpieczenia ?.Ja zamontowałem w ciemno ale w całości oryginał ,jak pisałem nawet przewody oryginalne.Mechanika jednak to najprostsza sprawa ,inną trudność stanowi elektryka .Radził bym jechać do magika od haków ,oni mają uniwersalne modułu i jakoś to sklecą .Nie będziesz miał powiadomień na komputerze no i jeśli masz czujniki cofania to będziesz je musiał wyłączać ręcznie po podłączeniu przyczepy.
-
Widzę że jesteś naprawdę zorientowany. Faktycznie złącze elektryczne to tylko informacja dla kierowcy o otwarciu haka, i tak jak piszesz linkę trzeba mocno pociągnąć.Mój zakupiony hak otworzyłem i działa na 100% .Mam jeszcze jeden problem, po numerze haka jest on do kombi a ja zamawiałem do sedana.Może po niewielkich modyfikacjach będzie pasował?
-
Niestety nie wiem co tak na prawdę kolega kupił. Komplet mechaniczny to belka z hakiem + dwa ramiona ,mocowania do ramy samochodu.Hak jest uniwersalny ,czy sedan czy kombi .Ja mam założony od sedana w kombi .Cały szkopuł jest w ramionach wchodzących w ramę ,tam są otwory i do sedana i do kombi.Jeśli kolega nie kupił z ramionami oryginalnymi to można je dokupić w ASO ale cena powala ,kolo 900 zł za sztukę ;D.
-
Zakupiłem tylko tylną belkę z mechanizmem ,jak dobrze zrozumiałem to belka czy kombi czy sedan jest taka sama a różnica jest tylko w sztycach które mocujemy w podłużnice.
-
To kolega popełnił błąd ,niestety te sztyce są niezbędne ,to one przenoszą obciążenia.Radził bym szukać tych belek na aledrogo ,bywają ale trzeba uważać bo sprzedawcy nie zawsze wiedzą co mają!.Zdecydowanie warto jednak kupować ,szczególnie do naszych dam,cały zestaw .Taki zestaw opisałem w poprzednich wpisach.Ja dogadałem się z e sprzedawcą który demontował w 212 i zdemontował cały zestaw,włącznie z wiązką i gniazdem do tylnego SAMa.
-
Przymierzam sie do montazu haka Westfalia z wypinana do dolu koncowka. Jesli chodzi o sam hak to wybor w zasadzie zapadł, natomiast mam dylemat z wiązka elektryczna. Zjednej strony chcialbym dedykowana 13pin zeby nie ingerowac mechanicznie w oryginalna instalacje. Natomiast wiązke ta zeby spełniała w 100% swoje zadanie trzeba adaptowac do komputera auta- po podlaczeniu wtyczki w samochodzie zmieniaja sie ustawienia pracy silnika, skrzyni biegów, pracy wentylatora chlodnicy, ABS,ASR. Nie dosc ze sama wiazka dedykowana jest sporo drozsza od uniwersalnej to koszt włącznenia jej w ASO to podobno 800pln!! Wiązka uniwersalna jest z modułem i nie bedzie problemow z błędami na desce natomiast trzeba sie lutowac czy wpinac do istniejacej instalacji. Oczywiscie nie zmienia zadnych parametrow auta.
Przerabiał ktos z Was temat? Jaka wiazake byscie wybrali? Gdzie aktywowac hak za mniejsze pieniadze? Hak jest mi potrzebny w zasadzie do wozenia rowerow na platformie.
-
Montowałem hak oryginalny i nie musiałem go "adaptować"choć to zrobiłem po jakimś czasie przy wizycie u mechanika ,jak piszę ,przy okazji. Jeździłem z dużą łodzią ,cały zestaw ponad 1,5 t przed adaptacją ,jak i po, nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika czy też innych zmian.Hak został rozpoznany zaraz po podłączeniu do układu elektrycznego ,od razu na wyświetlaczu pokazała się informacja o haku.Ja osobiście postawiłem na oryginał bo i elektryka poprawnie współpracuje jak i sam hak jest wygodny w obsłudze .Różnica między wpinanym oris,taki miałem oryginalny w W203 a tym opuszczanym jaki jest w naszych damach to przepaść w wygodzie.W wpinanych trzeba się jednak schylić nisko i "trochę ?"pobrudzić ,teraz to jeden ruch gałki w kufrze przy rozkładaniu i ruch stopą przy składaniu.Jeśli jednak zdecydujesz kolego, na wpinany to i tak stawiał bym na oryginalną instalację ,moduł można kupić na aledrogo ,często z instalacją a jak nie całą to chociaż z odciętymi wtyczkami.Do takiej instalacji trzeba dokupić zewnętrzną skrzyneczkę koloru niebieskiego do tylnego sama ,to raczej niewielki koszt w ASO,radzę dokupić z gniazdem bezpiecznika .Ta skrzyneczka pewno przyda się również przy nie oryginalnym podłączeniu.
A, tak przy okazji to moduł może być od w 204 oraz innych modeli merca z tej generacji,należy tylko sprawdzić gniazda wtyczek aby były takie jak w module do w 212.
-
Natomiast wiązke ta zeby spełniała w 100% swoje zadanie trzeba adaptowac do komputera auta- po podlaczeniu wtyczki w samochodzie zmieniaja sie ustawienia pracy silnika, skrzyni biegów, pracy wentylatora chlodnicy, ABS,ASR.
Skąd takie informacje? To bzdury. Ktoś cię nieźle próbuje naciągnąć.
Jedyne co się zmienia, to w przypadku oryginalnej instalacji po rozłożeniu haka wyłącza się automatycznie tylny parktronic.
-
Natomiast wiązke ta zeby spełniała w 100% swoje zadanie trzeba adaptowac do komputera auta- po podlaczeniu wtyczki w samochodzie zmieniaja sie ustawienia pracy silnika, skrzyni biegów, pracy wentylatora chlodnicy, ABS,ASR.
Skąd takie informacje? To bzdury. Ktoś cię nieźle próbuje naciągnąć.
Jedyne co się zmienia, to w przypadku oryginalnej instalacji po rozłożeniu haka wyłącza się automatycznie tylny parktronic.
Takie informcje mam z dwoch ASO i od kazdego zakladu montujacego haki. Przy wiazce dedykowanej potrzebny jest kod ktory kosztuje 150Euro i jest on indywidualny dla auta. Po wprowadzeniu kodu sa pelne zalety jak w oryginalnym haku z fabryki.
Chyba zaloże uniwersalna wiązke bo sie robi ponad 1000pln roznicy. A przyczep na razie nie planuje ciągac.
-
W USA przyczepy maja ta sama zarowke na stop i kierunkowskaz, wiec jestem zmuszany do uzywania konverterow, ktore sa tu sprzedawane za grosze.
Nie otwieralem nigdy tego ukladu, ale jest to zestaw przekaznikow, ktore miedzy innymi pobieraja prad z niezaleznego drutu i przekazuja do ukladu ktory pobiera tylko prad wzbudzenia przekaznika z drutow samochodu.
W ten sposob nie ma bledu zarowek.
Nie widze problemu aby bylo ciezko taki uklad zbudowac samemu.
Mialem hak w 3 Mercedes-Benz poki co (W210 i W211) I zawsze znalazlem jakis drut w bagazniku ktory dawal prad, wiec nie bylo problemu sie pod niego podpiac.
Jak pogrzebiesz, to zawsze znajdziesz wiazke z extra drutami na potencjalny zmieniacz CD czy inne dodatki, gdzie fabryka z gory daje dodatkowa wiazke.
Moj W212 ma gniazdko zasilania w bagazniku, wiec sprawa jest dosc prosta.
(https://i.ebayimg.com/images/g/vXEAAOSw8DJaIL6D/s-l500.jpg)
-
Na allegro można za 1500-2000 kupić kompletne zestawy haka z oryginalnym modułem, wiązką i wtyczką do SAMa.
I jak pisałem, wszystko będzie działać, nie jest potrzebne żadne kodowanie SAMa. Hak nie zmienia żadnych parametrów silnika czy skrzyni!
-
Zastanawia mnie to ,jakie parametry miał by zmienić kodowany moduł haka?.Wszystko co potrzeba do holowania przyczepy przy automatycznej skrzyni można włączyć według uznania.Nie mam czujników parkowania więc nie mogę nic o tym napisać,ale pewno oryginalny moduł wyłącza je po włączeniu wstecznego.Ta skrzynia jest na tyle "mądra" że wie co się dzieje po podłączeniu przyczepy.Ja ,jak pisałem, holowałem już przyczepę z łodzią ,cały zestaw 1,5 tony i nic nadzwyczajnego nie zaobserwowałem .Przy "kodowaniu" na SD mechanik nic nie wspominał że komputer poprosił o indywidualny kod.
Po chwili zastanowienia już wiem o co chdzi z tym kodem.W WIS napisano że można dopisać kod SA i ten będzie widoczny w "Daten karcie",i za to trzeba zabulić 150 "ojro"?!.
Proponuje wszystkim którzy chcą montować hak aby posłuchali kolegi "sewan" ,czyli kupować cały zestaw włącznie z wiązką ,a nie będzie problemu z zamontowaniem i eksploatacją .Wiem bo sam to przećwiczyłem .
Uwaga ,pamiętajcie że oryginalny Hak wymaga wymiany panelu tapicerki kufra!!! ,przynajmniej tak jest w kombi.
-
Czyli wg Was chłopaki jak kupie taki zestaw
http://allegro.pl/hak-holowniczy-mercedes-benz-e-klasa-s212-kombi-i7195509462.html
to bez kodowania bedzie wszystko dzialało?? Jasno jest napisane w ogłoszeniu ze wymagana jest aktywacja czujników i kodowanie wiązki. Dzwoniłem do sprzedawcy i to potwierdza.
-
Proszę,zestaw za 1200 zł oryginalny i ten na pewno lepszy od tego wpinanego http://allegro.pl/hak-holowniczy-z-belka-mercedes-w212-kombi-i7213525620.html#thumb/1 . Jedyny mankament to polutowanie wiązki no i tapicerka.Ten akurat ma wszystko co potrzeba ,a nawet więcej bo ma dodatkową zieloną skrzyneczkę na bezpieczniki która w tym przypadku jest nie potrzebna.Zakładasz mechanicznie podpinasz elektrycznie i cieszysz się z haka.Przy okazji wizyty w ASO lub innym zakładzie posiadającym SD "kodujesz"dla świętego spokoju ,bo widzę że panikujesz i już wszystko gra.Wiązkę podpinasz do bezpieczników w tylnym SAMie no i dwa kabelki wpinasz w CAN ,a moduł swoje wykona. Nawet jest gotowe miejsce na moduł ,nie wiem jak w sedanie ,ale też pewno jest trzeba dołożyć tylko nakrętki .Jak kupisz oryginał to koledzy ,może ja ,podpowiedzą jak podłączyć dosłownie 4 kabelki aby działało ,reszta kabli to do gniazda holowniczego.
-
Powoli przekonujesz mnie do zakupu oryginalnego Oris. mozesz podeslac zdjecie albo nr tej tapicerki po lewej stronie?? czy chodzi o sama otwierana czesc z siatka czy caly boczek jest inny?
-
Jeżeli masz cały boczek z siatką płaski otwierany, to nic nie musisz zmieniać. Zmiana boczka jest konieczna tylko wtedy, gdy w narożniku jest wytłoczenie (tam się mieści pokrętło od haka).
-
Tak wygląda boczek do kombi pod hak :http://allegro.pl/mercedes-e-w212-kombi-boczek-bagaznika-lewy-tyl-i7146378238.html ;D
-
Czyli galka haka jest schowana za ta klapka i nie widoczna rozumiem? zeby otworzyc hak trzeba zdjąc tę osłonę?
-
Tak ,pod tą klapą montuje się "gałkę cięgła" która po przekręceniu tej że ,opuszcza hak.Wystarczy go stopą zablokować jeśli sam się nie zablokuje.W nadkolu jest miejsce na montaż tej "gałki".Gałka ta też odblokowuje hak kiedy chcemy go złożyć,ona też jest połączona elektrycznie z całą instalacją i pokazuje np.czy hak jest zablokowany.
Nie namawiam nikogo do jakiegokolwiek zakupu,natomiast napisałem że oryginalny system jest wygodniejszy od tego wpinanego ,wiem to bo jak pisałem miałem wpinany hak w W203 ,dokładnie taki jak ta westwalia tylko z tego co pamiętam to był oris.Oczywiście wygoda jest wtedy gdy chcemy hak składać i rozkładać ,a nie jeździć z tym bolcem na stałe.To oczywiście rzecz gustu, a o tym się nie dyskutuje.
-
Hej Panowie.
Realizuje projekt doposażenia w orgnialny hak . Auto dla mojego taty wiec hak jest niezbędny czy któś z kolegów mógłby z ofert na allegro wybrać sensowny zestaw? Jestem z Łodzi wiec moze macie też kogoś kto mógłby zrobić montaż , gdzieś w rozsądnej odległości.
Dziękuję za pomoc :_)
Artur.
-
Panowie, zakupiłem ori hak z wiazka, modulem, koncowkami. Cała wiązka jest w całosci, obciete sa tylko dwa brązowe cienkie kabelki. Gdzie sie je podpina? Niebieska kostka z modułu do tylnego sam-a, bezpiecznik fioletowy tak samo?
I jeszcze jedno pytanie o nr haka.
jest mnostwo hakow w2123100204 i kilka w2123100100. jakie sa roznice miedzy hakami??
-
Jeśli jednolicie brązowe to w mercedesie "masa". Prawdopodobnie na nadkolu jest punkt masowy ;D.
-
masowe przewody sa grubsze i sa wszystkie zakonczone kolkiem do przykrecenia na srube. Kabelki o ktore mi chodzisa na ostatnim zdjeciu, sa duzo ciensze i maja czerwona nitke. Sprzedawca mówił ze gdzies powinny byc do czujników parkowania podpiete. Sewan, cos podpowiesz? W kompecie sprzedawca dosłał mi boczek lewy tapicerski jak nowy. Gdyby ktoś szukał haka do polecam gostka od ktorego ja kupilem. Ma jeszcze chyba dwie szt.
http://allegro.pl/hak-samochodowy-mercedes-w212-oryginalny-automat-i7095699889.html#thumb/9
I z cena mozna sie potargowac :)
Dodano: [time]16 Kwiecień 2018, 18:29 42s[/time]
masowe przewody sa grubsze i sa wszystkie zakonczone kolkiem do przykrecenia na srube. Kabelki o ktore mi chodzisa na ostatnim zdjeciu, sa duzo ciensze i maja czerwona nitke. Sprzedawca mówił ze gdzies powinny byc do czujników parkowania podpiete. Sewan, cos podpowiesz? W kompecie sprzedawca dosłał mi boczek lewy tapicerski jak nowy. Gdyby ktoś szukał haka do polecam gostka od ktorego ja kupilem. Ma jeszcze chyba dwie szt.
http://allegro.pl/hak-samochodowy-mercedes-w212-oryginalny-automat-i7095699889.html#thumb/9
I z cena mozna sie potargowac :)
Hak założony. Czas pracy okolo 3h. Warsztat Car-Mix w Raszynie. Chlopaki zrobili kawał dobrej roboty od reki i za niewielkie pieniądze. Wszysttko działa po podłączeniu oryginalnych kostek. Dwa kabelki w CAN i po sprawie. No i wygoda korzystanie ze składanego haka jest o niebo lepsza jak sie kłaść i go wyciagac po wypieciu czy nie daj boze odkrecac.
Prezes1960, WIELKIE dzieki za pomoc w wyborze oryginalnego haka. Chcialem akcesoryjna wypinana Westfalie z uniwersalna wiązka- a wyszłaby mnie ona z montazem drozej niz uzywany ori z montazem.
-
Witam,
Mógłbym prosić o zdjęcie "wiązki i gniazda do tylnego SAMa." bo nie wiem o co dopytwać sprzedającego.?
Dzieki
-
Panowie, czy ta pianka belki jest do przełożenia z belki czy to jest specjalna pianka dedykowana do belki haka?
-
Jest specjalnie tloczona pod konstrukcje haka. Fabryczna bez haokowa nie podejdzie.
-
Dzięki.
P.s. Jak się robi "pomógł" bo nie widze takiej opcji.
-
pod pomogl masz tak i nie :)
-
Okazuje się że do w207 nie potrzeba zmieniać pianki- info z serwisu- taka część nie występuje
Jest specjalnie tloczona pod konstrukcje haka. Fabryczna bez haokowa nie podejdzie.
-
To jak ja kupisz to pokaz prosze. Wg mnie nie jest mozliwe dgyz za belke robi hak a on nie jest prosty jak belka i przy skladaniu zawija sie do tego sam zaczep dookola. U mnie pianka do haka byla bardzo "uszczuplona" na srodku gdzie sklada sie caly mechanizm.
Popatrzyłem teraz na zdjęcia z netu i fatycznie moze tak byc. Do 207 jest zupelnie inny kształt haka.
-
Hmmm, ale nie mam co kupić bo serwis MB twierdzi że nie występuje takowy element.
Mozę coupe ma inaczej niz sedan i combi?
-
Byłem pewien ze do 207 hak robi tez oris. A tu sie okazuje ze westafalia i jego kształt jest zupełnie inny. Przepraszam za zamieszanie. No i faktycznie nie pewnie nie ma takiej czesci do 207 :)
-
Gdyby ktos potrzebował instrukcji montażu i schematu wiązki dedykowanej to linki poniżej
https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/313-mercedes/a313438691101-313439.pdf
https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/313/e313361391101-005.pdf
-
Czy montował ktoś hak do w212 z airmaticiem? W EPC widzę dedykowane wersje do airmatica i takie bez kodu 489, natomiast nie ma przy nich wykluczenia montażu przy airmaticu.
Mam takie boczki, musze wymieniac?
-
W samym haku nie ma różnicy, czy jest airmatic, czy nie. Różnica jest wyłącznie dla sedana/kombi.
Co do boczków, to się różnią, bo za lewym boczkiem schowane jest pokrętło od wysuwania haka. Ale z tego, co wiem, nie trzeba wymieniać boczka, wystarczy ewentualnie coś wyciąć i wtedy w zależności od wersji boczka pokrętło jest na wierzchu, albo schowane za boczkiem.
-
Czy hak z tej "aukcji" jest kompletny?
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-skladany-modul-oris-mercedes-w212-10037606724
-
masowe przewody sa grubsze i sa wszystkie zakonczone kolkiem do przykrecenia na srube. Kabelki o ktore mi chodzisa na ostatnim zdjeciu, sa duzo ciensze i maja czerwona nitke. Sprzedawca mówił ze gdzies powinny byc do czujników parkowania podpiete. Sewan, cos podpowiesz? W kompecie sprzedawca dosłał mi boczek lewy tapicerski jak nowy. Gdyby ktoś szukał haka do polecam gostka od ktorego ja kupilem. Ma jeszcze chyba dwie szt.
http://allegro.pl/hak-samochodowy-mercedes-w212-oryginalny-automat-i7095699889.html#thumb/9
I z cena mozna sie potargowac :)
Dodano: [time]16 Kwiecień 2018, 18:29 42s[/time]
masowe przewody sa grubsze i sa wszystkie zakonczone kolkiem do przykrecenia na srube. Kabelki o ktore mi chodzisa na ostatnim zdjeciu, sa duzo ciensze i maja czerwona nitke. Sprzedawca mówił ze gdzies powinny byc do czujników parkowania podpiete. Sewan, cos podpowiesz? W kompecie sprzedawca dosłał mi boczek lewy tapicerski jak nowy. Gdyby ktoś szukał haka do polecam gostka od ktorego ja kupilem. Ma jeszcze chyba dwie szt.
http://allegro.pl/hak-samochodowy-mercedes-w212-oryginalny-automat-i7095699889.html#thumb/9
I z cena mozna sie potargowac :)
Hak założony. Czas pracy okolo 3h. Warsztat Car-Mix w Raszynie. Chlopaki zrobili kawał dobrej roboty od reki i za niewielkie pieniądze. Wszysttko działa po podłączeniu oryginalnych kostek. Dwa kabelki w CAN i po sprawie. No i wygoda korzystanie ze składanego haka jest o niebo lepsza jak sie kłaść i go wyciagac po wypieciu czy nie daj boze odkrecac.
Prezes1960, WIELKIE dzieki za pomoc w wyborze oryginalnego haka. Chcialem akcesoryjna wypinana Westfalie z uniwersalna wiązka- a wyszłaby mnie ona z montazem drozej niz uzywany ori z montazem.
Czy możesz dać namiar na tego gościa z allegro, bo na teraz nie mogę znaleźć kompletnego zestawu.
Adam
-
Firma w której kupiłem to Bojar Cars. Przerabiają auta na karawany.
Wrocław, Gęsia 18
501 37 15 37
Dzwon i pytaj bo na allegro widzę że dzisiaj nie mają nic, ale może OLX czy inne...
-
zadzwonilem i posiadaja do kombi wiec jak ktos szuka to wlasciwy kierunek.
Adam
-
zadzwonilem i posiadaja do kombi wiec jak ktos szuka to wlasciwy kierunek.
Adam
Wiesz moze ile cenia ?
-
Nie pytalem. musisz zadzwonic
-
Ja za swoj w stanie idealnym w zasadzie jak nowy zapłaciłem 1200- z tym że to było 3 temu. Komplet z wiązka, modułami, styropianem, boczkiem lewym. Nic nie musiałem dokupić by był zamontowany i sprawny.
-
Witam!
Czy jest może na forum ktoś kto pomógł by mi skompletować hak? Posiadam E Klase z 2014r kombi 4matic.
Pisalem do kilku sprzedawców ale mają tylko haki. Zero wiązek, modułów itd. Orientuje się ktoś czy te haki i moduły były takie same przed i po liftingu?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
-
To problem jeśli chcesz dołożyć oryginalny hak,pamiętaj że na pewno w kombi trzeba zmienić lewy boczek.Sam moduł może być od innego modelu ,chyba mam moduł,muszę sprawdzić.Co do wiązki częściowo jest razem z hakiem ,resztę można dokupić w ASO lub z innego modelu ,zasilanie podłącza się do tylnego SAMa ,z tego co pamiętam kupuje się niebieską "skrzyneczkę" do bezpieczników i dokłada się do tegoż tylnego SAMa z boku,jak zajrzysz to zobaczysz o co chodzi z kolorowymi skrzyneczkami wokół SAMa.warunkiem zakupu haka jest to aby miał sprawną wiązkę ,bo zdarzają się przetarte przy haku,i czy są oprócz samej belki z hakiem poprzeczki które wchodzą w podłużnice tylną ,to najważniejsze z całego kompletu .Nie kupuj samej belki z hakiem!,muszą być te poprzecki !.W ASO koszt sztuki około1000 zł.Belki i poprzecki pasują i do sedana i do kombi.Ja mam od sedana zamontowany w kombi ,tak był opisany na allegro.Zapomniałem dopisać że trzeba dokupić uchwyt do otwierania haka montowany po lewej stronie kufra,dlatego potrzebny inny boczek!.
-
To tak ma wyglądać oryginalny hak,to jest komplet ,oczywiście bez drugiej wiązki :https://allegro.pl/oferta/mercedes-w212-hak-holowniczy-10590641604
-
Po googlowałem chwilkę i znalazłem to: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-w212-kombi-hak-holowniczy-oris-automat-ID6Di1JY.html? brakuje co prawda jednej wiązki ale tą można dokupić z innego modelu ,muszą być tylko wtyczki w takich samych kolorach ,zdjęcia masz w tym wątku nieco wyżej .na zdjęciach widać niebieską skrzyneczkę ,to jest najtrudniejsze do zdobycia w necie bo to trzeba umiejętnie wymontować z SAMa.To można za grosze dokupić w ASO.
-
Do sedana wiązka 2125408734 w ASO kosztuje 269 netto - rabat
-
Witam!
Czy jest może na forum ktoś kto pomógł by mi skompletować hak? Posiadam E Klase z 2014r kombi 4matic.
Pisalem do kilku sprzedawców ale mają tylko haki. Zero wiązek, modułów itd. Orientuje się ktoś czy te haki i moduły były takie same przed i po liftingu?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
dzwon to tego Bojara on ma komplet do kombi
-
Witam!
Czy jest może na forum ktoś kto pomógł by mi skompletować hak? Posiadam E Klase z 2014r kombi 4matic.
Pisalem do kilku sprzedawców ale mają tylko haki. Zero wiązek, modułów itd. Orientuje się ktoś czy te haki i moduły były takie same przed i po liftingu?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
dzwon to tego Bojara on ma komplet do kombi
Niestety już nie ma.
Pisałem z tym sprzedawcą mówi że pasuje do FL.
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-mercedes-e-klasa-w212-a2123100100-10538119462
Wiązkę znalazłem taką
https://allegro.pl/oferta/wiazka-haka-holownic-w212-kombii-mercedes-e-klasa-10188202098
Moduł
https://allegro.pl/oferta/modul-haka-mercedes-w212-a-2049007905-a-2125451232-10533394762
Boczka narazie nie ma chyba dostępnego.
Gra taki zestaw?
-
wiazka w aso powinna byc tansza
-
wiazka w aso powinna byc tansza
Przy tej wiązce którą wysłałem jest ten niebieski bezpiecznik do SAMa. Czy to znaczy że nie muszę go wymieniać całego?
-
SAMa się rozbudowuje o tą nową niebieską skrzyneczkę z bezpiecznikiem,tak to jest ta skrzyneczka a i wiązka wygląda że pasuje ,jednak sprawdził bym cenę w ASO tak jak sugeruje greenwitch.Co do boczka tapicerki to w ASO można zapytać o cenę ,może są jakieś wyprzedaże,nasz model ma już co najmniej 10lat.
-
Witam szanowne grono !
Pozwolę sobie przyłączyć się do tego posta - planuję montaż haka w swoim S212, więc będe wdzięczny za pomoc / odpowiedzi na pytania / podpowiedzi.
Co mam ? Kombi S212 z 2015 rok, wersja facelift, 4matic, 3.5 benzyna, przybył z USA, wersja 7os, poprzedni właściciel przeszedł z nim konwersję na wersję europejską.
1. Na początek laickie pytania:
a) co to jest SAM ?
b) co to jest wspominane w poście CAN ?
c) co to jest wspominane w poście SD ?
2. Czy jest ryzyko że moja wersja USA będzie niekompatybilna z modułami / zestawami haków EU z rozbiórek, dostępnych na allegro / olx ? Jak to sprawdzić ?
3. Co to jest niebieska skrzyneczka ? Czy dobrze rozumiem, że jest to ta podłużna wtyczka która jest na końcu wiązki łączącej moduł z SAMem ?
4. Czy wiązka łącząca SAM z modułem to ta zakończona "niebieską skrzyneczką" i fioletową małą wtyczką z jednej strony oraz czerwoną i niebiską wtyczką wchodzącą w moduł ?
5. Czy kompletny zestaw powinien zawierać:
a) hak
b) belkę haka
c) ramiona (x2)
d) pianka belki (czy ona jest niezbędna?)
e) moduł
f) wiązka od haka do modułu
g) wiązka od modułu do SAMa (niebieska skrzyneczka + fioletowa wtyczka vs czerwona i niebieska)
h) pokrętło z linką do otwierania haka
g) boczek tapicerki (jeśli jest potrzeba)
6. Czy hak i ramiona z sedana będą pasowały do kombi ?
Czy ktoś z szanownego grona ma może info gdzie i w sensownych pieniądzach można znaleźć taki komplet haka ?
Pozdrawiam !
-
Po dokładnym poczytaniu myślę że nie było by tylu pytań ,natomiast odpowiedzi brzmią:
a-SAM to moduł (komputer) obsługujący różne podzespoły ,tylny obsługuje część tylną ,światła kamerę grzanie szyby itp,oczywiście Hak jeśli go dołożysz.
b-CAN to magistrala informacyjna przesyłająca dane np. miedzy SAMami.
c-SD w skrócie star diagnostic urządzenie do diagnostyki z oryginalnym oprogramowaniem mercedesa.
2-raczej nie ma różnicy między karoserią na USA i EU,hak montowany jest do karoserii (podłużnic).
3-niebieska skrzyneczka to dokładka do tylnego SAMa z bezpiecznikiem do której dochodzą dwa przewody(zasilanie).
4-w moduł wchodzą trzy wtyczki,na pewno fioletowa i niebieska ,pewnie czerwona też ,tego koloru nie pamiętam.Hak montowałem z 5lat temu.
5 -od a do g tak przy czym ramina dla kombi powinny mieć numery A2126101420,1325 prawe lewe. Ja kupiłem na allegro hak z opisem sedan a zamontowałem w kombi bez problemu ale istnieje możliwość że sprzedający coś pokręcił jeśli chodzi o sedan -kombi .Z tego co pamiętam belki mają chyba otwory w różnych miejscach dwa obok siebie czyli dłuższy i krótszy dystans.Tu już straciłem pewność bo mogę kojarzyć belki z innego modelu w którym też montowałem hak.Boczek musi być wymieniony. w tej chwili na allegro jest cały zestaw tapicerki bagażnika z tym właśnie boczkiem ,jest też pojedynczy boczek ale w szarym kolorze.
-
Dzięki Prezes1960
Czy niebieska skrzyneczka to to zaznaczone na żółto ?
-
a czy ten hak jest kompletny? czy różnica między sedanem i kombi to tylko ramiona mocujące?
https://allegro.pl/oferta/00056-mercedes-w212-hak-holowniczy-10540623920
-
Kolego,spójrz na zdjęcie zamieszczone wyżej twojego tekstu,tam zobaczysz czego brakuje,masz kolory wtyczek.Niestety na zdjęciu z modułem widać gałkę do "otwierania" haka ale nie widać części metalowej łączącej ją z nadwoziem,oczywiście brak też "boczka tapicerskiego" jeśli chodzi o kombi.Tak, ramiona do montażu mogą się różnić bo mają inne numery ,napisałem jakie w poprzednich wpisach.Uwaga,te poprzeczki są drogie jako części zamienne.
Koledze hotman007,tak to ta skrzyneczka montowana z boku SAMa.
-
Pojawiły sie dwie ciekawe oferty do kombi
https://www.olx.pl/d/oferta/komplet-hak-holowiczny-oris-mercedes-w212-z-modul-em-CID5-IDJqzUy.html#224b60d74a 600pln brak absorbera i wiazki
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-modul-mercedes-w212-kombi-10616000922 za 1200 brak tylko absorbera
Adam
-
Pojawiły sie dwie ciekawe oferty do kombi
https://www.olx.pl/d/oferta/komplet-hak-holowiczny-oris-mercedes-w212-z-modul-em-CID5-IDJqzUy.html#224b60d74a 600pln brak absorbera i wiazki
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-modul-mercedes-w212-kombi-10616000922 za 1200 brak tylko absorbera
Adam
Hak z pierwszej pozycji już zaklepałem wczoraj godzinę po pojawieniu się :) Jestem już umówiony na zakup, sprzedający ma mi tylko jeszcze sprawdzić czy jest do tego pianka / absorber.
Mam tylko jedno pytanie ws ramion.
W konwersacji powyżej padło że ramiona powinny mieć numery A2126101420,1325
Z tym ogłoszeniu ramiona mają numery 1425 i 1325.
Błąd w informacji czy po prostu te ramiona nie będą pasowały do kombi ?
Czy ta wiązka w pełni uzupełni zestaw ?
https://allegro.pl/oferta/wiazka-haka-holownic-w212-kombii-mercedes-e-klasa-10188202098
-
sprawdz w aso bo wiazka do sedana jest w aso ponad 100pln tansza.
-
hotman007,jeśli twój VIN to 212288 belki powinny mieć numer :
Lewa A2126101325
Prawa A2126101425
Sedan: lewa A1216100125,prawa A2126100225,tak mówi EPC
Tak popełniłem błąd przy przepisywaniu powinno być 1425 a nie 1420.
-
Prośba o pomoc :(
Dzwoniłem do ASO i przez to, że mam wersję USA, nie są w stanie mi nic podać czy taki i taki hak będzie pasował i jaka wiązka będzie odpowiednia do mojego auta. :/
Czy ktoś może wie czy wersja USA może się różnic od USA, że np. rama jest inna, że nie będa pasowały te ramiona do ramy, że może są inne wydechy, zderzak i że nie będzie np. miejsca na montaż haka ?
Widzicie w tym ryzyko, czy jedynie kwestia tego że ASO MB EU nie ma danych pod MB USA i na odwrót ?
Czy kompletna wiązka to raczej standard czy też jest jej kilka wersji jeśli chodzi o wersję kombi ?
-
Chodziło o różnicę USA vs EU
-
Wersja USA kiedys miała inne zderzaki a teraz chyba są takie same, inaczej działają tam też swiała tylne. Popdpytaj może w jakims niezaleznym warsztacie co przerabia swiata amerykanców, powinni cos podpowiedziec.
-
Witam!
Hak już zakupiony została wiązka i moduł.
Wiazka na allegro kosztuje 420zł w ASO Kraków kosztuje 404 także różnica bardzo niewielka. Jeśli chodzi o absorber to jest masakra ASO woła 330zł :O dostałem info od speca od merców w niemczech że absorber nie jest potrzebny.
Pozdrawiam!
-
Stress,popatrz na zdjęcie i pomyśl po co jest ten "absorber" https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-w212-kombi-hak-holowniczy-oris-automat-ID6Di1JY.html?#gallery-open .Na zdjęciu jest co prawda uszkodzony,prawy róg urwany,ale widać że uzupełnia "braki"po belce .To jest usztywnienie zderzaka ,oczywiście można z tego zrezygnować .To nie ma wpływy na to czy można jeździć czy nie .Decyzja należy do Ciebie.To prawda że życzą sobie za to zbyt wiele ,niestety jest to element dodatkowego wyposażenia i dlatego cena jest tak wysoka ,a i cena transportu ,choć to lekkie ,to trudne bo "wrażliwe"no i spore .Nasi kurierzy za samą przesyłkę też by naliczyli sporą opłatę .Zderzak przedni samo poszycie zapłaciłem 150 zł.
-
Stress,popatrz na zdjęcie i pomyśl po co jest ten "absorber" https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-w212-kombi-hak-holowniczy-oris-automat-ID6Di1JY.html?#gallery-open .Na zdjęciu jest co prawda uszkodzony,prawy róg urwany,ale widać że uzupełnia "braki"po belce .To jest usztywnienie zderzaka ,oczywiście można z tego zrezygnować .To nie ma wpływy na to czy można jeździć czy nie .Decyzja należy do Ciebie.To prawda że życzą sobie za to zbyt wiele ,niestety jest to element dodatkowego wyposażenia i dlatego cena jest tak wysoka ,a i cena transportu ,choć to lekkie ,to trudne bo "wrażliwe"no i spore .Nasi kurierzy za samą przesyłkę też by naliczyli sporą opłatę .Zderzak przedni samo poszycie zapłaciłem 150 zł.
Spoko rozumiem. Mam zamiar domówić w Polsce bo w Niemczech wychodzi prawie 400zl.
Nawiasem mówiąc brakuje mi tylko tej pianki i boczka ale problem jest większy bo zaden warsztat nie chce się podjąć montażu w okolicach Krakowa :/ ja niestety mieszkam koło Rabki Zdrój a u nas na miejscu nikogo nie znalazłem. Jakaś totalna masakra.
-
Pianka do kombi
https://allegro.pl/oferta/mercedes-w212-kombi-absorber-zderzaka-tyl-7461765002
-
https://mega.nz/file/h4520ACC#YHFMlUISEsD0tiUF0q00nARy8Ys37zfsVe3LY9nWv6A
tu macie zrzut z wisa jak samemu zamontowac hak
-
https://mega.nz/file/h4520ACC#YHFMlUISEsD0tiUF0q00nARy8Ys37zfsVe3LY9nWv6A
tu macie zrzut z wisa jak samemu zamontowac hak
Masz może taki do kombi? Czy to bez różnicy? Dzięki!
-
Na pewno jest inna.
Jak znajde 15 minut wolne do przysiade i sciagne z wisa
-
Montaż haka to naprawdę prosta sprawa ,co prawda montowałem mechanikę w warsztacie a elektrykę sam ale to tylko dla tego że nie potrafiłem zdemontować zderzaka.Wszyscy którzy montują haki powinni bez problemu to zrobić .Największy ,jak już pisałem,problem to tylny zderzak,a właściwie jego demontaż ,dużo spinek -zatrzasków.Sama elektryka to montaż modułu ,to super łatwizna ,jest przygotowane miejsce z prawej strony kufra po zdjęciu "boczka" i osłon pod nim wszystko się wyjaśnia.Widać SAMa i na "podłodze" we wnęce widać gdzie będzie leżał moduł.Elektrykę od haka podłącza się do modułu a wiązka od moduły do niebieskiej skrzyneczki przechodzi po nadkolu do SAMa ,na nim z prawej strony ,jeśli jeszcze nie ma tej niebieskiej skrzyneczki , dokłada się ją w za znaczne kolorem miejsce .Po prostu się ją wpina .Z tego co pamiętam to wpina się dwa przewody do magistrali CAM ,szukamy w wiązce nad modułem białego złącza,tam trzeba odszukać te same kolory co w wiązce od haka. Ja dolutowałem do pinów. Oczywiście z tego co pamiętam.Linka od blokady idzie w lewo i montuje się uchwyt do niej po lewej stronie ,też po zdjęciu "boczka" i osłony w samym rogu po lewej. .To chyba najprostsze wyjaśnienie .Przewody do CAN to skrętka szaro czerwona ,na pewno skrętka ale co do kolorów to głowy nie nadstawię.A tak naprawdę to dobrze poczytać i zobaczyć zdjęcia na forum : https://www.w212.pl/modyfikacje-i-tuning-w212/hak-holowniczy/20/
-
akurat podłączenie do sama jest to samo. Ale demontaż zderzaka na bank inny.
Adam
-
Instrukcja montazu hak w212 kombi
https://mega.nz/file/Yl40AKAR#1E5c0ElkPRAiDbPsZN9p8ZlQ2QI2-CkVcIk2OlXkdSY
instrukcja montazu hak w212 sedan
https://mega.nz/file/h4520ACC#YHFMlUISEsD0tiUF0q00nARy8Ys37zfsVe3LY9nWv6A
lista czesci hak w212 sedan
co sztuk
Hak plus pierwsza wiazka A2123100104 A2123100304 A212310000 A21231000200 A2123100600 A2123100700 1
wzmocnienie lewe a2126100125 1
wzmocnienie prawe a2126100225 1
guma pomiędzy wzmocnienie a belkę haka a2033150280 2
mocowanie pokrętła a2123100058 1
pokrętło do chowania haka a2123100273 1
elastomer pod zderzak a2123150265 1
moduł A2049007905 1
wiazka a2125408734 1
koszt czesci
Hak plus pierwsza wiazka A2123100104 1 930
wzmocnienie lewe a2126100125 1
wzmocnienie prawe a2126100225 1
guma pomiędzy wzmocnienie a belkę haka a2033150280 2
mocowanie pokrętła a2123100058 1
pokrętło do chowania haka a2123100273 1
elastomer pod zderzak a2123150265 1 130
moduł A2049007905 1 280
wiazka a2125408734 1 264,081
total 1604,081
w załączniku wycena z ASO oprócz haka - to tylko pokazuje, że nie wolno kupić samego haka, bo będziecie w czarnej dupie :D
sruby i nakretki
co numer w ASO sztuk
do montazu uchwytu na zwalniacz haka nakretka m6 N000000003477 3
do montazu wzmocniesz sruba m10x25 N000000001556 4
do montazu haka nakretka m10 N000000003275 8
montaz wzmocnien do haka m12x35 w wis m12x1,5x35 N000000001081 4
montaz modulu nakretka m5 N910112005000 2
-
U mnie zakup haka przeprowadzony.
Mam wszystko od absorbera, po wiązkę ze skrzyneczką. Podeślę fotki później.
Dzisiaj wybieram się do CAR MIX w Raszynie, tam gdzie rafał11 montował i polecał, żeby rzucili specjalistycznym okiem na zestaw i wycenili mi montaż. Wstępnie wycenili mi 680 zł netto montaż + 480 zł brutto kodowanie wiązki. Jednak po rozmowie, z osobą która się zajmuje bezpośrednio montażem, padło, żeby przyjechać na wizytę z częściami.
Jedno pytanie chodzi mi po głowie.
W komplecie dostałem absorber o numerze A212 315 0165. Gdzieś mi się zakodowało, że powinno być z końcówką 365.
Czy wiecie może jaka i czy w ogóle jest różnica pomiędzy 165 a 365 jeśli chodzi o absorbery kombi ?
-
Pianka do kombi
https://allegro.pl/oferta/mercedes-w212-kombi-absorber-zderzaka-tyl-7461765002
https://allegro.pl/oferta/mercedes-e-klasa-w212-absorber-zderzaka-tyl-9388267101
Uwaga, zmylił mnie opis tego absorbera. to jest wersja bez haka.
poprawny numer to A2123150365 :-(
tu jest np aukcja z dobrym absorberem ale w wysokiej cenie...
https://allegro.pl/oferta/mercedes-e-klasa-212-kombi-pianka-styropian-tylny-7544071389
tutaj lepsza oferta:
https://allegro.pl/oferta/mercedes-e-klasa-w212-absorber-zderzaka-tyl-9388267101
-
Czyli 165 to jest opcja bez haka kombi a 365 opcja z hakiem ?
-
Dzwoniłem jeszcze do sprzedającego.
Zapewnił mnie, że mój absorber z końcówką 165 jest konkretnie z dawcy kombi, na którym to ten hak był zamontowany. Da się to jakoś sprawdzić przed jakimkolwiek montażem ?
-
Końcówka numeru 01 60 zamienia się na03 65,tak mówi EPC o kombi.
-
Faktycznie. W przedlifcie szły oba numery a w polifcie tylko 365 wiec jest ok.
-
W załączeniu zdjęcie mojego kompletu.
Pytanie:
1. Do czego służy niebieska kostka przy pokrętle do otwierania haka i z czym musi być połączona ?
2. Na jednym zdjęciu są 3 a właściwie 4 kabelki - cienki biały, cienki brązowy oraz skrętka cienkiego brązowego z cienkim brązowo-czerwonym. Cienki biały wchodzi w niebieską kostkę w module, pozostałe w czerwoną. Do czego one są i co z nimi należy zrobić ?
3. Absorber jednak dobrze pasuje do tej belki. Czy jeśli mam polift to oznacza że absorber 0165 nie wejdzie w mój zderzak ? A może 0165 i 0365 nie różnią się znacząco i będzie to grało ?
-
Zdj
-
zdj
-
zdj
-
zdj
-
zdj
-
zdj
-
zdj
-
Kostka przy pokrętle musi być włączona ,ona pokazuje czy hak jest prawidłowo zablokowany po otwarciu jak i po zamknięciu .W gałce jest dioda ale po podłączeniu tej skrętki do CAN,jak pisałem wyżej ,nie pamiętałem kolorów ,to pokaże się też info na liczniku.Wiązka do gałki "idzie "po tylnym pasie.Jeśli chodzi o biały kabelek to sprawdź jaki jest w kostce przy gałce.Brązowy jest w mercedesie zawsze masą i pewnie też idzie do gałki,tego nie pamiętam ale domyślam się że demontując gałkę po prostu przecięto kabelki aby nie demontować plastików tylnego pasa. Skrętkę podłączyłem w białym złączu-wtyczce biegnącej nad modułem do tylnego pasa.
-
Ja tez kupiłem ten absorber z końcówką 165. Porównałem oba na zdjęciach wyglądają tak samo. Epc tez mówi że to to samo. Najgorzej że nie popatrzyłem na to pokrętło do odblokowywania i u mnie żadnej takiej niebieskiej kostki nie ma. Chyba się wezmę i zastrzelę :D
-
Wygląda na to że ktoś kto demontował hak wyrwał z pokrętła tą diodę razem z kablem i zostało samo szkiełko ochronne z przodu. Czy ktoś z posiadających haka mógł by zmierzyć miernikiem jakie napięcie jest na tej niebieskiej kostce podczas migania tej lampki? Jeżeli to jest zwykła dioda plus i minus kupił bym taką na allegro i wsadził w to pokrętło. Niestety ja jestem za granicą a hak w Polsce i nijak nie mam jak samemu sprawdzić. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
-
Tak, dioda 2v kolor czerwony. Ja swoja spalilem podlaczajac 4v i musialem na szybko podmienic.
https://allegro.pl/oferta/dioda-led-dyfuzyjna-3mm-2v-30ma-7354866292
ja bym taka kupil, kumpel jakas od zabawki mial na miejscu i podmienilem i smiga super.
Bialy to plus. Mozesz sprawdzic diode bateria 3v, powinna wytrzymac :-)
-
A świeci Ci coś na desce?? Mi nigdy nic na desce sie nie wyswietliło.
-
Zostaw hak wiszacy i wejdz do srodka :-)
-
Aha ;)
-
Moja epopeja się zakończyła.
Auto finalnie złożone. Podziwiam tych co to montują w 3h :D Według mnie w sedanie to jest bardzo trudne, albo trzeba mieć mega wprawę. Nam z przygotowaniem haka - wyczyszczenie haka oraz belki, pozbycie się punktowej rdzy, naprawą światełka w pokrętle wyszło w sumie 12h w piątek i sobotę.
Zapłaciłem za montaż 400 PLN, ale część pracy związaną z elektryką robiłem ja.
Na koniec info, że trzeba uważać na moduły z softem od w166. Do mnie przyszedł moduł z nalepką taką jaka powinna być, a w środku oprogramowanie numer 1669027300. No i wtedy nie działa wykrywanie czy hak poprawnie zablokowany i co najgorsze całkowicie źle świecą światła. Dzisiaj przyszedł drugi moduł i wszystko śmiga.
Jeszcze zakodować w zgw, PTC i w asystencie kąta martwego (chociaż póki co nie mam planów jeździć z przyczepą to nie wiem czy nie zostawie).
-
Witam Panowie !!!
Może głupie pytanie ale nie wiem w którym miejscu w samochodzie s212 trzeba podłączyć kostkę do cana i tą fioletową ,wszystko mam podłączone za wyjątkiem tych dwóch kostek.
Z góry dziekuję za pomoc .
Kazimierz Krywult
602403572
-
Musisz włozyć bezpiecznik 30A w tym różowym gnieździe i wpinasz do sama tam gdzie jest różowa kropka gniazdo 89.
Załączyłem instrukcje kilka postów wyżej co i jak zarówno do sedana i kombi. ogólnie musisz się wlutować w kable can, które są w żółtej wtyczce z boku (od przodu auta) sama. We wtyczce żółtej pin 30 czerwono brązowy i 31 brązowy i odpowiednie kabelki z wiązki dolutowujesz.
-
Dzięki bardzo za pomoc ,ten kabelek od cana jest bardzo długi ,myślałem że trzeba go wpiąć gdzieś koło słupka ale w tej żółtej kostce są te same skręcone kabelki ,zaraz wlutuję i powinno wszystko działać
-
Tak ten kabel wis każe ciąć. Nie ma nigdzie innego miejsca z rozdzielaczem potencjałów łatwo dostępnym.
-
Hej. Pytanie do osob, ktore maja fabryczny hak zamontowany od nowosci. Czy jak macie hak podlaczony, to czy wylacza sie Wam czujnik kata martwego? Ja mam informacje w zegarach o nieaktywnym czujniku. Nie jest to blad bo w xentry czysto i dziala distronic, chociaz nie dziala aktywne utrzymania pasa ruchu.
-
Odpowiem sobie sam. Tak to jest poprawne zachowanie. Więc jak ktoś dołożył hak, to mogę spróbować uruchomić go w pełni na SD. W polifcie na bank umiem, bo przeszedłem ten proces u siebie, a przedlifcie to trzeba się będzie pobawić, bo są kapkę inne moduły i mogą nas czekać niepsodzianki.
-
Siema!
No i tak mój hak też już założony. Całość w moim kombi zajęła 5.5h samemu. Przygotowanie haka, montaż wiązki, dolutowanie nowej diody i dwukrotna przeróbka kabli. Myślę że 3h to realny czas ale w dobrze trzeba by było gonić ;)
Najtrudniejsze i bez czego nie da się za to zabrać moim zdaniem to te durne śruby zderzaka które trzeba odkręcić w bagażniku. Niestety jeżeli nie mamy klucza rurkowego 10 który ma min 12cm to straszna mordęga.
Klucz rurowy 10mm
Nasadka 16mm
To są dwie rzeczy które musimy mieć przy montażu!
Wielkie dzięki dla kolegi greenwitch za instrukcje z wisa!!! Z nią składało się to jak meble z ikei! :)
Wielkie dzięki dla kolegi Prezes1960 za mobilizację!!
Pozdrawiam!!
-
Siema!
No i tak mój hak też już założony. Całość w moim kombi zajęła 5.5h samemu. Przygotowanie haka, montaż wiązki, dolutowanie nowej diody i dwukrotna przeróbka kabli. Myślę że 3h to realny czas ale dobrze trzeba by było gonić ;)
Najtrudniejsze i bez czego nie da się za to zabrać moim zdaniem to te durne śruby zderzaka które trzeba odkręcić w bagażniku. Niestety jeżeli nie mamy klucza rurkowego 10 który ma min 12cm to straszna mordęga.
Klucz rurowy 10mm ~12cm długi
Nasadka 16mm
To są dwie rzeczy które musimy mieć przy montażu!
Wielkie dzięki dla kolegi greenwitch za instrukcje z wisa!!! Z nią składało się to jak meble z ikei! :)
Wielkie dzięki dla kolegi Prezes1960 za mobilizację!!
Pozdrawiam!!
PS. Nie wiem jak u ciebie greenwitch ale w moim polifcie ten absorber z końcówką 165 musiałem lekko przerobić. Nie pasowały miejsca na czujniki parkowania musiałem wyciąć je troszkę szerzej. 2minuty roboty ale zderzak musiałem ściągać drugi raz bo za 1 razem jak go założyłem to wtyczki środkowych czujników oparły się o tą piankę i wykrzywiły po skosie. Zauważyłem dopiero jak już było wszystko poskładane.
-
Mozliwe ze dlatego w polifcie jest inny numer absorbera. U mnie wszystko poszlo idealnie. Polecam dokodowac w zgw/cgw hak to nie beda piszczaly czujniki jak bedziesz cos holowal.
-
Taki mam zamiar. Na razie siedzę i wystawiam oczy bo pojechałem na myjnię ręczną i jak umyłem to przy odpalaniu wyskoczył mi Check Engine. Godzinę później pokazywałem szwagrowi jak działa hak I check zniknął. Nie wiem czy ruszyłem jakąś Wiązkę czy po prostu taki miał kaprys.
-
sporo w temacie o oryginalnym haku. A co sądzicie o nowym np. taki:
https://allegro.pl/oferta/hak-westfalia-mercedes-klasa-e-sedan-w212-2009-16-9873953016
też ma moduł itp.
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-mercedes-benz-klasy-e-sedan-w212,sp,38,1129
https://www.ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-mercedes-benz-klasy-e-w212-sedan-2009-2016,sp,6,2165
-
Myślę, że przy odrobinie cierpliwości ustrzelisz oryginalny hak do sedana.
Mi by się nie chciało brudzić przy składaniu i rozkładaniu haka.
Pomijam kwestię braku pełnej integracji haka z autem.
A cena taka sama. Mi całość zabawy wyszła koło 2100 łącznie z kosztami urzędowymi, śrubkami i montażem.
A poza tym hak to hak, ma homologacje to więcej nie trzeba.
Adam
-
Jak brudzić? W jakim sensie? Rozkładania i składania?
-
Tak, żeby go założyć lub wyjąć czasami trzeba się ubrudzić. Sam kiedyś myślałem o akcesoryjnym ale teraz w 1000% cieszę się że mam ori. Tu się nawet nie schylasz, wystarczy przekręcić gałkę i busem ponad żeby złożyć lub pociągnąć żeby rozłożyć.
-
Ok, za szybko czytałem, zrozumiałem, że wypowiedź o ubrudzenia dotyczy oryginalnego haka... Dlatego się zdziwiłem...
A dotyczyła nieoryginalnego demontowanego...
-
Witam !
Zakladalem do wszystkich swoich mercedesow haki osobiscie. W s212 tez zakladalem. Ale nie moglem znalesc orginalnego jak w poprzednich mercedesach w rozsadnej cenie. Jak byl to NIEKOMPLETNY, a sprzedajacy tego nie wiedzial.
Dlatego kupilem podrube prod. Polskiej z homologacja za ok 500zl z przesylka i modulem. Bo za dlugo juz szukalem ! Zakladalem ok 4 h ,plus podlaczenie modulu uniwersalnego.
Najwiekszy problem mialem ze znalezieniem ,ktory przewod w lampie jest od jakiego swiatla. Ale dalem rade.
Jest nie skladany ,tylko odkrecany. Mi to nie przeszkadza, bo i tak nigdy nie sladalem ani nie odkrecalem z lenistwa. Jak bym kupil tanio ori to bym zalozyl, ale i tak bym go nie skladal, przeciez auto ma swoje lata i na wystawe pieknosci nie jedzie...
Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach TYLKO KOMPLET !
Kupilem kiedys ,bez belek wchdzacych w podluznice i musialem je dorabiac !!!( masakra)
Marek Z.
-
Mi to nie przeszkadza, bo i tak nigdy nie sladalem ani nie odkrecalem z lenistwa. Jak bym kupil tanio ori to bym zalozyl, ale i tak bym go nie skladal, przeciez auto ma swoje lata i na wystawe pieknosci nie jedzie...
To powodzenia w Niemczech albo Austrii przy kontroli drogowej.....
-
https://autokult.pl/27671,czy-trzeba-demontowac-kule-zaczepu-haka-holowniczego
W skrócie w Polsce nie trzeba (według mnie niestety)
-
Witam !
Z ciekawoscia przeczytalem powyzszy artykol do konca. Wynika z tego jednoznacznie ze haka holowniczego nie trzeba demontowac w Niemczech. Wielokrotnie bylem w tych krajach i mialem kontrole Policji i nie mialem z tego powodu klopotu. ( moze mialem szczescie. ) Bo z Niemieckim Policjantem sie nie dyskutuje.
W zwiazku z tym , ze prowadze najdluzej dzialajaca WYPOZYCZALNIE PRZYCZEP na Dolnym Slasku, znam podobne opinie od klientow , ze hak za granica musi byc skladany. Ale od ZADNEGO przez ponad 30 lat ktory za granica i w kraju nie skladal nie slyszalem o mandacie. Z klientami nie polemizuje, kazdy robi jak uwaza.
Co nie znaczy ,ze jak za dwa tygodnie znowu pojade do Drezna moga byc problemy. (oby nie, chyba wezme klucz !?)
Pozdrawiam
I dziekuje za cenne informacje
Marek Z.
-
Mnie cały oryginalny hak oris wyszedł 1620zł. Nie licze tu oczywiście zakładania bo robiłem to sam. Najgorszą rzeczą do zdobycia jest chyba boczek bagażnika. Do tej pory go nie ustrzeliłem. Zgadzam się z siwy1958 jak kupować orisa to najlepiej razem z belkami w podłużnice i tym pokrętłem bo patrząc na dostępność i ceny tych 2 to jakaś masakra. Moduł i wiązka bez problemu do kupienia. Absorber też się widzę trafia.
Pozdrawiam!
-
Pokrętło i blaszka w ASO od reki za kolo 400-500 PLN :D
tak naprawdę najważniejsze są belki bo one w ASO 2k.
Jak ktoś super tanio ustrzeli hak + belki + pierwsza wiązkę (ta co idzie z hakiem) to resztę idzie dozbierać.
Ale dobre oferty znikają w ciągu jednego dwóch dni widzę :D
-
HELP ! Pomocy !
U mnie dzisiaj akcja pt. montaż haka serwisowego ORIS zakończona, ale niestety niepowodzeniem... a przynajmniej częściowym...
Hak dałem do założenia w Car Mix Raszyn.
Auto odstawiłem o 8 rano o 11 miałem telefon, że już praktycznie skończyli tylko mają jeden problem...
Zapłaciłem 730 netto (900 brutto) - patrząc na czas ile im to zajęło i opinie na forum, że nie jest to skomplikowane stwierdzam, że sporo zapłaciłem / przepłaciłem, mając na uwadze, że mam częściowo sprawny hak...
Potwierdzam na pewno, że absorber 165 pasuje do poliftu kombi, że pasuje to do wersji USA, że inne części haka z EU pasują do wersji USA.
Ładne pokrętełko z diodą, komunikaty na desce o niezablokowanym haku działają bez zarzutu, hak ładnie wypada spod zderzaka, płynnie się chowa, wszystko ładnie i pięknie i bardzo mi się podoba, ale uciecha jest częściowa....
Car Mix zadzwonił do mnie, że mają problem, bo jeśli chodzi o światło stop, to w momencie naciśnięcia pedału hamulca zapala się stop i awaryjne jednocześnie (planuję założyć na hak platformę rowerową i sprawdzić to na żywo). Inne światła / kierunkowskazy działają ponoć jak powinny. Jak wspomniałem im, że to jest wersja USA po modyfikacji na EU to od razu problem niedziałającego stopu przerzucili na firmę zajmującą się kodowaniem na wersję EU, że wykonali fuszerkę etc. i to jest powodem że stop działaj jak działa i generalnie Car Mix zaprzestał głowienia się co z tym dalej zrobić.... Firma zajmująca się adaptacją EU z kolei twierdzi, że wszystko powinno być ok i że ta adaptacja EU powinna już bez problemu umożliwić montaż haka i wszystko powinno działać jak powinno. Dałem do Car Mix kontakt do firmy kodującej EU i się zaczęło - słowo przeciw słowu, że ten się nie zna i nie wie o czym mówi, że drugi skoro wszystko wie, to po co dzwoni etc........
Generalnie panowie nie umieli się porozumieć i dogadać / ustalić co zrobić.
Żeby było tego mało, to jadąc do Car Mix ładnie dostarczyłem im wydruki z wisa dot montażu haka dostarczone przez kolegę
@greenwitch. Później przez telefon usłyszałem od nich, że 'niepotrzebnie wyciąłem puszczę' i że nic tam nie ma i w ogóle o d*** rozbić są te schematy itp.... Po tych komentarzach trochę wyrobiłem sobie opinię o tym Car Mix ale to już na marginesie....
Ogólnie skasowali mnie twierdząc, że nic więcej się nie da zrobić, że pomimo niekorzystania ze schematów wisa przywiezionych przeze mnie, dobrze wszystko podłączyli 'tak jak uważali' i że kwestia na pewno leży w kodowaniu zrobionym przez firmę adaptacyjną EU - dodam, że była to specjalistyczna firma MercDiag z Lublina w 100% skupiona na MB. Generalnie Car Mix stwierdził: 'Panie, po tym naszym podłączeniu to już powinno działać, a nie działa'.
Car Mix chciał mi jeszcze zrobić jakieś kodowanie dedykowane do haków Westfalia za 400 zł, ale jak na moje pytanie czy to naprawi usterkę (a wg mnie bardziej niedociągnięcie po ich stronie) usłyszałem 'a czy ja wiem ? nie wiem' podziękowałem im i nie robiłem już tego...
Czy ktoś może ma jakiś trop / podpowiedź co może być nie tak ? Dziwne dla mnie jest, że wszystko działa jesli chodzi o światła poza stopem, ale może się nie znam - wg mnie powinno albo wszystko działać jak należy, albo wszystko nie działać jak należy. Tutaj jest że część działa, a część nie... Może Car Mix będący mądrzejszy od tych schematów wisa źle coś zrobił i ogólnie źle to podłączyli ? Car Mix stwierdził, że tutaj nie ma co być nie tak jeśli chodzi o ich usługę i podłączenie, bo wszystko idzie przez CAN i tutaj nie ma co być nie tak...
Prośba o pomoc, abym mógł zacząć korzystać z haka :/
-
Wg mnie podłączenia elektrycznego nie można źle zrobić. Masz konkretne kostki do wpiecia w konkretne gniazda i już. I wlutowanie dwóch kabelków w CAN. Instalacja haka bierze sygnały z instalacji auta, a może ta w skrzynce z tyłu auta została po amerykańsku? Elektronika to trochę nie moja bajka ale chyba tak to trzeba rozumieć.
-
Czy korzystasz z oryginalnego modułu Mercedesa, czy z uniwersalnego?
Weź pod uwagę, że w instrukcji, którą podesłałem jest wykluczenie instalacji w samochodzie z USA, Kanady i Japonii.
Nie chce bronić carmix, ale pewnie trzeba pokombinować z kodowaniem, a jak rozumiem z posta to nie była ich rola.
Poza tym 900PLN za montaż bez kodowania to jednak zaporowa cena :D
-
Firma Car mix montowała nie raz haki w Mercedesach 212 i wszystko było bez problemu.Wydaje się że problem polega na tym że samochód pochodzi z rynku amerykańskiego i ma problemy z oświetleniem.Po co kolega hotman007 kodował "coś"w firmie MercDiag ? .Oczywiście pytanie retoryczne ?,wszyscy wiedzą że amerykanie mają inny system kierunków które to korzystają z świateł hamulcowych i tu jest problem ,moduł jest EU i tu trzeba pokombinować .W schematach VIS trzeba znaleźć wiązkę eu i porównać z wiązką US pewnie można w kostce coś przełożyć lub odciąć ,może trzeba przełożyć piny?.To nie może być skomplikowane tylko czasochłonne .Ogarnięty elektryk ze schematami nie powinien mieć problemu.Inną sprawą jest to "kodowanie" przez magików z Lublina ?.Co można zakodować w przewodach elektrycznych,tu problem raczej leży w przeróbce wiązki.Kodować można radio może coś w przednim SAMie względem świateł przednich ale w tylnych?.Kodowanie tylnego SAM ?
-
Raczej watpie by przelozenie pinow pomoglo. poza światłem stopu wszystko jest ok. Wiec elektrycznie jest ok.
Po prostu moduł zapala dodatkowe swiatla (kierunkowskazy, które w stanach sa czerwone) przy hamowaniu.
-
Czy mowa jest o module haka,czy mowa jest o tylnym SAMie?.Co kodowali mistrzowie z Lublina?. Jedyne co można zakodować od nowa to tylny SAM,przynajmniej tak mi się wydaje.Za co zapłacił kolega hotman007?.Jeśli zakodowali soft EU to powinno działać!. Czyżby nie wymieniono świateł tylnych?.Nie wiem jak jest z tymi autami z USA ,jakie mają światła tylne,czy razem hamulec z kierunkiem na czerwono?,czy tylko EU z softem USA?
-
Tylnego sama przynajmniej w polifcie w212 sie nie koduje (sam bylem zdziwiony, ze nie ma zadnych opcji w kodowaniu wariantowym). Wedlug mnie wszystko jest w zgw i przednim samie. Nie patrzylem co sie dzieje w module haka. Temat do zbadania przy browarze :-)
-
Jeśli nie koduje się tylnego SAMa to zmianę świecenia świateł można zmienić tylko po elektryce ,tak to przynajmniej widzę.Może po browarze lepiej było by to widzieć....Co do ZGW to tu można dopisać hak ,czy to ma wpływ na oświetlenie tylne?. Oczywiście inne rzeczy w ZGW można dopasować do danego kraju i to też w niewielkim stopniu.W weekend posiedzę i popatrzę na schematy,już raz miałem taki zgrzyt z pinami ,moduł hak z E klasy wydawał się taki sam jak w C klasie.Kupiłem z E do montowanego w C i problem ,po schematach doszedłem że trzeba zamienić miejscami dwa kabelki,taki czeski błąd.
-
Prezes & Greenwitch - jak znajdziecie problem to obiecuję wyborne piwko z wysyłką pod wskazany adres lub coś 40% :)
@greenwitch
Korzystam z oryginalnego modułu MB z W212 wersja przedlift. Kupiłem cały zestaw z jednego dawcy.
@Prezes1960
Auto kupiłem już zakodowane - poprzedni właściciel, który sobie sam ściągnał to auto, dawał auto do MercDiag żeby zakodowali na Europę. Mistrzowie z Lublina wgrywali pewnie jakiś soft MB. Mam wydruk z Xentry - protokół końcowy krótkiego testu (wersja oprogramowania: 19.11.3.1 jeśli to jest istotne) gdzie widoczne są przeprowadzone testy działania jak podejrzewam wgranego oprogramowania. Jest tam punkt pt. 'Zainstalowane wersje AddOn' i jest cały ciąg jakiś numerów, po przecinkach.
Na pierwszej stronie jest też coś takiego właśnie jak ZGW - Główna Magistrala danych:
1. Numer katalogowy MB sprzętu: 231 901 31 02
2. Rozpoznawanie diagnostyki: 020303
3. Wersja oprogramowania: 13/40 80
4. Dostawca sprzętu: Bosch
5. Wariant modułu sterującego: BR231_AJ2014_1
6. Numer katalogowy MB oprogramowania: 231 902 11 03
7. Wersja sprzętowa: 13/40 01
8. Wersja oprogramowania bootującego: 13/40 80
9. Dostawca oprogramowani: Bosch
Test jest zatwierdzony.
Po tym punkcie jest 7 stron kolejnych testów (w tym m.in. moduł strujący ISM, moduł sterujący pompa paliwa, ukł elektroniczny silnika MED 177 , VGS, EZS, SG-SW-L ; SG-SW-R ; SRS ; WSS ; RegGUS-VR ; RegGUS-VL ; SAM-F ; SAM-H i masa innych). SAM-F oznacza moduł przedni więc to tez wygląda na to że zostało zakodowane. Mogę wysłać szczegóły raportu.
Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do poprzedniego właściciela, z którym jestem w bardzo dobrym kontakcie z pytaniem czy światła tylne były wymieniane na EU i potwierdził że TAK i że nawet ostatnio wersję USA świateł które mu zostały wywalał na śmietnik.
On wskazał też że szukałby tego w elektryce.
Wspomniał jedną rzecz a mianowicie, że kojarzy, że magicy z Lublina dołożyli do lamp jakiś kabelek, który najprawdopodobniej rozdzielał sygnał świateł. Wspomniał, że może przy montażu i wpinaniu się z wiązką haka zostało to wpięte przed rozdzieleniem tego sygnału a nie po, i przez to świeci hamulec i kierunki. Że gdyby wpieli się po rozdzieleniu sygnały to może byłoby ok. A może to kwestie przełożenia pinów w kostce najzwyczajniej i po kłopocie.
@Prezes1960 - będę bardzo wdzięczny za pomoc. Za skuteczną odwdzięczę się %.
może po prostu jechać z tym do jakiegoś magika elektryka samochodowego i powie / sprawdzi w czym rzecz ?
-
Jak napisałem wcześniej szukał bym w samej elektryce,inaczej mówiąc w kabelkach .Do świateł EU musi być dodany kabelek jak wiadomo rozdzielający sygnał kierunków i hamulca .Problem jest skąd ,a raczej gdzie się wpięli "magicy z Lublina"czy przy tylnym SAMie ?.Najprędzej zadzwonił bym do Lublina i zapytał jakiego koloru kabelek i gdzie wpięty?.Ja zajrzę do WIS ale nie obiecuję że to będzie pomocne.
-
Niestety w WIS jest zastrzeżenie że "montaż haka po sprzedażowy w autach z kodem 494 czyli USA, nie dotyczy,"
. Oznacza to że według naszego WISa nie można montować haka .Co prawda dalej napisano że jeśli tylny SAM nie ma opcji ,chyba AVS ,dokładki haka, to trzeba go wymienić na taki który tą opcję posiada.Uwaga napisano o tylnym SAMie w całości?!,a nie dokładka niebieskiego złącza .Teraz rodzi się pytanie który to SAM ma opcję haka?.Ja zamontowałem hak do tego co mam i wszystko gra.Dla wszystkich montujących jest jeszcze parę porad .Mianowicie do szyny CAN podłączenie wykonuje się złączem zwanym "rozdzielaczem potencjałów" ,podłączyłem bezpośrednio i działa.Mowa jest też o sprawdzeniu wentylatora chłodnicy czy jest przystosowany do ciągania przyczepy?!.Natomiast do kolegi hotman007,jeśli problem z kabelkami nie rozwiąże problemu to zastanowił bym się nad tylnym SAMem ale tu trzeba rozważyć inne parametry ,czy zadziała z wiązką USA ?.W razie czego mogę pożyczyć koledze SAMa ,ma zapasowy z opcją oryginalnego haka.Ponieważ kolega jest warszawiakiem to może podjechać do ursusa do kolegi NOC ,czasami pisuje na tym forum i jest podany telefon.Kolega NOC zaczynał przygodę z mercami jako elektryk ,było to dawno temu ,teraz robią wszystko .Powinni pomóc ,mam też swojego mechanika w Piastowie i na pewno by to zrobił ale niestety terminy na wrzesień najbardziej realne.Jeśli będzie potrzebny telefon to na PW zapraszam.
-
@Prezes1960
Wysłałem na PW maila. Prośba o nr telefonów do kolegi NOC oraz do elektromechanika z Piastowa.
Jeśli ktoś z szanownego grona ma też namiary na innych magików-elektryków to będę wdzięczny za namiary.
-
Odpowiedziałem na maila !,telefon do kolegi Noc to : 602 622 605 Tadeusz ,tu nie mam 100 % pewności ,22 662 68 90 natomiast to numer do warsztatu Regulska 56a, 02-475 Warszawa
Piastów inż Leszek Borowski :501 269 366.To naprawdę dobrzy mechanicy ale z terminami jest bardzo trudno ,w lipcu idą na urlop więc już nic nowego pewnie nie przyjmą?!.Mechanicy z Regulskiej zaczynali jako elektrycy od mercedesów ,teraz robią całą mechanikę ,proponuje zacząć od nich.
-
https://goo.gl/maps/XiorWLwi74zbH3uZ8
Arek elektro - mistrzowie elektroniki w Wawie.
ja dalej uważam, że to kwestia kodowania auta.
-
W końcu znalazłem czas żeby podjechać do ARESa na wizytę. Faktycznie dobrzy fachowcy - już przez telefon, nie widząc jeszcze samochodu i niczego nie sprawdzając wykazywali spokój i mówili 'żeby podjechać to zrobią'.
I faktycznie zrobili:
1. Kodowanie modułu haka
2. Flash'owanie SAMa
3. + wgrali soft wykrywający przyczepę zmieniający tryb pracy samochodu (praca skrzyni etc)
Jutro jadę na przegląd i dodanie wpisu do dowodu :)
Dzięki za podpowiedź z Aresem - tańsi niż koledzy z Lublina , a zaoszczędziłem na paliwie i czasie na całodniowej wycieczce do Lublina. :)
-
:D Ciesze się, że pomogło :D
-
Odpowiedziałem na maila !,telefon do kolegi Noc to : 602 622 605 Tadeusz ,tu nie mam 100 % pewności ,22 662 68 90 natomiast to numer do warsztatu Regulska 56a, 02-475 Warszawa
Piastów inż Leszek Borowski :501 269 366.To naprawdę dobrzy mechanicy ale z terminami jest bardzo trudno ,w lipcu idą na urlop więc już nic nowego pewnie nie przyjmą?!.Mechanicy z Regulskiej zaczynali jako elektrycy od mercedesów ,teraz robią całą mechanikę ,proponuje zacząć od nich.
A czy zna ktoś może warsztat we Wrocławiu, który zainstaluje i zakoduje hak?
-
Haka nie trzeba kodować ,co prawda nie wiem jak jest z czujnikami cofania bo ich nie mam ale hak był widoczny na liczniku bez kodowania.
-
Nie trzeba kodować. Będą pikać czujniki, przy asystencie pasa ruchu może piszczeć.
natomiast kodowanie przynajmniej w polifcie jest banalnie proste -> zmienia się kodowanie w ZGW - trwa to maks 15 minut i reszta się sama koduje. Jak ktoś za to bierze ponad 100 to jest to po prostu rozbój w biały dzień :D
-
Czy ta blacha ze zdjęcia ma jakąś nazwę/numer? Mam pokrętło bez tej blachy do zamocowania.
Dysponuje ktoś nr wiązki do sama (do kompletu brakuje mi tej wiązki i blachy)
-
sedan a2123100058 w aso 150 netto -rabaty
tylko ona moim zdaniem jest bez tej diody.
-
tylko ona moim zdaniem jest bez tej diody.
Dioda o której piszesz, jest w tej niebieskiej wtyczce?
-
Na końcu kabelka który wychodzi z tej niebieskiej wtyczki. Sygnalizuje otwarty hak. Można zastosować dowolna diode na 2v, wiec można spokojnie porzeźbić.
-
Na końcu kabelka który wychodzi z tej niebieskiej wtyczki. Sygnalizuje otwarty hak. Można zastosować dowolna diode na 2v, wiec można spokojnie porzeźbić.
Czyli jest to pozycja oznaczona nr 920 - A0245459926 (SPRZEGLO, MECH. RELEASE FOR TRAILER HITCH A63; 2-PIN MQS)?
Szkoda rzeźbić, koszt w ASO to około 8-9zł
-
Obawiam się, że 920 to sama wtyczka. Do tego potrzebujesz jeszcze piny do sprawdzenia w epc jakie wchodzą do tej wtyczki oraz kawałek własnej wiązki i dioda. Możesz zadzwonić do ASO i dowiedzieć się czy ten fragment wiązki jest dostępny osobno. Ale na rysunku go nie ma. Ale może ta blacha w ASO idzie z wiązką i niepotrzebne Cie straszę.
-
Do tej blachy -blokady haka idzie odnoga z wtyczką z głównej wiązki która to włączona jest do modułu.W kombi z prawej strony moduł a z lewej za tapicerką dźwignia i wzdłuż tylnego pasa przewody.
-
sedan a2123100058 w aso 150 netto -rabaty
tylko ona moim zdaniem jest bez tej diody.
Jest dioda w zestawie
-
Dobra wiadomość :-)
-
Czy "boczek"/zaślepka w sedanie też przy montażu haka powinna być inna? Właśnie kończą mi montować hak i twierdzą, że "boczek" teraz nie pasuje.
-
Jak nie masz airmatica to tak jest inny.
-
Jak nie masz airmatica to tak jest inny.
Oczywiście nie mam, po czym można poznać ten do airmatica?
-
Ty masz pewnie taki:
https://allegro.pl/oferta/boczek-oslona-bagaznika-lewa-mercedes-w212-sedan-10410746190
https://allegro.pl/oferta/boczek-bagaznik-lewy-a21269013-mercedes-w212-e350-10874303602 ten jest dobry jeśli masz czarny bagaznik i tani :-)
-
https://allegro.pl/oferta/boczek-bagaznik-lewy-a21269013-mercedes-w212-e350-10874303602 ten jest dobry jeśli masz czarny bagaznik i tani :-)
Tak, mam czarny. Wielkie dzięki :)
-
https://allegro.pl/oferta/boczek-bagaznik-lewy-a21269013-mercedes-w212-e350-10874303602 ten jest dobry jeśli masz czarny bagaznik i tani :-)
Dobrze, że był tani, bo nie pasuje ;)
Przyjrzałem się rysunkowi z instrukcji montażu haka, i nie powinno być przetłoczenia na dole.
-
Witam!
Czy ktoś z was zauwarzył że po montażu haka nie ma gwintu w tej zaslepce na wkręcany? Zostałem dziś niemiło zaskoczony gdy chciałem wkręcić ten mały z gwintem zeby zaciągnąć 2 auto do mechanika. Otworzyłem zaślepkę a tam pianka. Czy to normalne? Czy po prostu mam jakies złe wsporniki montowane w podłużnice.
Pozdrawiam!
-
https://allegro.pl/oferta/boczek-bagaznik-lewy-a21269013-mercedes-w212-e350-10874303602 ten jest dobry jeśli masz czarny bagaznik i tani :-)
Dobrze, że był tani, bo nie pasuje ;)
Przyjrzałem się rysunkowi z instrukcji montażu haka, i nie powinno być przetłoczenia na dole.
Dobra, nie pomagam już po nocach A2126901541 to jest właściwy numer.
-
Witam!
Czy ktoś z was zauwarzył że po montażu haka nie ma gwintu w tej zaslepce na wkręcany? Zostałem dziś niemiło zaskoczony gdy chciałem wkręcić ten mały z gwintem zeby zaciągnąć 2 auto do mechanika. Otworzyłem zaślepkę a tam pianka. Czy to normalne? Czy po prostu mam jakies złe wsporniki montowane w podłużnice.
Pozdrawiam!
Pokaż zdjęcie o co chodzi.
-
https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-mercedes-w212-kombi-kompletny-11260021032 -> tu wyglada ze jest absolutnie wszystko do montazu haka - dobra oferta do kombi i CLS'a w218
-
Brakuje kapturka na kulę 😁 a tak poważnie to jest kompletny. Nawet śruby montażowe są, a te muszą mieć odpowiednią wytrzymałość.
-
A2126901541 to jest właściwy numer.
A znasz może nr zaślepki? Bo w dostępnych ofertach są boczki bez zaślepki na blokadę haka.
-
To jest jedna część
-
To jest jedna część
Czyli osobno w ASO nie kupię?
-
wątpie. W katalogu czesci boczek i drzwiczki to jedna czesc.
-
Witam, czy ktoś się orientuje lub jest w stanie sprawdzić czy zestaw oryginalnego kompletnego składanego haka holowniczego z w212 kombi LIFT będzie pasował do w212 kombi przedlift?
Nr części Polifta a2123100100, nr modułu 5ds009781-02
-
Panowie znacie kogoś na Ślasku kt ogarnie podpiecie haka oris w w212? Nie widze, nie mam przewodów z wiązki samochodu do podpiecia się do modułu haka.
-
Kolego dudek-91,przeczytaj już istniejące opisy na forum .Ja osobiście opisywałem jak podłączyć moduł z wiązką i tylnym SAMem.Na zdjęciu widać w module wtyczki ze zwiniętymi kabelkami ,jedne służą do podłączenia do sieci CAM ,z tego co pamiętam to cienki brązowy i brązowo biały.Zaznaczam że opisywałem to na forum kilka lat temu mogę nie pamiętać kolorów.kabelki te podłącza się do wiązki w rogu kufra z kabelkami tego samego przekroju i kolorach ,z tego co pamiętam jest tam duża biała kostka tam to wpinałem .Druga kostka modułu to zasilanie i prowadzi się je nadkolem do niebieskiej"skrzyneczki" w SAMie .Na zdjęciu nie widać tej skrzyneczki ,widoczne są fioletowa i pomaranczowa ,po drugiej stronie powinna być biała i niebieska w zależnosci od wyposażenia może nie być niebieskiej .To trzeba ją dokupić w ASO kiedyś to była groszowa sprawa ale teraz może być drożej i dostępność kiepska.Powtórze jeszcze raz że to już opisywałem trzeba poczytać w starych postach ;D.
-
Prośba o pomoc :(
Dzwoniłem do ASO i przez to, że mam wersję USA, nie są w stanie mi nic podać czy taki i taki hak będzie pasował i jaka wiązka będzie odpowiednia do mojego auta. :/
Czy ktoś może wie czy wersja USA może się różnic od USA, że np. rama jest inna, że nie będa pasowały te ramiona do ramy, że może są inne wydechy, zderzak i że nie będzie np. miejsca na montaż haka ?
Widzicie w tym ryzyko, czy jedynie kwestia tego że ASO Mercedes-Benz EU nie ma danych pod Mercedes-Benz USA i na odwrót ?
Czy kompletna wiązka to raczej standard czy też jest jej kilka wersji jeśli chodzi o wersję kombi ?
witam. tez mam auto z USA i pytanie brzmi czy wszystko udało sie podłączyć z wersji EU