Prezes & Greenwitch - jak znajdziecie problem to obiecuję wyborne piwko z wysyłką pod wskazany adres lub coś 40%
@greenwitch
Korzystam z oryginalnego modułu MB z W212 wersja przedlift. Kupiłem cały zestaw z jednego dawcy.
@Prezes1960
Auto kupiłem już zakodowane - poprzedni właściciel, który sobie sam ściągnał to auto, dawał auto do MercDiag żeby zakodowali na Europę. Mistrzowie z Lublina wgrywali pewnie jakiś soft MB. Mam wydruk z Xentry - protokół końcowy krótkiego testu (wersja oprogramowania: 19.11.3.1 jeśli to jest istotne) gdzie widoczne są przeprowadzone testy działania jak podejrzewam wgranego oprogramowania. Jest tam punkt pt. 'Zainstalowane wersje AddOn' i jest cały ciąg jakiś numerów, po przecinkach.
Na pierwszej stronie jest też coś takiego właśnie jak ZGW - Główna Magistrala danych:
1. Numer katalogowy MB sprzętu: 231 901 31 02
2. Rozpoznawanie diagnostyki: 020303
3. Wersja oprogramowania: 13/40 80
4. Dostawca sprzętu: Bosch
5. Wariant modułu sterującego: BR231_AJ2014_1
6. Numer katalogowy MB oprogramowania: 231 902 11 03
7. Wersja sprzętowa: 13/40 01
8. Wersja oprogramowania bootującego: 13/40 80
9. Dostawca oprogramowani: Bosch
Test jest zatwierdzony.
Po tym punkcie jest 7 stron kolejnych testów (w tym m.in. moduł strujący ISM, moduł sterujący pompa paliwa, ukł elektroniczny silnika MED 177 , VGS, EZS, SG-SW-L ; SG-SW-R ; SRS ; WSS ; RegGUS-VR ; RegGUS-VL ; SAM-F ; SAM-H i masa innych). SAM-F oznacza moduł przedni więc to tez wygląda na to że zostało zakodowane. Mogę wysłać szczegóły raportu.
Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do poprzedniego właściciela, z którym jestem w bardzo dobrym kontakcie z pytaniem czy światła tylne były wymieniane na EU i potwierdził że TAK i że nawet ostatnio wersję USA świateł które mu zostały wywalał na śmietnik.
On wskazał też że szukałby tego w elektryce.
Wspomniał jedną rzecz a mianowicie, że kojarzy, że magicy z Lublina dołożyli do lamp jakiś kabelek, który najprawdopodobniej rozdzielał sygnał świateł. Wspomniał, że może przy montażu i wpinaniu się z wiązką haka zostało to wpięte przed rozdzieleniem tego sygnału a nie po, i przez to świeci hamulec i kierunki. Że gdyby wpieli się po rozdzieleniu sygnały to może byłoby ok. A może to kwestie przełożenia pinów w kostce najzwyczajniej i po kłopocie.
@Prezes1960 - będę bardzo wdzięczny za pomoc. Za skuteczną odwdzięczę się %.
może po prostu jechać z tym do jakiegoś magika elektryka samochodowego i powie / sprawdzi w czym rzecz ?