Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: piotrasta w 06 Grudnia 2018, 19:59 49s

Tytuł: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: piotrasta w 06 Grudnia 2018, 19:59 49s
Witajcie
Na forum znalazłem kilka szczegółów jednak w wersji używanej nie znalazłem wszystkiego w zestawie (wiem ze nie wszyscy znają się na wszystkim ale jak coś się rozbiera to powinno się wiedzieć co i jak) mam kilka pytań
Lista czego potrzebujemy:
1. Belka haka z hakiem
2. Wzmocnienia wchodzące w podłużnice
3. Sterownik/moduł
4. Wiązka "główna"
5. Wiązka "dodatkowa" od sterownika/moduł do tylnego SAM-a
6. Linka z pokrętłem
6. W kombi potrzebny jest boczek w sedanie nie

I teraz to co znalazłem ale źródło niepewne i to czego nie wiem
1. Czy tylny SAM jest inny czy to prawda?
2. Czy potrzebne jest wygłuszenie/styropian pod zderzak?
3. Czy hak sedan/kombi różni się tylko wzmocnieniami wchodzącymi w podłużnice?
4. Chyba najważniejsze czym różni się oryginalny moduł od tego uniwersalnego/zamiennika? Wpinamy się w to samo miejsce? Nie chce w lampy jak to można było w starych autach zrobić bo zaoszczędzę 400zł na module a stracę później 10 razy tyle nie stać mnie na takie oszczędności
5. Czy mając oryginalny moduł jednak niepołączony z SAM-em będzie on działał poprawnie? Znalazłem informację że ta wiązka jest tylko po to aby mieć informację o haku na liczniki i aby parktronik się wyłączył czy to prawda? Czy zamiennik to potrafi?
6. Czy wszystkie moduły/sterowniki haka są te same/zamienne?

 
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: sewan w 07 Grudnia 2018, 11:20 16s
1. Jest inny, bo ma kostkę do podłączenia modułu
2. Jest potrzebne, bo inaczej zderzak się będzie wyginał
3. Tak
4. Oryginalny moduł wpinamy do SAMa. Nieoryginalny różnie w różne miejsca instalacji, w zależności od rodzaju/modelu modułu i zgodnie z jego instrukcją. Z tego co wiem, nie ma modułów "zamienników" oryginału, które tak samo wpinane byłyby do SAMa.
5. Tak, oryginalny moduł wyłącza parktronic i pokazuje informację na liczniku. Zamiennik tego nie potrafi, bo niby skąd?
6. Co to znaczy wszystkie?

Dodatkowo, wymiana boczka jest potrzebna tylko w przypadku, gdy masz boczek z wgłębieniem. Nie zależy to od tego, czy jest kombi, czy sedan.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 07 Grudnia 2018, 15:40 40s
W pytaniach znalazłem niewielkie braki ,aby podłączyć wiązkę od modułu do SAMa potrzebne jest dodatkowe złącze w SAMie .Jest to zewnętrzne gniazdo bezpiecznika zakładane na boku SAMa ,jeśli dobrze pamiętam w kolorze niebieskim.Co do koloru mogę się mylić ,gdzieś to opisywałem zaraz po montażu ,jakieś dwa lata temu.Moduł może być zamienny z innymi modelami ,warunek to odpowiednie "gniazda".Może być od w 204 ,zdaje się i od A klasy ,trzeba popatrzeć na zdjęcia wtyczka -gniazdo ,potrzebne są trzy gniazda.Ja mam moduł od clk 250. Co do kombi -sedan głowy nie dam ale różnic raczej nie ma.Ramiona w podłużnice mają odpowiednie otwory do sedana jak i do kombi .Ja kupiłem do sedana a zamontowałem w kombi ,ale to według opisu na "aledrogo".Można to sprawdzić po numerze w EPC.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: piotrasta w 07 Grudnia 2018, 17:14 09s
Pisząc wszystkie moduły miałem na myśli oryginalne moduły i to czy we wszystkich w212 jest ten sam moduł a jeśli nie to czy są zamienne tj. czy moduł od kombi bez parktornika pasuje do sedana z parktronikiem i czy będzie wyłączać do.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 08 Grudnia 2018, 08:34 03s
Kolego ,trochę logiki,moduł oryginalny montowany jest po to by współpracował z magistrala CAN a ta służy do komunikacji z odpowiednim komputerem,czyli zawiadamia go że urządzenie włączono lub wyłączono .Komputer decyduje dalej o urządzeniach w aucie,jeśli jest sygnał że hak załączono to komputer dostaje info i robi co do niego należy ,to chyba powinno być proste ,prawda ,czysta logika po co jest moduł oryginalny.Co do zamienności  w modelach to podam ci numer producenta i w wujek googl poinformuje cię od jakich modeli może pochodzić moduł : Hella 5dS 009 781-1 .
  Prościej się nie da ,a zapomniałem ,moduł pewnie trzeba by było w kodować po przez SD ,w moim aucie nie było to konieczne ,hak został rozpoznany bez adaptacji ale ja nie mam PDC i możliwe że nie działała by ta funkcja?!.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: dive_popo w 26 Maja 2019, 11:27 46s
Panowie, macie jakis schemat serwisowy doposazenia w oryginalny hak ? z lista czesci najlepiej, chce zakupic przyczepe kempingowa no i musze zamontowac jak najszybciej hak.

Jak z kodowaniem ? po Wymianie tylnego sama + dolozeniem modulu haka ?

W gre wchodzi tylko ori instalacja no i chce zrobic jak najwiecej sam.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 26 Maja 2019, 16:18 33s
Jest ten wątek już maglowany ,należy poszukać .Nawet tu opisałem co jest najlepsze ,kupić zestaw w całości od kumatego sprzedawcy a praca będzie szybka i co najważniejsze dość łatwa .Nie trzeba nic kodować ,choć można odhaczyć to przy jakiej  wizycie na SD.
Polecam to przeczytać :  https://www.w212.pl/modyfikacje-i-tuning-w212/hak-holowniczy/20/
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: sewan w 26 Maja 2019, 19:02 51s
Dodatkowo przypomnę, że z hakiem trzeba jechać na stację diagnostyczną po zaświadczenie, a potem do gminy do wbicia pieczątki w dowód rejestracyjny. Bez tego cała zabawa na nic.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: labik w 30 Maja 2019, 12:14 00s
Ja montowałem hak do siebie bez żadnych mercedesowskich modułów.
Oryginalny hak ze składaną główką montowany zamiast belki pod zderzakiem. Aby się nie bawić z modułami bo i tak nikt nie wie do końca jaki miały by u mnie być, zamontowałem moduł do haka uniwersalny z allegro i wszystko lata jak powinno.
Tytuł: Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 30 Maja 2019, 13:02 12s
Labik,hak można zamontować nawet rzemieślniczy,to tylko wola właściciela co chce z autem zrobić .Jeśli ktoś pyta co i jak to odpowiadamy jak sami to wykonaliśmy .Chyba nikt tu nie napisał że nie można zamontować uniwersalnego modułu haka ,jedno co jest pewne oryginalny wpina się bez ingerencji w wiązkę od świateł ,nie niszczymy zdrowej instalacji czego nie można powiedzieć o uniwersalnym module którego przewody wcięte są w przewody do świateł .Tego chciałem uniknąć aby nie było problemu z "korozją"instalacji po niechlujnie wykonanym montażu .Co do samego modułu to jednak komunikuje się on po CAN z komputerem zawiadującym nadwoziem .Decyzja co zrobić ,jak napisałem powyżej zależy od właściciela auta ! ;).