Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Montaż haka - hak, podsumowanie  (Przeczytany 168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrasta

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Pomógł +0/-0
    • WDD2120051A264300
    • Zobacz profil
Montaż haka - hak, podsumowanie
« dnia: 06 Grudzień 2018, 19:59 49s »
Witajcie
Na forum znalazłem kilka szczegółów jednak w wersji używanej nie znalazłem wszystkiego w zestawie (wiem ze nie wszyscy znają się na wszystkim ale jak coś się rozbiera to powinno się wiedzieć co i jak) mam kilka pytań
Lista czego potrzebujemy:
1. Belka haka z hakiem
2. Wzmocnienia wchodzące w podłużnice
3. Sterownik/moduł
4. Wiązka "główna"
5. Wiązka "dodatkowa" od sterownika/moduł do tylnego SAM-a
6. Linka z pokrętłem
6. W kombi potrzebny jest boczek w sedanie nie

I teraz to co znalazłem ale źródło niepewne i to czego nie wiem
1. Czy tylny SAM jest inny czy to prawda?
2. Czy potrzebne jest wygłuszenie/styropian pod zderzak?
3. Czy hak sedan/kombi różni się tylko wzmocnieniami wchodzącymi w podłużnice?
4. Chyba najważniejsze czym różni się oryginalny moduł od tego uniwersalnego/zamiennika? Wpinamy się w to samo miejsce? Nie chce w lampy jak to można było w starych autach zrobić bo zaoszczędzę 400zł na module a stracę później 10 razy tyle nie stać mnie na takie oszczędności
5. Czy mając oryginalny moduł jednak niepołączony z SAM-em będzie on działał poprawnie? Znalazłem informację że ta wiązka jest tylko po to aby mieć informację o haku na liczniki i aby parktronik się wyłączył czy to prawda? Czy zamiennik to potrafi?
6. Czy wszystkie moduły/sterowniki haka są te same/zamienne?

 
« Ostatnia zmiana: 07 Grudzień 2018, 09:03 08s wysłana przez W212 »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudzień 2018, 11:20 16s »
1. Jest inny, bo ma kostkę do podłączenia modułu
2. Jest potrzebne, bo inaczej zderzak się będzie wyginał
3. Tak
4. Oryginalny moduł wpinamy do SAMa. Nieoryginalny różnie w różne miejsca instalacji, w zależności od rodzaju/modelu modułu i zgodnie z jego instrukcją. Z tego co wiem, nie ma modułów "zamienników" oryginału, które tak samo wpinane byłyby do SAMa.
5. Tak, oryginalny moduł wyłącza parktronic i pokazuje informację na liczniku. Zamiennik tego nie potrafi, bo niby skąd?
6. Co to znaczy wszystkie?

Dodatkowo, wymiana boczka jest potrzebna tylko w przypadku, gdy masz boczek z wgłębieniem. Nie zależy to od tego, czy jest kombi, czy sedan.

Offline Prezes1960

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011, S 204 250 cdi 4matic
Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Grudzień 2018, 15:40 40s »
W pytaniach znalazłem niewielkie braki ,aby podłączyć wiązkę od modułu do SAMa potrzebne jest dodatkowe złącze w SAMie .Jest to zewnętrzne gniazdo bezpiecznika zakładane na boku SAMa ,jeśli dobrze pamiętam w kolorze niebieskim.Co do koloru mogę się mylić ,gdzieś to opisywałem zaraz po montażu ,jakieś dwa lata temu.Moduł może być zamienny z innymi modelami ,warunek to odpowiednie "gniazda".Może być od w 204 ,zdaje się i od A klasy ,trzeba popatrzeć na zdjęcia wtyczka -gniazdo ,potrzebne są trzy gniazda.Ja mam moduł od clk 250. Co do kombi -sedan głowy nie dam ale różnic raczej nie ma.Ramiona w podłużnice mają odpowiednie otwory do sedana jak i do kombi .Ja kupiłem do sedana a zamontowałem w kombi ,ale to według opisu na "aledrogo".Można to sprawdzić po numerze w EPC.

Offline piotrasta

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • Pomógł +0/-0
    • WDD2120051A264300
    • Zobacz profil
Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Grudzień 2018, 17:14 09s »
Pisząc wszystkie moduły miałem na myśli oryginalne moduły i to czy we wszystkich w212 jest ten sam moduł a jeśli nie to czy są zamienne tj. czy moduł od kombi bez parktornika pasuje do sedana z parktronikiem i czy będzie wyłączać do.

Offline Prezes1960

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011, S 204 250 cdi 4matic
Odp: Montaż haka - hak, podsumowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Grudzień 2018, 08:34 03s »
Kolego ,trochę logiki,moduł oryginalny montowany jest po to by współpracował z magistrala CAN a ta służy do komunikacji z odpowiednim komputerem,czyli zawiadamia go że urządzenie włączono lub wyłączono .Komputer decyduje dalej o urządzeniach w aucie,jeśli jest sygnał że hak załączono to komputer dostaje info i robi co do niego należy ,to chyba powinno być proste ,prawda ,czysta logika po co jest moduł oryginalny.Co do zamienności  w modelach to podam ci numer producenta i w wujek googl poinformuje cię od jakich modeli może pochodzić moduł : Hella 5dS 009 781-1 .
  Prościej się nie da ,a zapomniałem ,moduł pewnie trzeba by było w kodować po przez SD ,w moim aucie nie było to konieczne ,hak został rozpoznany bez adaptacji ale ja nie mam PDC i możliwe że nie działała by ta funkcja?!.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!