Autor Wątek: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?  (Przeczytany 8075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« dnia: 25 Lutego 2019, 10:23 03s »
Lekko offtop.
Ale zawsze mnie lekko rozśmiesza jak ktoś tak jak twierdzicie "chwali" się, że ma kilkaset koni.
Dla mnie to raczej żalenie się brakiem umiejętności jako kierowca.
W Polsce mamy naprawdę "niskie" ograniczenia dopuszczalnych prędkości.
Jeśli ktoś do miejskiego włączenia się do ruchu potrzebuje >100 KM to jest kiepskim kierowcą.
To samo na krajówkach gdzie mamy dopuszczalne marne 70/90 km/h.
Dla mnie CDI 200 był "aż za mocny" mając 130 KM - w całej historii jego użytkowania nie znalazłem się w żadnej sytuacji gdzie potrzebowałem większej mocy - zawsze sobie poradziłem.
Fakt - ja nie wyprzedzam na trzeciego ani na czołówkę na podwójnej ciągłej na zakręcie w prawo (wtedy to i 1000 koni by się przydało... ale chyba bardziej więcej oleju w głowie).

Rzeczywisty brak mocy to czułem w Oplu Astrze F 1.7 DTL z 1996 roku.
Ważyła 1280 kg i miała 68 KM - jadąc pod górkę ~100 km/h z deskami podłogowymi w bagażniku była w stanie jedynie utrzymać prędkość a o wyprzedzaniu długiej ciężarówki można było zapomnieć jeśli dodatkowy pas pod górkę miał mniej niż 500m.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2019, 10:28 15s wysłana przez Magicd »

Forum Mercedes E-Klasa

LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« dnia: 25 Lutego 2019, 10:23 03s »

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego 2019, 11:07 13s »
Tu nie do końca się zgodzę, można wyprzedzać i nie wyprzedzać jadąc w długim ciągu aut po jakiejś DK, pierwsze autem z dużym zapasem mocy robi się sprawniej, szybciej i przez to bezpieczniej, drugie pewnie docelowo spowoduje kilkuminutowe opóźnienie w dotarciu do celu podróży co raczej nie będzie problemem...
Jednak jadąc w gęstszym ruchu i wśród większej ilości aut jesteśmy bardziej podatni na jakąś nieprzyjemna sytuację drogowa - im gęściej tym błąd jednego kierowcy bardziej będzie się przekładał na pozostałych w jego otoczeniu...
Osobiście nie cierpię jeździć za kimś, kto/co zasłania mi widok na drogę przede mną...

Offline Merc28

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2019, 12:47 20s »
To jak jesteśmy na offtopicu

Ma ktoś pomysł po co kupuje się furę z mocnym dobrym silnikiem a następnie muli się go paliwem do kuchenek gazowych?

Nie mam nic przeciwko gazowaniu samochodów ale jak widzę np. zagazowane Mitsubshi EVO czy S500 z butlą w bagażniku i znaczkiem AMG to się zastanawiam czemu to służy.
Inżynierowie z AMG jak by to zobaczyli to rzucili by tę robotę.

Z jednej strony potrzebuje mocy aby wyprzedzać z drugiej zamula ten silnik i tą moc sam sobie odbiera.

To tak jakbyś kupił TV 80 cali i oglądał w PIP-ie aby pikseli nie wypalać i prądu mniej zużywać lub miał piękną łazienkę w domu i chodził do wychodka za stodołę.....

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego 2019, 16:06 29s »
Kontunujac OT, niewiele kierowcow potrafi przekalkulowac ze benzyniak z duza iloscia koni na dlugiej trasie porownywany to malego dieselka straci wiecej czasu na stacjach benzynowych, niz zyska na lepszych przyspieszeniach.
Jest to t/zw zjawisko "drugiego tankowania" gdzie silne auto wyprzedzi slabsze do drugiej stacji benzynowej, gdzie diselek go wyprzedzi aby juz nigdy nie byc dogoniony.
Wracajac do ogloszenia, nie wiem na ile to miejsce jest dobre na to, ale ja z tych zdjec nie moge rozpoznac nawet koloru auta.
Rozumiem ze sprzedajacy ma album z 50 zdjeciami wysokiej jakosci ktore pokazuja detale?

Offline vand

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 154
  • Pomógł +2/-6
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A200295
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2019, 18:52 35s »
Kajtek - wystarczy klikanc na fotke, by zobaczyc cos wiecej.
po drugie - watpie zebys byl zainteresowany kupnem, wiec zastanawia mnie twoje zainteresowanie autem.
chetny, domysli sie ze mozna wyslac meila z prosba o wiecej fotek

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2019, 19:17 47s »
Sam sprzedaje W212, wiec gdy nie interesuje mnie Twoje, dziwi mnie Twoja ignorancja.
Nie jest to dobra polityka na sukces.

Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lutego 2019, 22:43 34s »
Lekko offtop.
Ale zawsze mnie lekko rozśmiesza jak ktoś tak jak twierdzicie "chwali" się, że ma kilkaset koni.
Dla mnie to raczej żalenie się brakiem umiejętności jako kierowca.
W Polsce mamy naprawdę "niskie" ograniczenia dopuszczalnych prędkości.
Jeśli ktoś do miejskiego włączenia się do ruchu potrzebuje >100 KM to jest kiepskim kierowcą.
To samo na krajówkach gdzie mamy dopuszczalne marne 70/90 km/h.
Dla mnie CDI 200 był "aż za mocny" mając 130 KM - w całej historii jego użytkowania nie znalazłem się w żadnej sytuacji gdzie potrzebowałem większej mocy - zawsze sobie poradziłem.
Fakt - ja nie wyprzedzam na trzeciego ani na czołówkę na podwójnej ciągłej na zakręcie w prawo (wtedy to i 1000 koni by się przydało... ale chyba bardziej więcej oleju w głowie).

Rzeczywisty brak mocy to czułem w Oplu Astrze F 1.7 DTL z 1996 roku.
Ważyła 1280 kg i miała 68 KM - jadąc pod górkę ~100 km/h z deskami podłogowymi w bagażniku była w stanie jedynie utrzymać prędkość a o wyprzedzaniu długiej ciężarówki można było zapomnieć jeśli dodatkowy pas pod górkę miał mniej niż 500m.

Brednie straszne wypisujesz kolego...
po pierwsze: kto i gdzie powyżej pisał o miejskim włączaniu się do ruchu?
po drugie: co wspólnego z umiejętnosciami prowadzenia ma posiadanie auta o mocy kikuset KM? pachnie mi tu ogromnymi kompleksami...a nie są one potrzebne.
po trzecie: mając mocne auto nie trzeba wyprzedzać na trzciego ani na podwójnej ciągłej na zakręcie... auto służy do czego innego. Ale każdy ma pogląd, jaki ma. Pewnie z doświadczenia wynika.

Dla Twojej wiedzy, bo widzę, że do tej pory na to nie wpadłeś: duży zapas mocy służy bezpieczeństwu. Umożliwia sprawne wyprzedzanie na zatłoczonych polskich krajównach, gdzie mierzysz sie ze stadem pędzących TIRów. Umożliwa odpowiednie przyspieszenie i ucieczkę z sytuacji potencjalnego zagrożenia. Nie służy ciągłemu zapinaniu 250 km/h na autostradzie...
Ciągłe deptanie w podłogę nie wymaga posiadania kilkuset KM. Do 200 km/h można się rozpędzić byle furką mającą około 150 KM. Ja z tego wyrosłem dość dawno temu...jakieś mln km temu.
Ale jak będziesz robił średnio 70 tys km rocznie, to docenisz zapas mocy.

Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lutego 2019, 22:49 09s »
To jak jesteśmy na offtopicu

Ma ktoś pomysł po co kupuje się furę z mocnym dobrym silnikiem a następnie muli się go paliwem do kuchenek gazowych?

Nie mam nic przeciwko gazowaniu samochodów ale jak widzę np. zagazowane Mitsubshi EVO czy S500 z butlą w bagażniku i znaczkiem AMG to się zastanawiam czemu to służy.
Inżynierowie z AMG jak by to zobaczyli to rzucili by tę robotę.

Z jednej strony potrzebuje mocy aby wyprzedzać z drugiej zamula ten silnik i tą moc sam sobie odbiera.

To tak jakbyś kupił TV 80 cali i oglądał w PIP-ie aby pikseli nie wypalać i prądu mniej zużywać lub miał piękną łazienkę w domu i chodził do wychodka za stodołę.....

A jakie masz doświadczenia w zagazowanymi silnikami o pojemności min. 3 litrów i mocy kilkuset KM?
Wnioskuję po Twoich wpisach, że brak takich doswiadczeń. Gdybyś je miał, wiedziałbyś, że jak zagazujesz motor o pojemności kilku litrów i mocy kilkuset KM, nie będziesz w stanie odczuć spadku mocy. Dlaczego? Bo go w zasadzie nie ma. Jeśli jest, to w tak marginalnej wartości, że nie jest to w żadnym stopniu odczuwalne. Warunek: dobrze dobrana i odpowiednio wyregulowana instalacja. A na to tym oszczędzać nie wolno.
Później auto odwdzięcza się zachowaną mocą, przyjemnością z jazdy i przyjamnością dla portfela :)
Zapewniam, że wiem, o czym piszę... 

Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lutego 2019, 22:51 01s »
To jak jesteśmy na offtopicu

Ma ktoś pomysł po co kupuje się furę z mocnym dobrym silnikiem a następnie muli się go paliwem do kuchenek gazowych?

Nie mam nic przeciwko gazowaniu samochodów ale jak widzę np. zagazowane Mitsubshi EVO czy S500 z butlą w bagażniku i znaczkiem AMG to się zastanawiam czemu to służy.
Inżynierowie z AMG jak by to zobaczyli to rzucili by tę robotę.

Z jednej strony potrzebuje mocy aby wyprzedzać z drugiej zamula ten silnik i tą moc sam sobie odbiera.

To tak jakbyś kupił TV 80 cali i oglądał w PIP-ie aby pikseli nie wypalać i prądu mniej zużywać lub miał piękną łazienkę w domu i chodził do wychodka za stodołę.....

P.S.
S500 z pewnością nie był w rękach inżynierów z AMG ;) )) więc im to lotto, czy tam jest muchozol, czy nie...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lutego 2019, 23:07 43s »
Dla Twojej wiedzy, bo widzę, że do tej pory na to nie wpadłeś: duży zapas mocy służy bezpieczeństwu.

Miliony przykladow swiadcza ze moze byc wrecz odwrotnie.
Duza moc silnika to tak jak posiadanie pistoletu w domu.  Przewidywany dla bezpieczenstwa - w rekach idiotow prowadzi do tragedi.
Duza moc nie jest zreszta dla wielu ludzi. Milalem kilka 6 sek aut i nie tylko moja zona wpadala w panike ale i wielu przypadkowych pasazerow.
Tylko synowie lubili takie przyspieszenia, co zaoszczedzalo mi na kosztach roller-coaster.

Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Lutego 2019, 23:25 00s »
Dlatego mam ja takie auta, a nie idiota

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lutego 2019, 23:25 55s »
Poza tym jest również mnóstwo przykładów, że brak odpowiedniej mocy zgubił kierowcę...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Merc28

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lutego 2019, 02:05 37s »
Zapewniam Cię Grucha że użycie paliwa do kuchenek obniża parametry silnika.
Jakbyś zhamował swoje 550 LPG wiedziałbyś o tym.
To że tego nie odczuwasz wskazuje na niewykorzystanie potencjału tego silnika w Twoich rękach. W sumie jak z tych 388 KM zdejmiesz 20% to i tak będziesz miał przyspieszenie przyzwoite ale nie zalożone przez producenta.

W odpowiedzi na Twoje pytanie czy miałem samochód na paliwo do kuchenek muszę Cię rozczarować - tak posiadałem takie auto gdzie instalację BRC IV generacji założyłem do zaturbionego silnika w nowym samochodzie. Niestety jakość gazu pozostawiała wiele do życzenia i kończyło się przełączaniem na benzynę aby mieć pewność korzystania z pełnej mocy.
Jakbyś policzył koszty zużytej benzyny oraz gazu to wiedziałbyś, że przy wykastrowaniu części mocy i tak nie jest aż tak opłacalne. Do tego nie możesz pominąć napraw związanych z pracą instalacji oraz kosztu instalacji gdzie parowniki muszą być o znacznie wyższej wydajności aby te litry pojemności napełnić odpowiednia ilością gazu.
A i tak mocy będzie mniej.
Nowoczesnego silnika z wtryskiem bezpośrednim benzyny nie opłaca sie gazować bo benzynę i tak musi lać aby nie zatrzeć wtrysków.
Podsumowanie jest takie, że sprawny diesel i tak będzie tańszy w kosztach paliwa.
Niestety koszty serwisu biją diesla po kieszeni kierowcy.
Zatem wyboru jednoznacznego jaki napęd jest najefektywniejszy nie ma.
Zależy od sposobu eksploatacji.
Przy Twoich przebiegach po 70 kkm rocznie możliwe, że masz najtańsze rozwiązanie.
Ja jeżdże znacznie mniej więc w moim wypadku zwrot diesla byłby zbyt długi a montaz gazu jak wyżej nieopłacalny.

Musisz zrobić pomiar przyspieszenia i jak możesz to wrzuć nam filmik z takiej próby - chętnie obejrzę.
Możliwe, że masz przyspieszenia porównywalne z benzyną - czego Ci serdecznie życzę.
Możliwe też, że zużycie gazu będzie tańsze niż benzyny - możliwe...



A tak na marginesie wciąż piszesz o kompleksach innych użytkowników - chcesz nam napisać coś o sobie  ;)

Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Lutego 2019, 06:51 44s »
Ładny wpis i wiele w nim racji
Piszę o kompleksach innych, bo jak inaczej odnieść się do tego, że ktoś nazywa chwaleniem się i próbą zaistnienia podanie przez innego forumowicza modelu i mocy użytkowanego auta na forum motoryzacyjnym?
Jak odnieść się, kiedy ktoś dyskredytuje jeden ze sposobów zasilania silnika samochodowego, nazywając LPG paliwem do kuchenek oraz użytkowników takiego rozwiązania? Paliwo, jak każde inne a w konkretnych przykładach daje duże oszczędności. A diesel do traktorów???
Jak odnieść się do wpisu, że ktoś, kto ma auto o mocy kilkuset KM na słabe umiejętności prowadzenia auta? Na jakiej podstawie autor to zweryfikował?
Przecież to nie są moje teksty.
Przecież to są śmieszne teksty, które w mojej ocenie mogą być efektem skrywanych kompleksów... A może tak nie jest.
Wtedy chciałbym poznać inspirację do takich wpisów.

A co chciałbyś wiedzieć o mnie? Zapytaj wprost.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Lutego 2019, 06:54 50s »
Trochę o tych 20% spadku mocy...
https://www.motofakty.pl/artykul/instalacje-lpg-fakty-i-mity-o-jezdzie-na-autogazie.html

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grucha

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Lutego 2019, 06:57 42s »
I jeszcze trochę

https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Wszystko-przez-gaz-mniejsza-moc-silnika,artykul,9628.html

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline boles

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 23
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 e500 4matic W211 e55 amg
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Lutego 2019, 12:00 39s »
No tak... Mam mocne auto bo jestem kiepskim kierowcą. Może bo nie wyprzedzam na styk ryzykując życia na tych krajówkach z ograniczeniami 70/90. Od 5lat użytkuje auta 300+kM i na trasach po polsce i nigdy nie kupie nic słabszego.
20% spadku mocy w instalacji LPG? chyba nie mialeś doczynienia z instalcją LPG od dobrych 10 lat.
Spadku mocy nie ma żadnego, jedynie co spada to wydatek na paliwo.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1097
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Lutego 2019, 12:54 05s »
Panowie, wstrzymajcie swoje konie.
Dość tego offtopu.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Lutego 2019, 15:56 30s »
I jeszcze trochę

https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Wszystko-przez-gaz-mniejsza-moc-silnika,artykul,9628.html

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Czys Ty sluchal tego video na tym linku?
"Pod duzym obciazeniem uzytkownik zauwazy spadek mocy silnika zasilanego gazem, ale reasumujac moc silnika zostaje na tym samym poziomie".
Cytujesz idiotiow.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Lutego 2019, 20:01 31s »
Przerwa lunchowa, wiec mogę trochę "błysnąć wiedza" w temacie.
Moc silnika nie zależy od paliwa (jeśli jest używane takie na którym silnik powinien chodzić) ale od systemu jego dystrybucji.
Paliwo diesla ma troszeczkę wyższa "kaloryczność" niż benzyna, ale wysoka ekonomiczność diesli nie wynika z kaloryczności, ale z faktu ze w dieslach paliwo ma wysokociśnieniowa dystrybucje, co pozwala na osiąganie 50% energii paliwa zamienianej na konie, gdy w silnikach benzynowych prawie 70% energii paliwa jest zamieniane na ciepło.
Propan ma troszeczkę mniej energii niż benzyna, wiec aby uzyskać ta sama ilość koni trzeba go dostarczyć więcej.
Podejrzewam ze na obecne czasy fabryczne instalacje propanowe są tak dopracowane ze silnik daje ta sama moc, ale tutaj mówimy o przeróbkach, gdzie system propanu jest daleki od tego co fabryczni inżynierowie by zalecali.
Do tego jest coś takiego jak postęp technologiczny.
Dystrybucja benzyny w silnikach ma już ponad 100 lat dopracowań inżynieryjnych.
Od gaźnika z pojedyncza komora, do 2 komór, do 4 komór, do mechanicznego wtrysku paliwa w kolektor ssący do wtrysków przed każdym cylindrem, do elektronicznie sterowanych wtrysków, gdzie komputer czyta dane z czujnika O2 i MAF, do wtrysku benzyny bezpośrednio do cylindrów.
Ile doświadczeń technologicznych ma dystrybucja propanu w silnikach?
Kiedy, jeśli wogole propan jest dozowany na podstawie tego co czujnik O2 pokazuje?
Oczywiście w czasach gdy propan kosztował 1/3 tego co benzyna - nikt nie martwił się o jego sprawność.
Obecnie jak słyszę propan w Polsce kosztuje 1/2 tego co benzyna, wiec wymagania rosną.
W USA propan jest droższy od benzyny i choć 40 lat temu była sytuacja ekonomiczna gdy silniki przerabiano na propan, teraz tego nikt nie robi.
Jedynie wózki widłowe przerabia się na propan aby pracowników w halach nie zatruwać.
Czy taka sama sytuacja ekonomiczna powstanie w Europie? Poczekamy, zobaczymy

PS nie mam polskiej klawiatury a google nie wszystko wyłapuje w z polskiego słownika, wiec nie czepiajcie się literówek.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: LPG - Jak i czy warto kupić instalację zasilania gazem?
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Lutego 2019, 20:01 31s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock