Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Dzejk16 w 04 Listopada 2014, 12:41 06s

Tytuł: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: Dzejk16 w 04 Listopada 2014, 12:41 06s
Witam,


Mam możliwość kupna Mercedes'a E350 4matic z USA.


Niepokoi mnie jednak fakt, iż samochód jest z rynku amerykańskiego, więc licznik jest w milach, temperatura zapewne w Farenheitach a całe menu w języku angielskim.


I tu rodzi się pytanie: Czy istnieje możliwość zamiany jednostek prędkościomierza na kilometry, temperatur na Celjusze oraz menu na język polski, no i oczywiście o jakich kosztach mówimy...?


Dziękuję za wszelką udzieloną pomoc.


JM
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: sewan w 04 Listopada 2014, 13:23 52s
1. Zmiany z mil na km: albo naklejki albo kupić licznik europejski i zamienić zębatkę. To można zrobić samemu bez problemu.
2. Temperatura i przebieg w milach powinny się zmienić po zmianie ustawień fabrycznych Comanda z USA na ECE. Można jednak przy okazji stracić jakieś funkcje (specyficzne dla rynku USA, np sygnał otwartych drzwi). Powinien to zrobić ktoś kumaty z SD.
3. Polskiego menu nie ma w autach przedliftowych i nie da się tego wgrać.
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: Dzejk16 w 04 Listopada 2014, 13:50 15s
Dziękuję za odpowiedź.


Znalazłem firmę, która oferuje zmianę języka i jednostek. Koszt 1500zł, także raczej sporo. http://www.uczymyautapolskiego.pl/produkty/mercedes.html


A orientujesz się może jak sprawa wygląda z wyświetlaczem pomiędzy zegarami? Już wiem, że nie da się zamienić wyświetlanych treści na język polski, ale jestem ciekaw czy istnieje możliwość zmiany np. wskaźnika spalania z mpg na litry...


Pozdrawiam,


JM



Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: sewan w 04 Listopada 2014, 14:59 17s
Punkt 2 powinien to załatwić.
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: RAF77 w 04 Listopada 2014, 17:18 59s
Nie wiem jak jest w USA ale ja mam w UK w milach i jak zmieniam na ruch prawostronny, to pokazuje spalanie w litrach/100km światła przestawiają się na LHD i na wyświetlaczu cyfrowym jest prędkość w km/h.
Na ten tarczowy nie patrzę, bo mi go kierownica zasłania, kiedy ją ustawie tak jak lubię.
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: Dzejk16 w 04 Listopada 2014, 17:28 00s
Czyli jest taka opcja w Comandzie? Może zależy od roku produkcji, ten którym się interesuję to 2010.


Znalazłem na allegro tarcze za 70zł, więc problem prędkościomierza prawdopodobnie rozwiążę poprzez wymianę owej tarczy.


A orientujecie się jak jest z polskimi mapami? ( możliwości wgrania, cena etc ).


Z językiem będę coś kombinował, bo 1500zł to dużo. Może jakieś inne pomysły?


Pozdrawiam,


JM
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: W212 w 05 Listopada 2014, 00:14 50s
Ja osobiście język olałbym, bo nie trawię polskich tłumaczeń, nawet jak bym miał do wyboru polski i angielski - wybrałbym angielski :) Sprawdź jeszcze światła, bo w USA są symetryczne a u nas asymetryczne. Z tego co się orientuję to musisz przed rejestracją w PL zrobić rozszerzony przegląd, gdzie właśnie sprawdzają lampy przednie i tylne (czerwone kierunki).
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: Dzejk16 w 05 Listopada 2014, 00:32 25s
Dla mnie osobiście to język również sprawa mało ważna, ale pozostali potencjalni użytkownicy samochodu w rodzinie mają odmienne zdanie :)


Samochód na szczęście jest od roku zarejestrowany w Polsce, więc ze światłami wszystko powinno być w porządku - a przynajmniej mam taką nadzieję.
Wiem, że gwiazda miała lekką stłuczkę, za parę dni otrzymam VIN i będę jakoś starał się dojść do dokładnej historii. Z tego co się orientuję to jeśli chodzi o samochody z USA, to historię można dosyć dokładnie sprawdzić.


Pozostaje mi tylko zastanowić się czy ten konkretny model i oferta to dobry wybór. Nie znalazłem zbyt wielu opinii o silniku 3.5 z mocą 272KM...
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: W212 w 05 Listopada 2014, 10:39 00s
Taniej będzie wysłać rodzinę na kurs angielskiego :)
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: RAF77 w 05 Listopada 2014, 11:17 23s
Silnik ma raczej pozytywne opinie.
Sam bym go wziął jak by był oferowany ze skrzynią manualną ale niestety tylko jest z automatem.
W ogóle Mercedes widzę stawia na diesel automat, jest ich 15-20 krotnie więcej na rynku wtórnym niż diesel manual a benzyna manual, to już wogóle kosmos.
Na autotrader UK znalazłem 650 ofert e class coupe od 2009 wzwyż i tylko 2 ! Z nich to benzyna  manual
A tak chciałem mojemu sedanowi dokupić siostrzyczkę kupejke :-)
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: Maciek w 05 Listopada 2014, 15:12 23s
Pamietaj ze wgrywając polskie menu rzez ta firme, stracisz wersje angielska. Oni wgrywają w miejsce angielskiej wlasnie. A to moim zdaniem lipa.
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: thenaturat2 w 16 Lutego 2017, 19:39 05s
Mam pytanie . Jak wygląda wymiana tarczek w polifcie? Czy tarczki nakłada się jedna na drugą czy jedne się zdejmuje a drugie zakłada? Pytam sie bo chce kupi E350 benyzne. Napisane jest ze mozna wymienic licznik ale czy nie trzeba go kodowac
Tytuł: Odp: Mercedes E350 4matic - konwersja z wersji amerykańskiej na europejską
Wiadomość wysłana przez: sewan w 17 Lutego 2017, 10:21 11s
Tarczki się zamienia.
A licznik można podmienić bez problemu, wszystko powinno działać, tylko zamiast przebiegu całkowitego będziesz miał kreski. Da się to ogarnąć, ale trzeba przeprogramować EEPROM w liczniku i wyczyścić/zinicjalizować assysta przez SD.