Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Mariusz86 w 07 Stycznia 2019, 21:35 54s

Tytuł: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Mariusz86 w 07 Stycznia 2019, 21:35 54s
Jakie są sposoby na monitorowanie temperatury oleju w silniku ? Czy da się odczytać ją poprzez wpięcie jakiegoś interfejsu/skanera diagnostycznego pod złącze OBD plus jakaś aplikacja na telefon czy dodatkowy czujnik plus zegar ?
Drugie pytanie o monitorowanie dpf'a. Używa ktoś  jakiegoś skanera pod złącze OBD z aplikacją na telefon dzięki której można monitorować stan filtra?
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 11 Stycznia 2019, 20:09 17s
Za $7 mozesz kupic OBD interface i przez Bluetooth z Torque app będziesz miał temp oleju i kilkadziesiąt innych parametrów na androidzie.
Nie zawsze będą to aktualne dane i nie wiem dlaczego złapałem Torque na podawaniu fikcyjnych numerów, ale dla porównań to zawsze coś.
Monitorowanie DPF to trudniejsza sprawa. Mam od lat ScanGauge, który jest zaprojektowany do wetknięcia w OBD na stałe i ma cały szereg czytanych parametrów, ale mały wyświetlacz pozwala na 4 jednorazowo.
Zrobili oni program na czytanie DPF do mojego Forda i parę miesięcy temu zapytałem czy mogą zrobić program na Mercedes-Benz. Przysłali mi czytniki aby zebrać dane i po paru dniach dostalem program na moj OM651, podczas gdy ciągle pracowali nad programem na OM642
Szczena mi opadla jak zacząłem z tym jezdzic, jako że wszelkie doświadczenia z regeneracji napisane na tym forum nie mają żadnego zastosowania do mojego auta z 2014r.
W moim przypadku cykl regeneracji nie mial zadnych objawow jak podniesienie obrotów i w czasie regeneracji silnik ciągle robił ECO stop.
Teraz widząc kiedy regeneracja sie dzieje - wylaczam ECO i jak dojeżdżam do celu z niedokończona, to robie dodatkowa runde (jak mam czas).
Proces regeneracji dokonuje się na ok 10 km dystansu
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 17 Stycznia 2019, 21:51 52s
Wyglądana to , że vag dpf posiada taką funkcję. za kilka dni będę testował.
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: vaio w 19 Stycznia 2019, 22:19 50s
No właśnie, jak to sprawdzić.....?
Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego na desce nie ma żadnej informacji na temat uruchomienia procedury czyszczenia filtra. Ja u siebie rozpoznaje to po trochę innej pracy silnika i oczywiście zapachu amoniaku z tyłu:):)
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: voitek82 w 22 Stycznia 2019, 11:15 11s
Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam  autela - troche lepszy bo za pare setek, ale pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
czasu do czasu pojawiaja sie bledy ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: voitek82 w 22 Stycznia 2019, 11:26 46s
Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam  autela - pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
Od czasu do czasu pojawiaja sie bledy w samochodzie ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
Dużo pisza o sposobach i jak przebiegają regeneracje-wszyscy pisza ze musisz rozbujać sie na trasie ets 2000 obrotow 20 minut, ale mało kto mowi ze regeneracja tez sie wlaczy jak jeździsz po mieście i to z funkcja start stop - co jest bez sensu ! Ta metoda włącza sie kiedy juz musi a np jak sensor wskazuje 130% zawartości ale tez nie zawsze bo mize wczesniej...

U mnie 3 rzeczy wskazują na regeneracje- temperatura dwoch czujników = +400 stopni oraz ilość wtryskiwanego paliwa i wtedy wiem żeby go nie jeszcze gasić....-

2 miechy temu poprosiłem garaż żeby mi dpf wyciągnęli i wymyli zapłaciłem 600 ale wiem ze jest cały w środku, teraz jak by pracował lepiej - był moment gdzie u mnie sensor wskazywał 400% i lampka na desce- jak masz 400% to forsowana regeneracja może sie nie włączyć....
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Premka w 22 Stycznia 2019, 13:59 06s
Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 22 Stycznia 2019, 16:38 36s
No wiec jeszcze raz- nie jest to takie proste.
Nie wiem na ile mój silnik z 2014 ma inne oprogramowanie, ale moja regeneracja nie ma absolutnie żadnych objawów.
Do tego zaskoczeniem były kilkusekundowe regeneracje gdy gazuje.
Teraz nawet staram sie dawac wiecej gazu wjeżdżając na autostradę.
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: voitek82 w 26 Stycznia 2019, 15:36 03s
https://www.aecs.net/techniek2015/mar-dpf.pdf

Mariusz zobacz tutaj...
Tytuł: Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
Wiadomość wysłana przez: Mariusz86 w 07 Lutego 2019, 13:33 17s
Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
ja wiem w którym momencie mam wypalanie dpf. Po prostu pytałem o skaner + aplikacje dzieki której będę miał podgląd w jakim stanie jest filtr.