Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Mariusz86 w 07 Stycznia 2019, 21:35 54s
-
Jakie są sposoby na monitorowanie temperatury oleju w silniku ? Czy da się odczytać ją poprzez wpięcie jakiegoś interfejsu/skanera diagnostycznego pod złącze OBD plus jakaś aplikacja na telefon czy dodatkowy czujnik plus zegar ?
Drugie pytanie o monitorowanie dpf'a. Używa ktoś jakiegoś skanera pod złącze OBD z aplikacją na telefon dzięki której można monitorować stan filtra?
-
Za $7 mozesz kupic OBD interface i przez Bluetooth z Torque app będziesz miał temp oleju i kilkadziesiąt innych parametrów na androidzie.
Nie zawsze będą to aktualne dane i nie wiem dlaczego złapałem Torque na podawaniu fikcyjnych numerów, ale dla porównań to zawsze coś.
Monitorowanie DPF to trudniejsza sprawa. Mam od lat ScanGauge, który jest zaprojektowany do wetknięcia w OBD na stałe i ma cały szereg czytanych parametrów, ale mały wyświetlacz pozwala na 4 jednorazowo.
Zrobili oni program na czytanie DPF do mojego Forda i parę miesięcy temu zapytałem czy mogą zrobić program na Mercedes-Benz. Przysłali mi czytniki aby zebrać dane i po paru dniach dostalem program na moj OM651, podczas gdy ciągle pracowali nad programem na OM642
Szczena mi opadla jak zacząłem z tym jezdzic, jako że wszelkie doświadczenia z regeneracji napisane na tym forum nie mają żadnego zastosowania do mojego auta z 2014r.
W moim przypadku cykl regeneracji nie mial zadnych objawow jak podniesienie obrotów i w czasie regeneracji silnik ciągle robił ECO stop.
Teraz widząc kiedy regeneracja sie dzieje - wylaczam ECO i jak dojeżdżam do celu z niedokończona, to robie dodatkowa runde (jak mam czas).
Proces regeneracji dokonuje się na ok 10 km dystansu
-
Wyglądana to , że vag dpf posiada taką funkcję. za kilka dni będę testował.
-
No właśnie, jak to sprawdzić.....?
Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego na desce nie ma żadnej informacji na temat uruchomienia procedury czyszczenia filtra. Ja u siebie rozpoznaje to po trochę innej pracy silnika i oczywiście zapachu amoniaku z tyłu:):)
-
Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam autela - troche lepszy bo za pare setek, ale pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
czasu do czasu pojawiaja sie bledy ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
-
Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam autela - pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
Od czasu do czasu pojawiaja sie bledy w samochodzie ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
Dużo pisza o sposobach i jak przebiegają regeneracje-wszyscy pisza ze musisz rozbujać sie na trasie ets 2000 obrotow 20 minut, ale mało kto mowi ze regeneracja tez sie wlaczy jak jeździsz po mieście i to z funkcja start stop - co jest bez sensu ! Ta metoda włącza sie kiedy juz musi a np jak sensor wskazuje 130% zawartości ale tez nie zawsze bo mize wczesniej...
U mnie 3 rzeczy wskazują na regeneracje- temperatura dwoch czujników = +400 stopni oraz ilość wtryskiwanego paliwa i wtedy wiem żeby go nie jeszcze gasić....-
2 miechy temu poprosiłem garaż żeby mi dpf wyciągnęli i wymyli zapłaciłem 600 ale wiem ze jest cały w środku, teraz jak by pracował lepiej - był moment gdzie u mnie sensor wskazywał 400% i lampka na desce- jak masz 400% to forsowana regeneracja może sie nie włączyć....
-
Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
-
No wiec jeszcze raz- nie jest to takie proste.
Nie wiem na ile mój silnik z 2014 ma inne oprogramowanie, ale moja regeneracja nie ma absolutnie żadnych objawów.
Do tego zaskoczeniem były kilkusekundowe regeneracje gdy gazuje.
Teraz nawet staram sie dawac wiecej gazu wjeżdżając na autostradę.
-
https://www.aecs.net/techniek2015/mar-dpf.pdf
Mariusz zobacz tutaj...
-
Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
ja wiem w którym momencie mam wypalanie dpf. Po prostu pytałem o skaner + aplikacje dzieki której będę miał podgląd w jakim stanie jest filtr.