Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf  (Przeczytany 133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz86

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 cdi AMG
monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
« dnia: 07 Styczeń 2019, 21:35 54s »
Jakie są sposoby na monitorowanie temperatury oleju w silniku ? Czy da się odczytać ją poprzez wpięcie jakiegoś interfejsu/skanera diagnostycznego pod złącze OBD plus jakaś aplikacja na telefon czy dodatkowy czujnik plus zegar ?
Drugie pytanie o monitorowanie dpf'a. Używa ktoś  jakiegoś skanera pod złącze OBD z aplikacją na telefon dzięki której można monitorować stan filtra?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: monitorowanie temp. oleju w silniku oraz poziomu zapchania dpf
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Styczeń 2019, 20:09 17s »
Za $7 mozesz kupic OBD interface i przez Bluetooth z Torque app będziesz miał temp oleju i kilkadziesiąt innych parametrów na androidzie.
Nie zawsze będą to aktualne dane i nie wiem dlaczego złapałem Torque na podawaniu fikcyjnych numerów, ale dla porównań to zawsze coś.
Monitorowanie DPF to trudniejsza sprawa. Mam od lat ScanGauge, który jest zaprojektowany do wetknięcia w OBD na stałe i ma cały szereg czytanych parametrów, ale mały wyświetlacz pozwala na 4 jednorazowo.
Zrobili oni program na czytanie DPF do mojego Forda i parę miesięcy temu zapytałem czy mogą zrobić program na Mercedes-Benz. Przysłali mi czytniki aby zebrać dane i po paru dniach dostalem program na moj OM651, podczas gdy ciągle pracowali nad programem na OM642
Szczena mi opadla jak zacząłem z tym jezdzic, jako że wszelkie doświadczenia z regeneracji napisane na tym forum nie mają żadnego zastosowania do mojego auta z 2014r.
W moim przypadku cykl regeneracji nie mial zadnych objawow jak podniesienie obrotów i w czasie regeneracji silnik ciągle robił ECO stop.
Teraz widząc kiedy regeneracja sie dzieje - wylaczam ECO i jak dojeżdżam do celu z niedokończona, to robie dodatkowa runde (jak mam czas).
Proces regeneracji dokonuje się na ok 10 km dystansu
« Ostatnia zmiana: 11 Styczeń 2019, 20:14 30s wysłana przez Kajtek1 »

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!