Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Mariusz86 dnia 07 Jan 2019
  • Jakie są sposoby na monitorowanie temperatury oleju w silniku ? Czy da się odczytać ją poprzez wpięcie jakiegoś interfejsu/skanera diagnostycznego pod złącze OBD plus jakaś aplikacja na telefon czy dodatkowy czujnik plus zegar ?
    Drugie pytanie o monitorowanie dpf'a. Używa ktoś  jakiegoś skanera pod złącze OBD z aplikacją na telefon dzięki której można monitorować stan filtra?
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 11 Jan 2019
  • Za $7 mozesz kupic OBD interface i przez Bluetooth z Torque app będziesz miał temp oleju i kilkadziesiąt innych parametrów na androidzie.
    Nie zawsze będą to aktualne dane i nie wiem dlaczego złapałem Torque na podawaniu fikcyjnych numerów, ale dla porównań to zawsze coś.
    Monitorowanie DPF to trudniejsza sprawa. Mam od lat ScanGauge, który jest zaprojektowany do wetknięcia w OBD na stałe i ma cały szereg czytanych parametrów, ale mały wyświetlacz pozwala na 4 jednorazowo.
    Zrobili oni program na czytanie DPF do mojego Forda i parę miesięcy temu zapytałem czy mogą zrobić program na Mercedes-Benz. Przysłali mi czytniki aby zebrać dane i po paru dniach dostalem program na moj OM651, podczas gdy ciągle pracowali nad programem na OM642
    Szczena mi opadla jak zacząłem z tym jezdzic, jako że wszelkie doświadczenia z regeneracji napisane na tym forum nie mają żadnego zastosowania do mojego auta z 2014r.
    W moim przypadku cykl regeneracji nie mial zadnych objawow jak podniesienie obrotów i w czasie regeneracji silnik ciągle robił ECO stop.
    Teraz widząc kiedy regeneracja sie dzieje - wylaczam ECO i jak dojeżdżam do celu z niedokończona, to robie dodatkowa runde (jak mam czas).
    Proces regeneracji dokonuje się na ok 10 km dystansu
  • #3 wysłana przez Krzyszf dnia 17 Jan 2019
  • Wyglądana to , że vag dpf posiada taką funkcję. za kilka dni będę testował.
  • #4 wysłana przez vaio dnia 19 Jan 2019
  • No właśnie, jak to sprawdzić.....?
    Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego na desce nie ma żadnej informacji na temat uruchomienia procedury czyszczenia filtra. Ja u siebie rozpoznaje to po trochę innej pracy silnika i oczywiście zapachu amoniaku z tyłu:):)
  • #5 wysłana przez voitek82 dnia 22 Jan 2019
  • Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam  autela - troche lepszy bo za pare setek, ale pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
    Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
    czasu do czasu pojawiaja sie bledy ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
  • #6 wysłana przez voitek82 dnia 22 Jan 2019
  • Tak jak pisal Kajtek1, skaner ktory podlaczasz pod OBD- ja mam  autela - pomogl mi on zrozumic jak dziala moj dpf, teraz moge zyc bez niego ale i tak se podlacze od czasu do czasu.
    Mialem androidowe OBD ale przestalem ich urzywac, bo im nie ufam i nie maja wszystkich parametrow etc( to sie zmieni z czasem #RUS_HACK.
    Od czasu do czasu pojawiaja sie bledy w samochodzie ktore autel kasuje a android nie. Ktos kieys powedzial jak masz taki samochod to dolicz cene tego skanera, zaoszczedzisz.... skaner zawsze mozesz od sprzedac to chodliwa rzecz.
    Dużo pisza o sposobach i jak przebiegają regeneracje-wszyscy pisza ze musisz rozbujać sie na trasie ets 2000 obrotow 20 minut, ale mało kto mowi ze regeneracja tez sie wlaczy jak jeździsz po mieście i to z funkcja start stop - co jest bez sensu ! Ta metoda włącza sie kiedy juz musi a np jak sensor wskazuje 130% zawartości ale tez nie zawsze bo mize wczesniej...

    U mnie 3 rzeczy wskazują na regeneracje- temperatura dwoch czujników = +400 stopni oraz ilość wtryskiwanego paliwa i wtedy wiem żeby go nie jeszcze gasić....-

    2 miechy temu poprosiłem garaż żeby mi dpf wyciągnęli i wymyli zapłaciłem 600 ale wiem ze jest cały w środku, teraz jak by pracował lepiej - był moment gdzie u mnie sensor wskazywał 400% i lampka na desce- jak masz 400% to forsowana regeneracja może sie nie włączyć....
  • #7 wysłana przez Premka dnia 22 Jan 2019
  • Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
  • #8 wysłana przez Kajtek1 dnia 22 Jan 2019
  • No wiec jeszcze raz- nie jest to takie proste.
    Nie wiem na ile mój silnik z 2014 ma inne oprogramowanie, ale moja regeneracja nie ma absolutnie żadnych objawów.
    Do tego zaskoczeniem były kilkusekundowe regeneracje gdy gazuje.
    Teraz nawet staram sie dawac wiecej gazu wjeżdżając na autostradę.
  • #9 wysłana przez voitek82 dnia 26 Jan 2019
  • #10 wysłana przez Mariusz86 dnia 07 Feb 2019
  • Z tym kontrolowaniem DPF to nie taki straszne, koledzy już pisali jakie są objawy gdy się wypala samoczynnie, możesz też po prostu podpiąć pod kompa i wtedy sprawdzisz w jakim stopniu jest zapchany.
    ja wiem w którym momencie mam wypalanie dpf. Po prostu pytałem o skaner + aplikacje dzieki której będę miał podgląd w jakim stanie jest filtr.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu