Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: dive_popo w 25 Września 2015, 14:29 00s
-
Hej.
Wybralem sie do serwisu po montazu kierownicy + poduchy amg w celu aktywacji guzikow klakosonu i dzwigienek zmiany biegow. (Bo nic nie dziala)
I tu problem numer kierownicy jaki mam niby nie moze zostac zakodowany kodem 277 (ktory nalezaloby wprowadzic do sterownika pod taki typ kierownicy)
Numer kierownicy jaki mam a218 460 0618
Powiedziano mi ze to nir bedzie dzialac...
Jakies podpowiedzi jak to uruchomic ? Bo kiera jest kosmos bedzie serce bolec zeby z niej zrezygnowac..
-
Miałeś w starej łopatki? Jeśli tak, to musi działać bez kodowania. Jeśli nie, to działać nie będzie (kodowania SCN nie przyjmie). Kiedyś, jak było możliwe kodowanie offline, to było do zrobienia. Teraz już niestety nie.
-
Hej nie mialem lopatek. No to zonk.
A co do guzikow radia komputera i telefonu ??
-
Guziki muszą działać. Coś źle podłączyli.
-
Nie trzeba kodowac zeby guziki dzialaly ? Bo nawet sie swiatelka nie podswietlaja ... klakson tez nie dziala
Sam podlaczalem patrzylem na brazowa kostke od guzikow i sa tylko 3 czarne kableki w tych samych pinach w kostce jak w starej kierownicy.
-
Same kierownice są plug&play. Coś się zwaliło przy montażu, podłącz pod SD i sprawdź błędy.
-
Podlaczalem przy odpietym akumulatorze wiec raczej nic nie powinno sie stac.
W serwisie uruchiamial jakies testy sterownikow ale nie widzialem zeby byly jakies bledy. Podjade wieczorem do znajomego i sprawdze ponownie.
Dodano: 25 Września 2015, 20:39 10s
Bledow brak
kierownica zgaszona, brak podswietlenia, przyciski nie dzialaja. Jutro zamontuje stara kierownice i sprawdze czy bedzie dzialac bo juz rece rozkladam...
a o co chodzi z tym kodowaniem kodu 277 ??? czy to tylko i wylacznie do lopatek ?
Sewan kiedys na PW pisales mi ze da rade podpiac lopatki przy zmianie przycisku przy skrzyni i "moze" tasmy pod kierownica + wlaczenie tego w sterowniku. Mercedes-Benz cos zmienil od tej pory ??
znalazlem cos takiego : http://mbworld.org/forums/cls-coupe-c218/515998-cls550-steering-wheel-swap-cls63-controls-not-working-please-help.html
trzeba wymienic ten caly "contact plate" ze starej kierownicy do nowej bo nie bedzie dzialac teraz pytanie czy z 4-ro ramiennej zamontuje sie do 3-ramiennej AMG, sprawdze to rano !
-
drive_popo - fajny pomysł, trzymam kciuki, pochwal się zdjęciami jak to wyszło ;)
-
Jak rozumiem kupiłeś do przedlifta kierownicę AMG z polifta. Podejrzewam, że tu leży problem. AMG ma inne sterowanie łopatkami i w ogóle inny sterownik. To raczej nie problem taśmy, bo ja przekładałem do przedlifta z łopatkami kierownicę poliftową z łopatkami i wszystko działało.
Gdybyś kupił kierownicę ze sportpakietu z łopatkami, problemów by raczej nie było.
-
Witam,
A wiec tak, uruchomilem wszystko bez problemu wymienaiajac ze starej kierownicy ten caly "contact plate", jedyna trudoscia bylo to ze cala czesc (patrz fota nizej) jest innego ksztaltu w kazdej kierownicy ale uklad scalony ktory jest w srodku jest identyczny, oto jego zdjecie :
(http://www.image-share.com/upload/3067/19.jpg) (http://www.image-share.com/ijpg-3067-19.html)
(http://www.image-share.com/upload/3067/20.jpg) (http://www.image-share.com/ijpg-3067-20.html)
Znajduje sie on za klapka (na tym calym contact plate ktory trzba odkrecic od kierownycy) ktora trzymaja 4 klipsy, bardzo proste do rozebrania, nalezy to wyciagnac (tak poprostu i przelozyc do nowej kierownicy :
(http://www.image-share.com/upload/3067/21.jpg) (http://www.image-share.com/ijpg-3067-21.html)
(http://www.image-share.com/upload/3067/22.jpg) (http://www.image-share.com/ijpg-3067-22.html)
W ten o to sposob uruchomilem oswietlenie, przyciski, klakson i UWAGA nawet lopatki dzialaja !! Radocha na calego jak podpialem akumulator :)
(http://www.image-share.com/upload/3067/25.jpg) (http://www.image-share.com/ijpg-3067-25.html)
Az mialem ochote zadzwonic do serwisu i sie zasmiac bo wg nich nie ma takiej opcji zeby to dzialalo... a tu wystarczylo podmienic plytke ze starej kiery :)
-
Bo serwis to serwis a nie artyści :-)
-
Super, to gratulacje, nowa wiedza zawsze przydatna....
I tak przy okazji, patrząc na zdjęcia, to nie jest kierownica AMG, tylko zwykła poliftowa z pakietu sportowego (prawdziwa AMG jest bardziej pięciokątna niż okrągła, a z pakietu AMG jest spłaszczona na dole).
BTW, jak lubisz takie mody, to mogę ci podpowiedzieć, jak zmienić licznik na kolorowy z półlifta... :). Ale tu już bez czytnika EEPROM i SD się nie obejdzie...
-
Powiem Ci ze wiedzialem ze to nie pelne AMG tylko "ala AMG" ale dorwalem nowke za 60€ takze nie chcialem wybrzydzac, poza tym patrzac na stara to ta i tak jest boska !
Myslalem o kolorowym liczniku ale nie mam dostepu do takich urzadzen aby sie tym zajac :) chyba ze masz jakis dobry namiar na fachowca
-
Witam dive pop jeśli możesz mi podpowiedzieć jak zdemontować kierownicę mam jeszcze starą przed liftem 2009 roku trojramienną a kupilem amg po lifcie wiem ze jest potrzebny odpowiedbi sterownik i taki juz mam zamieniony w tej nowej kierownicy czy poduszka odskakuje po włożeniu z boku w otwory np. bagnet czy imbus. Z gory dziekuje.
-
hej, ja uzylem malego plaskiego srubokreta, i lekko go podpilowalem zeby bylo na ksztalt litery V bo jak go wlozysz w dzurki z kierownicy musisz popchnac dosc gruby drut i nie chcialem zeby mi to zjedzalo.
-
Podepnę się pod temat. Czy kierownice bez łopatek faktycznie są plug&play?
Mam tą
(http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/62/20/56/60/6220566063)
a chciałbym taką
(http://c.allegroimg.pl/original/14/61/53/05/73/6153057324)
Będzie problem?
-
popatrz na fote dokladnie taka sama zamontowalem, jeli masz automat to lopatki beda dzialac ! (wiem bo ich nie mialem i zalozylem kierownice z lopatkami i dzialaja)
wystarczy ze starej kierownicy wyciagnac plytke i zamienic do nowej jak na fotkach powyzej.
Dodano: 21 Czerwca 2016, 10:59 35s
-odpinasz akumulator
-demontujesz poduche starej kiery, odpinasz kabelki i odkrecasz srube na imbus na srodku, kierownia zejdzie z wieloklina
-po odpieciu kabelkow masz taki metal w srodku kierowniy na 4 torxy, odkrecasz je
-wtedy ten metal (patrz fotka wyrzej z tylu ma plastokowa pokrywke, sciagasz ja i delikatnie wysuwasz plytke co jest w srodku
-robisz to samo w nowej kierownicy (tylko ten metal jest juz tam na 3 a nie 4 torxy)
-montujesz do metalu z nowej kiery ten uklad scalony ze starej kierownicy i spowrotem montujesz pokrywke i metal do kierownicy na 3 torxy
-wkladasz nowa kiere na wieloklin (patrzac aby naciecie na wieloklinie i na kierownicy sie pokrywaly (aby kierownica bylo prosto ustawiona)
-podpinasz kabelki i zakladasz poduche
-podpinasz akumulator i podziwiasz :)
-
Świetnie dive_popo - plusik dla Ciebie poleciał :)
-
....jak lubisz takie mody, to mogę ci podpowiedzieć, jak zmienić licznik na kolorowy z półlifta... :) . Ale tu już bez czytnika EEPROM i SD się nie obejdzie...
Podaj jak możesz co trzeba zrobić i dokupić prócz licznika aby mieć kolorowy w w212
-
Czytnikiem EEPROM wyczyścić EEPROM w nowym liczniku, a potem na SD go zakodować. Nic więcej nie trzeba.
-
Czyli pamięć na FFFFFFFF czy same 0000000. Co tam w środku siedzi ? 93c86 ?
-
A jak mam kierownice czteroramienną i chce wymienić na Amg ale nie ma ona wibracji do asystenta pasa . Da się to przełożyć ? To sobie siedzi w kierownicy czy gdzie ?
-
Podłącze się pod wątek,
a taka się nada do przeszczepu? http://allegro.pl/kierownica-Mercedes-Benz-w218-cls-w212-e-skora-d2729-i6531697515.html
czy z kolorowym wyświetlaczem jest dużo zabawy?
-
Czytnikiem EEPROM wyczyścić EEPROM w nowym liczniku, a potem na SD go zakodować. Nic więcej nie trzeba.
W tym konkretnym przypadku zamiany na licznik z kolorowym wyświetlaczem do kodowania potrzebne będzie Vediamo... w DAS i Xentry poprzez opcję wymiany modułu nie zakodujesz. Podczas przenoszenia kodowania ze starego do nowego modułu wywali błąd niekompatybilnego modułu i kodowanie nie zostanie wykonane.
-
Obyło się bez zmiany licznika ponieważ kupiłem samochód młodszy niż zakładałem i mam ori kolorowy LCD. Jednak i tak dzięki za info
-
Czy ktos to jeszcze robil? 1. fota to jest jaka mam a 2 to na taka bym zmienil, serio beda działac te łopatki?
(http://www.pl.image-share.com/upload/554/212.jpg) (http://www.pl.image-share.com/image.php?img=554/212.jpg)
(http://www.pl.image-share.com/upload/554/211.jpg) (http://www.pl.image-share.com/image.php?img=554/211.jpg)
-
Kierownice możesz wymienić P&P ale łopatki nie będą działać... trzeba je dokodować do auta... za pomocą np.: VEDIAMO
-
duzo to roboty? wystarczy samo programowanie czy jeszcze trzeba cos montowac? te kabelki co sa od łopatek bede mial gdzie wpiac? gdzie to robia i za ile, jak ogarniasz to prosze o odpowiedz :PP
-
Wymiana kierownicy z kodowaniem jakaś godzina pracy...
-
a jaki koszt? i kto mi to zrobi ? :P
-
Łatwiej by było jakbyś podał skąd jesteś?
-
Opole :P
-
... o to do Szczecina masz kawałek drogi.
-
no... nie ma co, nie bede wydziwiał :P jak cos to sie do Ciebie odezwe :D
-
Wiec w celu sprostowania, wkradla nam sie rozmowa o kodawaniu licznika itd.
Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )
Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.
Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.
-
....
Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )
Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.
Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.
Bzdury piszesz WIELKIE! Jeśli samochód nie miał fabrycznie łopatek przy kierownicy to samo założenie kierownicy z łopatkami nic nie zmieni! Łopatki nie będą działać!
Żeby funkcjonowały trzeba zmienić kodowanie w module EGS. Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Ręcznie wprowadzić prawidłowe kodowanie np. za pomocą VEDIAMO
2. Dopisać kod SA428 do FDOK a następnie zrobić kodowanie SCN poprzez XENTRY
P.S. W nomenklaturze mercedesa nie ma czegoś takiego jak moduł BSI
-
....
Co do kierownicy, przekładamy stara elektronikę (zielona płytka na zdjęciach w 1wszym poście) do nowej kiery która ma łopatki. (nic nie trzeba kodować )
Sygnał idzie do BSI po tych samych kablach co w starej kierownicy, nic nie zmieniamy, podpinamy kostki jak przy demontażu starej kiery i wszystko bedzie dzialac.
Działa i w 7G i w 5-biegowych automatach bo testowalem.
Bzdury piszesz WIELKIE! Jeśli samochód nie miał fabrycznie łopatek przy kierownicy to samo założenie kierownicy z łopatkami nic nie zmieni! Łopatki nie będą działać!
Żeby funkcjonowały trzeba zmienić kodowanie w module EGS. Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Ręcznie wprowadzić prawidłowe kodowanie np. za pomocą VEDIAMO
2. Dopisać kod SA428 do FDOK a następnie zrobić kodowanie SCN poprzez XENTRY
P.S. W nomenklaturze mercedesa nie ma czegoś takiego jak moduł BSI
Smiech ;D ;D ;D
Ciekawe ze mam juz druga E klasse W212, i w obu dodałem kiere z łopatkami i w obu działa bez kodowania
Pierwsza była 5 bieg Avantgarde Kombi z początku 2012, teraz mam 7G 4Matic z konca 2013.
Do obu założyłem kierownice sport jak na zdjęciach !! z lopatkami !! a oryginalnie miałem 4 ramienne bez łopatek, no jakieś cuda chyba...
-
no dobra ale w kierze z łopatkami ( zobacz zdjecie ktore dodałem) sa 2 kabelki czy ja bede mial je do czego podlaczyc ?
-
Hej,
U gory na tym stelażu sa dwa miejsca na takie kostki ;) :
http://www.image-share.com/upload/3067/22.jpg
-
Smiech ;D ;D ;D
Ciekawe ze mam juz druga E klasse W212, i w obu dodałem kiere z łopatkami i w obu działa bez kodowania
Pierwsza była 5 bieg Avantgarde Kombi z początku 2012, teraz mam 7G 4Matic z konca 2013.
Do obu założyłem kierownice sport jak na zdjęciach !! z lopatkami !! a oryginalnie miałem 4 ramienne bez łopatek, no jakieś cuda chyba...
Jeszcze raz powtarzam... nie zadziała! Kierownic z łopatkami zakładałem „więcej” niż jest użytkowników na tym forum.
W różnych typach mercedesow: W203, W204, W209, W211, W212, W221... i zawsze potrzebna jest zmiana kodowania!
I nie może byc inaczej!!! Wynika to ze sposobu programowania i kodowania sterownika skrzyni biegów. Programowanie odbywa się poprzez generowanie tak zwanego kodu SCN, a jeśli chodzi o sterownik EGS to na generowany "string" ma wpływ wyposażenie dodatkowe - kod SA428 - "STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES", które zapisane jest w bazie Mercedesa tzw. FDOK. Tak więc jeśli samochód wyprodukowany był bez tego wyposażenia dodatkowego to sterownik skrzyni biegów nie będzie obsługiwał łopatek bo właśnie tak został zaprogramowany fabrycznie na linii montażowej.
Tak apropo’s to kierownice cztero ramienna też występują z łopatkami... nie trzeba zakładać trójramienna.
Podaj VIN tych samochodów w których zakładałeś kierownice... i "zadziałało".
-
Hej, łopatek oryginalnie w samochodach nie mialem, po założeniu kiery z lopatkami dziala.
Więc nie wiem czy to przypadek czy cud (w 2 autach naraz ! dziwne) czy naciągasz klientów na kodowanie :D
VIN : WDD2122021A383637
Dodaje fotki z mojefo FB zeby nie bylo ze wymyslam :
fotki : capture1 & capture 2
Dodano: [time]28 Marzec 2018, 13:44 15s[/time]
a o to po wymianie kiery bez zadnego kodowania ani innych cudow :
fotka : capture 3
Dodano: 28 Marca 2018, 13:51 50s
Oraz dodaje fotke 4 : ktora sluzyla mi do sprzedazy, na ktorej widac ze to 5 bieg automat, oraz fotki calego auta zeby nie bylo ze nie moje...
-
Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
Pokrótce postaram się wyjaśnić:
Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-" dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie przechodzimy do sedna sprawy.
Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)
Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org, gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.
Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają... :-)
-
Piszesz że działają Ci łopatki... ? Ech... Mam wrażenie że nie wiesz na czym polega działanie łopatek jeśli są fabrycznie zamontowane!
Zapraszam do instrukcji obsługi samochodu po szczegóły... :-)
Pokrótce postaram się wyjaśnić:
Łopatki mają całkowicie inną funkcję niż opcja "+/-" dźwigni selektora biegów (u Ciebie występuje wybierak bo masz skrzynie 5G). Opcja "+/-" na wybieraku dotyczy tylko ograniczenia maksymalnego biegu który skrzynia może wrzucić w danym momencie i działa tylko w programie pracy skrzyni - C/S lub E/S w zależności od roku modelowego auta.
Łopatki zaś mają umożliwić bezpośrednią i natychmiastową zmianę biegu zarówno w "dół jak i górę" tak jak w manualnej skrzyni biegów.
Żeby to funkcjonowało skrzynia musi pracować w programie "M" zmiany biegów... literka "M" musi się wyświetlać na liczniku.
Program jazdy wybieramy guzikiem na tunelu środkowym... i tu właśnie przechodzimy do sedna sprawy.
Choć nie wiem ile razy u siebie naciskać będziesz guzik zmiany programów jazdy C/S lub E/S nigdy na liczniku nie pojawi Ci się literka M ! Od razu dla ułatwienia podpowiem że nic nie pomoże wymiana przycisku z napisem C/S/M lu E/S/M szkoda pieniędzy ;-)
Ot i to tyle w temacie... więcej zapraszam do wujka google i poszukać na zachodnich forach np. mhhauto.com, motor-talk.de, mbworld.org, gdzie opisane są całe wątki na temat włączenia łopatek i trybu M pracy skrzyni biegów.
Nie ma co się dalej sprzeczać, najlepiej niech kolega wLodek1916 zamieni kierownice wetknie dwie wtyczki i powie czy mu łopatki działają... :-)
:D :D :D
Sorry kolego ale nigdzie nie pisales o trybie M, o ktorym wiedzialem zanim zaczales wyglaszac swoje madrosci....
Dla mnie ( i każdego chyba) jeżeli po naciśnięciu + czy - bieg się zmienia tzn że łopatki działają !
Aby tryb M był dostępny (i można było zablokować skrzynie w trybie MANUAL) należy wymienić guzik na tunelu + programowanie, ale czekaj... nikt o tym powyżej nie wspominał nawet o to nie pytał :-X :-X :-X
Napisales :
Kierownice możesz wymienić P&P ale łopatki nie będą działać... trzeba je dokodować do auta... za pomocą np.: VEDIAMO
Pytanie bylo o działanie łopatek, które działają bo zmieniają biegi i beda dzialac, a bronienie się teraz jak się zbłaźniłes, co najmniej "śmiech" ;D Wystarczyło od początku się porządnie wysłowić...
-
czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :) a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)))
-
czyli lopatki dzialaja jak sie je podlaczy tymi pinami o to mi chodzilo :) a co sie wyswietla to malo wazne ;P wazne ze mozesz redukowac przy kierze a nie machac reka :)))
i o to od poczatku chodzilo... także spokojnie montuj, i łopatki beda dzialac i nawet bez zakodowanego trybu M. Jezeli bedziesz chciec np auto puścić na rolkach (ja miałem z tym problem przy robieniu czipa bo redukowal albo zmienial bieg w trybie S po wcisnieciu mocno gazu) albo pojeździć po torze to trzeba bedzie wymienic guzik na tunelu z E->S na E->M->S i zakodować tryb Manual.
-
Dobra, teraz ja się przyłącze do tematu.
Mam oryginalnie łopatki przy kierownicy ale faktycznie nie mam trybu M. Mogę sobie wymusić np. szybszą zmianę biegów w górę, w dół ale oczywiście nie wyswietla mi się bieg na którym jadę tylko np. D5. Skrzynia 722.9
Co muszę dołożyć aby mieć manuala ? czy tylko coś przekodować ??
-
Hej,
idealnie, kupic przelacznik lewarka ( nie kupisz samego trzeba kupic cala ramke, sprawdalismy to pare lat temu z kolega Sewan z tego tutaj forum), na alledrogo ok 100zl (fota ponizej) aby miec napis E-S-M oczywiscie chodzi o to aby to wygladalo bo to tylko aspekt wizualny... trybu Manual to nie wlaczy
aby licznik pokazywal tryb MANUAL, i mozna bylo "zblokowac skrzynie na jednym biegu" to tak jak kolega Tomek pisal :
Programowanie odbywa się poprzez generowanie tak zwanego kodu SCN, a jeśli chodzi o sterownik EGS to na generowany "string" ma wpływ wyposażenie dodatkowe - kod SA428 - "STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES", które zapisane jest w bazie Mercedesa tzw. FDOK.
Dodam ze kolega Sewan kiedys pisal ze moze byc problem z zaprogramowaniem, nie wiem czy to dalej aktualne ale chodzilo o to ze teraz komp w ASO jest online itd, nie znam sie na tym zbytnio ja operuje walizka Delphi jedynie...
-
Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu
-
Ta ramka to mi chyba na nic, bo mam skrzynię 7 biegów i sterowanie dzwigienką przy kierownicy a nie w tunelu
no tak
ale w 7g masz tez guzik na tunelu tylko nie wiem czy jest on czescia stala pokretla czy da sie sam guzik wymienic
-
Witam serdecznie, własnie przyszła mi kierownica od polifta i czekam na poduchę ale zanim zabiorę się za wymianę mam pytanie : Czy jeżeli mam "Keep line assistance " - drży mi kierownica jak zjadę z pasa ruchu czy po zmianie również będzie mi to działało w nowej kierownicy ? Każda to ma wbudowane czy jakaś konkretna musi być ?
-
Musi być konkretna.
-
A jak sprawdzić czy ta którą mam się nadaje ?
-
Po numerze części. Sprawdzisz w katalogu: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/Mercedes-Benz/
-
Wszystko się udało wibracje przełożyłem ze starej kiedy po małej modyfikacji, w późniejszym terminie kupię dobre od tej kiery . Dziękuje za pomoc. Pozdro ;) lecą plusiki ;)
-
Świetny wątek, można tu znaleźć dobre infomacje. Chyba każdy z chęcią usportowi samochód
-
Panowie, wymieniłem kierownice tak jak pisałem wcześniej, wszytko działa nie mogłem tylko zmieścić starej wibracji do nowej kierownicy. Dokupiłem wibracje ( potrzebne do keep line assist )od nowej kiery zamontowałem ale wyskakuje błąd - ale dopiero po 3 sprawdzeniach "keep line" i nie wibruje. Stara wibra chodzi i nie ma błędu ale się nie mieści. Macie jakiś pomysł czy trzeba tą nową jakoś dokodować czy coś ? Z góry dziękuję za pomoc :)
-
Wiem jestem tu nowy a ten wątek bardzo stary czy jest tu ktoś kto pomoże z podobnym problemem ?
Pozdrawiam.
-
Pisz śmiało pomogę :) swoją stara wibracje zmodyfikowałem - zmniejszyłem i działa all
-
enzo,proponuje sprawdzić piny w kostkach ,sam kombinuje dołożyć kierownicę z W213 z ogrzewaniem i wibracją i sprawdzam schematy.Możliwe jest że stara wibracja jest wpięta w inne miejsce lub zamienione są przewody,trzeba to sprawdzić bo sama wibracja to tylko silniczek z ciężarkiem ,oczywiście chyba ?.Jak odłączysz obydwa silniczki to wyskoczy ten sam błąd !,wygląda na to że nie ma zasilania?.Wszystkie podpowiedzi są bardzo wskazane bo jestem przed tą modyfikacją.
-
Prezes1960 jedna i druga wibracja ma dodatkowo układy scalone, kombinowałem żeby je przełożyć ale ten od wibracji z kierownicy poliftowej jest dużo mniejszy. Jeżeli chodzi o działanie to po podłączeniu "na krótko" wibracja chodzi a po zamontowaniu nie wibruje i błąd wyskakuje dopiero po trzeciej próbie odpalenia wibracji. Starą wibracje wyjąłem z obudowy, spiłowałem cześć która "wibruje" i wszytko chodzi :) Nie ukrywam że wolałbym zainstalować tę właściwą.
PS Jak odłączyłem wibracje całkowicie błąd wyskakiwał od razu.
-
enzo,może trzeba zmienić też "taśmę" z manetkami?,poliftowe są inne .Może trzeba pokombinować z SD (vediamo)?,jeśli wibracja ma jakiegoś scalaka to może potrzebna będzie adaptacja !? ;). Dalej uważam że problem może leżeć w pinach kostek elektrycznych.
-
Hej.
Wybralem sie do serwisu po montazu kierownicy + poduchy amg w celu aktywacji guzikow klakosonu i dzwigienek zmiany biegow. (Bo nic nie dziala)
I tu problem numer kierownicy jaki mam niby nie moze zostac zakodowany kodem 277 (ktory nalezaloby wprowadzic do sterownika pod taki typ kierownicy)
Numer kierownicy jaki mam a218 460 0618
Powiedziano mi ze to nir bedzie dzialac...
Jakies podpowiedzi jak to uruchomic ? Bo kiera jest kosmos bedzie serce bolec zeby z niej zrezygnowac..
Problem z autoryzowanymi serwisami jest taki, że trzymaja sie utartych schematów - szkoleń i wytycznych "fabrycznych" jak trzeba coś zmodyfikować/przerobić to juz maja z tym problem bo "w instrukcji nie ma" ja do swojego C207 (W212 w wersji coupe) wersja przed lift, założyłem kierownice (od W213) i wszystko działa.
-
Hej. Rowniez planuje zmiane kierownicy na polift z pakietu amg i mam pytanko, czy poduszka poliftowa jest taka sama i w kierownicy z pakietu i bez?
-
Jestem juz po wymianie kierownicy, tylko mam pytanko. Czy jest mozliwe przy wkladaniu kierownicy ze pomylilem jakis zabek bo mam wrazenie ze sciaga mi ja minimalnie na prawo. Czy nie da sie wlozyc o milimetr zle bo se te wypustku?
-
Czy kierownica trójramienna posiada silniczki wibrujące, odpowiadające za line assist?
-
W polifcie były:
https://gratka.pl/motoryzacja/Mercedes-Benz-benz-klasa-e-w212-350-9g-tr-avantgarde-distronic-tv-pamiec-3600/ob/13639211?oferta-archiwalna
Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu Active Line – wibracje kierownicy przy niesygnalizowanym zjeździe (w razie potrzeby auto samo hamuje i skręca)
-
Właśnie jestem po montażu kierownicy z łopatkami do swojej W212 z 2011 roku. Fabrycznie nie było łopatek w aucie. Moduł elektroniczny przełożyłem ze starej kierownicy i podłączyłem do niego fizycznie łopatki. Z poziomu Vediamo uruchomiłem tryb M oraz A (VGS4NAG2), lecz nadal nie znalazłem odpowiedzi w którym miejscu w kodowaniu zmienić aby działały łopatki w trybie manual. W sofcie Mercedes-Benz Gear Tool niestety też tego nie znalazłem dla tej skrzyni.
Proszę o pomoc w kodowaniu łopatek.