Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez dive_popo dnia 25 Sep 2015
  • Hej.

    Wybralem sie do serwisu po montazu kierownicy + poduchy amg w celu aktywacji guzikow klakosonu i dzwigienek zmiany biegow. (Bo nic nie dziala)

    I tu problem numer kierownicy jaki mam niby nie moze zostac zakodowany kodem 277 (ktory nalezaloby wprowadzic do sterownika pod taki typ kierownicy)

    Numer kierownicy jaki mam a218 460 0618

    Powiedziano mi ze to nir bedzie dzialac...

    Jakies podpowiedzi jak to uruchomic ? Bo kiera jest kosmos bedzie serce bolec zeby z niej zrezygnowac..



  • #2 wysłana przez sewan dnia 25 Sep 2015
  • Miałeś w starej łopatki? Jeśli tak, to musi działać bez kodowania. Jeśli nie, to działać nie będzie (kodowania SCN nie przyjmie). Kiedyś, jak było możliwe kodowanie offline, to było do zrobienia. Teraz już niestety nie.
  • #3 wysłana przez dive_popo dnia 25 Sep 2015
  • Hej nie mialem lopatek. No to zonk.

    A co do guzikow radia komputera i telefonu ??
  • #4 wysłana przez sewan dnia 25 Sep 2015
  • Guziki muszą działać. Coś źle podłączyli.
  • #5 wysłana przez dive_popo dnia 25 Sep 2015
  • Nie trzeba kodowac zeby guziki dzialaly ? Bo nawet sie swiatelka nie podswietlaja ... klakson tez nie dziala

    Sam podlaczalem patrzylem na brazowa kostke od guzikow i sa tylko 3 czarne kableki w tych samych pinach w kostce jak w starej kierownicy.
  • #6 wysłana przez sewan dnia 25 Sep 2015
  • Same kierownice są plug&play. Coś się zwaliło przy montażu, podłącz pod SD i sprawdź błędy.
  • #7 wysłana przez dive_popo dnia 25 Sep 2015
  • Podlaczalem przy odpietym akumulatorze wiec raczej nic nie powinno sie stac.

    W serwisie uruchiamial jakies testy sterownikow ale nie widzialem zeby byly jakies bledy. Podjade wieczorem do znajomego i sprawdze ponownie.

    Dodano: 25 Września 2015, 20:39 10s
    Bledow brak

    kierownica zgaszona, brak podswietlenia, przyciski nie dzialaja. Jutro zamontuje stara kierownice i sprawdze czy bedzie dzialac bo juz rece rozkladam...

    a o co chodzi z tym kodowaniem kodu 277 ???  czy to tylko i wylacznie do lopatek ?

    Sewan kiedys na PW pisales mi ze da rade podpiac lopatki przy zmianie przycisku przy skrzyni i "moze" tasmy pod kierownica + wlaczenie tego w sterowniku. Mercedes cos zmienil od tej pory ??

    znalazlem cos takiego : http://mbworld.org/forums/cls-coupe-c218/515998-cls550-steering-wheel-swap-cls63-controls-not-working-please-help.html

    trzeba wymienic ten caly "contact plate" ze starej kierownicy do nowej bo nie bedzie dzialac teraz pytanie czy z 4-ro ramiennej zamontuje sie do 3-ramiennej AMG, sprawdze to rano !
  • #8 wysłana przez W212 dnia 25 Sep 2015
  • drive_popo - fajny pomysł, trzymam kciuki, pochwal się zdjęciami jak to wyszło ;)
  • #9 wysłana przez sewan dnia 29 Sep 2015
  • Jak rozumiem kupiłeś do przedlifta kierownicę AMG z polifta. Podejrzewam, że tu leży problem. AMG ma inne sterowanie łopatkami i w ogóle inny sterownik. To raczej nie problem taśmy, bo ja przekładałem do przedlifta z łopatkami kierownicę poliftową z łopatkami i wszystko działało.
    Gdybyś kupił kierownicę ze sportpakietu z łopatkami, problemów by raczej nie było.
  • #10 wysłana przez dive_popo dnia 01 Oct 2015
  • Witam,

    A wiec tak, uruchomilem wszystko bez problemu wymienaiajac ze starej kierownicy ten caly "contact plate", jedyna trudoscia bylo to ze cala czesc (patrz fota nizej) jest innego ksztaltu w kazdej kierownicy ale uklad scalony ktory jest w srodku jest identyczny, oto jego zdjecie :




    Znajduje sie on za klapka (na tym calym contact plate ktory trzba odkrecic od kierownycy) ktora trzymaja 4 klipsy, bardzo proste do rozebrania, nalezy to wyciagnac (tak poprostu i przelozyc do nowej kierownicy :




    W ten o to sposob uruchomilem oswietlenie, przyciski, klakson i UWAGA nawet lopatki dzialaja !! Radocha na calego jak podpialem akumulator :)  





    Az mialem ochote zadzwonic do serwisu i sie zasmiac bo wg nich nie ma takiej opcji zeby to dzialalo... a tu wystarczylo podmienic plytke ze starej kiery :)  
  • #11 wysłana przez W212 dnia 01 Oct 2015
  • Bo serwis to serwis a nie artyści :-)
  • #12 wysłana przez sewan dnia 01 Oct 2015
  • Super, to gratulacje, nowa wiedza zawsze przydatna....
    I tak przy okazji, patrząc na zdjęcia, to nie jest kierownica AMG, tylko zwykła poliftowa z pakietu sportowego (prawdziwa AMG jest bardziej pięciokątna niż okrągła, a z pakietu AMG jest spłaszczona na dole).
    BTW, jak lubisz takie mody, to mogę ci podpowiedzieć, jak zmienić licznik na kolorowy z półlifta... :) . Ale tu już bez czytnika EEPROM i SD się nie obejdzie...
  • #13 wysłana przez dive_popo dnia 01 Oct 2015
  • Powiem Ci ze wiedzialem ze to nie pelne AMG tylko "ala AMG" ale dorwalem nowke za 60€ takze nie chcialem wybrzydzac, poza tym patrzac na stara to ta i tak jest boska !

    Myslalem o kolorowym liczniku ale nie mam dostepu do takich urzadzen aby sie tym zajac :)  chyba ze masz jakis dobry namiar na fachowca
  • #14 wysłana przez dragonforce74 dnia 28 Mar 2016
  • Witam dive pop jeśli możesz mi podpowiedzieć jak zdemontować kierownicę mam jeszcze starą przed liftem 2009 roku trojramienną a kupilem amg po lifcie wiem ze jest potrzebny odpowiedbi sterownik i taki juz mam zamieniony w tej nowej kierownicy czy poduszka odskakuje po włożeniu z boku w otwory np. bagnet czy imbus.  Z gory dziekuje.
  • #15 wysłana przez dive_popo dnia 29 Mar 2016
  • hej, ja uzylem malego plaskiego srubokreta, i lekko go podpilowalem zeby bylo na ksztalt litery V bo jak go wlozysz w dzurki z kierownicy musisz popchnac dosc gruby drut i nie chcialem zeby mi to zjedzalo.
  • #16 wysłana przez rafal83 dnia 21 Jun 2016
  • Podepnę się pod temat. Czy kierownice bez łopatek faktycznie są plug&play?
    Mam tą

    a chciałbym taką


    Będzie problem?
  • #17 wysłana przez dive_popo dnia 21 Jun 2016
  • popatrz na fote dokladnie taka sama zamontowalem, jeli masz automat to lopatki beda dzialac ! (wiem bo ich nie mialem i zalozylem kierownice z lopatkami i dzialaja)

    wystarczy ze starej kierownicy wyciagnac plytke i zamienic do nowej jak na fotkach powyzej.



    Dodano: 21 Czerwca 2016, 10:59 35s

    -odpinasz akumulator
    -demontujesz poduche starej kiery, odpinasz kabelki i odkrecasz srube na imbus na srodku, kierownia zejdzie z wieloklina
    -po odpieciu kabelkow masz taki metal w srodku kierowniy na 4 torxy, odkrecasz je
    -wtedy ten metal (patrz fotka wyrzej z tylu ma plastokowa pokrywke, sciagasz ja i delikatnie wysuwasz plytke co jest w srodku
    -robisz to samo w nowej kierownicy (tylko ten metal jest juz tam na 3 a nie 4 torxy)
    -montujesz do metalu z nowej kiery ten uklad scalony ze starej kierownicy i spowrotem montujesz pokrywke i metal do kierownicy na 3 torxy
    -wkladasz nowa kiere na wieloklin (patrzac aby naciecie na wieloklinie i na kierownicy sie pokrywaly (aby kierownica bylo prosto ustawiona)
    -podpinasz kabelki i zakladasz poduche
    -podpinasz akumulator i podziwiasz :)  

  • #18 wysłana przez W212 dnia 23 Jun 2016
  • Świetnie dive_popo - plusik dla Ciebie poleciał :)
  • #19 wysłana przez labik dnia 09 Mar 2017
  • ....jak lubisz takie mody, to mogę ci podpowiedzieć, jak zmienić licznik na kolorowy z półlifta... :)  . Ale tu już bez czytnika EEPROM i SD się nie obejdzie...
    Podaj jak możesz co trzeba zrobić i dokupić prócz licznika aby mieć kolorowy w w212
  • #20 wysłana przez sewan dnia 09 Mar 2017
  • Czytnikiem EEPROM wyczyścić EEPROM w nowym liczniku, a potem na SD go zakodować. Nic więcej nie trzeba.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu