Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: KamilS212 w 12 Lipca 2017, 18:01 16s

Tytuł: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: KamilS212 w 12 Lipca 2017, 18:01 16s
Czesc, gdzie w S212 znajduje sie ciegno/ciegna regulacji wysokosci zawieszenia?
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 13 Lipca 2017, 11:00 43s
Cięgna?!
S212 ma kompresor z tyłu który w razie potrzeby dobija ciśnienie w miechach amortyzatorów do powoduje podniesienie tyłu.
Nie ma żadnych linek... są jedynie rurki z powietrzem pod ciśnieniem.
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: KamilS212 w 20 Lipca 2017, 08:58 10s
W124, W210, W211 dzialaly podobnie i dalo sie regulowac wysokosc za pomoca ciegna - moze ktos jeszcze potwierdzic powyzsze? Na zagranicznych forach jest o tym sporo ale nie ma nigdzie zdjec
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: sewan w 20 Lipca 2017, 09:40 14s
Jakieś bzdury tu opowiadasz, o jakie cięgna ci chodzi? Począwszy od W210 układ jest pneumatyczny i sam dostosowuje wysokość tylnego zawieszenia w zależności od obciążenia (czujniki na wahaczach sprawdzają wysokość nadwozia względem wahacza a kompresor w razie potrzeby reguluje wysokość ciśnieniem w miechach).
Ustawienie wyjściowe (poziomowanie) wykonuje się na SD.
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: piotrasta w 25 Lipca 2017, 00:44 29s
@sewan w w210 masz nivo jak w w124 mechanicznie bez udziału kompa.
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: noc w 27 Lipca 2017, 18:25 57s
W124, W210, W211 dzialaly podobnie i dalo sie regulowac wysokosc za pomoca ciegna - moze ktos jeszcze potwierdzic powyzsze? Na zagranicznych forach jest o tym sporo ale nie ma nigdzie zdjec

Doczytałeś się w dziale oldtimerów? Ostatnia dama z wysokością regulowaną cięgnem
to W116 z zawieszeniem hydropneumatycznym "Pullman".Lata 70 zeszłego wieku.
Cięgno "linka" sterowało zaworem hydraulicznym.Damy produkowane później miały już sterownia elektryczne i automatyczne/elektronicznie sterowane.
Obecnie to systemy pneumatyczne sterowane komputerowo.Rzadko hydrauliczne.
Na zachodzie Europy modne są przeróbki sterowania automatycznego na ręczne.
Kombi ma zawór regulacji wysokości nad dyfrem.Podpina się pod niego linkę i można z kabiny w czasie jazdy podnosić i opuszczać tył.Limuzyny mają czujniki wysokości przy przedniej i tylnej osi.Dwie linki i mamy auto podnoszone i opuszczane.
Z nudów do F-16 można doczepić latawiec.
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: Bojar w 12 Sierpnia 2017, 12:55 55s
Zapewne autorowi tematu chodzi o "oszukiwanie" czujników wysokości poprzez przeróbkę wodzika w czujniku...
Tytuł: Odp: Obnizenie tylu S212
Wiadomość wysłana przez: noc w 15 Sierpnia 2017, 11:34 09s
Czujniki B22/7 i B22/10 dają się regulować i w ten sposób można zmieniać samemu wysokość tyłu.
Trzeba pamietać, że zmieni to geometrię zarówno tylnych jak i przednich kół.
Zacznie się ścinanie opon.Oczywiście 2-3 cm. nie spowodują żadnych większych zjawisk.