Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: swiss w 19 Czerwca 2018, 11:20 42s
-
witam,
czy jest mozliwosc podwyzszenie przeswitu poprzez montaz wiekszego ogumienia? rozumiem ze taka opona moze sie nie zmiescic i konsekwencja tego jakie sa mozliwe zmiany w zawieszeniu?
czy opcją jest rowniez zastosowanie podkladek metalowych pod amortyzatory? czy wtedy cala karoseria powinna isc do gory?
-
Po co chcesz podwyższać w ten sposób? Poziomowanie ci nie działa?
Takie druciarstwo to w polonezie.
-
hm, nie jestem jeszcze wlasicielem w212 :)
mam go dopiero zamiar kupic. czy poziomowanie masz na mysli pneumatyczne zawieszeni takie jak jest w audi allroad? czy takim przypadku przeswit samochodu zwieksza sie wiele? i czy jest we wszystkich wersjach?
-
Kombi ma fabrycznie zawieszenie tyłu pneumatyczne samopoziomujące .Co chcesz osiągnąć podnoszeniem bagażnika?
-
Jak chcesz podnosić/opuszczać całe auto to kup takie z Airmatikiem. A kombi, jak pisał Prezes, wszystkie z tyłu mają zawieszenie pneumatyczne, ale samopoziomujące w zależności od obciążenia.
-
moj problem polega na tym ze mieszkam na wsi i moj dojazd do pracy to 90% (3km) to drogi szrutowe czesto wypelnione gruzem. aktualnie jezdze autem terenowym z przeswiem 23cm. niestety jak to auto terenowe jest toporne i malo wygodne. chcialbym uzyskac przeswit okolo 18cm w w212. tak samo jaki jest w wersji allroad w audi. z tego co widze w merdedesie przeswit to 16cm, co moze wydac sie za maly. patrze. nie wiem czy te mieszki mozna jeszcze jakos podwyższyć z przodu i tylu?
-
Sprawdz dokladnie co auto ma, jako ze kombi moze miec miechy tylko z tylu, albo na wszystkich naroznikach.
Jesli masz pelny airmatic, to masz mozliwosc podnoszenia auta guzikiem na konsoli.
Jak kupisz 4M, ktory jest zazwyczaj 2 cm wyzszy od RWD, to juz masz duzy przeswit.
Zalozenie troche wiekszych opon pomoze Ci z przeswitem, ale te auta automatcznie sie obnizaja przy wiekszych szybkosciach i w tym momencie mozesz miec nieprzyjemna niespodzianke.
-
@swiss poczytaj to co radzi Sewan i poszukaj auta z Airmatic - podnosisz sobie auto na gorszych drogach (zakładam, że nie jeździsz tam szybko), a wjeżdżając na normalną nawierzchnię opuszczasz lub opuszcza się samo po jeździe kilka minut z odpowiednią prędkością...
-
wszystkie z tyłu mają zawieszenie pneumatyczne, ale samopoziomujące w zależności od obciążenia.
a nie hydrauliczne jak w poprzednikach nivo?
Jak jak podniesiesz poziom tyłu to przód automatycznie będzie niżej i będzie tylko gorzej.
poszukaj auta z Airmatic
Mercedes zrezygnował z ABC czy nie było dostępne w w212?
-
"Air"matic, wiec pneumatyczne ;)
wszystkie s212 maja tyl pneumatyczny, slychac np przy zgaszeniu auta jak zawor popuszcza cisnienie powietrza
-
Dokładnie, a zwłaszcza jak opróżni się bagażnik z cięższych przedmiotów, lub wysiądą osoby z tylnej kanapy...
-
ok, reasumując w w212 prześwit wynosi 16cm. natomiast w wersji 4matic istnieje mozliwosc podniesienia samochodu o 2cm poprzez opcje Rising, i wyniesie wtedy 18cm, dobrze to rozumiem? zatem wersja 4matic zawsze ma pneumatyke na 4 kola, a nie jak w kombi tylko na tyl?
-
Kazda z kombinacji jest mozliwa, dlatego szukajac samochodu - pytaj o VIN i sprawdzaj datacard.
-
@swiss Kajtek twierdzi, że 4matic (napęd na wszystkie koła) jest wyższy o 2 cm od rwd, natomiast Airmatic (pełne regulowane - sztywność i wysokość - zawieszenie pneumatyczne) występuje na pewno nie tylko w zestawie z 4matic...
Doszukiwał bym się poza Airmatic różnych wysokości zawieszenia zależnie od stylizacji - czyli avantgarde pewnie jako najbardziej usportowiona stylizacja będzie miała niższe zawieszenie - to moje teorie, więc pod weryfikację...
-
Jeżeli kogoś by interesowało ile kompresor może podnieść to ostatnio miałem 460 kg zapakowane w bagażniku i kompresor szybciutko wypoziomował :)
-
- to moje teorie, więc pod weryfikację...
Niestety tych rzeczy nie da sie latwo zweryfikowac, jako ze Stuttgart lubi trzymac klientow nieuswiadomionych.
Ja wiem ze 4M jest wyzszy tylko dlatego ze miale obydwie wersje w domu i cofajac przez ogrodkowy kraweznik - jeden zachaczal podwoziem a drugi nie.
To zmotywowalo mnie to zlapania za tasme miernicza i chyba to jedyny sposob na koncowa weryfikacje.
Dodam tez ze ponoc airmatica mozesz tez troche doregulowac na wlacznikach krancowych, ale tego sam nigdy nie robilem.
-
Dostępne są poniższe ustawienia poziomu nadwozia:
Normalny
Podwyższony w wersji bez 4MATIC: nadwozie jest o ok. 25 mm wyżej w stosunku do poziomu normalnego.
Podwyższony w wersji z 4MATIC: nadwozie jest o ok. 35 mm wyżej w stosunku do poziomu normalnego.
Obniżony: nadwozie jest o ok. 10 mm niżej w stosunku do poziomu normalnego.
Poziomy nadwozia „normalny“ i „podwyższony“ można ustawiać ręcznie.
Obniżony poziom nadwozia jest ustawiany automatycznie
po przekroczeniu prędkości 140 km/h
jeśli wybrane zostało „ustawienie sportowe“
-
Jeżeli kogoś by interesowało ile kompresor może podnieść to ostatnio miałem 460 kg zapakowane w bagażniku i kompresor szybciutko wypoziomował :)
Ja na maxa zapakowalem 750kg plytek podlogowych , troche bagazy psa i tescia, i tez wstal, ale poduszki w dupe dostaly i po dwoch latach musialem wymienic
-
Trochę odgrzeję jeśli aktualne.
Można skorygować wysokość. Tanio bo samemu i szybko bo samemu.
Przy tylnej osi/zespole jest zamontowane cięgno, które steruje potencjometrem a ten nakazuje dopompować lub upuścić. Położenie nadwozia wobec osi zmienia się w stosunku do obciążenia, czyli potencjometr zmienia swoje położenie.
To da się w prosty sposób oszukać, zmieniając stan fabryczny - cięgno skrócić lub zdjąć i przestawić na ząbkach tak jak wycieraczki na szybie w Polonezie. Wówczas system będzie myślał że jest dociążony i więcej będzie unosił.
W 4maticu jest również na przedniej osi i też można sobie prześwit korygować.
Z przodu po 2 stronach więc trzeba działać równo, z tyłu może być tylko jedno takie cięgno.
.
Inny sposób. "Chudsze" felgi i wyższe opony tak aby skręt był nie skrępowany.
Edit: Powyższe dotyczy mojego auta, 2,2CDI '16 polift, 4matic, 7G
-
Witam serdecznie,
Czy wiecie co może być przyczyną - auto po kalibracji zawieszenia stoi normalnie, a gdy się przejadę, samo podnosi się własnie o około 2 cm jak pisał kolega powyżej "Podwyższony w wersji bez 4MATIC: nadwozie jest o ok. 25 mm wyżej w stosunku do poziomu normalnego."
Czy wiecie co może być nie tak ?? Nie wykazuje żadnych błędów ?