Autor Wątek: SWAP z m272 na inny  (Przeczytany 28295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Regaciarz

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 cgi
SWAP z m272 na inny
« dnia: 16 Grudnia 2023, 22:41 40s »
Mam w212 2009 z silnikiem m272 CGI do remontu. Jest opcja zmiany na inny? Powiedzmy m276, m273 albo m113? Chodzi mi głównie o elektronikę przy założeniu, że wkładam kompletny silnik z wiązką.
Ewentualnie czy ktoś składał CGI na tłokach ze zwykłego?
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2023, 19:42 28s wysłana przez W212 »

Forum Mercedes E-Klasa

SWAP z m272 na inny
« dnia: 16 Grudnia 2023, 22:41 40s »

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudnia 2023, 22:06 02s »
Na M113 da radę.

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Października 2024, 16:39 41s »
Niedługo planuję M112 do mojej W212 wkładać. Zdam relację jak skończę.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Października 2024, 23:35 49s »
Jestem na podobnym etapie tzn szykuje sie koniec zywota m272 (stuki rozrzadu , porysowane tuleje) i nie mam zamiaru tego remontowac. I przeprowadzilem troche rozenania , rozmawialem z ludzmi, specami od Mercedes-Benz , mechnikami jak zwal tak zwal.
A mianowicie swap na m273 to strzal w kolano bo ma dokladnie te same objawy co m272 czyli gown*lit jezeli bysmy zatulejowali cylindry i zamienili na kute fazatory rozrzadu to wtedy tak troche juz pojezdzi plus kuty walek balansujacy, ale jak wchodzi swap m273 to jeszcze zmiana dyfra plus kodowania i hamownia ponoc wychodzi wszystko drozej niz remont m272. (jezeli robimy caly remont jak napisalem wyzej m272/m273).

Co do m276 ponoc jest poprawiony z wad m272 ale nadal to nie jest jakis zadowalajacy poziom trwalosci. Tutaj zostaje dyfer wkladamy tylko silnik i ecu (silnik moze byc nawet z 2018r ale ecu starsze max 2013). Powiedziano mi ze rorzad jest jest 3x drozszy niz w m272 a wcale jakos ultra trwalszy nie jest i na dodatek wtrysk bezposredni kolejne koszta poboczne wszystkie z tym zwiazane. Ze to wszystko zabija sens m276 w takim przypadku.

No i tu zaczyna sie najciekawszy temat troche sie w tym rozeznalem i mozna wsadzic m113 do w212 ale troche jest przy tym kombinowania ale da sie i zeby to jezdzilo. Rozmawialem z osoba ktora zna goscia co to zrobil.
Silnik wejdzie bez problemu ale na dole zaczyna sie zabawa trzeba ponoc podlubac przy podlodze bo wal jest pod innym katem,  do tego adapter do skrzyni okolo 4-6k zl , ecu tez z jakies 6k zl , custom wydech bo kolektor nawet od m273 tez nie wejdzie no i co , nastepnie hamownia no i najwazniejsze potrzebujemy do tego BARDZO KUMATEGO CZLOWIEKA co zna graty i zna sie na robocie zeby to wszystko spasowal i przepisal.
Potem latanie z papierkami homologacja itp zeby dopuscic pojazd do ruchu przy tym tez pewnie bedzie biegania. Koszt okolo 50k zl pare lat do tylu z tego co sie dowiedzialem.

Na koniec riposta jaka usyszalem po dlugiej rozmowie na temat tego wszystkiego. Jak wyremontujesz m272/273 wsadzisz tuleje, kuty rozrzad itp to moze polowe przejedzie tyle co w serii m113 :)

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Listopada 2024, 21:06 54s »
Co mogę napisać po swoim swapie:
- wału, podpory skrzyni nie przerabiałem - wszystko siadło idealnie
- przy zastosowaniu mojego mostka nic nie musisz przypisywać, flashować
- nie potrzebujesz jakiejkolwiek kryzy do połączenia ze skrzynią 7g, gdyż ta pasuje do M112 i M113 na śrubki idealnie (ten sam typ dzwonu) - przykręcałem testowo
Nie wiem z jakim człowiekiem rozmawiałeś, ale przedstawił trochę to nie tak, jak wygląda w rzeczywistości. No, chyba że zamontował "tańszą wersję" M113, czyli z miską z przegrubieniem z przodu, to i mu jakieś dziwne kąty na wale wyszły :)  
Niedługo wkładam M112 u siebie do "taxi diesla", więc będę miał jeszcze więcej wiedzy niż dotychczas, po swapie na OM648

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Listopada 2024, 21:08 55s »
Zapraszam do odwiedzenia i obserwowania mojego fanpage, w którym opisuję swap w W212
https://www.facebook.com/mbswap

Co do ECU, to też "ten ktoś" nieźle przyciął - ja robię ECU do swapów w Mercedes w kwotach 1-2 tyś zł.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Listopada 2024, 22:04 49s »
Ja zapomnialem dodac najwazniejszego w moim przypadku ta cala rozmowa byla o 4matic bo przy rwd to chyba jest lzej. Przepraszam



 

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Listopada 2024, 22:14 34s »
Nie mam pojecia jaki typ m113 wsadzil. Nie mam tez zadnych potwierdzen czy to wszystko jest prawda to byla tylko luzna dyskusja.
Czyli podales potwierdzenie ze przy rwd jest to mozliwe lekko.
A jak to bedzie wygladac przy 4matic bo zaczynam byc coraz bardziej zainteresowany. Z tego co sie jeszcze dowiedzialem to przod dyfer od w211 musi wejsc no i adapter do skrzyni oraz sprzeglo przerobic.
I ze moze lepsze w tym przypadku m113 bedzie od w220 4matic bo to przod miska a nie jak w przypadku w211 tyl , lub tez dzwon z 7g w211 wsadzic w moje bebechy niewiem to tylko debaty byly

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Listopada 2024, 11:26 54s »
Przy 4matic nie grzebałem, więc ciężko coś podpowiedzieć. Miałem swego czasu M112 od 4-matika i na tym moja cała wiedza przy wrzucaniu 4-matic się kończy :)  Wrzucałem tylko do tylnonapędowców. Bardziej bym się skupił na M113/M112 od W211 (jeśli 8 garów tam występowało), gdyż miska przypasuje. Te od W220 mają miskę przegłębioną z przodu.

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Listopada 2024, 11:32 05s »
... adapter do skrzyni oraz sprzeglo przerobic.
Nie potrzebujesz adaptera - napisałem to wyżej. 7g-tronic siada bez problemu na dzwonie m112/m113. Sprzęgła hydrokinetycznego też nie trzeba przerabiać - zakładasz wcześniejszy typ, pasujący do koła na silniku.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Listopada 2024, 16:38 46s »
Czyli by wychodzilo na to ze moze to byc prawda bo moj dyfer przod raczej nie siadzie do m113 i trzeba wsadzic dyfer od w211 przod i wal moze wyjsc pod innym katem dlatego trzeba cos przerobic w przodzie zeby to wszystko sie zmiescilo.
Ale co w takim razie z tylnym dyfrem tez do zmiany? Bo v6 ma inne przelozenia niz v8.
A co z kolektorami zmiescily sie seryjne czy nie ma miejsca bo 112/113 ida jakby w bok a w m273/m272 ida jakby w dol.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Listopada 2024, 16:58 47s »
Tak w skrocie cytuje czyli o wiele wiecej zabawy pod 4matic wychodzi na to ;/

nie ma opcji na 4matic z inna skrzynia niż siedzi
stąd musisz robić adaptery pod 7G co masz w 4m
poduszki silnika to tam nie problem, szybkie poliuretany i bedzie
uklad chlodzenia do dopasowania
od zmiany rurek od klimy po relokacje wyjscia nagrzewnicy
no i potem wydech jakis bo to kolektory M113 nie przejda nawet z 211 czy 164 beda za duze
wiec lecisz adapter 7G 4m <-> M113
adapter sprzegla
przerobienie wałów + nowa podłoga bo 113 ma inny kąt w misce olejowej
custom miska olejowa dolna bo nie wejdzie w wozek 212
smok obstawiam że do przerobiania bo miska wyjdzie tak na granicy istniejącego.
sterownik silnika nie wiem jakieś MaxxECU za 6k
potem potrzebujesz kumatego człowieka który zrobi całe tłumaczenie CANu
strojenie
jednsotkowe dopuszczenie modelu do ruchu.
zmiana normy spalin
reszta mniej ważne papierologii
Wykonalne generalnie, nie za łatwo ale wykonalne.


Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Listopada 2024, 17:10 08s »
Zapytalem tez czy nie lepiej byloby wywalic wszystko i wsadzic skrzynie i naped 5g i nastepne problemy wyszly ;/

opcja 5G + 4matic nie jest możliwa
nie istnieje 5G pod 4matic z comfort shifterem
jest 5G z comfort shifterem pod RWD ale nigdy pod 4matic taka skrzynia nie wyszła.




Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Listopada 2024, 18:44 15s »
Co do mechaniki, to nie będę wchodził w słowo, gdyż tak jak pisałem - 4matika nie składałem.
Co do elektroniki to nadal nie widzę sensu customowego ECU za kupę chajcu i później strojenie i szukanie po CAN tego co potrzebne, bo na oryginalnym ECU to postawisz + mój mostek CAN.
Masz opcję 5G z mechanicznym shifterem.
Wydech, kolektory, to chyba najprostsza rzecz do ogarnięcia w takim projekcie.
Co do miski olejowej, to zamiast przerabiać miskę i smok, łatwiej jest przerobić jedną, tylną rurę sanek przednich. Przy OM648 też to robiłem - wystarczyło wypłaszczyć część rury.

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Listopada 2024, 18:50 40s »
Do M112 mam 2 rodzaje kolektorów, z różnym kątem wyjścia na rury. Nie wiem jak to jest z kolektorami i wersjami przy M113

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Listopada 2024, 00:28 35s »
No to naprawde nie wyglada to az tak strasznie jak ten czlowiek pisal mi to wszystko wyzej.
A mechnika sie nie zajmujesz ? tzn jezeli by powstawal projekt to zajmujesz sie wlozeniem motoru i zrobieniem do konca zeby jezdzilo?
I czy w napedzie calym 4matic od w211 wraz ze skrzynia 5g by bylo jakby mniej roboty i zabawy niz w 7g 4matic co mam czy to jest bez roznicy?
I moze jakie masz odczucia w tym wozie z taka skrzynia 5g? Czy juz lepiej isc calkowicie w pancernosc 5g z m113 czy moze pozostac przy 7g zawsze te biegi sie przydadza na trasie no i moze minimalnie mniej by spalal.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Listopada 2024, 00:31 41s »
Ale tak mysle i mi sie wydaje ze faktycznie jedyny problem to moze byc ten krotszy wal od przedniego dyfra i trzeba delikatnie podloge przerobic sam przod bo raczej znikad by to sie nie wzielo (ten wal ze idzie pod innym katem)

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Listopada 2024, 18:35 30s »
Auta mechanicznie ogarniam (swapy). Nie biorę na chwilę obecną nic zewnętrznego na warsztat, bo jestem zawalony robotą. Może za 1,5 roku najwcześniej.

Offline ddav

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 e350 4matic
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Listopada 2024, 00:25 03s »
Rozumiem. Mam nowe informacje moze komus i Tobie sie przydadza odnosnie 4m do swapu.

-Dzwon 7G RWD pasuje do 112/113 272/273 - to juz wiemy
ale nie 4matic - jest spłaszczony na boku aby wał pasował.

-przerabianie sanek... ale znowu temat 4matic - dla RWD nie ma problemu, dokładnie tak Brabus tam wkładał V12
ale to 4matic... i ten wózek jest inny

-wał nie przejdzie raczej przy podłodze - inne kąty.
pasowanie do pólosi - kąty.

-M113 jeździ na sprzegle dużym - 3 tarczowym , M272 jeżdzi na sprzęgle małym - 2 tarczowym
nie ma problemu przykręcić sprzęgła 2 tarczowego do M113, tylko że M113 je rozdupi przy jednym dobrym ruszeniu z pod świateł.

Jeszcze dowiedzialem sie ze jest inna opcja a mianowicie

-skrzynia z M273/8 4matic ona ma poprawny dzwon , jest na duże sprzegło i jest podcieta. Wtedy i tak wały do zmiany/przerobienia. Kasa porownywalna jak do tego adaptera co pisalem wyzej. Dlatego ten adapter jest tak potrzebny..

Offline dvjcodec

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 3.2CDI OM648 250KM/600Nm
Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Listopada 2024, 15:15 46s »
Właśnie wrzuciłem M112 do W212
https://www.facebook.com/mbswap

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: SWAP z m272 na inny
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Listopada 2024, 15:15 46s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock