Oryginalne postojowe światła LEDowe w reflektorach bixenonowych są nieco... żółtawe (zdj. 1).
Mają barwę koloru około 3500k a sam ksenon oryginalnie OSRAM Xenarc 4300k (przynajmniej w mojej C-klasie i E-klasie takowe są a nigdy nikt ich nie wymieniał).
Nie wiem co kierowało Niemcami podczas wyboru tak żółtawych LEDów do reflektorów ksenonowych (możliwe, że chęć uzyskania identycznego koloru jak z żarówek halogenowych W5W które są w reflektorach bez palników ksenonowych).
W każdym razie postanowiłem to zmienić.
Z góry zaznaczam, że nie będzie to akcja z serii 5 minut jeśli się takowej podejmiecie.
Na początek musimy otworzyć maskę i okrągłą pokrywę reflektora (tą bliżej chłodnicy).
Pokaże nam się wtedy mniej więcej tyle co na zdjęciu 2 i 3 (będzie to inaczej wyglądać jeśli macie nightvision).
Przeszukałem wiele for internetowych i nikt nie miał dobrego pomysłu na wyjecie wtyczki z gniazda płytki postojowej.
Były opcje z wyłamywaniem gniazda, były pomysły na odlutowanie całego gniazda.
Cały problem jest w tym, że wtyczka ma zatrzask w gnieździe którego nie ma sposobu by łatwo wyjąć gdy reflektor jest w pojeździe.
Ja stwierdziłem, że zamiast poświęcać oryginalną płytkę - poświęcę zatrzask we wtyczce.
Z metalowej cienkiej blachy zrobiłem mały "nożyk" 4mm na 5cm, wsunąłem w szczelinę między wtyczką i gniazdem... i odpiłowałem zatrzask!
Po wyjęciu wtyczki płytka jest jeszcze trzymana zatrzaskiem od dołu - należy go zwyczajnie popchnąć w górę palcem sięgając za płytkę (bliżej przodu auta) (zdj. 4).
Po wyjęciu oryginalnej płytki można ja porównać - na oryginalnej są dwa LEDy 3030, na nowej płytce są dwa LEDy CREE o nominalnej mocy 3W każdy (zdj. 5).
Oryginalna płytka pobiera około 0.13A przy 13V czyli 1.69W.
Nowa płytka bierze 0.18A przy 13V czyli 2.34W.
Jak widać 2x3W daje 6W a pobieramy 2.34W... dzięki temu, że LEDy pracują na mniej niż 50% swojej mocy maksymalnej - nie grzeją się i jest szansa, że ich żywotność będzie duża.
Jak widać na zdjęciach 6-10 nowe LEDy świecą jaśniej i bardziej niebieskawo.
Jako, że są barwy 6000k są bardziej niebieskie od moich ksenonów.