Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Magicd dnia 07 Dec 2017
  • Oryginalne postojowe światła LEDowe w reflektorach bixenonowych są nieco... żółtawe (zdj. 1).
    Mają barwę koloru około 3500k a sam ksenon oryginalnie OSRAM Xenarc 4300k (przynajmniej w mojej C-klasie i E-klasie takowe są a nigdy nikt ich nie wymieniał).

    Nie wiem co kierowało Niemcami podczas wyboru tak żółtawych LEDów do reflektorów ksenonowych (możliwe, że chęć uzyskania identycznego koloru jak z żarówek halogenowych W5W które są w reflektorach bez palników ksenonowych).
    W każdym razie postanowiłem to zmienić.

    Z góry zaznaczam, że nie będzie to akcja z serii 5 minut jeśli się takowej podejmiecie.
    Na początek musimy otworzyć maskę i okrągłą pokrywę reflektora (tą bliżej chłodnicy).
    Pokaże nam się wtedy mniej więcej tyle co na zdjęciu 2 i 3 (będzie to inaczej wyglądać jeśli macie nightvision).
    Przeszukałem wiele for internetowych i nikt nie miał dobrego pomysłu na wyjecie wtyczki z gniazda płytki postojowej.
    Były opcje z wyłamywaniem gniazda, były pomysły na odlutowanie całego gniazda.
    Cały problem jest w tym, że wtyczka ma zatrzask w gnieździe którego nie ma sposobu by łatwo wyjąć gdy reflektor jest w pojeździe.
    Ja stwierdziłem, że zamiast poświęcać oryginalną płytkę - poświęcę zatrzask we wtyczce.
    Z metalowej cienkiej blachy zrobiłem mały "nożyk" 4mm na 5cm, wsunąłem w szczelinę między wtyczką i gniazdem... i odpiłowałem zatrzask!
    Po wyjęciu wtyczki płytka jest jeszcze trzymana zatrzaskiem od dołu - należy go zwyczajnie popchnąć w górę palcem sięgając za płytkę (bliżej przodu auta) (zdj. 4).
    Po wyjęciu oryginalnej płytki można ja porównać - na oryginalnej są dwa LEDy 3030, na nowej płytce są dwa LEDy CREE o nominalnej mocy 3W każdy (zdj. 5).
    Oryginalna płytka pobiera około 0.13A przy 13V czyli 1.69W.
    Nowa płytka bierze 0.18A przy 13V czyli 2.34W.
    Jak widać 2x3W daje 6W a pobieramy 2.34W... dzięki temu, że LEDy pracują na mniej niż 50% swojej mocy maksymalnej - nie grzeją się i jest szansa, że ich żywotność będzie duża.

    Jak widać na zdjęciach 6-10 nowe LEDy świecą jaśniej i bardziej niebieskawo.
    Jako, że są barwy 6000k są bardziej niebieskie od moich ksenonów.
  • #2 wysłana przez Remi dnia 07 Dec 2017
  • Podziwiam, że Ci się chciało... Moje LEDy w postojówkach są totalnie białe, więc widać, że były różne montowane...
  • #3 wysłana przez Magicd dnia 08 Dec 2017
  • Chyba nie było oryginalnie różnych postojówek (o różnej barwie).
    Spotkałem na drogach wiele W212 - wszystkie miały identyczne żółtawe (w porównaniu do ksenonów) światła postojowe.
    Oczywiście nie są one żółte - są bardziej białe od halogenów ale "mniej białe" od ksenonów czy DRL w zderzaku.
    Wszystkie zdjęcia robiłem w trybie manualnym balansu bieli - tryb "światła dziennego" aby zdjęcia miały jakiś punkt odniesienia :)  

    Przeglądałem z ciekawości zdjęcia z internetu - również nie znalazłem żadnego W212 ze śnieżnobiałymi postojówkami (niezależnie od lat produkcji i kontynentu).
  • #4 wysłana przez Remi dnia 08 Dec 2017
  • Zdjęcia to chyba tego nie oddają, moje świecą tak...
    Moim zdaniem - biało...
    Xenon - oryginał Mercedes-Benz

  • #5 wysłana przez Prezes1960 dnia 14 Dec 2017
  • Ja mam postojowe identyczne w kolorze z xenonami i wygląda na to że to oryginał.Kolego bardzo jednak możliwe że były inne pytki bo po lekkim lifcie ,czyli przy prostych światłach dziennych i liczniku kolorowym już jest "normalnie",wszystko o jednej barwie światła.
  • #6 wysłana przez Remi dnia 14 Dec 2017
  • Moje też wg mnie są koloru takiego samego jak Xenon, a może nawet bielsze, światła do jazdy dziennej mam proste, ale zegary monochromatyczne...
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu