Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: FeyNiX w 17 Lipca 2020, 21:28 01s

Tytuł: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: FeyNiX w 17 Lipca 2020, 21:28 01s
Wiem że były już podobne pytania ale w sumie nic konkretnego nie podano, a same tematy już zdechły także ponowię pytanie.

Kupiłem ostatnio kamerkę z funkcją ACC czyli trzy przewody tak jak na screenie niżej. Teraz pytanie. Jak w sensowny sposób podłączyć wszystko w W212 żeby nie robić bałaganu z kablami i jak najmniej je ciągnąć przez samochód?

Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: r66 w 18 Lipca 2020, 11:59 42s
Wiem że były już podobne pytania ale w sumie nic konkretnego nie podano, a same tematy już zdechły także ponowię pytanie.

Kupiłem ostatnio kamerkę z funkcją ACC czyli trzy przewody tak jak na screenie niżej. Teraz pytanie. Jak w sensowny sposób podłączyć wszystko w W212 żeby nie robić bałaganu z kablami i jak najmniej je ciągnąć przez samochód?

Jestem dokładnie na tym samym etapie tylko w coupe.
Na 100% nie potwierdzę, że jest tak w sedanie, ale jak chcesz mieć stałe zasilanie to do bezpieczników w bagażniku będziesz musiał się dostać. Te przy włączniku świateł (dostępne z boku deski rozdzielczej od strony kierowcy) są zasilane tylko "po stacyjce".

Dokup sobie to, żeby nie kombinować z wpinaniem się z kablami:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71qahNYDHCL._AC_SL1500_.jpg
Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 18 Lipca 2020, 12:04 02s
Nie wiem czemu wszyscy upierają się pod podłączenie pod zapalniczkę. Ma to jakiś sens ,gdy musimy coś podłączyć co pobiera dużo prądu ( kompresorek do pompowania kół, jakaś duża lampa przenośna), kamerka pobiera ok 4-5 W , wiec chyba można ją wpiąć gdzie indziej. Gdybym montował , najpierw szukałbym podłączenia pod oswietlenie wnętrza ( najbliżej),pózniej oświetlenie schowka (jeśli na włączniku jest 12 v ), lub najbliżej słupka przejść na drzwi i z mechanizmu podnoszenia szyb uzyskać stałe 12 V.
Ostatnim pomysłem było by ciągnąć kable , aż do bagażnika przez cały samochód.
Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 18 Lipca 2020, 12:20 17s
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71qahNYDHCL._AC_SL1500_.jpg
[/quote]

Ilo watowy jest ten bezpiecznik , ( mi to wygląda,że to tylko przejściówka, bez zabezpieczenia) którą chcesz wpiąć zamiast bezpiecznika ?
Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 18 Lipca 2020, 15:08 53s
Jeśli chodzi o ACC to bliżej jest chyba do akumulatora.
Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 18 Lipca 2020, 15:14 46s
Pomyliłem się, to jest zabezpieczeniem.
Tytuł: Odp: Zasilanie kamery z ACC
Wiadomość wysłana przez: r66 w 18 Lipca 2020, 22:43 01s
Może się komuś przyda. Stoczyłem dziś walkę i poległem - jak się okazuje kabel 4 metry to za mało.... jednak powód był jeszcze jeden ale o tym za chwile.

Ale jeśli ktoś coś to:
- dla stałego zasilania (bez stacyjki) należy wybrać bezpiecznik 46 w bagażniku - jest zasilany cały czas. Obok można sobie też złapać masę (jest odpowiednia śruba). To jest bezpiecznik od alarmu, anteny itd.
- dla zasilania ze stacyjki nie trzeba iść do tyłu - w bezpiecznikach przy włączniku świateł jest zasilanie aż do zamknięcia auta - te 30A są od foteli, można "podebrać sobie zasilanie", a masę mamy zaraz obok w postaci aluminiowej belki deski rozdzielczej - śruba też jest.

I od razu ostrzeżenie. Oczywiście jak nie chcecie rozładować akumulatora kamerką (podłączoną na stałe, a nie pod "stacyjkę") to użyjecie zapewne dedykowanego modułu do kamer. Taki moduł wyłącza zasilanie jeśli napięcia spadnie poniżej pewnego poziomu. Niektóre nie są konfigurowalne i .....
Niestety mój "genialny" moduł jest ustawiony na 13V. Nie wiem jak mam mieć tyle na samym akumulatorze ale trudno (mam 12.01V). Zanim się zorientowałem pomyślałem, że moduł uszkodzony i ponowie wszystko rozebrałem i zamontowałem dotychczasowe rozwiązanie..... Teraz muszę kupić jakiś regulowany bo bez pracy alternatora nigdy nie będzie 13V - Kenwood to schrzanił.

A i na koniec - wspomniane przeze mnie podłączenia do bezpieczników (tak, mają miejsce na dwa bezpieczniki - dla naszego odpływu i na oryginalny obwodu z którego "kradniemy" prąd) nie wchodzą do końca w miejsca na bezpiecznik. Należy je (te pożyczaki, nie miejsca na bezpiecznik) trochę podciąć/podszlifować żeby dobrze siedziały. Dlaczego? Bo jak będą spężynować i wyskoczą, szczególnie z bezpiecznika 46 w bagażniku to nie otworzymy auta z pilota......