Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: shimizu w 27 Października 2022, 00:13 48s

Tytuł: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: shimizu w 27 Października 2022, 00:13 48s
Czołem,

Posiadam w swoim Mercedes-Benz S212, przedlift, fotele skórzane, podgrzewane z elektryką oparcia i siedziska, czy dużo jest pracy żeby zamienić je na takie same tylko wielokonturowe (bez pamięci i chłodzenia)?

pozdrawiam serdecznie,
Karol 
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 29 Października 2022, 10:50 50s
Hej. Zależy od punktu widzenia:) jest stosunkowo sporo pracy. Fotele najlepiej wymienić na takie o jakich piszesz (zabawa w dokładanie poduszek do Twojego jest możliwa ale to już musiałby robić ktoś kto taki temat przerabiał - ja to robiłem kiedy przerabiałem koledze multikontury na dynamikę i z niepełnej wtedy wiedzy pierwszy fotel doszczętnie rozebrałem, a wtedy miałem wszystko na wierzchu). Dodatkowo trzeba poprowadzić rurki pneumatyczne do każdego fotela, zamontować w bagażniku pompkę (jest autonomiczna więc kodowanie nie będzie potrzebne), poprowadzić wiązkę do tej pompki (posiada ona 3 przewody - "+" z tylnego SAMa, "-" z masy auta i dodatkowy przewód idący do przekaźnika w tylnym SAMie który odłącza "+" kiedy ciśnienie w układzie osiągnie żądaną wartość. Ot takie to ceregiele.
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: vyvyan w 30 Października 2022, 08:23 06s
Hej. Co trzeba ogarnąć żeby dołożyć dynamic do multikontura?
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 30 Października 2022, 09:33 15s
Hej. Trzeba dołożyć wiązkę elektryczną idącą od przełącznika na fotelu i poprowadzić ją do pleców fotela gdzie jest blok zaworowy sterowany elektryczne, trzeba dołożyć tenże blok zaworowy, trzeba poprowadzić rurkę zasilająca układ powietrzem sprężonym (szara) od miejsca podłączenia (z przodu od spodu fotela) aż do pleców gdzie wchodzi ona w blok zaworowy oraz trzeba przedłużyć niebieską rurkę idącą od poduszki przedniej (pod kolanami) i poprowadzić go również do pleców fotela do bloku zaworowego gdzie się go wpina (jest złączka pod fotelem więc sprawa jest prosta). Dochodzi również w bagażniku akumulator ciśnienia (zbiornik wyglądem identyczny jak w 211tce ale ma inaczej mocowania porobione więc jak 212 to musi być od 212tki. Dodatkowo kompresor jest inny, a wraz z nim delikatnie inna wiązka elektryczna (mając jednak podłączony kompresor od multikonturu można bardzo łatwo wiązkę sobie przerobić pod kompresor od dynamiki - wypinamy z wtyczki przy kompresorze przewód sygnałowy idący do SAMa który rozłącza "+" po nabiciu ciśnienia i w jego miejsce oraz w drugie wolne wpinamy przewody CAN i prowadzimy ją do najbliższej szyny CAN czyli w korycie w nogach kierowcy (212) - w 211tce jest łatwiej bo 2 przewody wiązki CAN wpinamy tak samo we wtyczce przy kompresorze ale z drugiej strony wpinamy w 2 wolne miejsca tej samej wtyczki co było wcześniej do multikonturu w tylnym SAMie - w 211 jedynie "+" multikontura idzie z innego miejsca (tylny SAM górna część) niż dynamiki (bezpieczniki koło akumulatora) ). Przewód "+" w 211 jest taki sam jak jest multikontur czy dynamika natomiast w 212 do dynamiki jest grubszy - ale to szczegół. Mając multikontur już w aucie to bajka. Robiłem to w całości w 211tce ale w 212 podczas wymiany foteli miałem je pootwierane i przejrzałem je pod tym kątem - sytuacja identyczna jak w 211tce (do 212 miałem całe fotele w pełnej opcji więc miałem mniej zabawy no i szybciej poszło bo tylko je zmieniłem w aucie). Jedyna różnica pomiędzy 211, a 212 to instalacja pneumatyczna -  w 212 trzeba tylko wywalić rozdzielacz znajdujący się w korycie progowym przy słupku B i połączyć przewody 1:1 tak aby na każdy fotel szedł osobny przewód od zbiornika (zrobiłem to złączką pneumatyczną firmy SMC) i to wszystko (tam rurki niezależnie czy multikontur czy dynamika są fi 6 - zastanawiałem się też co by było gdybym tego rozdzielacza nie wyrzucał tylko zostawił tak jak było - teoretycznie powinno działać ale też mając wszystko rozebrane nie chciałem już się tym bawić aby nie narobić sobie podwójnej roboty), a w 211 zmieniałem całą pneumatykę gdyż multikontur ma rurki fi 5 a dynamika fi 6. Może by to na fi 5 poszło jakby porobić podłączania rurek od zbiornika do obu foteli osobno (mam na myśli wydajność) ale nie chciałem próbować i od razu położyłem rurki zgodne z dynamiką czyli fi 6. Oczywiście rurki kładłem tak jak mi było najłatwiej, a nie tak jak idą oryginalnie bo to nieporozumienie jeśli chodzi o fotel pasażera (rurka idzie pod konsolą - nie jak w 212 w korycie pod tunelem środkowym - tu juz ulepszyli). Na koniec kodowanie - w 211 opcja w liczniku aby dynamika działała, a w 212tce nic nie kodowałem - działało od razu po podłączeniu ponieważ intensywność dynamiki sterowana jest także z panela na fotelu... aczkolwiek nie wiem czy będzie to widoczne w SD bez jakichś zmian tam - niestety ubolewam ale na tym się nie znam. Hmm.. i to chyba tyle:)
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: shimizu w 02 Listopada 2022, 18:34 19s
Hej. Zależy od punktu widzenia:) jest stosunkowo sporo pracy. Fotele najlepiej wymienić na takie o jakich piszesz (zabawa w dokładanie poduszek do Twojego jest możliwa ale to już musiałby robić ktoś kto taki temat przerabiał - ja to robiłem kiedy przerabiałem koledze multikontury na dynamikę i z niepełnej wtedy wiedzy pierwszy fotel doszczętnie rozebrałem, a wtedy miałem wszystko na wierzchu). Dodatkowo trzeba poprowadzić rurki pneumatyczne do każdego fotela, zamontować w bagażniku pompkę (jest autonomiczna więc kodowanie nie będzie potrzebne), poprowadzić wiązkę do tej pompki (posiada ona 3 przewody - "+" z tylnego SAMa, "-" z masy auta i dodatkowy przewód idący do przekaźnika w tylnym SAMie który odłącza "+" kiedy ciśnienie w układzie osiągnie żądaną wartość. Ot takie to ceregiele.

Cześć, a masz moze dobry czlowieku schematy jak powinny iść rurki i gdzie powinna byc zamocowana pompka? :)
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: dobrzan w 02 Listopada 2022, 21:38 01s
Mam.. wszystko w dyńce więc mogę Ci opisać gdzie co idzie i ewentualnie zdjęcia zrobić i namalować na nich czerwonymi liniami gdzie co idzie.. generalnie rurki możesz kłaść jak sobie chcesz i jak Ci pasuje. Pompka ma stałe miejsce mocowania, wiazka elektryczna również do woli którędy pójdzie.
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: shimizu w 07 Listopada 2022, 13:28 31s
Mam.. wszystko w dyńce więc mogę Ci opisać gdzie co idzie i ewentualnie zdjęcia zrobić i namalować na nich czerwonymi liniami gdzie co idzie.. generalnie rurki możesz kłaść jak sobie chcesz i jak Ci pasuje. Pompka ma stałe miejsce mocowania, wiazka elektryczna również do woli którędy pójdzie.

Byłbym Ci bardzo wdzięczny, jakbyś mi mógł rozpisać gdzie co powinno być :)
Tytuł: Odp: Zmiana foteli na fotele wielokonturowe
Wiadomość wysłana przez: darpololk w 08 Grudnia 2023, 23:36 47s
Nie wiem czy wątek jest śledzony ale przymiarkę czynię do takiej wymiany i pytanie czy było to przeprowadzone a jeśli tak to czy z sukcesem?