Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Krzysiek2017 dnia 30 Jan 2018
  • Witam, czy ktoś może zmieniał tarcze z perforowanych na pełne i może się podzielić doświadczeniami? Pytam ze względu na cenę, bo jeżeli nie odczuje się różnicy, to po co przepłacać za tarcze perforowane.
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 30 Jan 2018
  • Tarcze nacinane czy wiercone maja zastosowanie przy ostrych i czestych hamowaniach na duzych szybkosciach, jak 170 km/h gdzie tarcze sie mocno nagrzewaja i klocki sie lubia zapiekac. Takie rozwiazanie niestety zmniejsza efektywnosc hamulcow przy normalnych szybkosciach.
    W212 jest pierwszym Mercedes-Benz klasy E ktory ma takowe tarcze i mysle ze decyzja byla podyktowana moda a nie koniecznoscia.
    Jesli pelne tarcze sa osiagalne, Ja bym takie uzyl nie tyle dla zaoszczedzenia pieniedzy, ale dla dluzszej zywotnosci hamulcow i lepszego efektu hamowania przy mniejszych szybkosciach.
  • #3 wysłana przez Krzysiek2017 dnia 30 Jan 2018
  • A czy powiedzmy przy pojedynczym hamowaniu z dużej prędkości do 100 czy 120  w sytuacji, gdy ktoś np. zajedzie drogę na autostradzie, lepsze będą pełne czy perforowane?
  • #4 wysłana przez Kajtek1 dnia 30 Jan 2018
  • Gdyby klocki sie tak latwo zapiekaly, to Mercedes-Benz by uzywal perforowane tarcze 50 lat temu.
    Oczywiscie kazda sytuacja bedzie zalezna od detali takich jak droga hamowania, czy jakosc samych klockow, ale jeszcze raz powtorze- perforowane czy wiercone tarcze maja zastowowanie w extremalnym racingu.
    Nawet Zasada ich nie uzywal ;)
  • #5 wysłana przez W212 dnia 31 Jan 2018
  • A jaka jest różnica w cenie?
  • #6 wysłana przez Krzysiek2017 dnia 31 Jan 2018
  • Koło 200 na komplecie ATE, oczywiscie przód. Myślałem, że większa, ale źle spojrzałem na rozmiar. Ale skoro pełne mają lepiej hamować, to będą pełne tak czy siak. Dzięki za odpowiedzi
  • #7 wysłana przez sewan dnia 31 Jan 2018
  • Dodatkowo do pełnych tarcz można założyć klocki ceramiczne, a do perforowanych nie.
  • #8 wysłana przez W212 dnia 31 Jan 2018
  • @sewan, możesz podać źródło tej informacji?
  • #9 wysłana przez BiBi dnia 31 Jan 2018
  • @sewan, możesz podać źródło tej informacji?

    Wejdź sobie na strone np. ATE czy innego producenta i jest tam napisane :)
  • #10 wysłana przez Kajtek1 dnia 31 Jan 2018
  • To moze byc ATE.
    Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
    Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.
  • #11 wysłana przez Grucha dnia 01 Feb 2018
  • To moze byc ATE.
    Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
    Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.

    Akebono to super klocki. Mam je w swoim Infiniti - rewelka


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • #12 wysłana przez 0okm dnia 25 Apr 2018
  • Polecam zapoznać się z tym materiałem.
  • #13 wysłana przez Bodex dnia 12 May 2018
  • Wiercone tarcze znoszą większe temperatury zanim sie pokrzywią, otworki mają kilka zadań.
    Dla tarcz kompensują/ przecinają siły naprężeń obwodowych szybko nagrzewającego się materiału w trakcie ekstremalnego hebla , gdzie środek jest chłodny, a im bardziej na zewnątrz obwodu tym bardziej gorąco . Dlatego jadąc na autostradę rozsądnie jest mieć tarcze rozgrzane tak by i środek był gorący , wtedy różnica rozszerzania będzie mniejsza i mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy.

    Otworki w procesie hamowania mają zadanie odprowadzanie gazów z pod klocka, też i wody,
    Doświadczyliście w życiu gdy hamulec w pewnym momencie robił sie tępy ? To klocki się paliły, a gazy tworzyły poduszke .
    Coś jak para pod żelazkiem :)

    do tarcz perforowanych dobiera sie klocki o mocniejszych parametrach odpornych na temp. a nie jakieś trw, ate, są to EBC , Havk .
    Ja kupuję zestawy do swoich aut w Krakowie , ceny mają bdb,  sprzedają tez i w alle...

    Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

  • #14 wysłana przez Fazik dnia 09 Aug 2018
  • Witam

    Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
    Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
  • #15 wysłana przez 0okm dnia 09 Aug 2018
  • Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
  • #16 wysłana przez Falkon82 dnia 25 Jan 2019
  • Witam

    Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
    Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
    EBC sklep kraków i pewniejszych hamulcy w aucie nie będzie polecam zestaw yellow staff
  • #17 wysłana przez Grucha dnia 25 Jan 2019
  • Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
    Nie zgodzę się. Założyłem klocki i tarcze akebono do Infiniti FX i skuteczność hamowania jest o niebo lepsza.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu