Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Krzysiek2017 w 30 Stycznia 2018, 19:04 24s
-
Witam, czy ktoś może zmieniał tarcze z perforowanych na pełne i może się podzielić doświadczeniami? Pytam ze względu na cenę, bo jeżeli nie odczuje się różnicy, to po co przepłacać za tarcze perforowane.
-
Tarcze nacinane czy wiercone maja zastosowanie przy ostrych i czestych hamowaniach na duzych szybkosciach, jak 170 km/h gdzie tarcze sie mocno nagrzewaja i klocki sie lubia zapiekac. Takie rozwiazanie niestety zmniejsza efektywnosc hamulcow przy normalnych szybkosciach.
W212 jest pierwszym Mercedes-Benz klasy E ktory ma takowe tarcze i mysle ze decyzja byla podyktowana moda a nie koniecznoscia.
Jesli pelne tarcze sa osiagalne, Ja bym takie uzyl nie tyle dla zaoszczedzenia pieniedzy, ale dla dluzszej zywotnosci hamulcow i lepszego efektu hamowania przy mniejszych szybkosciach.
-
A czy powiedzmy przy pojedynczym hamowaniu z dużej prędkości do 100 czy 120 w sytuacji, gdy ktoś np. zajedzie drogę na autostradzie, lepsze będą pełne czy perforowane?
-
Gdyby klocki sie tak latwo zapiekaly, to Mercedes-Benz by uzywal perforowane tarcze 50 lat temu.
Oczywiscie kazda sytuacja bedzie zalezna od detali takich jak droga hamowania, czy jakosc samych klockow, ale jeszcze raz powtorze- perforowane czy wiercone tarcze maja zastowowanie w extremalnym racingu.
Nawet Zasada ich nie uzywal ;)
-
A jaka jest różnica w cenie?
-
Koło 200 na komplecie ATE, oczywiscie przód. Myślałem, że większa, ale źle spojrzałem na rozmiar. Ale skoro pełne mają lepiej hamować, to będą pełne tak czy siak. Dzięki za odpowiedzi
-
Dodatkowo do pełnych tarcz można założyć klocki ceramiczne, a do perforowanych nie.
-
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?
-
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?
Wejdź sobie na strone np. ATE czy innego producenta i jest tam napisane :)
-
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.
-
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.
Akebono to super klocki. Mam je w swoim Infiniti - rewelka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Polecam zapoznać się z tym materiałem.
-
Wiercone tarcze znoszą większe temperatury zanim sie pokrzywią, otworki mają kilka zadań.
Dla tarcz kompensują/ przecinają siły naprężeń obwodowych szybko nagrzewającego się materiału w trakcie ekstremalnego hebla , gdzie środek jest chłodny, a im bardziej na zewnątrz obwodu tym bardziej gorąco . Dlatego jadąc na autostradę rozsądnie jest mieć tarcze rozgrzane tak by i środek był gorący , wtedy różnica rozszerzania będzie mniejsza i mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy.
Otworki w procesie hamowania mają zadanie odprowadzanie gazów z pod klocka, też i wody,
Doświadczyliście w życiu gdy hamulec w pewnym momencie robił sie tępy ? To klocki się paliły, a gazy tworzyły poduszke .
Coś jak para pod żelazkiem :)
do tarcz perforowanych dobiera sie klocki o mocniejszych parametrach odpornych na temp. a nie jakieś trw, ate, są to EBC , Havk .
Ja kupuję zestawy do swoich aut w Krakowie , ceny mają bdb, sprzedają tez i w alle...
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
Witam
Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
-
Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
-
Witam
Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
EBC sklep kraków i pewniejszych hamulcy w aucie nie będzie polecam zestaw yellow staff
-
Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
Nie zgodzę się. Założyłem klocki i tarcze akebono do Infiniti FX i skuteczność hamowania jest o niebo lepsza.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka