Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Modyfikacje i tuning W212 => Wątek zaczęty przez: Krzysiek2017 w 30 Stycznia 2018, 19:04 24s

Tytuł: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek2017 w 30 Stycznia 2018, 19:04 24s
Witam, czy ktoś może zmieniał tarcze z perforowanych na pełne i może się podzielić doświadczeniami? Pytam ze względu na cenę, bo jeżeli nie odczuje się różnicy, to po co przepłacać za tarcze perforowane.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 30 Stycznia 2018, 19:07 51s
Tarcze nacinane czy wiercone maja zastosowanie przy ostrych i czestych hamowaniach na duzych szybkosciach, jak 170 km/h gdzie tarcze sie mocno nagrzewaja i klocki sie lubia zapiekac. Takie rozwiazanie niestety zmniejsza efektywnosc hamulcow przy normalnych szybkosciach.
W212 jest pierwszym Mercedes-Benz klasy E ktory ma takowe tarcze i mysle ze decyzja byla podyktowana moda a nie koniecznoscia.
Jesli pelne tarcze sa osiagalne, Ja bym takie uzyl nie tyle dla zaoszczedzenia pieniedzy, ale dla dluzszej zywotnosci hamulcow i lepszego efektu hamowania przy mniejszych szybkosciach.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek2017 w 30 Stycznia 2018, 19:27 11s
A czy powiedzmy przy pojedynczym hamowaniu z dużej prędkości do 100 czy 120  w sytuacji, gdy ktoś np. zajedzie drogę na autostradzie, lepsze będą pełne czy perforowane?
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 30 Stycznia 2018, 21:46 15s
Gdyby klocki sie tak latwo zapiekaly, to Mercedes-Benz by uzywal perforowane tarcze 50 lat temu.
Oczywiscie kazda sytuacja bedzie zalezna od detali takich jak droga hamowania, czy jakosc samych klockow, ale jeszcze raz powtorze- perforowane czy wiercone tarcze maja zastowowanie w extremalnym racingu.
Nawet Zasada ich nie uzywal ;)
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: W212 w 31 Stycznia 2018, 08:43 56s
A jaka jest różnica w cenie?
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek2017 w 31 Stycznia 2018, 10:00 27s
Koło 200 na komplecie ATE, oczywiscie przód. Myślałem, że większa, ale źle spojrzałem na rozmiar. Ale skoro pełne mają lepiej hamować, to będą pełne tak czy siak. Dzięki za odpowiedzi
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: sewan w 31 Stycznia 2018, 10:53 37s
Dodatkowo do pełnych tarcz można założyć klocki ceramiczne, a do perforowanych nie.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: W212 w 31 Stycznia 2018, 15:32 29s
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: BiBi w 31 Stycznia 2018, 15:55 37s
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?

Wejdź sobie na strone np. ATE czy innego producenta i jest tam napisane :)
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 31 Stycznia 2018, 19:22 49s
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Grucha w 01 Lutego 2018, 19:09 46s
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.

Akebono to super klocki. Mam je w swoim Infiniti - rewelka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 25 Kwietnia 2018, 11:07 39s
Polecam zapoznać się z tym materiałem.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Bodex w 12 Maja 2018, 09:33 07s
Wiercone tarcze znoszą większe temperatury zanim sie pokrzywią, otworki mają kilka zadań.
Dla tarcz kompensują/ przecinają siły naprężeń obwodowych szybko nagrzewającego się materiału w trakcie ekstremalnego hebla , gdzie środek jest chłodny, a im bardziej na zewnątrz obwodu tym bardziej gorąco . Dlatego jadąc na autostradę rozsądnie jest mieć tarcze rozgrzane tak by i środek był gorący , wtedy różnica rozszerzania będzie mniejsza i mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy.

Otworki w procesie hamowania mają zadanie odprowadzanie gazów z pod klocka, też i wody,
Doświadczyliście w życiu gdy hamulec w pewnym momencie robił sie tępy ? To klocki się paliły, a gazy tworzyły poduszke .
Coś jak para pod żelazkiem :)

do tarcz perforowanych dobiera sie klocki o mocniejszych parametrach odpornych na temp. a nie jakieś trw, ate, są to EBC , Havk .
Ja kupuję zestawy do swoich aut w Krakowie , ceny mają bdb,  sprzedają tez i w alle...

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Fazik w 09 Sierpnia 2018, 11:54 53s
Witam

Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 09 Sierpnia 2018, 12:40 10s
Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Falkon82 w 25 Stycznia 2019, 22:50 45s
Witam

Dodano: 09 Sierpnia 2018, 11:57 32s
Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam
EBC sklep kraków i pewniejszych hamulcy w aucie nie będzie polecam zestaw yellow staff
Tytuł: Odp: Zmiana na tarcze pełne
Wiadomość wysłana przez: Grucha w 25 Stycznia 2019, 22:54 23s
Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.
Nie zgodzę się. Założyłem klocki i tarcze akebono do Infiniti FX i skuteczność hamowania jest o niebo lepsza.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka