Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Zmiana na tarcze pełne  (Przeczytany 2158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek2017

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 Bluetec
Zmiana na tarcze pełne
« dnia: 30 Styczeń 2018, 19:04 24s »
Witam, czy ktoś może zmieniał tarcze z perforowanych na pełne i może się podzielić doświadczeniami? Pytam ze względu na cenę, bo jeżeli nie odczuje się różnicy, to po co przepłacać za tarcze perforowane.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Styczeń 2018, 19:07 51s »
Tarcze nacinane czy wiercone maja zastosowanie przy ostrych i czestych hamowaniach na duzych szybkosciach, jak 170 km/h gdzie tarcze sie mocno nagrzewaja i klocki sie lubia zapiekac. Takie rozwiazanie niestety zmniejsza efektywnosc hamulcow przy normalnych szybkosciach.
W212 jest pierwszym Mercedes-Benz klasy E ktory ma takowe tarcze i mysle ze decyzja byla podyktowana moda a nie koniecznoscia.
Jesli pelne tarcze sa osiagalne, Ja bym takie uzyl nie tyle dla zaoszczedzenia pieniedzy, ale dla dluzszej zywotnosci hamulcow i lepszego efektu hamowania przy mniejszych szybkosciach.

Offline Krzysiek2017

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 Bluetec
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Styczeń 2018, 19:27 11s »
A czy powiedzmy przy pojedynczym hamowaniu z dużej prędkości do 100 czy 120  w sytuacji, gdy ktoś np. zajedzie drogę na autostradzie, lepsze będą pełne czy perforowane?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Styczeń 2018, 21:46 15s »
Gdyby klocki sie tak latwo zapiekaly, to Mercedes-Benz by uzywal perforowane tarcze 50 lat temu.
Oczywiscie kazda sytuacja bedzie zalezna od detali takich jak droga hamowania, czy jakosc samych klockow, ale jeszcze raz powtorze- perforowane czy wiercone tarcze maja zastowowanie w extremalnym racingu.
Nawet Zasada ich nie uzywal ;)

Offline W212

  • Administrator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 479
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Styczeń 2018, 08:43 56s »
A jaka jest różnica w cenie?

Offline Krzysiek2017

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 350 Bluetec
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Styczeń 2018, 10:00 27s »
Koło 200 na komplecie ATE, oczywiscie przód. Myślałem, że większa, ale źle spojrzałem na rozmiar. Ale skoro pełne mają lepiej hamować, to będą pełne tak czy siak. Dzięki za odpowiedzi

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Styczeń 2018, 10:53 37s »
Dodatkowo do pełnych tarcz można założyć klocki ceramiczne, a do perforowanych nie.

Offline W212

  • Administrator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 479
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Styczeń 2018, 15:32 29s »
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?

Offline BiBi

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Styczeń 2018, 15:55 37s »
@sewan, możesz podać źródło tej informacji?

Wejdź sobie na strone np. ATE czy innego producenta i jest tam napisane :)

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 644
  • Pomógł +8/-87
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Styczeń 2018, 19:22 49s »
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.
« Ostatnia zmiana: 31 Styczeń 2018, 19:27 52s wysłana przez Kajtek1 »

Offline Grucha

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122721A215842
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, E550 388 KM, RWD
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Luty 2018, 19:09 46s »
To moze byc ATE.
Ja od wielu lat zakladam do mesiow tylko ceramiczne klocki Akebono i namierzam sie na to samo do W212.
Akebono nie podaje zadnych restrykcji do perforowanych tarcz.

Akebono to super klocki. Mam je w swoim Infiniti - rewelka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł +6/-5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Kwiecień 2018, 11:07 39s »
Polecam zapoznać się z tym materiałem.

Offline Bodex

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021A136919
    • Zobacz profil
  • Samochód: E300 cdi
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Maj 2018, 09:33 07s »
Wiercone tarcze znoszą większe temperatury zanim sie pokrzywią, otworki mają kilka zadań.
Dla tarcz kompensują/ przecinają siły naprężeń obwodowych szybko nagrzewającego się materiału w trakcie ekstremalnego hebla , gdzie środek jest chłodny, a im bardziej na zewnątrz obwodu tym bardziej gorąco . Dlatego jadąc na autostradę rozsądnie jest mieć tarcze rozgrzane tak by i środek był gorący , wtedy różnica rozszerzania będzie mniejsza i mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy.

Otworki w procesie hamowania mają zadanie odprowadzanie gazów z pod klocka, też i wody,
Doświadczyliście w życiu gdy hamulec w pewnym momencie robił sie tępy ? To klocki się paliły, a gazy tworzyły poduszke .
Coś jak para pod żelazkiem :)

do tarcz perforowanych dobiera sie klocki o mocniejszych parametrach odpornych na temp. a nie jakieś trw, ate, są to EBC , Havk .
Ja kupuję zestawy do swoich aut w Krakowie , ceny mają bdb,  sprzedają tez i w alle...

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Offline Fazik

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250 CDI
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Sierpień 2018, 11:54 53s »
Witam

Dodano: 09 Sierpień 2018, 11:57 32s
Witam ja założyłem tarcze pełne Zimmermann oraz klocki ATE ceramiczne. Klocki faktycznie nie pylą, ale jeśli chodzi o skuteczność hamowania to według mnie zwykłe klocki Zimmermanna są lepsze. Pozdrawiam

Offline 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Pomógł +6/-5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Zmiana na tarcze pełne
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Sierpień 2018, 12:40 10s »
Generalnie klocki ceramiczne to największy badziew jaki wymyślili... Myślę że bezpieczeństwo i skuteczność hamowania są ważniejsze niż czyste felgi.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!