Autor Wątek: Listwy pod relingami  (Przeczytany 4221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Listwy pod relingami
« dnia: 02 Maja 2016, 19:00 48s »
Witam ponownie.
Mam wersję kombi z opcją dachu panoramicznego. Pod relingami dachowymi są takie listwy w kolorze nadwozia lecące wzdłuż panoramy i przez cały dach. I tu pada pytanie, czy może ktoś się orientuje czy te listwy są plastikowe czy aluminiowe lub z innego metalu? Proszę bardzo o odpowiedź, bo to dla mnie niezwykle ważne...

Dodano: 05 Maja 2016, 15:36 24s
Nikt nie ma pojęcia? Nie ukrywam, że nie do końca wiem jak to sprawdzić. Na pewno nie jest to zwykła blacha, bo magnes nie przyciąga (tylko to mi do głowy przyszło). Na oko (pukanie i osłuchiwanie) pasuje mi to na plastik, ale mam tam odprysk po kamieniu i tuż nad nim pęcherzyk... Na plastiku by się coś takiego pojawiło? Bo jeśli to jakiś metal to wypadałoby się tym zająć, a nie czekać aż mi wszystko na wylot zardzewieje...
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2016, 15:36 24s wysłana przez mers212 »

Forum Mercedes E-Klasa

Listwy pod relingami
« dnia: 02 Maja 2016, 19:00 48s »

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Listwy pod relingami
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maja 2016, 00:45 44s »
Jeśli magnes nie przyciąga to nie zardzewieje. Jeśli masz odprysk po kamieniu i jest to polakierowane to najprościej będzie po kolorze, miedź ma barwę pomarańczowo-żółtą a aluminium srebrną. Tworzące się na powierzchniach metali tlenki mają kolory zielonkawy (miedź) i matowo biały (alu).
miedź jest ponadto twardsza od aluminium, trudniej będzie np zgiąć płaskownik (drut) miedziany niż taki sam aluminiowy.
W przypadku elementów elektrycznych często spotyka się miedź pobielaną, czyli pokrytą cienką warstwą cyny, która uodparnia ją na działanie czynników atmosferycznych (utlenianie).

Aby mieć 100% pewność z czego to jest zrobione - demontaż i jazda z tym na spektrometr - no ale bez przesady. Nie możesz podjechać do ASO i zapytać? Odszukaj numer części i sprawdź samodzielnie w EPC lub WIS - nie jestem pewien czy tam będzie taka informacja.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Listwy pod relingami
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maja 2016, 09:31 45s »
Listwy są plastikowe na 100%

Offline mers212

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł +4/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4MATIC
Odp: Listwy pod relingami
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Maja 2016, 18:24 55s »
Kolego W212 szczerze powiem, że z emocji nawet nie pomyślałem o podjechaniu do aso. Nie pomyślałem o najbardziej oczywistej opcji :)

Kolego Sewan wielkie dzięki :)  sąsiad ma w210, a wiadomo jak ten model lub gnic, i jak tylko zobaczyłem ten pęcherzyk, to z miejsca stanął mi przed oczami ten felerny w210 (pod względem blach, o reszcie się nie wypowiadam bo nie znam samochodu). Jeszcze raz dzięki za uspokojenie ;)

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Listwy pod relingami
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maja 2016, 22:09 14s »
Miałem W210 (bezwypadkowe) i nic w nim nie rdzewiało - nawet od spodu wyglądał ładnie po 12 latach - więc ja na rdzę w okularniku nigdy nie narzekałem :)  miło wspominam to auto.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Listwy pod relingami
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maja 2016, 22:09 14s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock