Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Nadwozie i karoseria => Wątek zaczęty przez: labik w 30 Marca 2017, 14:14 52s

Tytuł: Miejsce montażu emblematu Blueefficiency
Wiadomość wysłana przez: labik w 30 Marca 2017, 14:14 52s
Cz ktoś może podesłać zdjęcie gdzie na przednim błotniku ma być naklejony napis blueefficiency - Najlepiej z wymiarami
Tytuł: Odp: Miejsce montażu emblematu Blueefficiency
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 31 Marca 2017, 20:12 14s
U mnie zamontowane jest tak <zdjęcie>.
Dzisiaj będe w garażu przy samochodzie to dokładnie z linijką pozycje znaczka zmierzę i tutaj opisze lub wstawie zdjęcie z miarką.

Edit:
Jak obiecałem tak zmierzyłem.
6 cm poniżej linii na błotniku (poziomego wygięcia profilu)
7 cm od końca znaczka do linii drzwi (początek szczeliny)
29.0-29.5 cm nad srebrną listwą jeśli masz model z takowymi "ozdobami" :)

Mam nadzieję, że pomogłem wystarczająco.
Tytuł: Odp: Miejsce montażu emblematu Blueefficiency
Wiadomość wysłana przez: labik w 01 Kwietnia 2017, 22:30 44s
OK. Będę kleił. Gdyby coś o jeszcze dopytam. A tak na razie wielkie DZIĘKUJE
Tytuł: Odp: Miejsce montażu emblematu Blueefficiency
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 04 Listopada 2018, 00:52 41s
Witam, również dołączam instrukcję i wskazówki odnośnie klejenia emblematu Blueefficiency. Zaznaczam że błotnik z którego brałem wymiar był na 100% z oryginalnym lakierem a emblemat był fabrycznie zamontowany i demontowany po raz pierwszy. Gwoli doprecyzowania szczegółów samochód pochodził z przełomu 2011 i 2012 roku a wymiary były mierzone suwmiarką (na zdjęciu podane w cm a nie mm).
Nauczony przez starej daty fachowców przy "ściąganiu" wymiaru i późniejszym montażu zawsze pomagam sobie papierową taśmą lakierniczą (nie pozostawia śladów, można na niej pisać i odpowiednio ją ustawiać). 
Zacząłem od naklejenia taśmy na górze wzdłuż i pośrodku załamania na błotniku (to chyba najistotniejszy etap), dalej wyklejam według potrzeb i na samym końcu przyklejam emblemat.
Stary emblemat zawsze czyszczę z taśmy dwustronnej, zmywam resztki kleju przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej lub nitro (zależy ile kleju zostało). Następnie naklejam taśmę dwustronną na emblemat i obcinam nożykiem według kształtu (taśma piankowa uniwersalna lub szary 3M, chodzi o to aby miała około 1mm grubości). Powierzchnię lakieru pod emblemat odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną. Dla lepszej przyczepności można zarówno emblemat z taśmą jak i powierzchnię na którą kleimy podgrzać suszarką lub opalarką. Przy zastosowaniu powyższych rad zarówno umiejscowienie emblematu jak i trwałość pracy w niczym nie będzie odbiegała od fabrycznej roboty. Pozdrawiam