Autor Wątek: Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi  (Przeczytany 6063 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ibanezanizer

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI BlueTec 4Matic
Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi
« dnia: 06 Sierpnia 2017, 11:01 57s »
Witam,
Ostatnio przyglądałem się swojemu Mercedes-Benz w212 FL (2013) i zastanawiam się czy można jakoś zweryfikować poprawność spasowania poszczególnych elementów, np. maski względem przednich nadkoli czy zderzaka, a także wielkości szczelin. Wiem, że mój samochód miał w przeszłości małe spotkanie z dzikiem i został naprawiony w serwisie Mercedes-Benz, jednak po dokładnych oględzinach dostrzegam milimetrowe różnice w pasowaniu, generalnie widzi to tylko moje oko, ale trochę mnie to wkurza. Chodzi mi o to czy są gdzieś jakieś tabele szerokości szczelin (przy okazji grubości lakieru poszczególnych elementów). Chciałbym to sobie wyregulować po swojemu, może ktoś ma już w tym jakieś doświadczenie albo dobrego fachowca?
Pozdrawiam

Forum Mercedes E-Klasa

Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi
« dnia: 06 Sierpnia 2017, 11:01 57s »

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Sierpnia 2017, 16:52 24s »
To chyba standartowy problem po naprawach w ASO.Ja miałem ten sam problem mimo że koszt naprawy wyniósł 8500zł(najwyższe stawki w Polsce),a naprawiano obtarcie prawej strony zderzaka i minimalne starcie lakieru na zydze błotnika ,przetarcie 5 mm.Ponieważ kupiłem auto z malowanym przodem :maska, błotniki i zderzak,poprosiłem przy okazji o przemalowanie ich żeby było już profesjonalnie zrobione .Otrzymałem auto ze szczelinami ,w jednym miejscu prawie na styk w drugim końcu można wepchnąć palec.Zareklamowałem ,poprawka trwała 5 dni,tak ustawiano oszparowanie 5 dni ,co ciekawe było trochę lepiej ale nie zamykała się maska .Poprawiano znowu a i tak sam musiałem to poprawiać bo mimo drogich zestawów do ustawiania ci fachowcy nie byli w stanie tego zrobić.Nie mam dostępu teraz do WIS ,tam jest tabelka o tolerancjach pasowań elementów więc może ktoś na forum zajrzy do WISa i poda koledze te wymiary .Z tego co pamiętam, między błotnikiem a maską to ok. 4,5 mm ,między maską a słupkiem to ponad 6mm.Lampy i maska to ok 3,5.Maskę można podregulować "zbijakami gumowymi"które znajdują się po rogach pasa przedniego,tam jest pod gumą nakrętka do regulacji ,drugi koniec to na zawiasie są miejca na których opiera się maska po zamknięciu.Robiłem to 2 lata temu dlatego nie wszystko zapamiętałem.Przymiar to kawałem plastiku i suwmiarka .

Offline piotrasta

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 114
  • Pomógł +0/-1
    • WDD2120051A264300
    • Zobacz profil

Offline ibanezanizer

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 CDI BlueTec 4Matic
Odp: Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2017, 09:54 07s »
Dziękuję za pomoc,

podesłany PDF obrazuje szczeliny na przykładzie w212 przedliftowego (za wyjątkiem ostatniego obrazka - wiadomo inne reflektory). Rozumiem, że szczeliny między drzwiami, błotnikami, itd., w modelach przed- i po- liftingowych są takie same.
Dzięki

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Spasowanie elementów i szerokość szczelin pomiędzy nimi
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2017, 09:54 07s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock