Autor Wątek: E250CGI - dużo modyfikacji  (Przeczytany 7673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
E250CGI - dużo modyfikacji
« dnia: 26 Września 2023, 17:22 49s »
Witam wszystkich, chciałbym przedstawić swoje auto, które kupiłem w sierpniu 2020 roku z przebiegiem 170874km.
W212 E250 CGI, 2009 rok.
Auto wyjechało z dosyć podstawowym wyposażeniem.
W aucie zmieniłem sporo rzeczy i planuje dalej zmieniać.
Postaram się zamieszczać tutaj postęp wszystkich prac i modyfikacji.
Jeśli ktoś jest zainteresowany numerami części, linkami, zdjęciami - posiadam wszystko.

Auto ma obecnie przejechane 272812km.

Lista wyposażenia podstawowego:
General Data
Model E 250 CGI BlueEFFICIENCY
Engine 271860 30 004476
Transmission 722618 07 872494
Order Number 0 9 206 06705
Order Location ERFURT BRANCH
Production Number 8104257
Interior LEATHER - BLACK/ANTHRACITE (201A)
Paint 1 BLACK (040U)
Release Date 2009-09-29
Delivery Date 2009-10-23
Code Description
040U BLACK
061 STEUERCODE FUER KRAFTSTOFFPUMPE
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
198
1P1 CONTROL CODE MARKETING
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
255B Mercedes-Benz MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
3R3 COMPL. WINTER WHEEL - 16" LT-ALLOY 9-SPOKE DESIGN
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
580 AIR CONDITIONER
651 MOUNTED WINTER WHEELS
734 TRIM PIECES - WOOD EUCALYPTUS
800 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A12 AIR INJECTION
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A34 TORSIONAL DAMPER VARIANT
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G618 TRANSMISSION CODE VERSION 18
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J54 JOINT FLANGE VARIANT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
P09 SUN PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R13 16" LIGHT ALLOY WHEEL 9-SPOKE DESIGN W/ WIDE TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT


Lista moich modyfikacji:
- felgi 18x8 MAM RS3,
- oświetlenie zewnętrzne LED (światła mijania, drogowe, dzienne, przeciwmgielne),
- usunięcie emblematów z klapy bagażnika,
- usunięcie znaczków BlueEFFICIENCY z błotników,
- wymiana lamp z tyłu na lampy z kierunkowskazami LED (przedlift) - konieczne było przeprogramowanie,
- wymiana listew bocznych chromowanych na oryginalne czarne AMG,
- oryginalna kamera cofania,
- podsufitka czarna,
- lusterko fotochromatyczne,
- usunięty tłumik szmerów turbo - założona przejściówka Tornado Tuning Solutions,
- zawór blow off GFB T9458,
- uchwyt na napoje - A2046802391,
- oświetlenie wnętrza LED,
- oryginalne lampki na nogi z przodu LED,
- czarny grill 55tech Motors,
- czarne gwiazdy mercedesa przód i tył (A2218800086 - przód),
- przyciemnione szyby z tyłu - folia 97%,
- dedykowany większy intercooler Tornado Tuning Solutions,
- silikonowe rury turbo Tornado Tuning Solutions,
- filtr powietrza K&N 33-2965,
- dystanse DYSTOM 20mm na tył,
- czarna folia na chromowaną listwę klapy bagażnika,
- oryginalne schowki foteli przednich - A2128100304, A2128100404,
- dedykowany aluminiowy dolot,
- customowy układ wydechowy 3 cale, downpipe 3 cale z katalizatorem 200 cpsi z oryginalnym rogałęzieniem z wersji 3.0 cdi z tłumikami przelotowymi (rezonator i strumiennica usunięte)
- tylny dyfuzor A2128840108,
- wymiana niektórych gumowych rurek na silikonowe

Lista planowanych modyfikacji:
- kodowanie AMG menu,
- wyłączenie sondy lambda za katalizatorem - po zmianie wydechu wyrzuca błąd sondy,
- budowa customowego układu dolotowego (do momentu filtra powietrza),
- zawieszenie Bilstein B12 Pro Kit,
- zegar ciśnienia doładowania Auto Gauge,
- GFB Atomic Boost controller,
- hybrydowe turbo,
- strojenie silnika,
- (ciągle się zastanawiam) przedni zderzak z wersji stylistycznej AMG

Lista dotychczasowych napraw:
- zrobiony rozrząd u Pardiego przy przebiegu 241558km,
- wymieniony przewód skrzyni przy przebiegu 241558km (przeciekał),
- wymieniona uszczelka turbiny przy przebiegu 241558km,
- wymiana wózka tylnego przy przebiegu około 233000km (zardzewiały, popękał),
- wymiana pękniętej gumowej rurki odpowietrzenia na silikonową Tornado Tuning Solutions przy przebiegu około 231000km

Serwis:
- olej silnikowy MB229.5 A3/B4 wymieniam co 9 tysięcy kilometrów - Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGHT z filtrem Mann HU514Y plus Ceratec co trzecią wymianę oleju, ostatnio zmieniłem na Motul 8100 X-cess 5w40,
- olej skrzyni wymieniam co 50 tysięcy kilometrów - Ravenol,
- filtr kabinowy Mann FP29005 co 30 tysięcy kilometrów,
- filtr powietrza myję co rok

Forum Mercedes E-Klasa

E250CGI - dużo modyfikacji
« dnia: 26 Września 2023, 17:22 49s »

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Września 2023, 22:15 01s »
Dolot aluminiowy

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Września 2023, 22:22 27s »
Układ wydechowy:
- downpipe 3 cale z katalizatorem 200cpsi
- 3 cale na 2x2.25 cale
- 2x tłumik przelotowy
- dyfuzor sportowy A2128840108

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Września 2023, 08:13 58s »
Ładnie! Brakowało takich projektów na forum. :)

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Października 2023, 23:35 52s »
Zawór blow off GFB T9458 zamontowany w miejscu oryginalnego zaworu przy turbinie.

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Października 2023, 09:46 20s »
Aluminiowy dolot plus silikonowe rury. Mam plany na budowę customowych rur turbo z aluminium.
Komora silnika wymaga solidnego mycia, auto po sezonie wakacyjnym jest całe zakurzone.

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopada 2023, 14:48 15s »
Jestem po wstępnych rozmowach z ludźmi, którzy mocno modyfikują jednostki m271 evo i doszliśmy do takich wniosków, że przed wstawieniem hybrydowego turbo zalecane będzie:
- czyszczenie wtryskiwaczy,
- czyszczenie przepustnicy,
- wymiana wejścia przepustnicy na aluminiową, która oryginalnie jest plastikowa (niestety tutaj może być problem z dostępnością),
- wymiana na nową pompy paliwa (tej w zbiorniku),
- sprawdzenie stanu pompy paliwa wysokiego ciśnienia (też ze względu na przebieg),
- sprawdzenie i ewentualna wymiana popychaczy zaworowych,
- usunięcie najmniejszych wycieków oleju (tutaj słabym punktem jest podstawa filtra oleju - wymiana),
- wymiana pozostałych rur gumowych na silikony (te do i z intercoolera mam już wymienione, chodzi o wszystkie pozostałe ze względu na możliwe mikropęknięcia i łapanie lewego powietrza),
- zmiana paliwa na 98 z 95 (tutaj zastanawiam się nad użyciem paliwa 95 + dodatek Millers Oils Petrol Power ECOMAX).
W zdrowej jednostce z moimi modyfikacjami (układ dolotowy, wydechowy) przewiduje się wzrost mocy do granic 270-280 koni mechanicznych z bezpiecznym softem.
Turbo planuję wstawić z tylko tuningowaną stroną zimną.
Dorzucam zdjęcia turbiny hybrydowej, która ma zmienioną stronę zimną i ciepła i inną gruszkę jednak jej cena jest dosyć zaporowa, ponieważ wynosi 1500 dolarów bez kosztów wysyłki i cła.

Czy ktoś z Was jest już po takim zabiegu wymiany turbo na hybrydowe? Możecie podzielić się tym jaki serwis zrobiliście u siebie przed wymianą?

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Grudnia 2023, 10:45 31s »
Przy przebiegu 277546km moje auto spotkał duży serwis.
Lista napraw:
- wymieniona podstawa filtra oleju (wyciek),
- wymieniona uszczelka pokrywy zaworów,
- wymieniona uszczelka oleju do turbo,
- wymieniony łącznik wału,
- wymieniony termostat (zepsuty),
- wymieniona chłodnica płynu (pęknięta z dołu),
- wymienione całe orurowanie płynu chłodniczego (końcówki były utlenione, a guma sparciała),
- wymienione wszystkie rolki na bloku silnika (zużyte),
- wymieniony pierścień ABS na lewym tylnym kole (tutaj zaczęły się dziać cuda, auto samo hamowało, skrzynia oszalała, trzymała biegi, zrzucała losowo, autem nie dało się normalnie jechać),
- cały blok silnika razem z plastikowymi osłonami pod autem został umyty.

Auto po naprawie ma mniejsze spalanie.
Pewnie ze względu na mniejsze opory na rolkach.
Przy spokojnej jeździe na drogach ekspresowych przy 120km/h na odcinku 303km spalanie wynosi teraz 7.5L, a tydzień przed naprawą w takich samych warunkach 9.2L.

Offline dom31

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI Classic
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Stycznia 2024, 12:55 09s »
Oryginalne felgi z oponami zimowymi 205/55R16 wróciły na samochód.
Opony Continental WinterContact Ts 860 radzą sobie bardzo dobrze na śniegu mimu tylnego napędu. Mogę szczerzę polecić te opony na sezon zimowy.
Spalanie zauważalnie spadło, ponieważ na oponach wielosezonowych Kleber Quadraxer 2 225/45R18 felgi 8jx18 wynosiło pomiędzy 7.5L, a 9.5L w trasie, a teraz wynosi około 6.5L, a 7.3L.
Z tablicy producenta wynika jednak, że prawidłowe rozmiary opon na felgę 7.5jx16 powinny wynosić 205/60r16 lub 225/55r16.
Ja jednak kupiłem auto już z takimi oponami i jeżdżę na nich ostatni sezon.

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2024, 08:41 49s »
Niby różnica niewielka, ale widać że koła za małe. ;)  Na przyszły sezon zmiana.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2024, 08:41 49s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock