Mercedes W212 - Forum techniczne > Nasze Mercedesy W212

E250CGI - dużo modyfikacji

<< < (2/3) > >>

dom31:
Aluminiowy dolot plus silikonowe rury. Mam plany na budowę customowych rur turbo z aluminium.
Komora silnika wymaga solidnego mycia, auto po sezonie wakacyjnym jest całe zakurzone.

dom31:
Jestem po wstępnych rozmowach z ludźmi, którzy mocno modyfikują jednostki m271 evo i doszliśmy do takich wniosków, że przed wstawieniem hybrydowego turbo zalecane będzie:
- czyszczenie wtryskiwaczy,
- czyszczenie przepustnicy,
- wymiana wejścia przepustnicy na aluminiową, która oryginalnie jest plastikowa (niestety tutaj może być problem z dostępnością),
- wymiana na nową pompy paliwa (tej w zbiorniku),
- sprawdzenie stanu pompy paliwa wysokiego ciśnienia (też ze względu na przebieg),
- sprawdzenie i ewentualna wymiana popychaczy zaworowych,
- usunięcie najmniejszych wycieków oleju (tutaj słabym punktem jest podstawa filtra oleju - wymiana),
- wymiana pozostałych rur gumowych na silikony (te do i z intercoolera mam już wymienione, chodzi o wszystkie pozostałe ze względu na możliwe mikropęknięcia i łapanie lewego powietrza),
- zmiana paliwa na 98 z 95 (tutaj zastanawiam się nad użyciem paliwa 95 + dodatek Millers Oils Petrol Power ECOMAX).
W zdrowej jednostce z moimi modyfikacjami (układ dolotowy, wydechowy) przewiduje się wzrost mocy do granic 270-280 koni mechanicznych z bezpiecznym softem.
Turbo planuję wstawić z tylko tuningowaną stroną zimną.
Dorzucam zdjęcia turbiny hybrydowej, która ma zmienioną stronę zimną i ciepła i inną gruszkę jednak jej cena jest dosyć zaporowa, ponieważ wynosi 1500 dolarów bez kosztów wysyłki i cła.

Czy ktoś z Was jest już po takim zabiegu wymiany turbo na hybrydowe? Możecie podzielić się tym jaki serwis zrobiliście u siebie przed wymianą?

dom31:
Przy przebiegu 277546km moje auto spotkał duży serwis.
Lista napraw:
- wymieniona podstawa filtra oleju (wyciek),
- wymieniona uszczelka pokrywy zaworów,
- wymieniona uszczelka oleju do turbo,
- wymieniony łącznik wału,
- wymieniony termostat (zepsuty),
- wymieniona chłodnica płynu (pęknięta z dołu),
- wymienione całe orurowanie płynu chłodniczego (końcówki były utlenione, a guma sparciała),
- wymienione wszystkie rolki na bloku silnika (zużyte),
- wymieniony pierścień ABS na lewym tylnym kole (tutaj zaczęły się dziać cuda, auto samo hamowało, skrzynia oszalała, trzymała biegi, zrzucała losowo, autem nie dało się normalnie jechać),
- cały blok silnika razem z plastikowymi osłonami pod autem został umyty.

Auto po naprawie ma mniejsze spalanie.
Pewnie ze względu na mniejsze opory na rolkach.
Przy spokojnej jeździe na drogach ekspresowych przy 120km/h na odcinku 303km spalanie wynosi teraz 7.5L, a tydzień przed naprawą w takich samych warunkach 9.2L.

dom31:
Oryginalne felgi z oponami zimowymi 205/55R16 wróciły na samochód.
Opony Continental WinterContact Ts 860 radzą sobie bardzo dobrze na śniegu mimu tylnego napędu. Mogę szczerzę polecić te opony na sezon zimowy.
Spalanie zauważalnie spadło, ponieważ na oponach wielosezonowych Kleber Quadraxer 2 225/45R18 felgi 8jx18 wynosiło pomiędzy 7.5L, a 9.5L w trasie, a teraz wynosi około 6.5L, a 7.3L.
Z tablicy producenta wynika jednak, że prawidłowe rozmiary opon na felgę 7.5jx16 powinny wynosić 205/60r16 lub 225/55r16.
Ja jednak kupiłem auto już z takimi oponami i jeżdżę na nich ostatni sezon.

0okm:
Niby różnica niewielka, ale widać że koła za małe. ;) Na przyszły sezon zmiana.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej