Autor Wątek: Mercedes W212 - gama silnikowa  (Przeczytany 20702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Mercedes W212 - gama silnikowa
« dnia: 03 Maja 2021, 19:00 11s »
Aby uczynić zadość oczekiwaniom klientów, Mercedes opracował do modelu w212 gamę silnikową tak dużą, że trudno ją objąć umysłem. I co z tego, że w ogłoszeniu mamy napisane E 200, E 300 albo E 220 CDI, skoro może to oznaczać zupełnie co innego w zależności od rocznika i paru innych czynników? Podjąłem więc próbę jakiegoś usystematyzowania tego bałaganu. Oto gama silników W212 podana w najprostszy sposób, jaki udało mi się wymyślić.

Silniki benzynowe, 4-cylindrowe
Silniki 4-cylindrowe z zapłonem iskrowym w W212 pochodzą z dwóch rodzin. Starsza to M271, nowsza – M274. Mogą mieć pojemność 1,6 l, 1,8 l albo 2,0 l. Wszystkie mają turbodoładowanie oprócz jednej odmiany, która ma kompresor mechaniczny. I teraz:

E 180: rodzina M274, pojemność 1,6 l, moc 156 KM. Nietypowa odmiana oszczędnościowa spotykana tylko na rynkach południowych. Oferowana w latach 2013-2016.

E 200 NGT: występują dwie sub-odmiany. Obie dostosowane do napędzania sprężonym gazem ziemnym.

2011-2013 – silnik M271 z wielopunktowym wtryskiem paliwa, 1.8 kompresor, 163 KM
2013-2016 – silnik M274 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 2.0 turbo, 156 KM
E 200 BlueEFFICIENCY: jak powyżej

2009-2013 – M271, 1.8 turbo 184 KM. Wtrysk bezpośredni.
2013-2016 – M274, 2.0 turbo, 184 KM i też wtrysk bezpośredni. Warto zwrócić uwagę, że w ramach liftingu powiększono pojemność skokową. Moment obrotowy nie zmienił się ani o jeden niutek, ale wprowadzono zasadniczą zmianę w postaci seryjnego automatu siedmiobiegowego zamiast pięciobiegowego.
E 250 BlueEFFICIENCY: dokładnie tak samo, tylko moce wyższe. Czyli w latach 2009-2013 – 1.8 turbo 204 KM, 2013-2016 – 2.0 turbo 211 KM. Również tu w przypadku nowszego i większego silnika automat siedmiobiegowy był standardem bez dopłaty.

To była ta prosta część. Zasadniczo wystarczy pamiętać, że przedlift 1.8 M271, polift 2.0 M274 i będzie okej.

Mercedes W212 silniki
E 250 – wtrysk bezpośredni
Silniki benzynowe, 6-cylindrowe
Prosto jest o tyle, że wszystkie mają układ V6. Tu też stosowano dwie rodziny: starszą M272 i nowszą M276, przy czym M276 wprowadzono w 2011 r., a nie przy okazji liftingu. Spróbujmy prześledzić po kolei.

E 300: występują dwa rodzaje silników z tym oznaczeniem.

2009-2011: w tych latach (do wakacji 2011 r.) E 300 oznacza wariant trzylitrowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Moc 231 KM, rodzina M272. Uwaga na kłopoty z rozrządem. Uwaga: po 2011 r. ten silnik został wzmocniony do 245 KM i pozostał w produkcji na rynki pozaeuropejskie. Europejczycy otrzymali zaś…
2011-2014: …nowy silnik M276 3.5 V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc 252 KM. Skrzynia automatyczna w standardzie. Opcjonalnie napęd na 4 koła, czego wcześniej nie było.
To była ta łatwa część…

E 350: to teraz uważajcie.

Jeśli masz E 350 CGI z lat 2009-2011, to masz starą serię M272 z pojemnością 3,5 l, ALE wzbogaconą o bezpośredni wtrysk paliwa i moc 292 KM. ALE!!! Jeśli masz E 350 4MATIC z tych samych lat, to pod maską masz 3,5-litrowy wariant M272 z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocą 272 KM. Zatem w zależności od rodzaju napędu różni się rodzaj silnika.

Jeśli masz E 350 z lat 2011-2014, to masz 3,5 litra z serii M276, bezpośredni wtrysk paliwa i moc 306 KM, niezależnie od rodzaju napędu 2WD/4WD.

E 400: oznaczenie nie odnosi się nijak do pojemności! E 400 w klasie E oznacza podwójne doładowanie (biturbo) w odróżnieniu od reszty V-szóstek, które były wolnossące. I teraz:

E 400 z lat 2013-2014 to 3.0 biturbo 333 KM
E 400 z lat 2014-2016 to 3.5 biturbo, też 333 KM. Oba silniki pochodzą z serii M276, różnią się tylko pojemnością. Są niemal identyczne.
Gamę V-szóstek kończy E 400 Hybrid – wersja wolnossąca, ale z silnikiem elektrycznym. Benzynowy 3.5 V6 łączy się tu z „prądem” o mocy 27 KM. Ma bezpośredni wtrysk paliwa, nie ma 4WD.

Mercedes W212 silniki
E 350 – wtrysk bezpośredni
Silniki benzynowe, 8-cylindrowe
W212 miał silniki V8 z czterech różnych rodzin o czterech różnych pojemnościach skokowych, z czego dwie są wolnossące a dwie biturbo. Jedne mają 4WD, inne nie… prościzna.

E 500: występują dwie rodziny.

2009-2011: silniki 5.4, wolnossące, z wtryskiem MPI, moc 388 KM. Rodzina M273. 4WD było dostępne.
2011-2016: nowy 4.6 z rodziny M278, biturbo (!!!), moc 408 KM. Również dostępny jako 4WD.
I jeszcze E 63 AMG. Również z dwóch rodzin:

2009-2011: wolnossący 6.2 M156, osławiony silnik, w którym nie wytrzymują śruby trzymające głowice; wspaniały, ale kłopotliwy. Moc 525 KM, wielopunktowy wtrysk paliwa. Napęd na 4 koła nie był dostępny.
2011-2013: zupełnie nowy silnik 5.5 M157 z podwójnym turbodoładowaniem. Moc z początku wynosiła również 525 KM, tylko moment był niżej. Zamiast przy 5200 obr., to przy 1750 obr. Użytkownicy narzekali, że to nie to samo. W odpowiedzi na to, Mercedes w 2013 r. wprowadził rozwojową wersję tego silnika.
2013-2016: zmodernizowany 5.5 M157 biturbo. Moc 557 KM. Moment 720 Nm dostępny do wyższych obrotów (5250 zamiast do 5000 obr./min). W opcji napęd 4×4.
2013-2016: wersja specjalna E 63 AMG S z napędem na 4 koła i mocą 585 KM. Moment osiemset niuta. Ten silnik to najmocniejszy wariant M157. Potem jeszcze pojawił się w klasie S Coupe, gdzie z pakietem performansowym moc wprawdzie nie wzrastała, ale za to było 900 Nm momentu. Akurat tyle, ile potrzeba.
mercedes w212 silniki
E 63 AMG – typ M156
No to silniki benzynowe w W212 mamy omówione. Teraz diesle.

Silniki wysokoprężne 4-cylindrowe
Tu nie jest tak źle, bo mamy tylko jedną rodzinę: OM651, czyli silnik o pojemności 2143 ccm z osprzętem Delphi. Z początku kłopotliwy, potem z czasem poprawiany. Uwaga: wszystkie oznaczenia „200” oznaczają jedną turbosprężarkę, wszystkie pozostałe, tj. „220” i „250” – biturbo.

BlueTEC lub samo Blue oznacza katalizator selektywny SCR z dotryskiem mocznika w celu dopalania tlenków azotu (AdBlue).

No i lecimy:

E 200 CDI: 136 KM. Od 2014 r. obowiązkowo z systemem BlueTEC.

E 220 CDI: od 2009 do 2013 r. bez zmian, czyli 2.1 biturbo 170 KM. Na kraje Beneluksu szła wersja osłabiona do 163 KM. Nie udało mi się ustalić dlaczego. Od 2014 r. wszystkie E 220 dostały system BlueTEC, a w 2015 r. pojawił się wariant 4×4, również 170-konny.

E 250 CDI: 2.1 biturbo 204 KM. Od 2011 r. wśród opcji pojawił się napęd na 4 koła. Podobnie jak w słabszych wersjach, tu też w 2014 r. dodano BlueTEC-a. Moc zawsze 204 KM, moment 500 Nm przy 1600 obr./min. Bardzo dobry silnik, ale nie lubi nadmiernego czipowania.

Uwaga: diesel-hybryda z 2.1 CDI 204 KM nazywa się E300 BlueTEC Hybrid. Wynalazek – z daleka.

mercedes w212 silniki
2.1 CDI Biturbo
Silniki wysokoprężne 6-cylindrowe
Tu też jest w miarę prosto, bo mamy tylko jeden blok: 3.0 V6 CDI OM642, ale za to sześć wersji mocy, żeby było trudniej się zorientować. Silnik OM642 ma jedną turbosprężarkę.

E 300 CDI ma trzy odmiany:

E 300 CDI 204 KM: patologiczna wersja występująca tylko przez 6 miesięcy, od stycznia do lipca 2010 r.
E 300 CDI 231 KM: standardowy wariant bez AdBlue stosowany do 2013 r.
E 300 CDI BlueTEC: moc również 231 KM, BlueTEC+DPF, od 2013 do 2016 r.
E 350 CDI ma bardzo dużo odmian:

E 350 CDI od 2009 do wakacji 2010: 231 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.
E 350 CDI od 2010 do 2013 r.: moc 265 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.
E 350 CDI BlueTEC 2009-2013: uwaga! Osłabiona wersja „ekologiczna” oferowana równocześnie ze zwykłym E 350 CDI, zduszona do 211 KM i z AdBlue. Żebyście się nie nadziali w ogłoszeniach.
E 350 CDI wersja 2013-2014: od tej pory BlueTEC stał się seryjny, a moc E 350 CDI wzrosła do 252 KM. Napęd na 4 koła również dostępny.
E 350 CDI wersja 2014-2016: to samo co wcześniej, tylko że moc rośnie do 258 KM.
mercedes w212 silniki
V6 CDI
Pewnie nie liczyliście wszystkich wersji – ja też nie, ale mam nadzieję, że powyższy przewodnik pozwoli zidentyfikować auto z ogłoszenia i przypisać je do któregoś z opisanych silników. Ja to bym chciał wczesnego E 500, ale na szczęście nigdy nie będzie mnie stać. Jakbym miał forsę, to bym kupił sobie 2.0 benzynowego M274. Ale ile on miał mocy? Już zapomniałem, muszę przewinąć do góry… (źródło spidersweb)

Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - gama silnikowa
« dnia: 03 Maja 2021, 19:00 11s »

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2021, 19:05 04s »
Jeśli coś pominięto - proszę o dyskusję poniżej :)

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1096
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2021, 19:40 35s »

E 350 CDI od 2009 do wakacji 2010: 231 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.
E 350 CDI od 2010 do 2013 r.: moc 265 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.


Tu jest skucha:
231KM było do lutego 2011 a nie do wakacji 2010.
265KM było od listopada 2010 ale wyłącznie w 4matik.
Wiem z autopsji.

Offline systematick

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 119
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122931A636082
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212, 350CDI 4Matic
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2021, 20:18 26s »
Hej, fajne zestawienie, ale już ktoś kiedyś poskładał to do kupy, poniżej link do wiki.de, jak przewiniecie niemiecki bełkot na początku, to na końcu są tabelki ze wszystkimi możliwymi kombinacjami rocznik/silnik/skrzynia/osiągi itp.... jeszcze nie spotkałem tam błędu, aczkolwiek niemiaszki też mogą się mylić.
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
Pozdrawiam.

Offline jajcek2

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 43
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E220 CDI
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Maja 2021, 22:03 02s »
Fajna rozpiska :-)
Ale sie zdziwilem jak przeczytalem ze moje E220CDI to Bi-turbo !! Az do dzisiaj bylem swiecie przekonany , ze mam jedno turbo

Offline konradkruk1989

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W207
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Lipca 2021, 13:07 31s »
Witam,
Witam,
z góry przepraszam, ale chciałbym się czegoś dowiedzieć od kolegów bardziej doświadczonych, mam mercedesa z silnikiem m272 mianowicie M - engine: 272988 31 317470 272.988 M272 E35 V6 GASOLINE ENGINE M272
wiem że w silnikach m272 występowały bolączki miedzy innymi :
silniki z numerami do #2729..30 468933 -- problem z wałkiem wyrównaważającym, a konkretnie z jego kołem zębatym
silniki z numerami do #2729..30 759427 -- problem z nastawnikami
silniki z numerami do #2729..30 895140 -- nieszczelność nastawników, powodująca wyciek oleju
mój silnik ma kod  z liczba#31,czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć coś więcej o bolączkach tego silnika? aa i jeszcze jedno czy ktos jest w stanie sprawdzic historie serwisowania w aso usa ?

Offline Jakub

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B126840
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 CDI220, 2014
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwietnia 2022, 11:04 11s »
Aby uczynić zadość oczekiwaniom klientów, Mercedes opracował do modelu w212 gamę silnikową tak dużą, że trudno ją objąć umysłem. I co z tego, że w ogłoszeniu mamy napisane E 200, E 300 albo E 220 CDI, skoro może to oznaczać zupełnie co innego w zależności od rocznika i paru innych czynników? Podjąłem więc próbę jakiegoś usystematyzowania tego bałaganu. Oto gama silników W212 podana w najprostszy sposób, jaki udało mi się wymyślić.

Silniki benzynowe, 4-cylindrowe
Silniki 4-cylindrowe z zapłonem iskrowym w W212 pochodzą z dwóch rodzin. Starsza to M271, nowsza – M274. Mogą mieć pojemność 1,6 l, 1,8 l albo 2,0 l. Wszystkie mają turbodoładowanie oprócz jednej odmiany, która ma kompresor mechaniczny. I teraz:

E 180: rodzina M274, pojemność 1,6 l, moc 156 KM. Nietypowa odmiana oszczędnościowa spotykana tylko na rynkach południowych. Oferowana w latach 2013-2016.

E 200 NGT: występują dwie sub-odmiany. Obie dostosowane do napędzania sprężonym gazem ziemnym.

2011-2013 – silnik M271 z wielopunktowym wtryskiem paliwa, 1.8 kompresor, 163 KM
2013-2016 – silnik M274 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 2.0 turbo, 156 KM
E 200 BlueEFFICIENCY: jak powyżej

2009-2013 – M271, 1.8 turbo 184 KM. Wtrysk bezpośredni.
2013-2016 – M274, 2.0 turbo, 184 KM i też wtrysk bezpośredni. Warto zwrócić uwagę, że w ramach liftingu powiększono pojemność skokową. Moment obrotowy nie zmienił się ani o jeden niutek, ale wprowadzono zasadniczą zmianę w postaci seryjnego automatu siedmiobiegowego zamiast pięciobiegowego.
E 250 BlueEFFICIENCY: dokładnie tak samo, tylko moce wyższe. Czyli w latach 2009-2013 – 1.8 turbo 204 KM, 2013-2016 – 2.0 turbo 211 KM. Również tu w przypadku nowszego i większego silnika automat siedmiobiegowy był standardem bez dopłaty.

To była ta prosta część. Zasadniczo wystarczy pamiętać, że przedlift 1.8 M271, polift 2.0 M274 i będzie okej.

Mercedes W212 silniki
E 250 – wtrysk bezpośredni
Silniki benzynowe, 6-cylindrowe
Prosto jest o tyle, że wszystkie mają układ V6. Tu też stosowano dwie rodziny: starszą M272 i nowszą M276, przy czym M276 wprowadzono w 2011 r., a nie przy okazji liftingu. Spróbujmy prześledzić po kolei.

E 300: występują dwa rodzaje silników z tym oznaczeniem.

2009-2011: w tych latach (do wakacji 2011 r.) E 300 oznacza wariant trzylitrowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Moc 231 KM, rodzina M272. Uwaga na kłopoty z rozrządem. Uwaga: po 2011 r. ten silnik został wzmocniony do 245 KM i pozostał w produkcji na rynki pozaeuropejskie. Europejczycy otrzymali zaś…
2011-2014: …nowy silnik M276 3.5 V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc 252 KM. Skrzynia automatyczna w standardzie. Opcjonalnie napęd na 4 koła, czego wcześniej nie było.
To była ta łatwa część…

E 350: to teraz uważajcie.

Jeśli masz E 350 CGI z lat 2009-2011, to masz starą serię M272 z pojemnością 3,5 l, ALE wzbogaconą o bezpośredni wtrysk paliwa i moc 292 KM. ALE!!! Jeśli masz E 350 4MATIC z tych samych lat, to pod maską masz 3,5-litrowy wariant M272 z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocą 272 KM. Zatem w zależności od rodzaju napędu różni się rodzaj silnika.

Jeśli masz E 350 z lat 2011-2014, to masz 3,5 litra z serii M276, bezpośredni wtrysk paliwa i moc 306 KM, niezależnie od rodzaju napędu 2WD/4WD.

E 400: oznaczenie nie odnosi się nijak do pojemności! E 400 w klasie E oznacza podwójne doładowanie (biturbo) w odróżnieniu od reszty V-szóstek, które były wolnossące. I teraz:

E 400 z lat 2013-2014 to 3.0 biturbo 333 KM
E 400 z lat 2014-2016 to 3.5 biturbo, też 333 KM. Oba silniki pochodzą z serii M276, różnią się tylko pojemnością. Są niemal identyczne.
Gamę V-szóstek kończy E 400 Hybrid – wersja wolnossąca, ale z silnikiem elektrycznym. Benzynowy 3.5 V6 łączy się tu z „prądem” o mocy 27 KM. Ma bezpośredni wtrysk paliwa, nie ma 4WD.

Mercedes W212 silniki
E 350 – wtrysk bezpośredni
Silniki benzynowe, 8-cylindrowe
W212 miał silniki V8 z czterech różnych rodzin o czterech różnych pojemnościach skokowych, z czego dwie są wolnossące a dwie biturbo. Jedne mają 4WD, inne nie… prościzna.

E 500: występują dwie rodziny.

2009-2011: silniki 5.4, wolnossące, z wtryskiem MPI, moc 388 KM. Rodzina M273. 4WD było dostępne.
2011-2016: nowy 4.6 z rodziny M278, biturbo (!!!), moc 408 KM. Również dostępny jako 4WD.
I jeszcze E 63 AMG. Również z dwóch rodzin:

2009-2011: wolnossący 6.2 M156, osławiony silnik, w którym nie wytrzymują śruby trzymające głowice; wspaniały, ale kłopotliwy. Moc 525 KM, wielopunktowy wtrysk paliwa. Napęd na 4 koła nie był dostępny.
2011-2013: zupełnie nowy silnik 5.5 M157 z podwójnym turbodoładowaniem. Moc z początku wynosiła również 525 KM, tylko moment był niżej. Zamiast przy 5200 obr., to przy 1750 obr. Użytkownicy narzekali, że to nie to samo. W odpowiedzi na to, Mercedes w 2013 r. wprowadził rozwojową wersję tego silnika.
2013-2016: zmodernizowany 5.5 M157 biturbo. Moc 557 KM. Moment 720 Nm dostępny do wyższych obrotów (5250 zamiast do 5000 obr./min). W opcji napęd 4×4.
2013-2016: wersja specjalna E 63 AMG S z napędem na 4 koła i mocą 585 KM. Moment osiemset niuta. Ten silnik to najmocniejszy wariant M157. Potem jeszcze pojawił się w klasie S Coupe, gdzie z pakietem performansowym moc wprawdzie nie wzrastała, ale za to było 900 Nm momentu. Akurat tyle, ile potrzeba.
mercedes w212 silniki
E 63 AMG – typ M156
No to silniki benzynowe w W212 mamy omówione. Teraz diesle.

Silniki wysokoprężne 4-cylindrowe
Tu nie jest tak źle, bo mamy tylko jedną rodzinę: OM651, czyli silnik o pojemności 2143 ccm z osprzętem Delphi. Z początku kłopotliwy, potem z czasem poprawiany. Uwaga: wszystkie oznaczenia „200” oznaczają jedną turbosprężarkę, wszystkie pozostałe, tj. „220” i „250” – biturbo.

BlueTEC lub samo Blue oznacza katalizator selektywny SCR z dotryskiem mocznika w celu dopalania tlenków azotu (AdBlue).

No i lecimy:

E 200 CDI: 136 KM. Od 2014 r. obowiązkowo z systemem BlueTEC.

E 220 CDI: od 2009 do 2013 r. bez zmian, czyli 2.1 biturbo 170 KM. Na kraje Beneluksu szła wersja osłabiona do 163 KM. Nie udało mi się ustalić dlaczego. Od 2014 r. wszystkie E 220 dostały system BlueTEC, a w 2015 r. pojawił się wariant 4×4, również 170-konny.

E 250 CDI: 2.1 biturbo 204 KM. Od 2011 r. wśród opcji pojawił się napęd na 4 koła. Podobnie jak w słabszych wersjach, tu też w 2014 r. dodano BlueTEC-a. Moc zawsze 204 KM, moment 500 Nm przy 1600 obr./min. Bardzo dobry silnik, ale nie lubi nadmiernego czipowania.

Uwaga: diesel-hybryda z 2.1 CDI 204 KM nazywa się E300 BlueTEC Hybrid. Wynalazek – z daleka.

mercedes w212 silniki
2.1 CDI Biturbo
Silniki wysokoprężne 6-cylindrowe
Tu też jest w miarę prosto, bo mamy tylko jeden blok: 3.0 V6 CDI OM642, ale za to sześć wersji mocy, żeby było trudniej się zorientować. Silnik OM642 ma jedną turbosprężarkę.

E 300 CDI ma trzy odmiany:

E 300 CDI 204 KM: patologiczna wersja występująca tylko przez 6 miesięcy, od stycznia do lipca 2010 r.
E 300 CDI 231 KM: standardowy wariant bez AdBlue stosowany do 2013 r.
E 300 CDI BlueTEC: moc również 231 KM, BlueTEC+DPF, od 2013 do 2016 r.
E 350 CDI ma bardzo dużo odmian:

E 350 CDI od 2009 do wakacji 2010: 231 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.
E 350 CDI od 2010 do 2013 r.: moc 265 KM. Brak AdBlue. Także jako 4×4.
E 350 CDI BlueTEC 2009-2013: uwaga! Osłabiona wersja „ekologiczna” oferowana równocześnie ze zwykłym E 350 CDI, zduszona do 211 KM i z AdBlue. Żebyście się nie nadziali w ogłoszeniach.
E 350 CDI wersja 2013-2014: od tej pory BlueTEC stał się seryjny, a moc E 350 CDI wzrosła do 252 KM. Napęd na 4 koła również dostępny.
E 350 CDI wersja 2014-2016: to samo co wcześniej, tylko że moc rośnie do 258 KM.
mercedes w212 silniki
V6 CDI
Pewnie nie liczyliście wszystkich wersji – ja też nie, ale mam nadzieję, że powyższy przewodnik pozwoli zidentyfikować auto z ogłoszenia i przypisać je do któregoś z opisanych silników. Ja to bym chciał wczesnego E 500, ale na szczęście nigdy nie będzie mnie stać. Jakbym miał forsę, to bym kupił sobie 2.0 benzynowego M274. Ale ile on miał mocy? Już zapomniałem, muszę przewinąć do góry… (źródło spidersweb)

Witam,
Ciekawa rozpiska. Przeanalizowałem ją, próbując dopasować mojego W212, ale niestety bez rezultatu.
Posiadam E220 CDI z silnikiem 2.1 170 km. Po zdekodowaniu VIN pokazuje mi datę produkcji - listopad 2014.
Czyli zgodnie z twoimi informacjami powinienem mieć BlueTECa, ale nie mam. Ciekawe dlaczego?
Jakoś nic mi nie przychodzi na myśl. Może masz jakiś pomysł?


Offline pawelec

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120982B214973
    • Zobacz profil
  • Samochód: E300 Bluetec Hybrid
Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwietnia 2022, 11:56 27s »
Fajne podumowanie. Ja znalazem się z moim modelem w grupie "wynalazek - z daleka" . Sam jestem ciekaw, jak to będzie jeździło za rok, czy dwa. Będę miał bezpośrednie porównanie do E220cdi kolegi w wersji bluetec 170KM, również z 2015 roku. Przebiegi mamy podobne, bo w okolicach 98 tysięcy mil.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Mercedes W212 - gama silnikowa
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwietnia 2022, 11:56 27s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock