Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => O Mercedesie W212 => Wątek zaczęty przez: Krzysiek2017 w 12 Lutego 2018, 13:02 12s

Tytuł: Olej silnikowy i w skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek2017 w 12 Lutego 2018, 13:02 12s
Witam, co ile wymieniacie olej silnikowy? Silnik to 350 bluetec - 252KM. Oraz co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni 9 g tronic? Dzięki z góry.
Tytuł: Odp: Olej silnikowy i w skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 12 Lutego 2018, 16:25 33s
Samochod Ci powie kiedy wymieniac olej w silniku.
9G jest nowa zabawka, wiec najlepiej sprawdz w insturkcji.
7G ma serwis zalezny od silnika, ale najczesciej jest to pierwsza zmiana oleju przy 60k km a potem co 100we.
Ciagle auta z 300k km na fabrycznym oleju w przekladniach potrafia chodzic bez problemow.
Tytuł: Odp: Olej silnikowy i w skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 12 Lutego 2018, 18:44 49s
W tej kwestii się raczej nic nie zmieniło, więc nie ma potrzeby pytać.
Ja bym nie zwracał uwagi na service interval ustawiony na kompie tylko raz na max 10k km olej wymienił. Jest to tańsza opcja niż remonty, a komponenty silników coraz słabsze...
Oczywiście, są oleje tzw long life- ale nie słyszałem by w tej technologii produkowali również filtry.

O skrzyni Kajtek1 napisał.
Tytuł: Odp: Olej silnikowy i w skrzyni
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 12 Lutego 2018, 23:15 09s
O olejach zawsze krazy wiele mitow, ale Mercedes-Benz zatrudnia ponad 60 inzynierow do udoskonalenia kazdego auta.
Ja od lat jak mam watpliwosci to wysyslam probki olejow do laboratorium.
Nasz pierwszy Mercedes-Benz z komputerowo kalkulowanym servisem byl 1997 model.
Wtedy jeszcze chodzil na olejach mineralnych i nasz ML naciagal sie troche przyczep. Komputer dawal mu przecietnie 21,000 km pomiedzy zmianami. Auto sprzedal nasz syn po 13 latach spedzonych w rodzinie i 200,000 km kosztowalo nasz $300 w czesciach ktore sie przez te lata zepsuly.
Drugi byl E300DT z 1998 roku. Tak samo 20+ k pomiedzy zmianami olejow. Sprzedalem to auto znajomemu i obecnie zbliza sie do pol miliona km. Ciagle silnik nie otwierany i przekladnia miala jakies 3-4 serwisy przez te lata.
Glupia sprawa, czujnik temp paliwa wywalal bledy co jakies 2 lata i ostatnio kumpel go rozebral i znalazl zimny lut.
Ciagle nie jest zle jak na 20 lat/pol miliona km.