Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Oświetlenie => Wątek zaczęty przez: smol4 w 19 Lutego 2016, 17:59 41s
-
Witam,
Mam ogromny problem z widocznością podczas jazdy nocą. Otóiż kupiłem niedawno nowszą E klasę a przy zakupie jakoś mi to umknęło.
Juz opisuje w czym problem.
W miejscu gdzie świeci xenon jest jakby para, ale tylko w obrębie swiatła które daje xenon. cała lampa jest przejrzysta a tylko miejsce gdzie pada promień swiatła xenonu jest jakby od środka zaparowana? Załączam zdjęcia żeby pokazać o co dokładnie mi chodzi.
Proszę o pomoc bo naprawdę nie da się jeździć w nocy, a ostatnia podróż z Zakopanego okazała się ogromną męczarnią.
-
Lampę trzeba rozebrać i wyczyścić.
-
Przy okazji warto obejrzeć soczewkę i ją również przepolerować razem z jej odbłyśnikiem. Po takiej operacji światła świecą jak nowe :)
-
a trzeba zdejmowac zderzak? trzeba to wyczyscic od wewnatrz?? bo znalazlem firmy ktore regeneruja lampy ale tylko od zewnatrz.
Proszę o jakies podpowiedzi to może sam się za to zabiore:)
-
U mnie sie to samo pojawilo, robil juz to ktos ??
Jakies podpowiedzi ???
-
Jeżeli ta mgiełka pojawia się tylko przy zapalonych światłach, oznacza to zakurzona soczewkę.
Jeśli bez zapalonych świateł, to po prostu brudną szybę od wewnątrz.
W obu wypadkach trzeba zdjąć zderzak, wymontować lampę, rozkleić ją, rozebrać i wyczyścić co trzeba.
Absolutnie nie czyścić samemu odbłyśnika - doprowadzi to do zniszczenia warstwy odblaskowej.
-
Zacznij od sprawdzenia czy lampa ma wentylację. Może zatkały się otwory i woda nie ma gdzie wyparować.
-
to napewno nie para, bo byloby widac gdziekolwiek wodę a to mam akurat na obydwu reflektorach i w tym samym miejscu gdzie swieci xenon. Mam pewien pomysl :
Chce sprawdzic czy to aby napewno kurz, i sprobuje dostać sie do lampy przez otwor zarowki doswietlajacej skret i sprobuje drutem dotrzec do miejsca gdzie jest ta mgielka i sprawdze czy to cokolwiek da.
Jutro sie za to zabieram więc dam znac czy cos pomogło. Jesli nie - to oddaje auto na warsztat, demontaz lamp i wysylam do firmy ktora sie tym typowo zajmuję.
-
jakies wiesci ?
-
Oddałem lampy do regeneracji, bo po dwóch próbach czyszczenia od środka okazało się że to na nic. Zdemontowałem zderzak wymontowałem lampy i wysłałem. Na miejscu stwierdzili że soczewka się wypaliła i coś z odbłyśnikiem.
Co prawda przed wysłaniem lamp do regeneracji podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu by mieć pewność że to coś da, i oni stwierdzili że lampy są tak skonstruowane specjalnie i że to normalne objawy zużycia reflektora. Rozumiem zużycie części mechanicznych ale reflektorów? niebawem może doczekamy zużycia blachy albo szyby. Jak dla mnie delikatna przesada.
W każdym razie czekam na odbiór auta i dam Wam znać czy jest poprawa.
-
A jakie koszty tej operacji i gdzie je wysłałeś?
-
330 za lampę i wysylalem do firmy z zabrza. O Efektach poinformuję jak juz zamontuje i zrobie jazde probna gdzies w nocy.
-
Odgrzeję kotleta.
Mam identyczny problem, wygląda to na wypalenie wewnętrznej strony klosza.
Jak skończyła się u Ciebie ta naprawa?
Pozdrawiam,
bebza
edit:
i odpowiem sobie sam.... oddałem lampy do regeneracji za 450 PLN sztuka.
Regeneracja polegała na rozklejeniu itd. Lampy wróciły - efekt zadawalający.
Szczególny "SYF" był na długich, kompletnie matowe, mijania taki sam objaw jak na zdjęciach z pierwszego postu.
-
Da się to wyczyscic drutem ze szmatka nasączoną w płynie "IPA"
Drut wprowadzamy przez otwor zarowki doświetlania😉
Mercedes przewiduje specjalny zestaw do czyszczenia z magnesikami ( cena okolo 900 zeta☺)
Film dostępny na youtube.
Taki zestaw można samemu zrobić.
Pozdrawiam.
-
JA wyczyscilem w bylym w212 drutem elektrycznym sztywnym + wacik na koncu i zwykla benzyna ekstrakcyjna
-
Pewnie macie rację, ale ja i tak musiałem robić polerkę, więc przy okazji rozłożenie lamp to już nie taki wydatek.
Dodatkowo mam ogarnięte też soczewki i odbłyśniki. Jasne - jeśli problemem jest tylko ta "mgiełka" w środku można kombinować samemu.
-
Jak efekty po dłuższym czasie? Lampy nie parują?
Ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat do regeneracji?