Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gustavson

Strony: 1 2
1
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 27 Września 2022, 04:28 12s »
Witam, mam i ja problem z wypalaniem.
Posiadam E200 CDI 136KM facelift. Przejechalem nim 10 tysiecy kilometrow i nie zaobserwowalem wypalania dpfu ani razu (ani wiekszych obrotow, ani wiekszego halasu z wydechu, ani ogrzewania tylnej szyby, szybszej zmiany biegow, nic).
Witam
Ja miałem podobnie - przez ponad 2 lata użytkowania, tj. ok. 20k km nie widziałem żadnych oznak wypalania DPF-u. Jedynie co, to przy okazji wymiany filtrów i oleju, poprosiłem o podpięcie pod SD i dopiero wtedy przekonałem się, że DPF jest w miarę systematycznie wypalany. "W miarę" bo nie każde rozpoczęte wypalanie kończyło się "hepi endem" - przeważnie z powodu wyłączenia silnika lub zbyt długiej pracy na biegu jałowym. 

Pytanie czy utrzymywanie zadanej predkosci lub obrotow to koniecznosc? Skrzynia sama wchodzi w tryb automatyczny po kilku sekundach nawet po zbijaniu biegow manetkami, czy to w normalnym czy w sportowym trybie.
Teoretycznie DPF będzie wypalał się i w mieście i w korku?(zależy jaki), a utrzymywanie stałej prędkości/obrotów nie jest koniecznością. Ale na podstawie własnych doświadczeń uważam, że lepiej się ten filtr wypali jadąc w trasie, najlepiej ze stałymi obrotami silnika w okolicach 2,5tyś/min. Tzn. wielkość tych obrotów należy dobrać indywidualnie, bo od nich zależy temperatura przed DPF-em. Im wyższa tym lepiej. Żeby mieć stałe obroty silnika, np. przy prędkości 65km/h wybieram tryb "MANUAL" i włączam tempomat. Wtedy jadę ze stałą prędkością i stałymi obrotami, a temperatura przed DPF-em dochodzi czasem nawet do 700°C(oczywiście w czasie uruchomionej procedury wypalania). I tak najczęściej staram się robić. Wówczas po skończonym wypalaniu poziom zapchania filtra jest w okolicach 10%. A gdy wypalanie czasem wypadło w niesprzyjających warunkach, to zapchanie DPF-u było nawet powyżej 20% po ukończonym wypalaniu.

Jak pomóc autku?
Podobnie jak kol.majkel84 ja również uważam, że dobrze jest monitorować DPF za pomocą jakiegoś interfejsu/skanera.
Jak w poprzednich postach wspominałem, od stycznia używam intefejsu MaxiEcu i jeśli chodzi o monitorowanie DPF-u to jestem raczej zadowolony - dzięki temu interfejsowi znam podstawowe parametry tego cholernego filtra(ilość parametrów zależy od modelu sterownika silnika). Niestety ten mój interfejs jest trochę droższy od wspomnianego ELM-a i  dodatkowo potrzebny jest tablet/laptop, coś z systemem Windows nowszym niż XP.
Pozdro. :)

2
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 27 Marca 2022, 22:55 56s »
Z tymi obrotami żeby utrzymać temp to nie do końca tak jest, też jeździłem z wpiętym czytnikiem tych parametrów, temp. w wydechu podczas wypalania wcale nie jest zależna od obrotów. Też wiem kiedy mi się wypala wtedy jadę spokojnie przejechać się po trasie 15 min i po kłopocie, ładnie robi się 650 stopni nawet przy 1600rpm.

Dokładnie jeszcze nie sprawdzałem czy/lub jaka jest zależność temperatury przed DPF-em od obrotów silnika, a jedynie widziałem w czasie wypalania, jadąc ze stałą prędkością i na stałych obrotach, gdy musiałem na chwilę zwolnić, wraz ze spadkiem obrotów jednocześnie temperatura również się zmniejszała.

Cytuj
takie rzeczy ze ze stałą prędkością czy obrotach milion trzysta traktuje jako internetowe mity, nie mające zastosowania w praktyce. Nie żebym się czepiał kolegi Gustavson, tylko pisze to tego że to ma być bezobsługowy system oczyszczania filtra a nie żeby człowiek musiał pilnować obrotów i dopompowanych kół żeby się wypaliło bo był by to niezły beton.
O prędkości i o obrotach jak napisałem wyżej będę musiał sprawdzić, a jeśli chodzi o mity, to dla mnie taką mało sensowną jest, często powtarzana, teza, że ci co najczęściej jeżdżą po mieście, tak mniej więcej raz w miesiącu powinni przegonić auto po trasie i będzie spokój z DPF-em. I ja, od zakupu autka, tak robiłem dopóki nie zacząłem obserwacji filtra poprzez interfejs. Teraz uważam, że takie wyjazdy w trasę całkiem w ciemno, mijają się z celem i szkoda wypalonego paliwa. Niedawno zrobiłem takie doświadczenie - na odcinku ok 13 km, starałem jechać się z obrotami silnika przy jakich w czasie wypalania mam przed DPF-em co najmniej 650°C. W tamtym momencie poziom zapchania filtra był poniżej 50%, więc komputer nie dał zezwolenia na wypalanie i mimo usilnych starań, temperatura przed DPF oscylowała w okolicach 350°C. Moje wnioski na tę chwilę są takie, że owszem DPF może i jest
bezobsługowy, ale dla osób co jakieś 95% jeżdżą po tzw. trasie

Cytuj
zobaczysz ze się wypala przejedz się normalnie po trasie nie zwracając na nic uwagi też wypali się w 15 min. to moja opinia na ten temat.
Dzisiaj zauważyłem, że wypalanie zaczęło się przy temperaturze przed filtrem poniżej 400°C, ale poziom zapchania był ponad 100% i komputer zezwolił na inicjację wypalania. Niestety całe wypalanie odbyło się nim zdążyłem dojechać do "trasy", więc po drodze zaliczyłem kilka postojów na światłach i dlatego nie udało mi się utrzymać stałej i wysokiej temperatury przed DPF-em. Ale dzisiejsze wypalanie potwierdziło moją cichą hipotezę, że jakość wypalania jest zależna od temperatury. W większości
przypadków, gdy wypalanie filtra miało optymalne warunki czyli w miarę stałą temperaturę powyżej 650°C, wypalanie kończyło się przy poziomie zapchania nawet poniżej 10%, natomiast dzisiaj gdy warunki nie sprzyjały, wypalanie zakończyło się przy 20% zapchania filtra. Tak więc uważam, że regeneracja DPF-u może być w skrajnie niekorzystnych warunkach, ale wtedy jakość tego wypalania będzie raczej skrajnie niska.
Pozdro.:)

3
Silnik i osprzęt silnika / Odp: DPF - wypalanie
« dnia: 21 Marca 2022, 23:52 32s »
Podzielcie się informacjami co jaki dystans wypala się u was dpf

Witam
Jeżdżę głównie po mieście, dzienny dystans to średnio ok. 20km(co jakiś czas robię 200-300km) i być może dlatego w mojej 212 DPF wypala się bardzo często. Ze względu, że wypalanie przebiegało praktycznie bezobjawowo, a w każdym bądź razie ja nic nie zauważałem, to z początkiem lutego br. zacząłem dokładniej monitorować DPF z pomocą interfejsu MaxiEcu. Od kiedy używam te urządzonko wiem, że filtr był wypalany 6 razy, średnio co 254km - najkrótszy dystans między wypaleniami
to 172km, a najdłuższy 398km. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale myślę że na szybkość zapychania się DPF-u, a z tym się wiąże moment inicjacji wypalania[w moim przypadku wg. wskazań interfejsu regeneracja rozpoczyna się przy stanie obciążenia(zapchania?) tego filtra >100% ], oprócz samej jazdy ma chyba też wpływ czas pracy silnika, a ja dużo stoję na biegu jałowym - dziennie może to być dodatkowe 30 do 60 minut pracy silnika.
I na koniec może jeszcze takie spostrzeżenia - na te wspomniane wyżej 6 regeneracji DPF-u 4 były bezobjawowe, zaś przy 2 obroty silnika na biegu jałowym komputer podnosił z 830(jakie mam normalnie) do 1200, a przy zmianie z trybu P na D lub R następowało samoczynne, delikatne bujnięcie autem. Po regeneracji wszystko wracało do normy.
Dzięki interfejsowi teraz wiem kiedy spodziewać się wypalania DPF-u i wiem, że te optymalne 650°C(lub więcej) przed filtrem na czas regeneracji osiągnę w czasie jazdy przy prędkości silnika ok. 2400 obr/min.
Pozdro.:)

4
Silnik i osprzęt silnika / Odp: Oryginalny olej Mercedesa
« dnia: 08 Listopada 2021, 19:50 51s »
Ja używam i polecam oleje Millers Oil

5
Elektronika / Chwilowy brak reakcji na pilota
« dnia: 11 Października 2021, 23:36 03s »
Witam
Po wyłączeniu silnika, przy ładnej pogodzie wietrzę samochód zostawiając przynajmniej 2 szt. otwartych drzwi, a zamykam je np. po paru godzinach(kluczyk wyciągam ze stacyjki i zostawiam w samochodzie). Robiłem tak przez całe lato i było wszystko w porządku. Ostatnio 2 razy(dzisiaj i 4 dni temu) przydarzyła mi się sytuacja, że po takim wietrzeniu i  zatrzaśnięciu drzwi nie było żadnej reakcji samochodu na przyciski pilota - ani na zamykanie, ani na otwieranie. Dopiero w momencie zdalnego otworzenia bagażnika auto budzi się tzn. włączają się zegary + inne podświetlenie i wtedy centralny zamek zaczyna normalnie działać. Dla wyjaśnienia dodam, że w dniach gdy doszło do opisanych wyżej sytuacji drzwi samochodu były otwarte po ok. 6h, chociaż wydaję mi się, że czas nie ma chyba dużego znaczenia, bo w lato samochód często był jeszcze dłużej otwarty i nie było tego problemu.
Akumulator główny wymieniany około 1,5 roku temu.
Pozdro. :)

6
Elektronika / Odp: zbiornik spryskiwacz
« dnia: 31 Maja 2021, 21:28 07s »
Rada słynna na całym świecie "posolić".Wystarczy kilka-kilkanaście ziarenek soli i po kilku minutach płyn jest.
Witam.
Wiem, że temat jest "prehistoryczny", ale chciałbym potwierdzić słuszność rady o soleniu.
Niedawno wyświetlił mi się komunikat o potrzebie dolewki i po mimo iż spełniłem prośbę komputera auta, ww. komunikat nadal miałem na wyświetlaczu. Przeszukałem nasze forum i poszedłem za radą kol. noc. W około 50g płynu do spryskiwaczy rozpuściłem nie kilka czy kilkanaście, ale kilkadziesiąt ziarenek soli, a następnie do zbiorniczka płynu dolałem 20g przygotowanego roztworu. Jednak nie będąc pewny efektu i z myślą o ew. poprawce, do pozostałej reszty roztworu dosypałem jeszcze 2-3 razy więcej soli niż za pierwszym razem. Po upływie ok. godziny sprawdziłem, że komunikatu na wyświetlaczu nie ma, jednak następnego dnia znowu się pojawił :(  Pomyślałem wówczas, że to jednak wina czujnika i trzeba będzie go wymienić, ale na wszelki wypadek dolałem do zbiorniczka następne 20g "solanki" i dopiero to pomogło :) , tzn. od ok. 2 tygodni komunikatu na wyświetlaczu brak!
Co do samego płynu, to ze względu na punkty lojalnościowe, od lat kupuję firmowy na stacji bp i przez cały rok(z przyzwyczajenia z poprzedniego auta) jeżdżę na zimowym ;)
Pozdro.:)

7
Oświetlenie / Odp: Brak tylnej pozycji
« dnia: 21 Października 2020, 09:45 49s »
Odp. dla gustavson: Chwilowy brak działania kierunkowskazu w lusterku (jak napisałeś w wyniku uderzenia) wynika z samej konstrukcji połączenia elektrycznego[...]. Wystarczyło złożyć i rozłożyć lusterko a obudowa wróciła na swoje miejsce i kierunkowskaz działa.

Dzięki jacek02 za odpowiedź. Nie znam się na tym absolutnie, więc nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z Tobą, z jednym tylko zastrzeżeniem, że lusterko nie było składane. Moja "perełka" nie ma opcji elektrycznie składanych lusterek, a i recznie raczej tego też nie robiłem do chwili powrotu "kierunku"

Pozdro.:)

8
Oświetlenie / Odp: Brak tylnej pozycji
« dnia: 11 Października 2020, 02:01 17s »
Witam ponownie :)  

U mnie w temacie tylnej lampy na razie bez zmian. Raz świeci raz nie, w zależności od jej humoru, a że po zmroku rzadko jeżdżę, to specjalnie mi nie spieszno by coś z tym zrobić.
Ale w ogóle, to światła mam jakieś..... bardzo czułe. Niedawno, na parkingu, pasażer sąsiedniego auta delikatnie puknął drzwiami w moje lewe lusterko i później gdy odpaliłem samochód okazało się, że kierunkowskaz w tym lusterku nie działa   :'(  Na szczęście następnego dnia "kierunek" wrócił do formy i mruga do tej pory  ;D
A tak przy okazji może ktoś wyjaśni jak to jest - gdy nie świeci się u mnie to nieszczęsne światło pozycyjne, nie ma żadnej o tym informacji. A gdy zaniemógł "kierunek", na wyświetlaczu pojawił się słowny komunikat, że brak jest kierunkowskazu w lewym lusterku(czy jakoś tak)  :o  

Pozdro.  :)

9
Hamulce / Odp: Test ukł.ham. w ukrytym menu
« dnia: 02 Marca 2020, 16:52 39s »
Dzięki za odpowiedzi :)  Ulżyło mi, bo się martwiłem, że dobrze nie pojeździłem, a już się coś rozdup.yło.

10
Hamulce / Test ukł.ham. w ukrytym menu
« dnia: 26 Lutego 2020, 19:26 19s »
Witam
Co oznacza komunikat widoczny na zdjęciu?

11
Oświetlenie / Odp: Brak tylnej pozycji
« dnia: 04 Stycznia 2020, 22:01 52s »
Witam ponownie :)
@vand chyba miałeś rację, coś musi być w instalacji. Jako, że w samochodzie wolę samemu nie grzebać, przymierzałem się by podjechać do jakiegoś warsztatu, a dziś patrzę i pozycja jest z powrotem - samo wyszło, samo przyszło. Dzięki za odpowiedź.

12
Oświetlenie / Brak tylnej pozycji
« dnia: 24 Grudnia 2019, 20:52 24s »
witam.
Przedwczoraj zauważyłem, że nie świeci się prawe, tylne światło pozycyjne/postojowe? w tej większej części lampy umieszczonej w błotniku.  Nie wiem co to może być, bo nie zauważyłem jakiejkolwiek informacji o przepalonej żarówce - ani kontrolka, ani żaden komunikat się nie wyświetla. Pozostałe żarówki w tej lampie działają.
Pozdro.:)

13
Zanim zaczniesz... / Odp: Skąd wiesz o forum?
« dnia: 20 Listopada 2019, 23:06 44s »
Nie jestem tytanem intelektu, dlatego dopiero po dłuższym czasie od zakupu Mercedes-Benz E W212, tak sobie nieśmiało pomyślałem, że skoro marka mojego pierwszego, nietuzinkowego samochodu ma swoje forum, to i równie niebanalne autko też z pewnością ma stronę internetową, skupiającą fanów/użytkowników i innych takich  ;) . Wyszukiwarka internetowa dopełniła reszty.....

14
O Mercedesie W212 / Odp: ASSYST Kasowanie serwisu WIS
« dnia: 20 Listopada 2019, 15:48 36s »
@sewan plusik poszedł  :)
Szkoda tylko, że nigdzie nie jest wyraźnie powiedziane co by na wyświetlaczu ustawić pozycję z licznikiem dziennym.
Ja cały czas próbowałem wejść do tego ukrytego "meni" mając  w tle szybkościomierz  :'(   No, ale się w końcu udało.

15
O Mercedesie W212 / Odp: ASSYST Kasowanie serwisu WIS
« dnia: 20 Listopada 2019, 10:37 24s »
w polift nie działa
Witam.
To samo jest niestety i u mnie. Nie pomógł nawet filmik "po polskiemu" - jako, że moje zdolności językowe ograniczają się do "łaciny". A samochód to również polift z 2013.
 
Pozdro. :)

16
Dyferencjał i koła oraz przeniesienie napędu / Odp: Wielosezonowe opony
« dnia: 19 Listopada 2019, 17:30 40s »
Witam.

Stoję właśnie przed dylematem czy kupić zimówki czy jednak całoroczne.

Osobiście nie używałem "kapci" całorocznych, ale opiszę doświadczenia mojego kolegi.
Jest on człowiekiem oszczędnym, może czasami za bardzo i żeby nie przepłacać, w kolejnym
samochodzie(tym razem z napędem na obie osie) założył był właśnie opony całoroczne. Jednak po którymś z kolei zaliczeniu pobocza/rowu? w zimie, z ciężkim sercem zmienił je na "używki" zimowe i chyba tak ma do tej pory, bo później twierdził zdecydowanie, że na zimę tylko zimówki gdyż wg. niego mają stanowczo lepszą przyczepność od tych całorocznych. Nie wiem jakie miał wtedy opony, ale znając jego oszczędność musiały być jakieś z tańszych. Inna sprawa że kolega mieszkał w miejscu gdzie wrony z krzykiem zawracały, a śniegu i mrozu było wówczas po pas :'(  Kiedyś, panie, to były zimy nie to co teraz - popierdułki jakieś  ;)
Ze swojej strony mam jedynie takie spostrzeżenie (z jazdy poprzednim autkiem), że przy dodatniej temperaturze moje zimówki o niebo lepiej się zachowują na mokrej nawierzchni, niż opony letnie  :o  Tzn. stanowczo rzadziej buksują przy dynamicznym ruszaniu. K woli ścisłości dodam, że obydwa komplety opon są "premium", tej samej firmy.
Aha, wracając (poniekąd) jeszcze do tematu wątku - wiem, że na razie nie ma u Nas obowiązku zmiany opon, ale ciekawi mnie jak na opony wielosezonowe, zapatrują się firmy ubezpieczające w razie wypłaty z tytuł AC. Czy ktoś coś.... ?

Pozdro. :)

17
O Mercedesie W212 / Odp: Co ile wymiana oleju ?
« dnia: 16 Listopada 2019, 23:03 33s »
Witam

Dlatego jest też inna zasada, której nie uwzględniają algorytmy zaszyte w naszych autach. A brzmi ona tak dałeś w dupę autu - dałeś w dupę najbardziej olejowi, więc go zmień.

Zgadzam się z powyższym. Uważam, że interwał wymiany oleju w dużej mierzy zależy od tego gdzie i w jaki sposób użytkujemy autko. W starym samochodzie mam na wyświetlaczu m.in komunikat "OIL SERVICE" czy jakoś tak(dokładnie nie pamiętam, a nie chce mi się teraz wychodzić), który pokazuje jaki mogę pokonać dystans do następnej wymiany oleju. Ogólnie to nie zwracam uwagi na te wskazania, bo dużo nie jeżdżę i olej regularnie wymieniam co roku, przed okresem zimowym, ale kiedyś postanowiłem sprawdzić jak się mają te wskazania do mojego stylu jazdy. Przy wymianie oleju, gdy zrobimy reset wspomnianej funkcji "OIL SERVICE"(tylko przez OBD) pokazuje nam 24500km, czyli gdybyśmy jeździli wyłącznie autostradami, to teoretycznie od wymiany do wymiany powinniśmy się zmieścić w dwudziestu kilku tysiącach kilometrów . Jak już wspomniałem dużo nie jeżdżę - rocznie robię średnio do 15k km w cyklu mieszanym, ze wskazaniem na jazdę w mieście, no i lubię "depnąć", zwłaszcza spod świateł ;)  I wynik testu był taki, że od wymiany do wymiany wg. licznika przejechałem coś ok. 12k km, zaś "OIL SERVICE" pokazywał chyba niecałe 100 km.

Pozdro.:)

18
Skrzynia biegów / Odp: Wymiana oleju w 7G Tronic
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:13 21s »
A no widzisz, myślałem, że i w skrzyni do wymiany oleju wystarczy odkręcić na górze, odkręcić na dole, spuścić stary i wlać nowy...(tak to z grubsza zapamiętałem z wymiany oleju silnikowego w moim starym autku). Na razie nie szukałem Twoich wpisów o procedurze wymiany oleju w automacie, więc nie wiem czy to jest mniej więcej to samo co na filmiku z "jutuba" wrzuconym przez Driv3r w jednym z postów na początku tego wątku, ale jeżeli tak, to naprawdę nie widzę powodu by w tej kwestii dyskryminować prywatne, nie autoryzowane warsztaty. Oczywiście zakładam, że  ten przykładowy "p.Kazio z podwórka" ma odpowiedni program i umie nim się posługiwać(chodzi o monitorowanie temperatury oleju). A odwracając co napisałeś poprzednio, skąd  możesz mieć pewność, że tylko w ASO mają czas i zwłaszcza chęci, by wymianę oleju w skrzyni zrobić zgodnie ze sztuką?  ;)  
Podobno standardy w serwisach teraz są o wiele większe, ale to co słyszałem od kolegi który pracował w ASO(nie pamiętam jakiej marki samochodów) kilka/naście? lat temu, nie było dla nich laurką, a wręcz przeciwnie.



19
Skrzynia biegów / Odp: Wymiana oleju w 7G Tronic
« dnia: 14 Listopada 2019, 15:40 24s »
sewan skąd u Ciebie taka bezkrytyczna pewność, że ASO zrobi to lepiej niż przykładowy p.Kazio z podwórka? Nie znam się na samochodach, a na "automatach" to już w ogóle  :'( , więc jakbyś mógł to wytłumacz mi proszę czym różni się wymiana oleju przekładniowego od silnikowego i dlaczego w ASO zrobią to lepiej? W warsztacie "p.Kazia" mogę z bliska patrzeć się na ręce mechanikowi, a w ASO raczej to nie przejdzie, chyba, że przez szybę.

20
Skrzynia biegów / Odp: Wymiana oleju w 7G Tronic
« dnia: 14 Listopada 2019, 09:18 30s »
Nie wiem, jaki jest ostatecznie wydźwięk twojego posta (czy uważasz, że zapłaciłeś za dużo, czy za mało)[...]

Ty od razu tak materialistycznie, a ja tylko chciałem zdać relację, by ci którzy będą się wybierać do ASO, mniej więcej wiedzieli czego mogą się spodziewać. Ja np. byłem zdziwiony, że moment pierwszej wymiany oleju nie musi być sztywno i z automatu przy 60k km(jak najczęściej pisane jest na tym Forum), tylko może być "skrojony na wymiar" pod konkretne auto. Bynajmniej tak jest w moim przypadku. A co do wysokości kosztów, to byłem ich świadomy, bo ceny porównałem w dwóch serwisach, a przede wszystkim mam jeszcze kontakt z poprzednim właścicielem mojego autka, który niedawno też wymieniał olej w swoim drugim m e s i u.

Osobiście uważam, że jak wymieniać olej to wyłącznie w ASO (zgodnie z procedurami, przy zachowaniu odpowiedniej temperatury itd)

Tzn, że przynajmniej do tej usługi nie polecasz prywatnych warsztatów, wyspecjalizowanych w danej marce samochodu takich jak np. kolegi noc, aktywnego forumowicza  ;)

Strony: 1 2

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock