Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - r66

Strony: 1 2 3 ... 13
1
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Dekodowanie VIN
« dnia: 05 Styczeń 2022, 07:43 07s »
Bardzo dziękuję.
Dlaczego "szwajcar" w cudzysłowie?

Bo z rynku szwajcarskiego czyli potocznie "szwajcar". Oczywiście to na plus (sam ma z tamtego rynku W210).


2
Kupujemy Mercedesa W212 / Odp: Dekodowanie VIN
« dnia: 04 Styczeń 2022, 21:32 18s »
Poproszę o rozkodowanie VIN WDD2073261F278555
Z góry dzięki!

Proszę bardzo. Nieźle wyposażony "szwajcar". Poniżej też link do dekodowania:

Cytuj
Ident. number (FIN)   WDD2073261F278555
VIN   WDD2073261F278555
Baumuster   207326
Sales name   E 350 BlueTEC

Order number   0 3 571 88771 (Destination: Switzerland)
Delivery date   17 04 2014
PAINT1   890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
Interior color   215A LEATHER - BEIGE
Engine   642838 41 575469
Gearbox   722903 05 573318

054    AEJ 23/2
054 *1   642.8__ 20120228 AEJ 23/2
054 *2   207____ 20100928 YOM 13/2
05A   OIL OFFSET AMOUNT +500 ML OIL
108   CONTROL CODE MARKETING
1U2   SNOW GRID
202B   OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
210A   LEATHER
211   EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
215A   LEATHER - BEIGE
233   AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235   ACTIVE PARK ASSIST
237   ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238   ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P   DRIVING PACKAGE
249   INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
253   REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B   Mercedes-Benz MOBILO WITH DSB AND GGD
260B   AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
266   DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268   EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269   BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271   AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
291   PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
300   COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
314   SPORT LEATHER STEERING WHEEL WITH TRIM INSERT
332B   INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
35A   VGS D4-0, D3 PATTERN
409   FRONT LEFT AND RIGHT MULTICONTOUR SEAT
427   AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428   STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474   DIESEL PARTICULATE FILTER
477   TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486   SPORTS SUSPENSION
509   NAVIBOX
523   RADIO AUDIO 20
55U   ROOF INTERIOR TRIM BEIGE FABRIC
571L   SWITZERLAND
581   AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL   EUROPE
642   DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
660   AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
670   RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
76V   SPEED + LOAD INDEX 91Y+94Y XL
772   AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
804    YOM 13/1
804 *1   207____ 20090213 YOM 13/1
804 *2   642.8__ 20101020 YOM 23/1
823   LICENSE PLATE FASTENING SWITZERLAND
873   SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890U   CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
927   EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
950   AMG SPORTS PACKAGE
968   COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
A20   DIRECT START
A21   SHIFT BY WIRE
A24   JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62   FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66   FE CONVERTER 19 MM
A89   REDUCED-FRICTION
A98   TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03   DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09   REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F207   MODEL SERIES 207
FC   COUPE
G903   TRANSMISSION CODE VERSION 03
GA   AUTOMATIC TRANSMISSION
H14   TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA   REAR AXLE
J52   ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J5A   DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
J81   JUNE RELEASE
K11   ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13   CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L   LEFT-HAND STEERING
M014   ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019   SERVICE REPOSITIONED
M020   BLUETEC
M30   DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642   V6 DIESEL ENGINE OM642
R01   SUMMER TIRES
U01   REAR BELT STATUS INDICATION
U18   AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26   FLOOR MATS - AMG
U60   PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U77   DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
VL   FRONT AXLE HALF, LEFT
VR   FRONT AXLE HALF, RIGHT

https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check

3
Sklepy i warsztaty / Odp: Kodowanie okolice Krakowa-Rabki Zdrój
« dnia: 29 Grudzień 2021, 15:55 18s »
Witam
Temat do zamknięcia. Reset skrzyni opisany powyżej w końcu  zadziałał. Skrzynia się zresetowała i zmienia biegi jak przed awarią.  Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi!

Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem ale jestem zaskoczony że adaptacja skrzyni do stylu jazdy może "aż tak" rozjechać jej pracę. Tak czy inaczej dobrze, że problem rozwiązany.

4
Sklepy i warsztaty / Odp: Kodowanie okolice Krakowa-Rabki Zdrój
« dnia: 27 Grudzień 2021, 19:53 07s »
To że nie ma po naprawie błędów nie oznacza, że wszystko jest ok. Wystarczy, że jakiś czujnik podaje niepoprawne (ale w zakresie swojej pracy) wartości i błędu nie będzie a auto będzie zachowywać się dziwnie.
Kolejna sprawa co do "resetu" ASB. Co innego adaptacja - którą robi się SD np. po naprawie skrzyni, a co innego "reset" uczenia się przez skrzynię stylu jazdy. To drugie wykonuje się właśnie poprzez opisaną procedurę lub komputerem (praktycznie każdy lepszy - np. Launch) może wyzerować przyuczenie się ASB.
Jednak zakładam, że Tobie chodzi o tą pierwszą funkcje którą robi się z użyciem SD.
Szczerze mówiąc wątpię, żeby to cokolwiek dało bo raczej aż tak by się to nie rozjechało (choć trzymam kciuki, żeby tak było bo to najtańszy z możliwych wariantów naprawy).
Obstawiam raczej niepoprawną pracę jakiegoś czujnika, niepodpięcie jakiegoś podciśnienia lub coś w tym stylu. Raczej do ogarnięcia przez kogoś kto wie jakie parametry powinny być i ma SD opanowane.
Pomijam tu niepoprawne podłączenie lub brak kontaktu bo by był błąd.
Bardzo prawdopodobne jest też wspomniane przez sewan'a zatkanie DPF. Praktycznie każda dłuższa jazda z check'iem może zabić DPF bo ten nie może się wypalić (nie ruszy wypalanie jak jest błąd). A awaria turbiny lub lanie wtrysków i kontynuowanie jazdy na takim dystansie musi zapchać DPF. Pytanie czy wystarczy go wypalić czy będzie trzeba wymieniać.

5
Wnętrze / Odp: Fotele pompowane, problem z pompowaniem poduszek
« dnia: 27 Grudzień 2021, 19:37 37s »
Wydaje mi się, że to nieszczelność właśnie na przyciskach. One działają tak, że w jedną stronę upuszczają, a w drugą wpuszczają powietrze z pompki. Jak na ten drugiej funkcji jest nieszczelność (na zaworze) to pompuje fotel.
Ciśnienie jest podawane cały czas więc raczej nie ma możliwości, żeby gdzie indziej był problem.

6
W213 / Odp: W213 Uchwyt w kratki pod tel
« dnia: 22 Grudzień 2021, 14:39 22s »
Zobacz uchwyty iOttie - szczerze mówiąc nie znam lepszych. Ewentualnie jeszcze Brodit (brodit.se).


7
Oświetlenie / Odp: C207 - Światła drogowe - H7
« dnia: 14 Grudzień 2021, 19:56 05s »
Jedynie co, to te żarówki plus xxx% duuuuuużo częściej się wymienia niż standardowe, jak jeździłem na takich to żywotność ich była na poziomie roku maksymalnie...

Potwierdzam, przerabiałem to w W210. W końcu miałem dość częstych wymian i wróciłem do zwykłych.
Jednak w tym przypadku jako żarówki do świateł drogowych/długich tak szybko się nie przepalą więc może to być ciekawe rozwiązanie.

8
Oświetlenie / Odp: C207 - Światła drogowe - H7
« dnia: 14 Grudzień 2021, 12:04 14s »
Chyba jedyny kraj w którym jest to w pełni legalne to obecnie Niemcy. W Polsce jak i w UK może być problem z przeglądem.

Można kupić H7 o bielszej barwie, bliskiej takiej jak w LED. Trzeba trochę poeksperymentować z produktami różnych firm - takie w miarę białe to tak z 6000 kelwinów.

https://lumigo.pl/wp-content/uploads/2020/09/kolory-swiatla-barwa-swiatla.jpg

https://allegro.pl/oferta/japonskie-zarowki-h7-6000k-xtec-crystal-blue-xenon-9973527169


Albo zmienić lampy na pełny LED (ale to chyba tanio i prosto nie będzie).




9
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: CHIP Tuning W212 FL C207
« dnia: 11 Grudzień 2021, 18:29 57s »
Zrobiłem mały tuning i postanowiłem się z wami podzielić spostrzeżeniami. Nie mam nic wspólnego z producentem - więc nie traktujcie tego jako próby reklamy. Może po prostu się komuś takie rozwiązanie przyda.

Ogólnie wiadomo, mamy wybór Chip lub Box - co ma jakie zalety i wady też wiemy.
Jestem bardzo niechętny do rozwiązań typu Box, więc jedyne co mogłem zrobić do udać się do tunera w celu wgrania nowego oprogramowania. Ale i to rozwiązanie miało dla mnie pewne wady - w praktyce musiałbym to załatwić w weekend bo praca mi nie pozwala w tygodniu, a z kolei w weekend człowiek ma inne zajęcia i tak czas mijał, a moc pozostawała seryjna.

No i w końcu wpadłem na pomysł użycia metody samochipowania ;) Oprócz BSR znalazłem jeszcze inne firmy które oferują takie rozwiązanie, więc nie trzeba od razu decydować się na to konkretne rozwiązanie od Szwedów. Niech to będzie bardziej wskazówka że jest taka metoda niż polecenie konkretnego dostawcy rozwiązania.

O samym rozwiązaniu. Jest to oczywiście "chip", z tym, że zamiast jechać do tunera aby go wgrać kupujemy urządzanie którym sami przez OBD wgrywamy oprogramowanie.
Program to oczywiście gotowiec ale ma to też zalety - nie mam indywidualnych modyfikacji wiec gotowiec się sprawdzi a mam pewność, że ktoś już ten soft testował.

W przypadku tego tunera zastrzega on, że nie koniecznie program dobrze się sprawdzi przy modyfikacjach (można zamówić program indywidualny, ale nie wiem jak się to odbywa) takich jak kompletny wydech czy dolot. Do innych aut mają dedykowane oprogramowanie, nawet dostarczają wydechy i doloty ale nie do E200/E250.

A teraz o samym rozwiązaniu - podzieliłem na wady i zalety:

Zalety:
- sprawdzony program do znanego tunera,
- nie trzeba nigdzie jechać, można zrobić pod domem lub w garażu,
- mamy urządzenie, więc możemy w dowolnej chwili przywrócić program oryginalny i znów wgrać tuningowy (np. jak diagnozujemy auto i chcemy mieć pewność, że problem nie wynika z tuningu),
- możemy ponownie wgrać program jak np. ASO go nam nadpisze w imię aktualizacji i nic nas to nie kosztuje,
- nie wiem jak inni dostawcy ale BSR co jakiś czas wydaje aktualizacje swoich programów - można je bezpłatnie pobrać synchronizując urządzenie przez internet,
- całość jest dość prosta (dlaczego nie bardzo prosta? Bo bez podłączenia auta do prostownika nic nie zdziałamy - urządzenie sprawdza stan akumulatora i odmawia programowania) i nie wymaga wiele czasu,
- do młodszych aut dostajemy ubezpieczenie,
- jak zmieniamy samochód - za niewielką opłatą możemy "przenieść" licencję urządzenia na inny VIN i o ile jest do nowego samochodu program to nabyć go w wersji bez urządzenia (taniej).

Wady:
- największa (szczególnie w przypadku BSR) to cena. Za te pieniądze można mieć równie dobry albo i lepszy program od polskiego tunera który dodatkowo w tej cenie przeprogramuje nam skrzynie (np. ECU Project z Wrocławia - mają ogarnięte sterowniki Mercedesa i skrzynie),
- nie mamy indywidualnego programu co dysklasyfikuje to rozwiązanie przy większych modach mechanicznych,
- nie mamy w cenie pomiaru naszego auta na hamowni.

Teraz o samym programie - producent obiecuje około 250KM i 415-420Nm momentu dla E200 i E250 FL czyli M 274.920. Nie mierzyłem jeszcze auta na hamowni ale dupohamownia i testy drogowe wskazują, że z momentem raczej nie mijają się z prawdą.

Co zauważyłem po pierwszych kilometrach testów:
- reakcja na gaz jest dużo szybsza, różnica jest niesamowita,
- auto wreszcie jedzie powyżej 4500 obrotów - wcześniej nie miał praktycznie mocy w tym zakresie,
- moment czuć wcześniej (a nie wynika to z dostarczanego przez BSR wykresu) a pomiędzy 2000-3500 obrotów odczuwalny moment obrotowy jest wręcz niesamowity jak na dwulitrowy silnik. Zrobił się też bardzo elastyczny, ciągnie na dole jak diesel, a wspomniana góra wreszcie jest,
- praktycznie nie potrzebuje już trybu S, cały czas jeżdżę na E - nawet lepiej to wychodzi bo korzystamy z dużego momentu bez wkręcania na obroty,
- nie zanotowałem zmiany zużycia paliwa,
- przycisk ECO który sobie wcześniej przeprogramowaniem na "ostatni stan" zachował ustawienia - widać zmiana oprogramowania nie "rusza" tych obszarów.

Jeśli ktoś z Was się zdecyduje nie idźcie na opcję wypożyczenia urządzenia i odsyłania go po programowaniu do producenta. Owszem, kasę Wam pewnie zwrócą ale:
- tracicie najfajniejszą funkcję tego rozwiązania - możliwość przywrócenia serii, ponownego wgrania programu i aktualizacji,
- przesyłka kurierska do Szwecji jest droga - zje wam 1/3 oszczędności.

Nie wiem jak będzie dalej i co powie hamowania ale na ten moment jestem mega zadowolony. Nie powinno być też problemów (o ile ma tą moc) że to za dużo - polscy tunerzy chipem uzyskują podobne wartości z E200/E250 FL więc na pewno nie jest tu zbyt mocno dowalone.

Jeszcze informacja - na stronie tego konkretnego dostawcy nie ma C207 ale nie ma różnicy - program kupujemy do W212.

10
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Akcje serwisowe
« dnia: 11 Grudzień 2021, 13:48 06s »
Pany on tu jeszcze adblue z benzyną chce mieszać :P

Pewnie taki skrót myślowy - benzyna=paliwo, diesel=paliwo itd....

Ale nie ciągnijmy tematu bo jeszcze coś wywołamy z lasu. Kto by się spodziewał filtrów DPF/GPF w benzynach parę lat temu a teraz?

11
O Mercedesie W212 / Odp: ASSYST Kasowanie serwisu WIS
« dnia: 11 Grudzień 2021, 13:44 40s »
Panowie pomocy, przestudiowałem i próbowałem już wszystkiego, u mnie nie działa to z poziomu kierownicy, czy ktoś miał taki przypadek? coś z kierą jest nie tak? proszę o podpowiedzi.

A do tego się stosowałeś?

Cytuj
Szkoda tylko, że nigdzie nie jest wyraźnie powiedziane co by na wyświetlaczu ustawić pozycję z licznikiem dziennym.
Ja cały czas próbowałem wejść do tego ukrytego "meni" mając  w tle szybkościomierz  :'(  No, ale się w końcu udało.

12
Modyfikacje i tuning W212 / Odp: Akcje serwisowe
« dnia: 10 Grudzień 2021, 12:01 09s »
Czyli jak tale dolewa więcej niebieskiego to jest inna proporcja benzyny do powietrza (mniej wtryskuje benzyny) i moc trochę niższa. Jak bardzo to trzeba by jechać na hamownię. Ale te kilka procent raczej na co dzień jest nieodczuwalne.
To nie ma żadnego związku ze spalaniem paliwa i mocą silnika. Adblue jest wstrzykiwane zazwyczaj w katalizator(układ wydechowy) a nie układ paliwowy, i tam następuje spalanie, reakcja chemiczna.

Dokładnie. Nie ma wpływu na skład mieszanki.

Cytuj
AdBlue wtryskiwany jest w strumień spalin przed katalizatorem i pod wpływem wysokiej temperatury rozpada się na dwutlenek węgla oraz amoniak. Ten z kolei wchodzi w reakcję z tlenkami azotu i je neutralizuje. Dzięki zastosowaniu AdBlue można ograniczyć emisję trującego gazu do atmosfery aż o 90%.

Co ciekawe - zbiorniki Adblue są często podgrzewane bo preparat niezbyt dobrze radzi sobie z mrozami.

13
W213 / Odp: W213 220D AMG Line - Ramzes
« dnia: 24 Listopad 2021, 12:00 51s »
Witam,
odebrałem dzisiaj nową E klasę, jestem zadowolony z zakupu, przejechałem ok. 100 km i auto pozytywnie mnie zaskoczyło. Jest dobrze wyciszone, silnik 2 litry diesel spełnia moje oczekiwania, poza podstawowym wyposażeniem jest:
- AMG zewnątrz
- AMG wewnątrz
- Nagłośnienie Burmester
i z nagłośnienia jestem mega zadowolony, gra naprawdę bobrze :) na auto położono też ceramikę.
Fotki z odbioru:

Wygląda bardzo fajnie (nie jestem zwolennikiem białego ale tu pasuje) - gratuluje zakupu!

14
Skrzynia biegów / Odp: Automatyczna Skrzynia Biegów - 722.903
« dnia: 15 Listopad 2021, 17:39 46s »
Witam,

Jak w temacie - Automatyczna Skrzynia Biegów - 722.903 - czyli 7G PLUS.
Chciałbym abyście się podzielili doświadczeniami jak działają wasze skrzynie (lub jak powinny działać).

Ja jestem posiadaczem pierwszego automata w swoim życiu i jest to E350 C207 2013r. z przebiegiem 45tyś mil.
Zastanawiam się jak ta skrzynia powinna się zachowywać? Jak odczuwalna powinna być zmiana biegów? I ogólnie jakie są opinie właścicieli lub byłych właścicieli na temat tych skrzyń.

Pozdrawiam i czekam na wasze komentarze.

Skrzynia dość odporna i trwała, biegi powinna zmieniać niezauważalnie (bez szarpnięć) - oczywiście przy normalnej jeździe, z gazem w podłodze może być różnie zależnie od obciążenia. Jak szarpie przy dohamowywaniu trzeba wgrać nowsze oprogramowanie (nie wrzuca już wtedy 1 przed całkowitym zatrzymaniem) a jak szarpie przy zmianie z 3 na 4 - to więcej jeździć bo objaw często pojawia się po dłuższym postoju i na zimnym.....
Wadą ten skrzyni (z oryginalnym oprogramowaniem) jest czas reakcji - nawet podczas zmian łopatkami. Ale to kwestia przyzwyczajenia.
Choć to pochodna konstrukcja do 722.6 raczej aż tak trwała nie będzie ale poprawnie eksploatowana pewnie dorówna żywotności silnikowi. Trzeba zmieniać olej i nie katować na zimnym i raczej kłopotów nie sprawi.
Z tego co wiem nie ma w niej już problemu wiązki i konieczności wymiany wtyczki/gniazda wraz z olejem - co było w 722.6, szczególnie w W210.
Nie wiem jak w innych silnikach ale u mnie zbyt wcześnie wrzuca 7 bieg (mam wtedy 1100 obrotów) przy spokojnej jeździe, pomaga lekkie kopnięcie gazu lub przełączenie na S.

Ciekawostka - ostatnio jeździłem w terenie górskim i jak skrzynia się zorientowała, że jedziemy z górki to ładnie trzymała obroty i bieg i hamowałem silnikiem. Innym razem zrzucała sobie bieg jakby była płaska droga. Ciekaw jestem co jest zmienną decydującą o pozostaniu na wyższym biegu i hamowaniu silnikiem? Dodam, że to hamowanie jest całkiem skuteczne. Na pewno nie jest to kwestia nachylenia drogi.

15
Układ kierowniczy i zawieszenie / Odp: Pompa wspomagania
« dnia: 13 Październik 2021, 19:42 17s »
Panowie, takie pytanie. W E250 BT lift gdzie jest pompa wspomagania? Od pewnego czasu zaczęła mi trochę głośno pracować i chciałem zajrzeć jak wygląda poziom oleju i....ku memu zdziwieniu, tam gdzie powinna być jej nie ma??? Mam na myśli miejsce przy filtrze oleju, nad kompresorem klimatyzacji.
W ogóle dziwna sprawa, bowiem w drugim aucie z takim samym sinikiem (GLK) w miejsce pompy wstawione jest wolne koło, a w E w ogóle jej nie ma.
Ktoś wie, gdzie sprawdzić płyn? Domyślam się, że są tam pompy elektryczne, ale jak sprawdzić płyn?
Aha, jeśli napisałem jakąś głupotę, to z góry przepraszam.
Pozdrawiam

Wspomagania mogą być hydrauliczne napędzane od silnika lub elektryczną pompą oraz elektryczne gdzie nie ma pompy bo wspomaganie wbudowane jest w magiel. Z tego co się orientuje w poliftach (w każdym razie u mnie) jest elektryczne wspomaganie - nie ma płynu, pompy ani zbiornika.

16
Skrzynia biegów / Odp: Skrzynią biegów - Serwis - Olej
« dnia: 09 Październik 2021, 22:00 21s »
Witam,

Dane pojazdu:

Mercedes-Benz E350 - C207
VIN - WDD2073262F242380
Silnik - 642838 41 492482
Skrzynia - 722903 05 122017

 1) Kiedy i jak często wymieniamy olej w skrzyni w w/w modelu?
W instrukcji jest:
- Once at 31,000 mil / 3 years for NAG2 or NAG2-V Sport only
- Every 77,500 mil / 5 years for NAG2-FE+ or NAG3
(Nie wiem który model jest mój)

2) Jaki olej do skrzyni w moim pojeździe?

Być może dla wielu są to banalne pytania, ale to jest mój pierwszy Mercedes-Benz i pierwszy automat, tak wiec nie bądźcie brutalni w komentarzach ;)

Masz skrzynie 722.9 po 2013 roku więc "turkusowy":

https://www.redmars.pl/product-pol-2580-Olej-hydrauliczny-ATF-134-FE-5-L-236-15-dla-ASB-722-9-od-06-2010-KOLOR-TURKUSOWY.html

Są oczywiście równie dobre zamienniki co fabryczny olej - np. Ravenol.

Zmieniaj co mniej więcej 35000 mil z filtrem, najlepiej dynamicznie. Nie patrz na dłuższe interwały wg instrukcji. Tak samo jak z silnikiem, warto zmieniać częściej niż podaje producent.
No to mam problem…wymieniałem olej w skrzyni i mechanik zalał ten poniżej, to było ok 5000mil temu.




Rozumiem że wskazane jest płukanie skrzyni poprawnym olejem i wymiana filtra.

1) Ile oleju będzie potrzebne do wypłukania skrzyni?

2) Czy i co mogło się stać złego z skrzynią?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Raczej nic się nie stało jeśli nie odczuwasz jakichś problemów. Po prostu zmień dynamicznie (z płukaniem) i będzie ok.

Tu masz całą listę olejów które są zaaprobowane (co nie znaczy, że inne nie będą ok):

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.15_en.html

Cały układ (napełnianie suche) to prawie 9 litrów. Myślę, że dobre płukanie dynamiczne to dodatkowe 3-4 litry. Nie panikowałbym na Twoim miejscu - po prostu umów się na wymianę gdzieś gdzie ogarniają Mercedesy i zaleją Ci oryginał.

17
W213 / Odp: W213 znane modyfikacje programowe
« dnia: 08 Październik 2021, 22:56 38s »
Znacie ludzi na pomorzu co takie rzeczy robią?

Pisz do:

https://www.w212.pl/profile/labik/


18
Skrzynia biegów / Odp: Olej do 7g tronic
« dnia: 08 Październik 2021, 22:55 34s »
Bede wdzięczny za pomoc:

Dane pojazdu:

Mercedes-Benz E350 - C207
VIN - WDD2073262F242380
Silnik - 642838 41 492482
Skrzynia - 722903 05 122017

 1) Kiedy i jak często wymieniamy olej w skrzyni w w/w modelu?
W instrukcji jest:
- Once at 31,000 mil / 3 years for NAG2 or NAG2-V Sport only
- Every 77,500 mil / 5 years for NAG2-FE+ or NAG3
(Nie wiem który model jest mój)

2) Jaki olej do skrzyni w moim pojeździe?

Być może dla wielu są to banalne pytania, ale to jest mój pierwszy Mercedes-Benz i pierwszy automat, tak wiec nie bądźcie brutalni w komentarzach

Tutaj Ci odpowiedziałem:

https://www.w212.pl/skrzynia-biegow/skrzynia-biegow-serwis-olej/

Generalnie staraj się zadawać pytanie w jednym miejscu na raz.

19
Skrzynia biegów / Odp: Skrzynią biegów - Serwis - Olej
« dnia: 08 Październik 2021, 22:53 34s »
Witam,

Dane pojazdu:

Mercedes-Benz E350 - C207
VIN - WDD2073262F242380
Silnik - 642838 41 492482
Skrzynia - 722903 05 122017

 1) Kiedy i jak często wymieniamy olej w skrzyni w w/w modelu?
W instrukcji jest:
- Once at 31,000 mil / 3 years for NAG2 or NAG2-V Sport only
- Every 77,500 mil / 5 years for NAG2-FE+ or NAG3
(Nie wiem który model jest mój)

2) Jaki olej do skrzyni w moim pojeździe?

Być może dla wielu są to banalne pytania, ale to jest mój pierwszy Mercedes-Benz i pierwszy automat, tak wiec nie bądźcie brutalni w komentarzach ;)

Masz skrzynie 722.9 po 2013 roku więc "turkusowy":

https://www.redmars.pl/product-pol-2580-Olej-hydrauliczny-ATF-134-FE-5-L-236-15-dla-ASB-722-9-od-06-2010-KOLOR-TURKUSOWY.html

Są oczywiście równie dobre zamienniki co fabryczny olej - np. Ravenol.

Zmieniaj co mniej więcej 35000 mil z filtrem, najlepiej dynamicznie. Nie patrz na dłuższe interwały wg instrukcji. Tak samo jak z silnikiem, warto zmieniać częściej niż podaje producent.

20
W213 / Odp: W213 znane modyfikacje programowe
« dnia: 06 Październik 2021, 11:57 41s »
Jako ze jest juz temat o znanych modach w W212, postaram sie wymienic szereg modyfikacji wykonywanych programowo w W213, oczywiscie wszystko zalezne od wyposazenia: 

- obnizenie airmatic (nawet o 6cm)
- eco start stop domyslnie wylaczony / ostatni wybor
- tryb jazdy aby zapamietywal ostatni wybor zamiast zawsze uruchamiac sie na Comfort
- amg menu w liczniku (330 km/h zamiast 280 km/h, inna czcionka, dodatkowe opcje, itp.)
- ambient premium jezeli W213 przed 06.2017r. (wiele kolorow, klimat, powitanie)
- AMG TRACK PACE oraz VIDEO IN MOTION w command
- asystent swiatel drogowych (IHC) jezeli auto ma led high performance
- niebieskie swiatlo pozycyjne zamiast bialego (mozna uruchomic, np. jedna łezke na niebiesko, druga pozostawic biała)
- jezeli ktos ma fotele z pamiecia to aktywacja odsuwania sie fotela zamiast samej kierownicy
- pozostale drobne modyfikacje typu ilosc mrugniec kierunkowskazu z 3 na 1, zmiana czasu reakcji czujnika zmierzchu na natychmiastowy, itp.
Czy da się to ogarnąć Lunchem czy tylko SD ?

Launciem na pewno da się:
- eco start stop domyslnie wylaczony / ostatni wybor

Strony: 1 2 3 ... 13